Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Sirkeci - Yedikule banliyö hattı
« önceki   123 ... 969798 ... 138139140   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 97
Sinan Bilgin
9 ay önce - Pts 11 Ksm 2019, 09:37

Bizde garip bir durum cok kere karsimiza cikiyor. Bir kesim var herseyi degersiz, kaldirilip yok edilmeye mahkum sayan, agaci kesen, tarihi yok eden

Bir de diger kesim var, o olmali bu olmali diye ahkam kesip, her degisiklige muhalif, ve ozellikle surekli isteyen isteyen isteyen

Bu hat ozelinde konusayim. Dogrudur, burada mevcut bir sistem var ve yolcusu da olacak. Demek ki hatti calisir hale getirmek dogru bir karar. Ayrica zaten mevcut durumda da trenlerin o veya bu sebeple bu hatti kullandigi gercegi de varken zaten kaldirilmasi soz konusu degildi . Eger bu son yazdigim olmasaydi kucuk bir revizyonla burada bir yuzeysel tramvay yeterli olurdu. Yolcu istatistikleri vardi hatirlarsaniz, hangi yolcu rakami hangi sisteme uygun gibisinden . Hat isleyince bakariz.

Calismasi gereginde hemfikir oldugumuza gore buradaki isletme senaryosunu maliyet mantik fayda zeminine oturtmak gerekiyor .buna bir sonraki mesajda degineyim uzun oluyor goz yoruyor


Sinan Bilgin
9 ay önce - Pts 11 Ksm 2019, 09:48

Oncelikle burasi 2 hatli bir demiryolu yani gidis gelis kullanma imkani var fakat kazlicesme bolgesinde kisa bir tek hatli bolum var . Oncelikle su anlasilsin, bu hattin kendine has bir devami yok ki , neden illa kazlicesme otesine isletme sevdasi ? Zaten orada hat var yahu , afedersin kocamustafapasalilarin bir peronda 3 dk yuruyup aktarma yapacak yeti yok mu ? Entegrasyon elbette toplu tasimanin vazgecilmesidir ama aktarma illa raylarin birlestirilmesi degildir ki

Burasi yapilsa dahi mekik isleyecek bu belli bir sey. Ama buna karsin aktarma yenikapida verilirse buna ben de karsi cikabilirim ama o bile nimettir. Karsi cikarim cunku yenikapi kazlicesme arasina (orn ek peron) yatirim yapilmak istenmiyor anlami cikar

Bu arada detayli baktigim kadariyla kazlicesmede sonlanan o tek hattin mevcut marmaray avrupa yonu raylara baglantisi yok. Gecenlerde orient treni nasil gecti denebilir , ya daha ileride makas var ya da geri ileri manevra yaparsa kazlicesme tuneli cikisinda bir makas var

Sunu demek istiyorum, bazi seyleri zorlamak , olmayacak ya da olmasinin buyuk faydalar saglamayacagi asikar seylerle inatlasmak oluyor



İSMAİL ÇELİK

9 ay önce - Pts 11 Ksm 2019, 09:52

Tramvayda olsa,mekikte olsa bu hattın faydası olur.ISPARTAKULE uzatması olduğunda yolcu sayısı bariz artar.

Sinan Bilgin
9 ay önce - Pts 11 Ksm 2019, 09:59

Ana omurganin halkali otesine uzatilmasi elbet ayri bir konu ve yolcu talebi varsa dusunulebilir. Buna kimse karsi cikmaz

Kocaeliden oyle bir talep gelir ki gebzenin de otesine gidilebilir zamanla

Ama su an yapilabilecek bu bolgedeki insanlari ana omurgaya, kah sirkeciden kah yenikapidan ve ideali kazlicesmeden aktarmak . Bu yani


Berke Karaali57
9 ay önce - Pts 11 Ksm 2019, 15:44

En iyisi Sirkeci-Zeytinburnu işletmesi olacaktır. Çünkü o bölgede manevra yapılacak ray alanı çok fazla. Suriçi bölgesinden Gebze'ye gitmek isteyen vatandaşlar Kazlıçeşme'de; Halkalı yönüne gitmek isteyen vatandaşlar Zeytinburnu'nda diğer trene geçiş yapabilirler. Ama yine en büyük sıkıntı Kazlıçeşme'de. Çünkü Suriçi'nden gelen tren Gebze yönünde (Hat 2) sadece yolcularını indirip bindirebilir. Gönül ister ki setler iyice hazır hale geldikten sonra 5'li setlerle 20 dakikada bir Sirkeci-Halkalı işletmesi yapılsın. Ama ilk etapta en mantıklısı Sirkeci-Zeytinburnu işletmesidir.



En son Berke Karaali57 tarafından Pts 11 Ksm 2019, 17:25 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Sinan Bilgin
9 ay önce - Pts 11 Ksm 2019, 15:52

Sirkeci yuzeyselden gelen tren , nasil kazlicesmeden ana omurganin kuzey tarafina yani avrupa yonune gececek ?

İSMAİL ÇELİK

9 ay önce - Pts 11 Ksm 2019, 15:58

Sinan Bey yer olarak oralar müsait ,makas yapılabilir.

Sinan Bilgin
9 ay önce - Pts 11 Ksm 2019, 16:08

Makas icin trenin "kesin olarak" karsi istikametten gelen trenin raylarina girmesi gerekiyor yani ayni rayda bir sure icin ters yonde tren ilerlemek zorunda cunku kazlicesmedeki en erken gecis sansi bile kazlicesme peronundan daha batida olabilir (google earth ten bakabilirsiniz)

Marmaray gibi bir yerde kisa veya uzun bir metraj ya da kisa veya uzun bir sure , iki ters yonde tren ayni raylara oturtulur mu ?

Ayni yondeki trenlerin bile yonetilmesi hepi topu yht gecerken sinyal sorunlari yaratiyorken , biz kazlicesmeden treni ana hatta gecirecegiz , sonra once ters yola oradan en kuzeydeki yola gecirecegiz

Iki kere ray atlayacak ,o esnada hali hazirda da beyfendilerin "gelecekte 5 dk ya dusecektir" dedigi ana omurgada iki yonde trenler hareket ederken hem de

Butun bu yapilacak neymis kazlicesmede ya da yenikapida aktarma zul geliyormus insanimiza

Iste forumda "neye karsilik ne istedigini" hesap etmeden yazmanin sonucudur bu ? Buraya teknik olarak, imkanlar , insaat olanaklari ve en onemlisi guvenlik ve mumkun olma/olmama yonunden analiz yapilir yazilir eyvallah

Ama bizde o yok , igrendigim bir -meli , -mali kullanimi var , herkes cok biliyor , o oraya uzatilmali, oraya su yapilmali .. "peki pasam , ne demek yapariz .. biz o kadar inceledik oyle uygun gormedik ama sen iste yeter ki , yapariz ..."

Allah askina inceleyip detaylariyla oyle yazin su taleplerinizi ya .. hic bir sey yapmiyorsaniz google earth acin , baglanti yerlerini , olabilirlikleri degerlendirin , bu bile yeterli olur


ali birhan

9 ay önce - Pts 11 Ksm 2019, 23:26

Alıntı:
lego mu oynuyoruz ? Bizim evin altina da yangin merdiveni ile inilecek bir peron koysalar keske

Lutfen biraz mantikli, uygulanabilir oneriler getirin


Rusya'nın St.Petersburg şehrinde kullanılan metroyu, söz konusu metronun tarihini inceleyebilirsiniz. Sonradan istasyon yapımı konusunda Dünya'nın farklı şehirlerinden örnekler mevcut ... Hatta yanlış hatırlamıyorsam CR3 ya da bu konuda önerime benzer öneriler daha önce gündeme getirildi. Ancak metro güzergahları ile ilgili bir durumdan dolayı yapılamayacağı şeklinde o önerilerin cevaplandığını hatırlıyorum.


Şükrü Güllüoğlu

9 ay önce - Sal 12 Ksm 2019, 09:26

Alıntı:
Yenikapi veya sirkecideki aktarmalar cok anlamli olmayacaktir

Neden anlamlı olmasın? Yenikapı aktarma merkezinde yalnız Gebze-Halkalı hattına değil ayrıca birçok diğer noktaya gidilebilecek.

Alıntı:
Bence en makulu Bakırköy-Sirkeci işletmesi olur. Kazlıçeşme'ye kadar gelip aktatma yapmak istemeyecektir çoğu kişi. Olabildiğince uzaktan trene binebilsin ki tren bekleme sıkıntısı fazlalaşmasın.

"Makul" olma ölçütünüz nedir acaba? Mevcut durumda 3 hat yetmiyorken ta Bakırköy'e bu işletmenin uzatılacağına gerçekten inanıyor musunuz? Ayrıca Sirkeci yönünden gelen treni Halkalı istikametine nasıl geçireceksiniz? Makasla mı? Yoksa YHT hattından mı gidecek? Buradaki büyük müşküliyeti biraz objektif baksanız görürsünüz.
Yenikapı'ya gelip oradan ana hatta aktarma yapmak çok zor olmayacak. Kazlıçeşme'ye viyadük eklenirse yürüyen merdivenle inip yürüyen merdivenle yan perona geçeceğiz.


Alıntı:
Sinan Bey yer olarak oralar müsait ,makas yapılabilir.


Nereye, nasıl ve hangi eğimle? Belirli bir irtifadan gelen bir hat var zaten Sirkeci'den. Onu nasıl bir eğim ile hattın kuzey tarafına geçireceksiniz? Kaç metrelik bir mesafede olabilir bu? Makas yaparak mı? Bu kadar makas yapması oradaki tren trafiğini nasıl etkiler? Tüm bu sıkıntıları çekmek yerine Sirkeci-Kazlıçeşme mekik işletmesi daha uygun değil mi?



En son Şükrü Güllüoğlu tarafından Sal 12 Ksm 2019, 13:03 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 97
« önceki   123 ... 969798 ... 138139140   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM