Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Konya - Karaman Hızlı Tren Projesi
123 ... 444546   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
Şakir Yalçın
4 yıl önce - Pts 04 Mar 2013, 20:01
Konya - Karaman Hızlı Tren Projesi


Konya-Mersin Hızlı Tren Projesi'nin ilk ayağı olan Konya-Karaman Hızlı Tren Projesi için nihayet somut adım atılıyor.

"AK Parti Konya Milletvekili Prof. Dr. İlhan Yerlikaya, Konya-Karaman arası hızlı yolcu ve yük taşımacılığı treni ihalesinin 11 Mart'ta yapılacağını belirterek, ''Ankara-İstanbul YHT hattının da tamamlanmasıyla vatandaşlarımız, hızlı tren ile Karaman'dan Konya'ya, Konya'dan İstanbul'a seyahat edebilecek'' dedi. "

Kaynak: http://www.konhaber.com/yeni/haber-92264-GUNCEL-K ...artta.html


murat967
4 yıl önce - Pts 04 Mar 2013, 20:34

Bu çok güzel bir haber ama acaba yapılan yol YHT hattı mı yoksa çift elk+sinyalli hat mı?

Emre wulber
4 yıl önce - Pts 04 Mar 2013, 20:39

haberde hem yolcu hem yuk tasimaciligindan bahsedilmis ... bu iyi bir gelisme ... ulkemizde demiryolu agirlikli yuk tasimaciligi artmali...
Ekonomiye olumlu yönde katki saglar ...

Karamana kadar olan projenin maliyeti cok fazla olmaz ... konya ovasi dumduz



Kaan Kuyumciyan
4 yıl önce - Pts 04 Mar 2013, 20:44

Başlığa tıklarken bir kullanıcının hayalî kişisel proje önerisidir diye tıkladım ama ne gördüm! Gerçek bir projeymiş ve üstelik ilk somut adım da atılmış. Çok sevindim. Daha sık alsak keşke bu tür haberleri.

Şakir Yalçın
4 yıl önce - Pts 04 Mar 2013, 20:56

Planlanan hız 200km/s olacakmış.

Alıntı:
“Yaklaşık 102 km olacak yeni hatta 200 km hız ile ulaşım sağlanacak. Mevcut hattın yanına 2. bir hat inşa edilecek. Bunun tamamlanmasını müteakip şu an kullanılan mevcut hattın alt yapı takviyeleriyle birlikte üst yapısı da yenilenecek. Projenin tamamlanmasının ardından 36 adet alt ve üst geçit yapılarak, hemzemin geçitlerinin de tamamı iptal edilecek. Şu an 90 dakika olan yolculuk süresi de Karaman-Konya Hızlı Tren Hattı projenin tamamlanmasından sonra 40 dakikaya düşecek. Diğer tüm projelerde olduğu gibi bu projede de desteklerini hiç esirgemeyen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım başta olmak üzere tüm emeği geçenlere minnet ve şükran duyarak teşekkür ediyorum.


Kaynak: http://www.ray haber.com/2012/karaman-konya-hizli-tren-hatti-ihalesi-aralik-ayinda-yapilacak/


Karaman Ahmet
4 yıl önce - Pts 04 Mar 2013, 20:59

Gerceten süper bir haber, 40 dakikada Konyadan Karamana....



Şakir Yalçın
4 yıl önce - Pts 04 Mar 2013, 21:21

Bu hatta geçen yıl tel örgü ile hattı izole etme çalışmaların başlanmış ve Konya şehir içinde kalan kısmı hemzeminler hariç tamamen izole edilmişti.

brechio
4 yıl önce - Pts 04 Mar 2013, 23:18

benim anlamadığım, organize sanayi bölgesine istasyon yapılacaktı hem yük hem insan taşımacılığı için.. bu istasyonu te sudurağı beldesine yapmaya karar vermişler yani kaydırmışlar .. ne olurdu yani osb ye istasyon gelse..

Fatih KTT
4 yıl önce - Cmt 30 Mar 2013, 08:10

Sudurağı'na kaydırılan mevcut tren hattındaki tahıl siloları. Hattın varlık amacı Konya ve Karamanı Mersin limanına daha güçlü bağlamak. Yük taşımacılığı ihmal edilmiş değil....

ömer tolga sümerli
4 yıl önce - Cmt 30 Mar 2013, 10:24

Projenin tamamı, Konya-Karaman-Mersin projesi olup, hızlı yük ve yolcunun taşınabileceği konvansiyonel hat projesidir.

Konvansiyonel hat, yük ve yolcunun taşındığı hat anlamına gelir. Bazı arkadaşlar bu kavramı yanlış algılayıp, eski tip yavaş giden trenyolu gibi nitelendiriyorlar ki bu çok yanlıştır. İngiltere, Fransa, Almanya gibi pek çok ülkede, konvansiyonel hatlarda, yolcu trenleri 200km/saat yük trenleri 140km/saat hızlarada gidebilmektedirler. Hatta mevcut tren trafiğini etkilememesi için, 100km/saatten daha düşük hızlarda tren çalıştırılmayan yerler vardır. Fakat bizde, başta basın olmak üzere, yeni yapılan her hatta bir "hızlı" ibaresi konulma yarışına girince, kavram karışıklığı yaşamak doğaldır. Gerçi, mevcut konvansiyonel hatlarımıza kıyasla, yeni yapılan bu konvansiyonel hatlara hızlı tren demekte yanlış olmaz , fakat, demiryolu litaratüründe bu şekilde adlandırılmıyor.

Yeni yapılan Konya-Karaman-Mersin konvansiyonel hat projesi, başta Mersin ve Mersin limanı ve Adana üzerinden, İskenderun limanını, kısa yoldan batı bölgelerine bağlayacak önemli bir yoldur. Sadece limanları değil, Kahramanmaraş, Gaziantep, Mardin ve buralardan, Suriye, Irak bağlantılarında, ülkemizin batısına daha kestirme ve hızlı bir yol olacaktır. Tabi sadece, yolun Konya'ya kadar olanının yenilenmesi yetmemektedir. Konya'dan sonra, Ege, Marmara ve tabi Avrupa bağlantıları da, bir an önce yüksek standartlara sahip hatlarla donatılmalıdır. Tabi aynı şekilde, Suriye ve Irak Sınırına kadar olan hatlar da yenilenmelidir.

Dış kaynaklı pek çok haber sitesinden, diğer ülkelerin yaptığı demiryolu yatırımlarını dikkatle takip etmeye çalışırım. Bu yatırımlarda öncelikli olan hep, hızlı konvansiyonel hatlardır. Demiryolunda en çok gelir getiren yük taşımacılığıdır. Diğer ülkeler de, özellikle dış bağlantıları ve liman bağlantılarını yenileyerek, buradaki ticareti hızlı ve daha ucuz bir biçimde yapma düşüncesiyle, ekonomilerini iyileştirme çalışmalarına gitmişlerdir. Türkiye bu işe hızlı tren ile tersten başlamış olsa da, Kars-Tiflis-Bakü ve bu konudaki Konya-Karaman-Mersin projesi gibi, stratejik öneme sahip pek çok projeyi tasarlanması, başlananları da ivedilikle bitirmesi gerekmektedir. Özellikle uluslar arası bağlantılarda ve mevcut konvansiyonel hatlarımızda eksikler çok fazladır. Orta Asya ve Başta Doğu Avrupa ülkeleri olmak üzere pek çok ülke yatırımlarını hızlı yük taşımacılığı ağırlıklı yapmaktadır. Bunlara dikkat etmediğimiz zaman, Avrupa-Asya ve Avrupa-Arap yarımadası arasındaki "köprü" pozisyonumuz ciddi risk altındadır.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 444546   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM