Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Sirkeci - Yedikule banliyö hattı
« önceki   123 ... 979899   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 98
Şükrü Güllüoğlu

3 hafta önce - Sal 12 Ksm 2019, 09:26

Alıntı:
Yenikapi veya sirkecideki aktarmalar cok anlamli olmayacaktir

Neden anlamlı olmasın? Yenikapı aktarma merkezinde yalnız Gebze-Halkalı hattına değil ayrıca birçok diğer noktaya gidilebilecek.

Alıntı:
Bence en makulu Bakırköy-Sirkeci işletmesi olur. Kazlıçeşme'ye kadar gelip aktatma yapmak istemeyecektir çoğu kişi. Olabildiğince uzaktan trene binebilsin ki tren bekleme sıkıntısı fazlalaşmasın.

"Makul" olma ölçütünüz nedir acaba? Mevcut durumda 3 hat yetmiyorken ta Bakırköy'e bu işletmenin uzatılacağına gerçekten inanıyor musunuz? Ayrıca Sirkeci yönünden gelen treni Halkalı istikametine nasıl geçireceksiniz? Makasla mı? Yoksa YHT hattından mı gidecek? Buradaki büyük müşküliyeti biraz objektif baksanız görürsünüz.
Yenikapı'ya gelip oradan ana hatta aktarma yapmak çok zor olmayacak. Kazlıçeşme'ye viyadük eklenirse yürüyen merdivenle inip yürüyen merdivenle yan perona geçeceğiz.


Alıntı:
Sinan Bey yer olarak oralar müsait ,makas yapılabilir.


Nereye, nasıl ve hangi eğimle? Belirli bir irtifadan gelen bir hat var zaten Sirkeci'den. Onu nasıl bir eğim ile hattın kuzey tarafına geçireceksiniz? Kaç metrelik bir mesafede olabilir bu? Makas yaparak mı? Bu kadar makas yapması oradaki tren trafiğini nasıl etkiler? Tüm bu sıkıntıları çekmek yerine Sirkeci-Kazlıçeşme mekik işletmesi daha uygun değil mi?


En son Şükrü Güllüoğlu tarafından Sal 12 Ksm 2019, 13:03 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Sinan Bilgin
3 hafta önce - Sal 12 Ksm 2019, 11:25

Yenikapi aktarmasini su acidan yeterli bulmadim. Sirkeci ve yeni kapi aktarmalarinda ana omurga istasyonlari yer altinda , yani in-cik meselesi olacak

Kazlicesmede yapilacak bir perondaki inme cikma cok daha az olur cunku istasyonlar yuzeyde

Bir de kazlicesmeye kadar imkan var diye dusundugumden yazdim. Seyrek bir trafigi yedikule kazlicesme arasi kisa bolumde tek rayla da idare edebilirler belki , ya da bir yol bulunur cifte hatta cikarilirsa da olur

Diger teklifler veya oneriler ise dusunulmeden yazilan seyler , izah ediyorsun , "peki o halde" demek yok , illa o denilenin bir yolu bulunmak zorunda , tren ters yone de sokulur , o da bu da su da yapilir mantigi

Neden diyorsun , aktarma olmasin diye diyor , baska bir baslikta ayni kisi surada aktarma olsun da diyor

Cala kalem mesajlar iste .



wowcu cenk
3 hafta önce - Sal 12 Ksm 2019, 11:36

Hayal kurmayın;ulaştırma bakanı 10 gün içinde yaptığı açıklamasında;marmaray açıldığı için sirkeci yüzeysel hattına gerek kalmadığını,farklı şekilde değerlendirileceğini açıkladı.Yani bi zamanlar ihalesi yapılan ve kazlıçeşmede ek peron yapılmasını ön gören o ihale tamamen iptal edildi.

Sinan Bilgin
3 hafta önce - Sal 12 Ksm 2019, 11:46

Yoo ben hayal kurmuyorum, millet oyle istiyor diye cozumler ama uygulanabilir mantikli cozumler kayda geciriyorum

