Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Halkalı-Kapıkule (Bulgaristan hududu) Hızlı Demiryolu Proje ve İnşaat Aşamaları
« önceki   123 ... 57585960   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 58
Ahmetinki
1 hafta önce - Pzr 04 Nis 2021, 16:01


(+)


Nezih90
1 hafta önce - Pzr 04 Nis 2021, 16:12

Biliyorsunuz hat artık HT. YHT iken güzergah Çatalca'dan geçmiyordu, şimdi ise tekrardan Çatalca'dan geçiyor lakin durak olucak mı bilmiyorum. ÇED raporundaki istasyonlar tablosunda Çatalca görünüyor ama Siding diye belirtilmiş. O yüzden tam emin değilim ama mutlaka yapılmalı. Şayet merak ettiğiniz YHT seferleri olup olmayacağı ise benim tahminim ekspres trenler ile işletme yapılacağı, hatta belki yeni milli EMU ile bile yapılabilir.
İçimden bir ses bunun seçim arefesinde reklam olarak kullanılacağını söylüyor ama bakalım göreceğiz. Çünkü hattın yapımı baya hızlı ilerliyor, Edirne'de yeni başlangıç noktasından Çerkezköy'e kadar hat uydu görüntülerinde belirginleşti bile. Gerçi hiç tünel olmaması, zor viyadük veya köprü olmamasından dolayı normal, çünkü bi tek finansman eksikti o da hal olduğu an her şey çorap söküğü gibi çözüldü.

Çatalca haricinde mevcut Edirne, Çerkezköy, Halkalı ve yeni yapılacak olan Büyükkarıştıran, Lüleburgaz ve Babaeski istasyonları olacak. Çorlu, Muratlı ve Pehlivanköy ise hat güzergahında bulunmadıkları için biraz devre dışı kalacaklar. Sirkeci garı bu potansiyel göz önünde bulundurularak kapatılmamalı. Çatalca-Ispartakule-Halkalı-Bakırköy-Yenikapı-Sirkeci şekilnde şehir ekspres hatları işletilebilir. Bunun haricinde Yunanistan fantezisinin aksine Sofya-İstanbul arası YHT gündeme gelebilir çünkü AB Bulgaristan tarafının yenilenmesini de sağladı: Sofya-Filibe-Edirne-Çerkezköy-Halkalı-Sirkeci. Aslında Çerkezköy yerine Çorlu daha uygun olurdu ama hat oradan geçmiyor tabi.


szgn39
1 hafta önce - Pzr 04 Nis 2021, 17:14

Hattın 1.kesim Kapıkule - Çerkezköy ve 2.kesim Çerkezköy - Ispartakule etapları hızlı bitirilebilir ancak Kanal İstanbul'a denk gelen 3.kesim Ispartakule - Halkalı etabı, tüp geçitle geçileceği için inşası uzun sürebilir bu da hattın Marmaray ile bağlantısını uzun süre kopuk bırakabilir.

numan1
1 hafta önce - Pts 05 Nis 2021, 01:40

Alıntı:
Çorlu, Muratlı ve Pehlivanköy ise hat güzergahında bulunmadıkları için biraz devre dışı kalacaklar.


Burada bazı kişiler Muratlı Büyükkarıştıran arası tren yolu yapılacak deniyordu . Bu hat 30 km yaklaşık bu yapıldığında Tekirdağ - edirne , Tekirdağ-cerkezköy olabilir. Ben hala çorlu gibi bir yerden nasıl ve neden hat geçmez onu anlamıyorum .


Samet_52
1 hafta önce - Pts 05 Nis 2021, 10:25

Yht için Kanal İstanbul demiryolu köprüsü planlanmıştı



Nezih90
1 hafta önce - Pts 05 Nis 2021, 11:05

Yanlış anlaşılma olmasın, ben Çorlu'da hat sökülür gibi bir şey demek istemedim. Sadece artık ana hat üzerinde olmayacağı için şu ankinden daha az tren geçebilir, ama sonuçta mevcut hat yeni ana hattın kolları olarak kalacaklar, talep halinde Muratlı-Çorlu-Çerkezköy-Halkalı hala işletilebilecek, ve doğal olarak bugünkünden daha hızlı bir şekilde.

Büyükkarıştıran'a bağlantı hattı sanırım yük trenleri için üçgeni tamamlamak için düşünülüyor, böylece Avrupa ile Tekirdağ limanı direkt bağlanacak. Hat neden Çorlu'dan değilde Çerkezköy'den geçiyor diye soracak olursak bana sanayi bölgeleri yüzünden gibi geliyor. Çorlu'da da var ama hattı Çorlu'dan geçirirseniz Çerkezköy taca çıkıyor, ama Çerkezköy'den geçirince Çorlu pek taca çıkmıyor. İstanbul'a gidiş mevcut durumdan daha iyi hale gelecek genede çünkü yük trenlerinin düşünülmüş olması bu hattan artık yolcu trenleri işleyemeyecek demek değil. Ama mesela Çorlu-Edirne arası demiryolu ulaşımı daha zor olacak orası doğru ama bu biraz ikincil kalıyor zaten. Toplamda bütün buraların İstanbul'a ulaşımları hızlanacak.
Çorlu ve Büyükkarıştıran arasındaki sanayi bölgelerini aslında uzun vadede Büyükkarıştıran ve Çorlu'da iki OSB'ye toplamak ve iltisak hattı ile direkt demiryoluna bağlamak en doğrusu olacaktır, şu anda çok dağınık.

Daha önceki mesajlarımda riskten ve kullanım dışı kalacağı için Pehlivanköy, Uzunköprü civarları iptal edilir diye düşünüyorum dedim.


En son Nezih90 tarafından Pts 05 Nis 2021, 13:14 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


szgn39
1 hafta önce - Pts 05 Nis 2021, 12:45

Alıntı:
Yht için Kanal İstanbul demiryolu köprüsü planlanmıştı.

Kanal güzergahında kalan, Y.S.S. köprüsü - İstanbul Havalimanı - Halkalı hattı için köprü, Kapıkule - Ispartakule - Halkalı hattı için tünel planlandı.


(+)


(+)


(+)




numan1
1 hafta önce - Pts 05 Nis 2021, 20:44

Alıntı:
Hat neden Çorlu'dan değilde Çerkezköy'den geçiyor diye soracak olursak bana sanayi bölgeleri yüzünden gibi geliyor. Çorlu'da da var ama hattı Çorlu'dan geçirirseniz Çerkezköy taca çıkıyor, ama Çerkezköy'den geçirince Çorlu pek taca çıkmıyor.



Çerkezköy ve çorlu arasına 20 km yaklaşık bir demiryolu hattı yapılsa olmazmı acaba ? Edirne gelen trene çorlu-çerkezköy arasında bir tren hattı oluşturulur . Çorlu'daki yolcu Çerkezköy gider oradan bu trene binip istanbul ankara sivas kadar gidebilir .


Nezih90
1 hafta önce - Pts 05 Nis 2021, 21:54

Zaten var Numan bey, yapmaya gerek yok, mevcut hat Çerkezköy'den Çorlu'ya gidiyor. Ama yeni hat Çerkezköy'den direkt Lüleburgaz diye giderek kısaltıyor yolu. İhtiyaca göre ya Muratlı-Çorlu-Çerkezköy treni veya raybüsü dediğiniz gibi Çerkezköy'de aktarma verir/alır, yada yeterli talep olursa ayrı işletme bile yapılabilir.

numan1
1 hafta önce - Pts 05 Nis 2021, 22:19

Alıntı:

Zaten var Numan bey, yapmaya gerek yok, mevcut hat Çerkezköy'den Çorlu'ya gidiyor. Ama yeni hat Çerkezköy'den direkt Lüleburgaz diye giderek kısaltıyor yolu.


Evet doğru vardı eski hat çorlu Çerkezköy arası belki bir onarım geçirir gerekirse . Bu eski hat Çorlu'daki insanların Çerkezköy taşınması için kullanılır. Belki ilerde Tekirdağ-çorlu-çerkezköy hızlı tren hattı yapılır . Şimdilik böyle bir hat olmasa bile ilerde talep gelirse olabilir .



sayfa 58
« önceki   123 ... 57585960   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM