Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1187
xgokhan
1 ay önce - Sal 02 Mar 2021, 00:25

Zone dairesel olmayan sehirde uygulanamaz diye bir sey yok. Daha yassiltilmis zonelar tanimlanirsa gayet de olur. Kaldi ki zone sistemi yerine direk mesafe bazli bir sistem de olabilir, ilk okuttugun nokta ile son okuttugun nokta arasindaki mesafeye orantili bir ucret alinir.

kaya20
1 ay önce - Sal 02 Mar 2021, 00:43

Konuyu çok dağıtmak istememekle beraber, fiyatlandırma konusuna istinaden, giriş-çıkış arasındaki kuşbakışı mesafeye göre bir ücretlendirme sistemi en adaletli olacaktır kanımca. Otobüslere de çıkış için basma metodu getirilebilir bu sistemde, veya otobüsler için alternatif bir ücretlendirme sistemi olabilir Londra'daki sabit otobüs tarifesi veya hattın en ucuz/pahalı/medyan/ortalama noktasından ücret tespiti gibi.

Mehmet Gümüşçü
1 ay önce - Sal 02 Mar 2021, 01:27

Hiçbir fiziksel müdahale olmadan bile aktarma sisteminde yazılımla güncellemeler yapılabilir. 1 duraklık aktarmalar 10-15 kuruş gibi nispeten daha sembolik ücretlere düşürülebilir. Şu anda kartınız zaten bir istasyona girerken üstüne o turnikenin bilgisini kopyalıyor. Mesela M6-M2-Metrobüs güzergahından örnek vereyim.

Metrobüste aktarma yok da misal olsun diye yazıyorum

Bu durumda mesela Gayrettepe metrobüs'teki turnikeler okuduğu kartın M2 hattına Levent'ten giriş yaptığını tespit ettiğinde 2. aktarma ücreti olan 1.90/(öğrenci 0.70) yerine 10 kuruş düşmeyi kodlayabilir belediye. Bu gibi bir metrodan ikinci üçüncü metroya geçme ücretleri aşağı çekilip cazibesi arttırılıp karayollarından yük alınmalı bence.


Ocuz
1 ay önce - Sal 02 Mar 2021, 15:40




Ocuz
1 ay önce - Sal 02 Mar 2021, 16:25

Yarın 12.30 bekleyiz eski vermeyin



Ocuz
1 ay önce - Sal 02 Mar 2021, 16:25
Metro


Yarın 12.30 bekleyiz eski vermeyin

krnzysf
1 ay önce - Cum 05 Mar 2021, 20:23

Alibeyköy istasyonuna yeni reklam panoları eklenmiş. Yakında diğer istasyonlara da yapılabilir belki


(+)




Aydın Kamilçelebi
1 ay önce - Çrş 10 Mar 2021, 17:43

İstanbul Zone bölgelere ayrılacaksa iki bölgeye ayrılmalı. Avrupa Yakası ve Anadolu yakası.
Aynı Bölge içinde İlk 1 saat ücretsiz aktarma olmalı. Diğer ince detaylar da düşünüşebilir. Böyle insanları kaz yolar gibi yolmaya benziyor. Kısa kısa metrolar ve füniküler hat yapmanın başka açıklaması yok.


Jezky
1 ay önce - Cum 12 Mar 2021, 04:29

Alıntı:
İstanbul Zone bölgelere ayrılacaksa iki bölgeye ayrılmalı. Avrupa Yakası ve Anadolu yakası.
Aynı Bölge içinde İlk 1 saat ücretsiz aktarma olmalı. Diğer ince detaylar da düşünüşebilir. Böyle insanları kaz yolar gibi yolmaya benziyor. Kısa kısa metrolar ve füniküler hat yapmanın başka açıklaması yok.

Bu sistemi düşünürken şehrin gelişimini göz önüne almıyorsunuz. Fatih’teki biri sırf karşıya geçiyor diye Beylikdüzü’ne gidenden daha çok mu para ödeyecek? Zone sistemini bu şehre uyduramazsınız, şehir hem yatay hem dikey şekilde genişlemiş; km bazlı bir sistem de zor olur.

Onun yerine tarife düzenlemeleri daha mantıklı. Mesela raylı sisteme ulaştıran otobüs hatlarının tamamı metro entegre tanımı yapılabilir. Sadece otobüsü kullanacak yine ücretini verir, onun dışında aktarmalar ücretsiz olur. M3 hattı bu imkana sahipken M7 için böyle bir şey yok. Genel olarak ilk yarım saat ücretsiz olma fikri biraz uç duruyor ama 2-3 duraklık aktarmalar yapan için mantıklı.


Misafir Berk
4 hafta önce - Sal 16 Mar 2021, 03:41

Beşiktaş ve Kabataş istasyonları ne durumda bilgi var mı?



sayfa 1187
ANA SAYFA -> ULAŞIM