Yapilmamasi cok buyuk problem degil sahsim icin


wowcu cenk
3 hafta önce - Sal 12 Ksm 2019, 12:02

Zaten sadece şehir içi ulaşım için sirkeci önemli değilki;
ankaradan kalkıp 3.köprüden geçip halkalıya varan trenler sirkeciye devam etmeli
edirneden gelen yurtiçi ve yurtdışı trenler sirkeciye devam etmeli ama marmarant adı buradan çıktı.Haydarpaşayıda saf dışı edeceklerdi;ancak söğütlüçeşmeye gar yapmanın mümkün olmadığı anlaşıldığında,mecbur kaldılar ve 2 peroncuk yapacaklar,depolama alanı olacakmı,olacaksa ne kadar büyük olacak.Bunlar meçhul.Yani haydarpaşa gibi ulaşımın göz bebeği bir yere,çocuk oyuncağı gibi 2 peron yapmak,depolama alanı olsa bile ayıptır.8 peron yapılmalı ve oradan vızır vızır trenler işlemelidir.Oradaki alanı halk için değil rant için kullanmak herşeye karşı ayıptır,günahtır.Haydarpaşa ve Sirkeci anayasanın ilk üç maddesi gibidir;değiştirilmesi teklif dahi edilemez.



Şükrü Güllüoğlu

3 hafta önce - Sal 12 Ksm 2019, 13:06

Alıntı:
Yenikapi aktarmasini su acidan yeterli bulmadim. Sirkeci ve yeni kapi aktarmalarinda ana omurga istasyonlari yer altinda , yani in-cik meselesi olacak


İkisinin de yüzeyde olması durumunda aktarma daha zahmetli oluyor. Önce yer altına iniyorsunuz (tren raylarını aşmak için) sonra yer yüzüne çıkıyorsunuz (yüzeydeki trene binmek için). Yüzeydeki eski Yenikapı istasyonundan indiğinizde eğer düzgün ayarlanabilirse aşağıya inmeniz yetecek turnikelere ulaşmak için. Sıkıntı olmaz.


Sinan Bilgin
3 hafta önce - Sal 12 Ksm 2019, 13:26

Yenikapi ile kazlicesme arasi yolcu talebi yok ise aktarma yenikapidan da verilebilir o halde

Yani diyorsunuz ki , kazlicesme bir hayal , trenler sirkeci yedikule arasi cift hattan gider doner , yedikule kazlicesme arasindaki tek rayi da manevra yani ters duz anlaminda kullanir , aktarmalar da yenikapida olur

Mantiksiz degil . Olabilir


Sinan Bilgin
3 hafta önce - Sal 12 Ksm 2019, 13:33

Eger sogutlucesmedeki alana layikiyla bir dev gar yapilabilseydi haydarpasa devreden cikarilabilirdi

Simdi ise bugun ya da yarinlarda o bolgede sonlanacak trenler olacagi icin elbette kullanilmasi gerekecek

Sirkecide de yeterli alan var ve zaten o veya bu sebeple oraya trenler giriyor bakim veya yedekleme icin ornegin


Cihan3422
3 hafta önce - Sal 12 Ksm 2019, 17:21

Dikkat ederseniz Sirkecide 14000 lik Set depoda...Tcdd kurumu 14000 lik setlerin yarısını modernizasyona gönderdi geri kalanı ise ıskat etti...Kalan seti ise bu hatta kullanabilir...Haydarpaşada yatan 8000 lik setleri Sirkeciye getirip elden geçirseler iyi olur...Sinan beyin söylediği doğru en kötü ihtimal Yenikapı ve Sirkeci merkezlerini baz alıp Yedikule ve Sirkeci arası mekik olarak işleyebilir...Kazlıçeşmeye giden hat ise Yük,yolcu taşımacılığında ve manevra için kullanılır; Marmaray hattında trafik sıkışıklığına da sebep olmaz.

En son Cihan3422 tarafından Sal 12 Ksm 2019, 19:39 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Sinan Bilgin
3 hafta önce - Sal 12 Ksm 2019, 17:38

Bu yazdigin sekilde talepler mantikla ortusen seyler ama bazen (tcdd nin hatalarini ortmez ama..) oyle bir talepler silsilesi oluyor ki , yok o oraya uzatilsin, oraya makas konsun , o oradan aktarma versin

Bir seyin yapilabilirlik mantigi vardir . Mesela bu yuzeysel hat heba edilmesin tamam, bu hakli bir istek , ama yok oradan ana omurgaya gecsin halkaliya gitsin , yok oradan manevra ile tunele girsin etsin

Mantikli olan 2 yol var , yedikuleye kadar calisir, yenikapida aktarmasi olur . Veya bir yontem uydurulabilirse kazlicesmeye ulasir ve peron yapilir .. ben bu fikirden yanayim ama maliyeti arttirip sureyi uzatabilir tabi , sagladigi kazanca deger mi bilmem

Sanirim yedikule secenegi uygulanir . Bu arada bu hattin kesin kez devreye alinacagi ile ilgili bir net bilgiye sahip miyiz



sayfa 98
« önceki   123 ... 979899   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM