Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1186
mus7y123

1 ay önce - Cmt 27 Şub 2021, 18:47

Zone sistemi uygulaması icin hem girerken hem çıkarken akbil okutmak gerekecek. Bu da istanbul da cok zor. Marmaray da bir sene deneme yapıldı turnikelerde fiasko oldu. Gerci metro istasyonlari daha genis daha fazla turnike var, belki alışır millet.

Ama dogrusu ve en adili olan zone sistemi bence


batuyilmzz
1 ay önce - Cmt 27 Şub 2021, 18:50

Alıntı:

Kontrol panelinin kapağı güvensiz geldi bana. Oraya uygun anahtarı bulmak pek zor olmasa gerek.


Ayrıca kapak açıldığında sabit şekilde de durmuyor demek ki. Görevli kişi hem eliyle kapağı tutmaya çalışıyor hem de panelle ilgilenmeye çalışıyor.


şafak güney
1 ay önce - Pzr 28 Şub 2021, 17:11

Beşiktas 28.02.2021





enestoluc
1 ay önce - Pzr 28 Şub 2021, 18:04

Mecidiyekoy-kabataş arasi test surusleri ne zaman başlar acaba?

Şükrü Güllüoğlu

1 ay önce - Pzr 28 Şub 2021, 21:43

Alıntı:
Zone sistemi uygulaması icin hem girerken hem çıkarken akbil okutmak gerekecek. Bu da istanbul da cok zor. Marmaray da bir sene deneme yapıldı turnikelerde fiasko oldu. Gerci metro istasyonlari daha genis daha fazla turnike var, belki alışır millet.


İstanbul kartın okuma süresi biraz uzun. Basar basmaz okuyan bir teknoloji yerleştirmek lâzım. Bir de Marmaray turnikeleri iki kişiiyi aynı anda geçirmiyor. Çalışma modu her basış sayısı kadar hiç kapanmadan adam geçirmesi şeklinde olursa, ve sadece basan sayısı tutmazsa aniden kapanarak engelleme yaparsa bu iş gayet kolay olur. Singapur'da çok yoğun istasyonlarda bile sıkıntı yaşanmıyordu bu şekilde olduğu için.



Jezky
1 ay önce - Pzr 28 Şub 2021, 21:56

Zone sisteminin avantajları olabileceği gibi dezavantajları da olur. Başlık M7 olduğu için bu hattan örnek verelim şimdi bu hattın tamamı açıldığında yolcu Esenyurt’tan Kabataş’a tek ücretle gidecek, zone sistemi ile ücret artaracağı için işine gelmez. Mevcut sistemde ise Kağıthane’de yaşayan birisi M7 ve M2’yi kullanarak Taksim’e gittiğinde daha az mesefe yolculuk etmesine rağmen aktarma yaptığı için daha çok para ödüyor, zone sistemi bu vatandaş için avantaja dönüşebilir. Özetle bu zone sistemi herkesi memnun etmez ama daha adaletli olacağı kesin.

Emre Enercan 0
1 ay önce - Pts 01 Mar 2021, 03:19

Zone sistemi daha çok dairesel genişleyen şehirler için yararlı. Böylece şehirin iç merkezinde ve banliyölerinde farklı fiyatlandırma olabilir, zone'lar arası geçişlerde farklı fiyatlandırma olabilir. Fakat Istanbul enine genişleyen bir şehir olduğu için bu iş biraz zor.

Sinan Bilgin
1 ay önce - Pts 01 Mar 2021, 08:21

Boyle icinde bilgi olan yorumlari okuyunca mutlu oluyorum. Benzer bir seyi yazdigimi hatirliyorum

Istanbulun haritaya dagilim sekli hem nufus hem de cografi sekil olarak biraz benzerlerinden ayriliyor

Avrupada da bazi (bire bir ortusmese de) boluk porcuk sehirler var ve daire teorisi ona uymayabilir ama onlarda da nufus merkezde yogunlasmis ama disa dogru azaliyor

Bizde ise mesela rastgele soyluyorum sile veya beykoz ile pendik ayni mi ? Veya gebze . Mesafe olarak

Burada sehir planlamasi gecmisten bugune elestirilebilir ancak sehrin hem guney hem kuzeyinde deniz olmasi ve bu denizin ayrica sehri kesmesi de engeldir. Hadi bogazi teknoloji ile para ile sorun olmaktan cikarirsiniz zamanla ama sehrin nufus ve ince uzun yapisini degistiremezsiniz

Zone sistemi istanbul benzeri sehirlere uymaz. Diger yandan daha adil bir sistem olduguna ise katiliyorum.. istanbulda mecburen uzak mesafe ve cok aktarmali seyahat edenleri dusunerek aktarma indirimi uygulaniyor.

Mevcut kosullarda bu yontemi dogru buluyorum ama mikro olcekte elbette revizyonlar gerekir zaman zaman


sonmezmen
1 ay önce - Pts 01 Mar 2021, 10:55

aktarma işi izmir'deki gibi olsa keşke.
eshot izmirde şöyle uygulanıyor:

Tam tarife için ilk binişi takiben, 120 dakika içinde metro, vapur, banliyö, tramvay ya da otobüslere yapılacak olan ikinci ve üçüncü binişlerden 50 kuruş alınacak olup sonraki aktarmalar ücretsizdir.

bizlerde bunu istanbul için talep etsek ve böyle bir bilinç oluşsa çok güzel olur.
bir büyükşehirde uygulanan şey neden istanbulda uygulanmasın!


Hasan Mihrican
1 ay önce - Sal 02 Mar 2021, 00:03

Dairesel genişleyen şehirlerde bu daha kolay olabilir ama zone mantığı mesafeye göre kurulursa uygulanabilir. Hemen kabaca şöyle bir şeyler çizdim. (Çizim için kusura bakmayın)

Zone'lar arası bir de ücret matrisi yaptın mı, herkes bilir 3. zone'daki A durağından 1. zone'daki B durağına kaç paraya gideceğini. Neyse burası M7 başlığı aslında bunu ilgili başlığında tartışmak daha iyi.



(+)




sayfa 1186
ANA SAYFA -> ULAŞIM