Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İzmir'in yeni yatırımlık arazileri nerelerde olur?
« önceki   1234 ... 272829   sonraki »

ANA SAYFA -> İZMİR - Haberler ve Sohbet
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 3
burçin sait
4 yıl önce - Cmt 03 Ağu 2013, 01:51
grand karaburun


Alıntı:
Burçin sait yorumunuz için teşekkür ederim

Marına hakkında size söyle bir bilgi verim bakınnzaten marina yapılıcak bölgeler devletbtarafından belirlenir ve bellim bir süre sonra ihalesi olur yap işlet devret seklinde karaburun marinada bu şekilde olucağı için bu konuda cok fazla birşey duymamış olmanız normal ama ben çok iyi biliyorum bu bölgede satış yaptığım için 2 adet büyük otel sektöründe ismi olan firma burdan 5 yıldızlı otel yapımı için yer aldı ve zamanını bekliyorlar sonra inşaat çalışmaları başlıcak

2 sezondur kapalı olan aras otel yapancı yatırımcı tarafından satın alındı ve bu aene çalışmaya başladı

Yeni liman çevresindeki arazilerin %80 ni el değiştirdi marina yapılıcak yere yakın olanlar dahasınıda size sayabilirim

Bu bölge kısa ve uzun vaadeli güzel bir yatırım bölgesi



peki bolgedeki grand karaburun hotel'ın durumu nedir en son belediyenin sitesin 2.5m satılıyordu.

beni daha cok bu yol ilgilendiriyor hatta o kadar cok ilgileniyorum ki 2.bolge mudurlugunu aradım..


sorun su ki her gazetede show yapar gibi agustos ayında mordogan kısımını acıcagız diyen 2. bolge mudur'u sozunde durmamıs agustos ayına yetiştirememiştir yıl sonuna kadar uzayacagını soylemişti bana nihat ısımlı bır 2.bolge calısanı telefonda..

bu yol hakkında herhangi bir bilginiz olursa balıklıova-mordoğan-karaburun yolu baslıgına yada buraya yazabilirseniz iyi olur..


ayrıca yapılması planlanan 5 yıldızlı otellerın konumlarınıda merak ettim şimdi.


Emre Aydogdu
4 yıl önce - Cmt 03 Ağu 2013, 16:30

Yol ile ilgili bilgi su sekilde evet agustos ayı sonunda cılıcak deniyor ama bende agustos ayı sonunda bitmiyecegine su nedenden dolayı kanıya vardım

Bu bölgeyi direk izmir büyük sehire bağlamak isteniyor bu yapıldığı taktirde devlet burdan artık citti kazanc elde edicek imar durumları şle ilgili tüm gelişmeler bu işlem sonuna bırakıldı yolda buna orantılı olarak devam edicek cünki burda yapılıcak kazanc hepsi yola bağlanmış durumda .

Yol biter ve bölge hızlı satısa giderse devletın elde ediceği harclar işlemler ve masraflar suanki mevcut bedelden alınıcak ama izmşr büyükşehir bağlanırsa arsalar tarla sıtatüsünden cıkıp parselasyona giricek ve buda harc bedellerinin yükselmesine neden olucak

Bunlardan biri mordoğan bölgesine girişte olan tepe restorantın hemen alt tarafı

Diğeri ise mordoğan merkezdeki petrol ofısıydı yanılmıyorsam onun sahil seridine düşen bölge

Saygılr


burçin sait
4 yıl önce - Cmt 03 Ağu 2013, 17:36
peki bu yol ne zaman acılır


Alıntı:
Yol ile ilgili bilgi su sekilde evet agustos ayı sonunda cılıcak deniyor ama bende agustos ayı sonunda bitmiyecegine su nedenden dolayı kanıya vardım

Bu bölgeyi direk izmir büyük sehire bağlamak isteniyor bu yapıldığı taktirde devlet burdan artık citti kazanc elde edicek imar durumları şle ilgili tüm gelişmeler bu işlem sonuna bırakıldı yolda buna orantılı olarak devam edicek cünki burda yapılıcak kazanc hepsi yola bağlanmış durumda .

Yol biter ve bölge hızlı satısa giderse devletın elde ediceği harclar işlemler ve masraflar suanki mevcut bedelden alınıcak ama izmşr büyükşehir bağlanırsa arsalar tarla sıtatüsünden cıkıp parselasyona giricek ve buda harc bedellerinin yükselmesine neden olucak

Bunlardan biri mordoğan bölgesine girişte olan tepe restorantın hemen alt tarafı

Diğeri ise mordoğan merkezdeki petrol ofısıydı yanılmıyorsam onun sahil seridine düşen bölge

Saygılr



peki sizce bu yol ne zaman acılır sonucta ihale yapılmıs bır sırket ihaleyi kazanmıs yada bu durumda nasıl olur anlamıyorum normalde sistem cok basıt calısıyor ..


bir ihale acıyorsun daha o ihaleyi bir firma kazanıyor belirtilen gunde belirtilen fiyata yapıyor normalde sistem bu sekilde calısıyor kabaca..


ama bu karaburun yolunda ihale acıldı kolin inşaat aldı ihaleyi sonra kamulaştırma yuzunden işler aksadı ve şimdi nasıl bir prosedur işleyecek merak ediyor eger bu işleri karıştırmak bu kadar basıt ise..



kurarsın bır tane şirket bır yol ihalesini alırsın sonra ihaleyi aldıgın bolgeden birisini ayarlarsın dava acar işi aksatır konuyu yargıya tasır sende bu arada istedigin kadar bu ihaleye fesat karıstırırsın..

yani benim merak ettigim kamulaştırma sorunu olduktan sonra hangi prosedur işliyor.


yolda gelirken bir koylu abimizle konustum 5 bin lira degerındeki bos arazısını 17 tl para odemiş bakanlık abi mutlu adamında hakkı konumuz bu degıl ama bu kamulaştırmada belliki bir cebe para girme durumu var..


1.si bu kolin inşaat'ın cebine ciddi para girmiş olmalı bu kamulastırma sıkıntısı sayesinde..aslında ben kolin insaat sahıbı olsam davalıların yanında olurum boylelikle işi daha cok karıstırıp daha fazla rant elde edilebilinir.



Emre Aydogdu
4 yıl önce - Pts 05 Ağu 2013, 11:48

Burdakı en önemli nokta su yolun aksamasındakı en buyuk surec kamulastırma degıldı onu cabuk ve kararlı bır sekılde yaptılar esaz sorun karayollarının buyuk ıkı projeyı aynı fırmaya vermesı oldu izmir sabuncubeli yokusunda yapılması planlanılan tunel hızkazandırılması acısından yol calısması ıcınde olan tum ekıpler sabuncubelıne kaydırıldı bu ızmır ıstanbul 3.5 saat projesı erken bıtırılmek ıstendıgı ıcın bu yere onem verıldı esaz sorun bu ve yakın tarıhte tum ekıp yola tekrar agarlık verıcek ama cok karamsarsınız cunku her gectıgımde ekıpler orda calısıyorlar ve sonucta kayalık bır bolge uzerınde bu calısma yapılıyor ıslerı cıtten zor haaa evet zaman sıkıntısı bende buna katılıyorum ama dedım ya bırbırını etkılıyen cok faktor var

Benım tahmınım 2014baslarında bu yol tamamlanır zaten ınsaat sezonu olmasından kaynaklı kıs sezonu daha hızlı calısmalarla ılerler

Saygılar


sancaktepe
4 yıl önce - Pts 05 Ağu 2013, 12:01
kolinle ne alakası var


Burçin sait, kolin nasıl burdan menfaat sağlıyor anlayamadım. benim bildiğim şu: Devlet bir ihale açmış. demişki: şuradan şuraya şu şartlarda şu özelliklerde bir yol inşaatı yaptıracağım. kim kaça yaparsa bana teklif versin demiş. En makul teklifi de kolin vermiş anlaşılan. yani kamunun menfaatine en uygun teklif. Sonra devlet hadi başla demiş kolin başlamış. kamu arazisi üzerindeki kısım hızlıca ilerlemiş. gel gör ki şahıs arazilerine denk gelen kısıma gelince vatandaş kamulaştırma bedelini beğenmemiş, dava açmış. iş de bu yüzden durmuş. Devlet koline demiş ki işi yap bana fatura kes ben de ne kadar harcama yaptıysan ödeyeyim.( ihalede yaparım dediğin maliyeti geçmemek kaydıyla) iş durmuş kolin iş yapamıyor, fatura kesemiyor, iş makineleri duruyor, işçiler çalışmıyor, bu durumda kolin inşaatın bu durumdan ne gibi menfaati var anlamadım. iş yapmayınca devlet de para ödemiyor koline, kolin de para kazanamıyor.

sancaktepe
4 yıl önce - Pts 05 Ağu 2013, 14:21
sabuncu beli


sabuncu beli tünelini koçoğlu-makinsan adi ortaklığı yapıyor, bu işi kolin... farklı firmalar. birisi kamu ihale kanununa göre ihale edildi, diğeri devlet ihale kanununa göre. çok farklı iki iş...buradaki işin yavaşlamasında sabuncu belinin hiç etkisi yok. ayrıca izmir istanbul arasını 3,5 saate indirecek proje içinde değil bu tünel çünkü otoyol buradan geçmiyor. bi 50 km kadar doğusundan geçiyor bu tünelin



burçin sait
4 yıl önce - Pts 05 Ağu 2013, 18:07
25 milyon lira ek ucret


Karayolları 2. Bölge Müdürü Abdülkadir Uraloğlu, acele kamulaştırma kararının Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın yakın takibi ve talimatıyla başlatılan bir süreç olduğunu belirterek, bu karar ile ellerinin rahatladığını söyledi. Uraloğlu, "Karaburun, İzmir'de yol standardının çok düşük olduğu yaklaşık 55 kilometrelik bir güzergah. İhalesini yaparak çalışmalara başlanmıştı. Kamulaştırmalarla ilgili sıkıntı oldu. Bitirdiğimiz yerler var. Ama Gülbahçe, Balıklıova ve Mordoğan'da tam olarak kamulaştırmayı çözemediğimiz için çalışmalar bitirilemedi. Kamulaştırma sorununu biz aşamadık. Yolun aciliyetine binaen Bakanımız Binali Yıldırım'ın yakın takibi ve talimatıyla kamulaştırma konusunda acil karar çıktı. Elimiz çok rahatladı. En geç bir ay içinde kamulaştırmayı bitiriyoruz. Ağustos ayında Mordoğan'a kadar yol bitecek. Önümüzdeki sene Ağustos ayında da Karaburun'a kadarki çalışmaları tamamlayacağız. 2014 Ağustos ayında da yol Karaburun'a ulaşacak. Ek imalat ile birlikte yolun maliyeti 25 milyon lirayı bulacak" açıklamasında bulundu.




ek odenek ayrılıyor gordugun gibi 25 milyon liraya cıkıyor maliyet peki neden ayrılıyor kamulaştırma sorunu yuzunden duran yolda zarar eden şirketi fonlamak için..


oradaki br iş makinesinin bir gun durup calısmaması o şirkete zarar olusturuyor o zararın fazlasını karayolları sırkete oduyor..

bu sistem kafamı karıstıyor işte o zaman her ihaleye dava acıp işleri aksatıp karayollarından para almak lazım neden fırmalar boyle yapmıyorlar anlamadım.


sancaktepe
4 yıl önce - Sal 06 Ağu 2013, 09:27
ek ödenek


25.000.000 TL'lik ek ödenek artan kamulaştırma bedeli için ve yol güzergahında yapılan değişiklikler için. yani firmanın cebine 25 milyon TL girmesi mümkün değil. kolin bu işi 24 milyon TL'ye aldı zaten. %100 kar sözkonusu olamaz. adamı yüce divanda yargılarlar bu tür işlerde kar marjı %10-15 dir maksimum. artan 25 milyonun sebebi kamulaştırma bedeli için yapılacak ödemeler ve ilave işler varsa onlar içindir. yoksa o işin maliyeti iki katına çıkmış olamaz.

iş süresince oluşacak maliyet artışı için fiyat farkı isteyebilir. nedir mesela, bu işi hafriyat iş makinesi ağırlıklı olduğu için akaryakıt fiyatlarındaki aşırı yükselme durumunda isteyebiliyor. o da sözleşmede yazıyor zaten. yani mesela diyorki ihale tarihi ile hakediş tarihi arasında %15'den fazla artış olmuşsa bu artışın şukadarını talep edebilir diyor. yani sadece maliyet meselesi, kar yok.

ayrıca kolin, iş durunca makineleri işçileri oradan çekti. makineler kiralıksa iade etti, işçileri ya başka işe kaydırdı ya da işten çıkardı. öyle aman aman bir maliyet, zarar sözkonu değildir.


ahmetgülen
4 yıl önce - Sal 06 Ağu 2013, 09:52

Karaburun hattı , yeni yol yapımından dolayı çok değerlenecek, hatta değerlendi bile.
Yatırım yapılacak arazi ise Bornova çıkışı Manisa yolu. (Bornova yeni mezarlığı ile Manisa yolu arasındaki alan)Şehir o tarafa doğru genişliyor. Ayrıca bu yerler arazi durumunda, arsa değil daha. Bu nedenle değeride düşük. Ancak bu bölgeye imar geleceği , daha doğrusu 1.dereceden doğal sit alanı olan bu bölgenin arsaya dönüşeceği söyleniyor.Kesin gibi de zamanı önemli.
Buraya yatırım halinde çok karlı olur. Bölgede daire fiyatları 800 000 TL leri buldu, 1 i geçende çok var.
Bilginize


burçin sait
4 yıl önce - Sal 06 Ağu 2013, 16:17
aradaki çelişki


Alıntı:
25.000.000 TL'lik ek ödenek artan kamulaştırma bedeli için ve yol güzergahında yapılan değişiklikler için. yani firmanın cebine 25 milyon TL girmesi mümkün değil. kolin bu işi 24 milyon TL'ye aldı zaten. %100 kar sözkonusu olamaz. adamı yüce divanda yargılarlar bu tür işlerde kar marjı %10-15 dir maksimum. artan 25 milyonun sebebi kamulaştırma bedeli için yapılacak ödemeler ve ilave işler varsa onlar içindir. yoksa o işin maliyeti iki katına çıkmış olamaz.

iş süresince oluşacak maliyet artışı için fiyat farkı isteyebilir. nedir mesela, bu işi hafriyat iş makinesi ağırlıklı olduğu için akaryakıt fiyatlarındaki aşırı yükselme durumunda isteyebiliyor. o da sözleşmede yazıyor zaten. yani mesela diyorki ihale tarihi ile hakediş tarihi arasında %15'den fazla artış olmuşsa bu artışın şukadarını talep edebilir diyor. yani sadece maliyet meselesi, kar yok.

ayrıca kolin, iş durunca makineleri işçileri oradan çekti. makineler kiralıksa iade etti, işçileri ya başka işe kaydırdı ya da işten çıkardı. öyle aman aman bir maliyet, zarar sözkonu değildir.



şimdi benim anlamadıgım kabaca tabirle soylersek bu firma kamulaştırma yuzunden ettiği zararı karşılayamıyacak tam tersine zarar bile etmiş olabilir..

bugun baktıgında bır iş makinesinin nakil'i (biliyorsunuz tırlarla tasınıyorlar) ortalama 3000 3500 tl nin uzerınde iken nasıl olucakta bu iş makineleri sev edip hic zarar elde edemiyecek ..


o zaman nasıl yaparsın kolin inşaat'a rakip firma ise gidersin yol guzargah'ı uzerındeki bir koyluye odersin 50 bin lira dersin ki senin arazını ucuz'a alıyorlar gıt hakkını ara dava ac biz arkadanyız dersin konuyu yargıya tasırsın işi aksatır boylelikle rakip oldugun kolin inşaat'ı zarar ugratırsın...


bu kamulaştırma sorunu yaşandıktan sonra her 2 tarafı devlet'i-taşeron firmayı zarar'a ugratmayan bir presedur olmalı aksı halde sistemdeki acık kotu niyetli insanlarca kullanılabilinir..


http://www.smnakliyat.com.tr/is-makinasi-tasimaciligi.html nakliye fiyat listesi için.



sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   1234 ... 272829   sonraki »
ANA SAYFA -> İZMİR - Haberler ve Sohbet