Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Sirkeci - Yedikule banliyö hattı
123 ... 979899   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 1
Rifat Behar
6 yıl önce - Prş 07 Mar 2013, 14:13
İstanbul Sirkeci - Yedikule banliyö hattı


Hattın gerisinin kapanması ile Sirkeci-Yedikule şeklinde çalışan bir banliyo hattımız oldu.

Bu hattın istasyonları şöyle:

1-Sirkeci
2-Cankurtaran
3-Kumkapı
4-Yenikapı
5-Kocamustafapaşa
6-Yedikule

Bu hat Kocamustapaşa ile Yedikule arasında Marmaray ile üst üste gidiyor ama Marmaray'ın Kocamustapaşa ve Yeikule'de istasyonu bulunmuyor.

Bu hattın yolcusu az. Mevcut bir raylı sistemi yolcusu az/zarar ediyor diye kapatmak olabilecek en talihsiz olay. Marmaray açıldıktan sonra da bu hattın hayatta kalması için neler yapılabilir bunları tartışalım.

Bu hattın olumlu yönleri:

1- Sirkeci ve Yenikapı gibi önemli transfer noktalarını birbirine bağlıyor. Yenikapı'da diğer 3 raylı sistem hattı ile kesişiyor (Marmaray, M1, M2) Sirkeci'de Marmaray ve tramvay hattı ile kesişiyor, vapur hatlarına aktarım sağlıyor.
2- Cankurtaran, Kumkapı, Kocamustafapaşa ve Yedikule istasyonları ile raylı sistem erişimi olmayan bölgelere raylı sistem hizmeti götürüyor

Bu başlıkta şunları tartışalım:

1- Hattın mevcut bölümünde istasyon yerleri doğru mu? Yerleri kaydırılması gereken istasyon var mı? Yeni açılması gereken istasyon var mı?
2- Hattın mevcut haliyle hizmet vermeye devam edip geliştirilmesi yani batı yönünden yeraltından uzatılıp daha sık sefer yapılan bir metro hattına dönüştütülmesi.

Benim kanaatimce,

Zeytinburnu tarafında e5 (Metrübüs) ve Marmaray arasında her iki hatta da uzak kalan çok yoğun yerleşimli bir sürü mahalle var: Telsiz, Çırpıcı, Veliefendi, Yeşiltepe, Sümer, vs..

Hattın bundan sonra nereye devam etmesi gerektiğini mevcut planlanan hatları da göz önünde bulundurarak görüşebiliriz..


İSMAİL ÇELİK

6 yıl önce - Prş 07 Mar 2013, 14:34

Öncelikle Marmaray işletmesi ne şekilde olacak net değil henüz.Halkalı-Gebze mi?Yoksa Kazlıçeşme-Ayrılıkçeşme-S.çeşme tüp geçişli bir hat mevcut banliyölerde ıslah edilerek eski hat üstünden çalışmaya devamda edebilir.
Bu 1(bir)


2(iki)Yenikapı-İncirli arası metro projesi var M2 devamı şeklinde bu hat Kazlıçeşme'den itibaren eski banliyö hattı üstünden işletilebilir yani SİRKECİ-Yenikapı-İncirli olabilir.

3(üç)Kesin proje gözüken ama ne şekilde olduğu daha net olmayan Ünalan-Mecidiyeköy hattı var.

Öncelikle bu hat Ünalan'da kalmaz kalamaz Hasanpaşa-S.çeşme-Altıyol-Kadıköy uzatması ve Mecidiyeköy'dende Bomonti-Perpa-Nişangah-Halıcıoğlu-Ayvansaray-Edirnekapı-Ulubatlı-Topkapı-Cevizlibağ-Silivrikapı-Kazlıçeşme buradanda eski banliyö hattından Sirkeci şeklinde şahane bir hat olur.

4(dört)Gop-Beşyüzevler-Arnavutköy yönüne metro şart .En kötü ihtimal suriçinde derinden giden bir bağlantıyada izin verilmezse Kazlıçeşme'den bu hatta bağlanarak Sirkeci'ye ulaşır.

5(beş)Ünalan -Mecidiyeköy projesi Marmaray ile şu şekilde bir yapılabilir.S.çeşme-Hasanpaşa-Ünalan-Acıbadem-Altunizade-Boğaziçi Köprüsü(giriş)-mümkünse viyadük üstü Ortaköy istasyonu-Esentepe-Mecidiyeköy-Osmanbey-Taksim-Şişhane-Haliç-Vezneciler(Ş.BAŞI DEDİKLERİ)-Yenikapı-Sirkeci-Üsküdar-Ayrılıkçeşme-S.çeşme

Banliyölerde ıslahat sonrası eski hatlardan çalışmaya devam eder.

Benim gönlüm 3 ve 5'ten yana.

Bu hattın kesinkes muhafaza edilip faydalanılmasından yanayım.Bilhassa Cankurtaran sitasyonu çok mühim çünkü Sultanahamet'in hemen alt tarafı ve burada tramvay dışında alternatif yok ve metroda yapılamaz oraya.



En son İSMAİL ÇELİK tarafından Prş 07 Mar 2013, 14:40 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Cihat Kalkan

6 yıl önce - Prş 07 Mar 2013, 14:40

bu hattı geçici bir hat olarak kabul etmek gerekir ileride kazlıçeşme-halkalı arası çalışmalar tamamlandığında avrupadan ve trakyadan gelen yolcu trenlerinin varış garı yine sirkeci olmalı.. halkalıdan çıkan bazı banliyö trenleri de sirkecide sonlanabilir sonuçta herkes anadolu yakasına geçecek değil..tcdd bu sirkeci-yedikule arasını belediyeye devretmek niyetinde değil anladığım kadarıyla gerek hat kapanmadan önce yapılan basın açıklaması gerekse katener sisteminin yenilenip marmaraya uyumlu hale getirilmesi bunun göstergesi gibi

Fatih_Yıldırım
6 yıl önce - Cum 08 Mar 2013, 07:30

Bu hat kesinlikle sökülmemeli ve işletmeye devam etmeli. Sarayın deniz ile buluşması diye bence çok gereksiz olan bi düşünce var, inşallah uygulanmaz.

Alıntı:
2- Hattın mevcut haliyle hizmet vermeye devam edip geliştirilmesi yani batı yönünden yeraltından uzatılıp daha sık sefer yapılan bir metro hattına dönüştütülmesi.


Bence bu hattı uzatıp metro falan yapmaya gerek yok, olduğu haliyle marmaraya eklensin yeter. Yani Halkalıdan kalkan bazı trenler Kazlıçeşmeden sonra tünele girmeyip bu hat üzerinden sirkeciye gider. Halkalıdan kalkan 3 trenden birinin son durağı Sirkeci garı olabilir.

Kocamustafapaşa gibi yolcusu çok olan bi istasyon sistemde tutulmuş olur. Diğer 3 istasyonda kapanmaktan kurtulur. Halkalı yönünden Sirkeciye gidecek olanlarda bu hattı kullanır çünkü yeni yapılan Sirkeci istasyonu yerin 60m altında, yüzeye çıkmak için yaklaşık 10 dakika kaybedilmemiş olur.

Cankurtaran, Kumkapı, Kocamustafapaşa ve Yedikule istasyonları çevresinde oturan veya çalışan insanlar karşıya geçmek istediklerinde bu hattı kullanarak Kazlıçeşme, Yenikapı veya Sirkeciden rahatlıkla aktarma yapabilirler.


Birde bu hat marmaraya eklenmeden nostaljik banliyö işletmesi yapılabilir. Varsa halen yaşayan 8000 lik setlerle Sirkeci - Kazlıçeşme işletmesi yapılır. Yine bölgedekilerin metroya, tramvaya, marmaraya, vapura aktarma yapmasını sağlar. 3-4 set yeterli heralde zaten çok sık sefer olmaz.

Alıntı:
1- Hattın mevcut bölümünde istasyon yerleri doğru mu? Yerleri kaydırılması gereken istasyon var mı? Yeni açılması gereken istasyon var mı?


Mevcut istasyonlarla oynamaya gerek yok ama nostaljik hat işletilcek olsa bence 3 durak eklenebilir:

1- K.M.Paşa - Yenikapı arasına Cerrahpaşa durağı eklenebilir.
2- Kumkapı - Cankurtaran arasına Küçükayasofya veya Sultanahmet durağı eklenebilir.
3- Ne kadar mümkün bilmiyorum ama Sirkeci - Cankurtaran arasına Topkapı sarayı ve Gülhane parkına giriş yapılabilen bir durak eklenebilir.

Bu şekilde işletilen 10 istasyonlu bir nostaljik hat güzel olurdu tabi ama biraz fantezi oluyor pek gerekli değil.

Bence bu hat mevcut haliyle marmaraya eklenmeli.


emre795
6 yıl önce - Cum 08 Mar 2013, 11:46

Merhaba

Bildigim kadarıyla otogar-kirazlı hattı kirazlı istasyonunda halkalı tren isyonuna hat yapılacak ve ayrıca buradan bakırköy ido için ayrı bir hat daha yapılacak



sercan ılgaz
6 yıl önce - Pts 22 Nis 2013, 20:45

Bu hatta 2 tane trenmi çalışıyor,biri çıkıp yedikuleye gidiyor,sonra dönmeye yakın diğer tren sirkeciden hareket ediyor,iyice seyreltilmiş,30 dakikada bir kalkıyor,kaldırılması yakındır.

Mehmet Kasım
6 yıl önce - Sal 23 Nis 2013, 18:02

istemezükçüler yine yanıldı.

sercan ılgaz
6 yıl önce - Sal 23 Nis 2013, 18:47

Ne demeye çalıştığınız anlaşılmıyor

Mehmet Kasım
6 yıl önce - Sal 23 Nis 2013, 18:48

anlayan anladı

banliyö trenleri kapanırsa çok büyük kaos çıkar, mahvoluruz biteriz şöyle olur böyle olur o yüzden hat yenilenmesin diye asrın demiryolu devrimine karşı çıkan istemezükçüler her zaman olduğu gibi yine yanılmışlardır.


En son Mehmet Kasım tarafından Sal 23 Nis 2013, 19:18 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


FuatUler
6 yıl önce - Sal 23 Nis 2013, 19:06

Bir dakika, artik Bakirkoy'den Sirkeci'ye banliyo treni yok mu?



sayfa 1
123 ... 979899   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM