Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
tugcanaslan
4 yıl önce - Cmt 11 May 2013, 09:15

Alıntı:
Edirnede kac Milyon Insan yasiyor ki Hizli Tren Ihtiyac var?


Bilecikte kaç milyon nüfus var yada erzincanda kaç milyon nüfüs var ?

Avrupa'nın bekçisiyiz. Avrupaya çıkmak isteyen kişi paşa paşa bizden geçmek zorunda.Serhad şehriyiz. Malesef Edirne'nin üstünden zıplayarak YHT yapamıyorlar kusura bakmayın.

Alıntı:
Trakyaya Demiryolu zaten var.


Ever 8 saatte istanbula giden bir tren var sütçü beygiri gibi. YHT yapılınca siz binmezsiniz yavaş trenle devam edersiniz.

Alıntı:
Kapikuleye Hizlitren goturmenin Mantigini anlamadim ben Arkadas.


Ben sana mantığını şöyle açıklayım.
İpek demiryolu hayata geçirilmek isteniyor. Asya ile Avrupa PAZAR'da birbirine yaklaşmak istiyor. O yüzden bu hat yapılmak zorunda.


emrenmert

4 yıl önce - Cmt 11 May 2013, 12:54

1. Hızlı tren hatlarını Avrupa'yla buluşturmak için inşa edilecek bu hat.
2. Edirne'de ve Çerkezköy'de yht'ye ilgi büyük olacaktır. Saatleri ve sefer sayıları iyi ayarlanırsa, trenlerin dolu gidip geleceğine eminim.

Bu arada; mevcut demiryolu üzerinden Edirne-İstanbul, 6 saat sürüyor.


emrenmert

4 yıl önce - Çrş 18 Arl 2013, 00:43

Bu hat için bütçeden ne kadar kaynak ayrıldı bu yıl?



Ali Melih Atafırat

4 yıl önce - Çrş 18 Arl 2013, 00:58

Alıntı:
. Hızlı tren hatlarını Avrupa'yla buluşturmak için inşa edilecek bu hat


Şu anda Bulgaristan da hızlı tren hattı yok. Yakın bir tarihte yapılması da mümkün değil. Sırbistan standart demiryollarını bile çalıştıramayacak bir durumda. Yunanistan'ı hiç sormayın. Peki bu hızlı tren hattını Avrupa'ya nereden götürmeyi düşünüyorsunuz?


tuncemre
4 yıl önce - Çrş 18 Arl 2013, 01:00

Sanki antalya konya arasina cok lazim. Antalyaya tren goturmek asil sacmalik toroslari asmak icin harcanacak parayi antalya 1000 yil gecse telafi edemez.

Edirne ve trakyaya gelince buralar hep dislandi. Dogunun aldigi yatirimin onda birini almiyorlar yine sesleri cikmiyor.

O bolge TR nin avrupaya acilan kapisi. Cografi yapida cok musait. Diger bolgelere yapilan gereksiz sacma projelerdense acilen bu bolgeye oncelik verilmeli.


tuncemre
4 yıl önce - Çrş 18 Arl 2013, 01:04

Sanki antalya konya arasina cok lazim. Antalyaya tren goturmek asil sacmalik toroslari asmak icin harcanacak parayi antalya 1000 yil gecse telafi edemez.

Edirne ve trakyaya gelince buralar hep dislandi. Dogunun aldigi yatirimin onda birini almiyorlar yine sesleri cikmiyor.

O bolge TR nin avrupaya acilan kapisi. Cografi yapida cok musait. Diger bolgelere yapilan gereksiz sacma projelerdense acilen bu bolgeye oncelik verilmeli.



musaEE
4 yıl önce - Çrş 18 Arl 2013, 02:58

Malesehef tcdd genel müdürü bu projeyi 2014te ihaleye cikilmasi düşünülen projeler arasinda saymadi belki unutmustur.
Antalya nasil gereksiz Antalyaya yilda 11 milyon turist geliyor sen antalyayla konyayi kayseriyi ankarayi yakinlastirirsan bu turistleri ic bölgelerde cekebilirsin ayrica o bolgeden ic bolgelere hizli yuk taşımacılığı ile meyve sebze taşıyabilirsin Türkiye için en gerekli hatlardan biri


tolginho

4 yıl önce - Çrş 18 Arl 2013, 03:01

Alıntı:
Şu anda Bulgaristan da hızlı tren hattı yok. Yakın bir tarihte yapılması da mümkün değil. Sırbistan standart demiryollarını bile çalıştıramayacak bir durumda. Yunanistan'ı hiç sormayın. Peki bu hızlı tren hattını Avrupa'ya nereden götürmeyi düşünüyorsunuz?


1. Türkiye'deki doğu-batı aksındaki hızlı tren projelerinin tümü dış fonlar tarafından fonlanmakta. AB, bizi birliğe almak için nasıl karayollarında entegrasyonu şart koşuyorsa (Transit European Motorway - TEM), demir yollarında da aynı konforu istiyor.

2. FSM köprüsü şehir içi yola döndüğü için mecburi olarak 3. Köprü yapılıyor ve bütün transit trafik buraya kayacak. AB, otobanla Ankara'ya kadar gelmek istiyor. Ancak FSM'nin mevcut trafiği nedeniyle bu imkan bugün yok.

3. Diğer tüm alanlarda olduğu gibi ulaşım alanında da karayolunda olduğu gibi demiryolunda da entegre olmak isteniyor. Bu yüzden Ankara-İstanbul hattı, İstanbul-Edirne hattı gibi fonlanıyor.

4. Edirne'den sonra hızlı tren olmadığı doğru değil. Bulgaristan Slevingrad'dan Kapıkule'ye kadar 20 km'lik hattı tamamladı bile. Kapıkule'den sonra yeterli hıza ulaşamayacağı için 200 km'ye uygun yapıldı. Bu proje de AB tarafından fonlandı:

Kaynak 1: http://en.wikipedia.org/wiki/High-speed_rail_in_Europe

Kaynak 2: http://www.railwaygazette.com/news/single-view/vi ...erway.html

2. Kaynaktaki özellikle şu cümleye dikkat:

Alıntı:
Part of the government's EU-backed Operational Programme for Transport which aims to fully integrate Bulgaria into wider EU transport networks


Aynı yerde hattın Sırbistan tarafı da yapıldığı yazıyor ve açıkça İstanbul'un orta avrupa'ya bağlantısını sağlayacağı yazılmış.

Bu arada haberin tarihi 2010. Sırbistan tarafı da bitmiş olmalı.

Alıntı:
Wiring of the Serbian line from Nis to the Bulgarian border is also underway, and together the two projects will complete electrification from Istanbul to central Europe.

Kaynak 3: http://www.reklam_link.net/istanbul-edirne-hizli-tren ...rinda.html

Edirne-İstanbul'un eski projesi AB tarafından fizibıl bulunmadığı için reddilmişti...

Edirne'nin nüfusu bugün 200 bin olsa da genişleyen İstanbul'un banliyösü olabilir. Hızlı tren demek İstanbul-Edirne'nin 2 saat sürmesi anlamına geliyor. Bugün İstanbul'un merkezinde bir yerden bir yere 3 saat sürüyor.

Osmanlı döneminde 1 milyon nüfusu barındıran Edirne'nin gelişmesi için hiç bir engel yok. Hızlı Tren, havalimanı, havacılık üniversitesi ve AB üyeliğinden sonra Edirne çok gelişecek.

Ayrıca bütün bu nüfus tantanasını geçtim, Avrupa'da yaşayan 3-4 milyon Türk var. 3-4 milyon Türk vatandaşı için hızlı tren yapmaya değmez mi?

Hadi onu da geçtim. Türkiye'nin en büyük ihracat kapısı olan Avrupa'ya hızlı tren yapmayalım da nereye yapalım?


En son tolginho tarafından Çrş 18 Arl 2013, 03:11 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


emrenmert

4 yıl önce - Çrş 18 Arl 2013, 03:05

Dediklerinizin hepsine katılıyorum. Ancak Edirne-Istanbul yht yolculuğu 75 dk sürecek; 2 saat değil. Zaten şu an otobüsler bile 2,5 saatte İstanbul'a varıyor.

tolginho

4 yıl önce - Çrş 18 Arl 2013, 03:21

Alıntı:
Dediklerinizin hepsine katılıyorum. Ancak Edirne-Istanbul yht yolculuğu 75 dk sürecek; 2 saat değil. Zaten şu an otobüsler bile 2,5 saatte İstanbul'a varıyor.


2.5 saatte ancak Bahçeşehir tarafına varmış oluyor. Hele trafik saatiyse otogara girmesi 3 saat. En son gece 23.00'te bindim, Kadıköy'e vardığımda saat 3.00'dü. Trenle aynı mesafe 2 saati bulur. En az yarı yarıya fark edecek.



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 91011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM