Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Tunç D.

7 yıl önce - Pzr 10 Şub 2013, 10:57

Alıntı:
Solo Ikaruslar Ankara'ya 1992 yılı yaz aylarında gelmeye başladı.Bunların ilk partilerine de 06 LNB .. serisinden başlayarak plaka verildi.Ancak bunların daha önceki yıllar üretimi olduğuna ilişkin bir bilgi yok.


Birde bu araçların soloları ve körüklüleri ayrı ayrı ihaleler ile mi alındı ? Aralarında 1 seneden fazla fark var çünkü.


AndacSaydar
6 yıl önce - Cmt 21 Arl 2013, 01:33

Alıntı:
Birde bu araçların soloları ve körüklüleri ayrı ayrı ihaleler ile mi alındı ? Aralarında 1 seneden fazla fark var çünkü.


91'ler yalnızca körüklüydü ve ankaraya getirilen ilk körüklüydüler yanılmıyorsam. 92 ve 93'ler ise sadece soloydu. buda ayrı ihalelerle alındıklarını gösteriyor.



onurnazliaka
6 yıl önce - Cmt 21 Arl 2013, 01:38

İhalelerinin ortak olma ihtimali de var. Bir kere 92 ve 93 modellerin ihalesi ortak, bunu biliyorum. Ancak büyük ihtimalle 91'lerin ihalesi de 92 ve 93 modellerle ortaktır.

Ikarus'lar oldukça değişik otobüslerdi. Konfordan ziyade ekonomi düşünülmüştü. O dönemde bu otobüsleri alanlar, ihalede teklif veren diğer firmalardan tek otobüs alacakları paraya Ikarus'tan 2 otobüs aldıkları için böyle bir yol tercih ettiklerini söylemişlerdi.

Körüklü Ikarus'lar oldukça hantaldı. Bu araçlar düz vitesti, koltuk dağılım mantığı da sololarına göre daha değişikti. 92 ve 93 model Ikarus'larsa oldukça seri araçlardı. Otomatik viteslilerdi. Hız rekorları kırdıkları söylenemez ama kesinlikle serilerdi.

Bir solo Ikarus, çok zorlayınca 120 kişiyi bile alabiliyordu. Körüklülerini siz düşünün. Bu araçlar yıllarca Ankara'ya hizmet verdiler. Sesleri kulaklarda tını etkisi yapardı, özellikle körüklülerinin. 20 yıllık bir süre sonunda da filodan ayrıldılar. Özellikle yeni alınan Man Lions's City G Cng otobüslerin konforunu gördükten sonra Ikarus'ların filodan ayrılmaları büyük bir sevinç oluşturuyor. Darısı, onlar kadar dahi olamayan ve daha kendini ittirmekten aciz 94 model MAN'lara.


Tunç D.

6 yıl önce - Cmt 21 Arl 2013, 07:22

İhalelerinin ortak olduğunu zannetmiyorum,zira körüklüler 1991 Ocak ayında gelmeye başlamış.Sololar ise 1992 Haziran ayında gelmeye başlamış,yani arada 1 seneden fazla zaman var.

Bahri KONUK
6 yıl önce - Cmt 21 Arl 2013, 09:36

Alıntı:
1991'ler yalnızca körüklüydü ve ankaraya getirilen ilk körüklüydüler yanılmıyorsam. 92 ve 93'ler ise sadece soloydu. buda ayrı ihalelerle alındıklarını gösteriyor.

Benim bildiğim kadarıyla Ankara'ya Ikarus marka körüklü otobüsler ilk defa 1980 yılında Ali Dinçer'in belediye başkanlığı sırasında gelmişti. O sırada artan yolcu talebini karşılayabilmek için İkarus'lar satın alınmıştı. Fakat 1980'de gelen Ikarus körüklülerin 1991'lerin aksine 4 kapı değil üç kapısı vardı. Hatta öyle ki filo yeterli olmadığı için bazı kamu kuruluşlarının servis araçları da EGO'ya tahsis edilmişti. Yine Diknevi-Tandoğan arasında EGO otobüsleri için tahsisli yol uygulaması da Ali Dinçer zamanında başlamıştı.



kara bayram
5 yıl önce - Çrş 10 Arl 2014, 21:56

1994 man sg 220 ler,bu otobüslerde 20 sene ankaraya hizmet verdiler.mart 2014 te filoya veda ettiler.sg 220 ler.hep 5 bölge hatlarında hizmet verirlerdi,önceden 94 lerin istanbul yolu eskişehir yolu taraflarında gidişleri,hoşuma gidiyordu.özellikle 2 inci vitesten 3 üncü vitese geçerken,mübarek iyi ses çıkartıyordu,koltuklarıda rahattı,körüklü 91 ikarusların koltukları gibiydi aynı,94 ler.2007 2008 lere göre daha iyilerdi,en azından sarsıntı yoktu ve kapı kapanma sorunları yoktu.

Tunç D.

5 yıl önce - Çrş 10 Arl 2014, 23:58

1994 model MAN'lar 91 model Ikarus körüklülerle beraber zamanında EGO'nun en hantal ve verimsiz araçlarını oluşturuyordu desem yeridir,çünkü her iki model de son derece yavaş giden ve en ufak yokuşta bayılan araçlardı,hatta 1994 model MAN'ların Ikarus körüklülere göre dahi hantal olduklarını söyleyebilirim,çünkü Ikarus'lar manuel vitesli olduklarından Ankara'daki hemen hemen her yokuşu 1.viteste zor bela dahi olsa çıkabilmektedir,bunlar zamanında 452 ve 454 gibi güzergahlarında ciddi yokuşlar bulunan hatlarda da çalışmışlardır,MAN'ların geçmişinde ise ağırlıklı olarak 5.bölgede yani yokuşsuz güzergahlar bulunmaktadır.

onurnazliaka
5 yıl önce - Prş 11 Arl 2014, 02:51

Ek not olarak şunu da belirtelim: 94 model Man SG - 220'ler her ne kadar 5. bölgede bulunsalar da, bir miktarı da 2. bölge elindeydi. O zamanlar 2. bölgeye bağlı 230 Hacettepe - Beytepe Yerleşkesi hattında bu araçların hem 2. bölgeye bağlı olanlarını hem de 5. bölgeden takviye gelenlerini görmek mümkündü. Onların Beytepe yokuşunu çıkmasını çok ama çok zor olmuştur. Aynen çektiğim şu videodaki gibi manzaralarla karşılaşmamak mümkün değildir:


MURAT YILDIRIM
5 yıl önce - Cum 12 Arl 2014, 15:54

1994 MAN SG 220 araçlar 1994 yılı Ocak ayından itibaren servise çıkmaya başladılar. Bunlar öncelikle 13 adet 2.bölgeye, 20 adet 4. bölgeye ve 17 adet 5.bölgeye tahsis edildi. Aynı yılın sonlarına doğru 4.bölgeye tahsis edilen araçlar 5.bölgeye verilerek karşılığında 20 adet Ikarus 280 körüklü 4.bölgeye geçti. Kısa bir müddet 3.bölge hatlarında da çalışan bu araçlardan 1997 yılında, 15 adet MAN SG 220 tekrar 4.bölgeye verilerek bir müddet Aktepe hatlarında çalıştı ise de bu durum uzun sürmedi ve 42 adet 5.bölgeye 8 adet de 2.bölgeye verilerek hurdaya ayrılma safhasına kadar bu dağılım geçerli oldu.

mursel kasap
1 yıl önce - Prş 31 Oca 2019, 10:49

Çok erken yaşta filoya veda eden otobüslerimiz var örnek vermek gerekirse.09-511 Filo numaralı Man Lions Classic otobüs 2012 şubat ayında Devlet mahallesi alt geçide düşerek filoya veda etmişti.13 Mart 2016 Güvenpark patlamasında ise 10-231 Kod numaralı otobüs hain saldırının kurbanı oldu.Yine bu ay Türkkonutta motorundan dumanlar çıkan 09-553 tam emin olmamakla birlikte filoya veda ettiğini varsayıyorum.Bu yaşı dolmayan 3 otobüs genç yaşta ego,ya veda ettiler.



sayfa 2
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet