Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Konya - Karaman Hızlı Tren Projesi
« önceki   123 ... 636465   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 2
Cemoli D18
5 yıl önce - Cmt 30 Mar 2013, 15:03

Alıntı:
eni yapılan Konya-Karaman-Mersin konvansiyonel hat projesi, başta Mersin ve Mersin limanı ve Adana üzerinden, İskenderun limanını, kısa yoldan batı bölgelerine bağlayacak önemli bir yoldur. Sadece limanları değil, Kahramanmaraş, Gaziantep, Mardin ve buralardan, Suriye, Irak bağlantılarında, ülkemizin batısına daha kestirme ve hızlı bir yol olacaktır. Tabi sadece, yolun Konya'ya kadar olanının yenilenmesi yetmemektedir. Konya'dan sonra, Ege, Marmara ve tabi Avrupa bağlantıları da, bir an önce yüksek standartlara sahip hatlarla donatılmalıdır. Tabi aynı şekilde, Suriye ve Irak Sınırına kadar olan hatlar da yenilenmelidir.


Peki ne zaman yapılacak bu denilen hat ?


ömer tolga sümerli
5 yıl önce - Cmt 30 Mar 2013, 16:41

Ülkemizde bu tip stratejik değere sahip hatların süresi, YHT gibi çok net olmuyor maalesef. 2023 yılı programına alınmış deniliyor. Umarım, en kısa sürede bitiş tarihi belli olur ve yapılır.

Gökçe Aydın
5 yıl önce - Cmt 30 Mar 2013, 23:04

Alıntı:
İngiltere, Fransa, Almanya gibi pek çok ülkede, konvansiyonel hatlarda, yolcu trenleri 200km/saat


Hemen video ile destekleyelim



Arkadaşlar, videoda geçen "şey" bir konvansiyonel tren. Konvansiyonel tren hattı yapılsın ya da yeterlidir deyince hakaret etmişim gibi davranan arkadaşlar izlesinler derim.



ömer tolga sümerli
5 yıl önce - Pts 01 Nis 2013, 09:09

Teşekkür ederim Gökçe Bey,
Videodaki tren, uzun mesafe bir gece ekspresi. Kısaca, 200km/s hızda giderken yemekli vagonda yemek yiyebiliyor, yataklı vagonda güzelce uyuyabiliyorsunuz.

100km/s. ve üstü hızlarda yük taşıyana da ben bir örnek vereyim.


youtube.com/watch?feature=endscreen&v=kOmyIRcY1LE&NR=1


Mehmet Kasım eski
5 yıl önce - Pts 01 Nis 2013, 19:36

Alıntı:
Konvansiyonel hat, yük ve yolcunun taşındığı hat anlamına gelir. Bazı arkadaşlar bu kavramı yanlış algılayıp, eski tip yavaş giden trenyolu gibi nitelendiriyorlar ki bu çok yanlıştır. İngiltere, Fransa, Almanya gibi pek çok ülkede, konvansiyonel hatlarda, yolcu trenleri 200km/saat yük trenleri 140km/saat hızlarada gidebilmektedirler. Hatta mevcut tren trafiğini etkilememesi için, 100km/saatten daha düşük hızlarda tren çalıştırılmayan yerler vardır. Fakat bizde, başta basın olmak üzere, yeni yapılan her hatta bir "hızlı" ibaresi konulma yarışına girince, kavram karışıklığı yaşamak doğaldır. Gerçi, mevcut konvansiyonel hatlarımıza kıyasla, yeni yapılan bu konvansiyonel hatlara hızlı tren demekte yanlış olmaz , fakat, demiryolu litaratüründe bu şekilde adlandırılmıyor.


tcdd genel müdürü s. karaman, 200 km/sa hız yapılabilen hatlara "hızlı tren", 250 km/sa ve üstü hız yapılabilen hatlara "yüksek hızlı tren" tanımlaması olduğunu açıklamıştı.

sizce bu tanımlama yanlış mı?


ömer tolga sümerli
5 yıl önce - Sal 02 Nis 2013, 09:59

Alıntı:
tcdd genel müdürü s. karaman, 200 km/sa hız yapılabilen hatlara "hızlı tren", 250 km/sa ve üstü hız yapılabilen hatlara "yüksek hızlı tren" tanımlaması olduğunu açıklamıştı.

sizce bu tanımlama yanlış mı?


Kısmen yanlış. Fakat, herkesin anlayabileceği şekilde olayı basite indirgemeye çalışırken, bu gibi durumlar da olabiliyor.

Hız tanımlamaları yapılırken, eksik olarak tanımlandığı zaman kafalar karışabiliyor. Demiryolu litaratüründe, 160km/saate kadar olan işletme hızlarına uygun altyapı ve tren işletmeciliği, normal işletmeciliktir. Yalnızca, yeni teknolojilerle bu hız 180km/saate çıkacak. Neyse, bunu karıştırmadan şu şekilde açıklamaya çalışayım.

Şu an için 160km/saate kadar olan işletme hızlarına sahip altyapı ve tren işletmeciliği normal işletmeciliktir. 160km/s. ile 220km/s. arasındaki hızlara uygun altyapı ve bu altyapıya uygun teknik koşullardaki tren işletmeciliğine hızlı tren deniliyor. Fakat, burada kafaları karıştıran durum şu. Bu hızlara sahip hızlı hatta, bazen 230km/saate tren çıkarsa, o zaman hızlı değil de YHT'mi denmeli? Hayır. Hattın büyük çoğunluğu, tüm teknik parametrelerle birlikte (buna kurb yarıçapları, dever oranları, rampa eğimleri, tünel / köprü gibi yapılar da dahil), 160-220km/s. hız aralığına göre dizayn edilmiştir. Hattın düz olduğu, bir veya birkaç dönemecin (kurbun) teknik standartlarının müsait olması gibi durumlarda, tabi trenin de uygun olması koşulunda, tren, kısıtlı bir zamanda bu hıza çıkıyorsa, hat yine hızlı tren işletmeciği kriterlerindedir. Buna en iyi örnek İngiltere'dir. İngiltere'de ülke içerisinde hızlı hatlarda (örnek: Londra-Bristol) yapılan maksimum hız 230km/s. olmasına karşın, YHT (Yüksek Hızlı Tren / Very High Speed) statüsünde görülmez. Çünkü, trenler bu hızlara daha seyrek aralıklı olarak çıkarlar. Tabi burada, sadece altyapı olarak belirttim, gibi gözükmesin, bu hatta kullanılacak trenlerin de tüm teknik parametrelerinin, bu hızlara uyumlu olması gerekmektedir. İstasyon duruşları ve çıkışları ve tabi yol deformasyonları sonucu bazı bölgelerde uygulanan hız kısıtlamaları (takayyüdatlar) haricinde hat genelinde 160km/saatin altına inilmemektedir.

220km/saatin üzerinde (Yeni teknolojilerle bu sınır 230km/saate çekilecek) altyapı ve tren tasarımına sahip hatlar, YHT hattı olarak nitelendiriliyor. Hattın tüm teknik parametreleri yani, dönemeç (kurb) yarıçaplarının oranı, bu dönemeçlerdeki dever oranları, rampa eğimleri, tünel-köprü vs. sanatsal yapıların dizaynları gibi tüm unsurlar, 220km/saatin üzerindeki hızlara göre dizayn edilmiş olmalıdır. Tabi ki bu durum, 230 veya 240 gibi hızlarla kalmamış, Türkiye, Almanya, Hollanda, İspanya, Rusya gibi ülkelerde de kullanılan 250km/saat'lik hatlar olarak yapılmışlardır. Yüksek hızlı tren hatlarında, tüm hat boyunca, sıradışı durumlar haricinde 220km/saat hızdan daha düşük hıza inilmemesi gerekmektedir.

Biraz uzun oldu, umarım anlatabilmişimdir. Tabi bu bilgi, uzun uzadıya her yerde anlatılmadığı için, kısaltıldığında farklı anlamlar çıkabilmektedir.



Şakir Yalçın
5 yıl önce - Sal 14 May 2013, 09:41

İhale hala sonuçlanmadı. KİK 2 aydır inceleme yapıyor. Bu kadar beklemeden sonra inşaallah iptal kararı çıkmaz.

Bu arada , geçtiğim yıl zaten Konya-Karaman arasındaki mevcut hat komple elden geçirilerek hızlandırılmış tren seferleri başlatılmıştı. Yapılan ihale ile, geçen yıl yenilenen hattı söküp tekrar yapmayacaklarsa ihalede belirtilen 1200 günlük teslim süresi bana biraz fazla geldi. Zira yapılan açıklamalarda bu hattın YHT hattı olmadığı, mevcut hattın rehabilitasyonu ve 2. bir hat ilavesiyle hattın hızlı tren hattına dönüştürüleceği belirtilmişti. Eğer mevcut hat da komple sökülüp yenilenecekse o zaman geçen yıl yapılan o kadar masraf boşa gitti demektir. Yanlış mı düşünüyorum bilmiyorum. Bu da işin bir başka boyutu.


erkankehya

5 yıl önce - Sal 14 May 2013, 18:30

Karaman-Konya hattı, uzunluğu olsun,coğrafi elverişliliği olsun, yapımı hiç de zor olmayacak bir hat. İstanbul-Ankara arasındaki dağlık ve engebeli etaplara bakınca, ne demek istediğim daha iyi anlaşılır. Dolayısıyla yapılması planlanan süre çok uzun geldi bana.
Bu önemli hatta yeterli kaynak aktarılmalı. Ulaşım çok önemli,demiryolu ulaşımı halkımız,ülkemiz için çok daha önemli.


Mehmet Kasım eski
5 yıl önce - Sal 14 May 2013, 18:35

Alıntı:
Şu an için 160km/saate kadar olan işletme hızlarına sahip altyapı ve tren işletmeciliği normal işletmeciliktir. 160km/s. ile 220km/s. arasındaki hızlara uygun altyapı ve bu altyapıya uygun teknik koşullardaki tren işletmeciliğine hızlı tren deniliyor. Fakat, burada kafaları karıştıran durum şu. Bu hızlara sahip hızlı hatta, bazen 230km/saate tren çıkarsa, o zaman hızlı değil de YHT'mi denmeli? Hayır. Hattın büyük çoğunluğu, tüm teknik parametrelerle birlikte (buna kurb yarıçapları, dever oranları, rampa eğimleri, tünel / köprü gibi yapılar da dahil), 160-220km/s. hız aralığına göre dizayn edilmiştir. Hattın düz olduğu, bir veya birkaç dönemecin (kurbun) teknik standartlarının müsait olması gibi durumlarda, tabi trenin de uygun olması koşulunda, tren, kısıtlı bir zamanda bu hıza çıkıyorsa, hat yine hızlı tren işletmeciği kriterlerindedir. Buna en iyi örnek İngiltere'dir. İngiltere'de ülke içerisinde hızlı hatlarda (örnek: Londra-Bristol) yapılan maksimum hız 230km/s. olmasına karşın, YHT (Yüksek Hızlı Tren / Very High Speed) statüsünde görülmez. Çünkü, trenler bu hızlara daha seyrek aralıklı olarak çıkarlar. Tabi burada, sadece altyapı olarak belirttim, gibi gözükmesin, bu hatta kullanılacak trenlerin de tüm teknik parametrelerinin, bu hızlara uyumlu olması gerekmektedir. İstasyon duruşları ve çıkışları ve tabi yol deformasyonları sonucu bazı bölgelerde uygulanan hız kısıtlamaları (takayyüdatlar) haricinde hat genelinde 160km/saatin altına inilmemektedir.

220km/saatin üzerinde (Yeni teknolojilerle bu sınır 230km/saate çekilecek) altyapı ve tren tasarımına sahip hatlar, YHT hattı olarak nitelendiriliyor. Hattın tüm teknik parametreleri yani, dönemeç (kurb) yarıçaplarının oranı, bu dönemeçlerdeki dever oranları, rampa eğimleri, tünel-köprü vs. sanatsal yapıların dizaynları gibi tüm unsurlar, 220km/saatin üzerindeki hızlara göre dizayn edilmiş olmalıdır. Tabi ki bu durum, 230 veya 240 gibi hızlarla kalmamış, Türkiye, Almanya, Hollanda, İspanya, Rusya gibi ülkelerde de kullanılan 250km/saat'lik hatlar olarak yapılmışlardır. Yüksek hızlı tren hatlarında, tüm hat boyunca, sıradışı durumlar haricinde 220km/saat hızdan daha düşük hıza inilmemesi gerekmektedir.


gayet yerinde bilgler.


musaEE
5 yıl önce - Cum 06 Arl 2013, 14:35

Bu hat kapsamında sadece mevcut hattin yanina 2. Hat mi yapilacak yoksa kuplarda yenilenecek mi mevcut hatt 200 km hiz cok mantıklı değil çünkü. Birde hizli tren setleri bu hatta girecek mi yoksa konyadan aktarma mi yapılacak



En son musaEE tarafından Cum 06 Arl 2013, 18:28 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 636465   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM