Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3

İzmir Büyükşehir Belediye Binası Yıkılmalı Mı?
Evet, Yeni Kent Merkezi Bayraklı'ya Yeni Bina Yapılabilir 70.9%  70.9%  [56]
Evet, Çınarlı'daki İl Özel İdare Binasına Taşınabilir 6.3%  6.3%  [5]
Hayır, Mevcut Bina Yıkılmadan Güçlendirme Yapılmalıdır 22.8%  22.8%  [18]
Toplam Oy : 79

mert101

8 yıl önce - Pzr 13 Oca 2013, 01:11

Alıntı:
her çin malı ürün kötü olacak diye birşey yok... Şu anki metro ve İZBAN setleri gayet düzgünler. Bursa ve Gaziantep'tekilerden daha modern gözüküyor. Gaziantep'te metro yok zaten tramvaycık var. Oyuncak gibi...


İzban trenleri bildigim kadarıyla ispanyol malı.. Çin malı olan gelen yeni metro setleridir.. Önemli olan modernliginden cok kac km olduklarıdır. İzmir metrosu 15 km , bursa metrosu 40 km ye gidiyor..

Gaziantepte metro olmayabilir ama tramvayı da kücümsemek gülünc olur. 21 km lik tramvay hattı mevcut ve 3.etapla birlikte 27 km olacak. O kücümsenen tramvaycıkın 1 metresini bile izmirde göremedik daha nedense


Ayhan
8 yıl önce - Pzr 13 Oca 2013, 01:13

İzmir layık değil o tramvaycıklara. Hiç olmasa da olur...

mert101

8 yıl önce - Pzr 13 Oca 2013, 01:20

Alıntı:
İzmir layık değil o tramvaycıklara. Hiç olmasa da olur...


Benim bildigim tramvaycık 3-4 km lik olur. bu tam 21 km. Sanırım bizim 5,5 km lik metrocukla karıstırdın Güya izmire de yapılacaktı belediye baskanımız söz vermisti ama unuttu.. Gaziantep dösüyor tramvayı , bu gidişle de ülkenin 1 numaralı raylı sistemli kenti olacak. İzmir daha baka dursun.. 5 km lik metro 2014 e biter mi diye..


Ayhan
8 yıl önce - Pzr 13 Oca 2013, 01:24

Konuya dönecek olursak, gönlümden geçen şey bu bina yıkılmalıdır. Öyle ya da böyle. Çünkü görüntü açısından kötü duruyor. İçi de kötü zaten. Ama tek iyi yanı terasından enfes manzarasının olması...

Yıkıldığında meydan olursa çok geniş olur bu kadar geniş meydana gerek var mı ki, hem zaten denizle bağlantısı da direkt yok. Yol geçiyor aradan... Arkasındaki binalarla beraber yıkılıp İstanbul Taksim'deki gibi yeniden kışla yapılabilir, ve tabii burası ya müze olmalı ya da kültür merkezi tarzı birşey. Gidip de rant ayağına AVM yapmasınlar. Tabii etraftaki binalar da nasibini almalı... Hükümet Konağı hariç güzel bir temizlik iyi olur. Eğer bunlar yapılabilirse 60-70 yıl önceki görünüme kavuşulabilir. İBB yalnız başına bunları yapamaz çünkü bürokrasi var. Devlet de elinden geleni yapmalı... EXPO'yu istiyorsak bu tür radikal projeler de yapılabilmeli.

Hem başkan doğru söylüyor, sadece İBB binası yıkılacaksa bir anlamı olmaz. Diğer binalar da eş zamanlı yıkılabilmeli.

Alıntı:
ülkenin 1 numaralı raylı sistemli kenti olacak.


Bu tanıma uyan iki şehir var: İstanbul ve ardından İzmir


mert101

8 yıl önce - Pzr 13 Oca 2013, 02:02

Alıntı:
Bu tanıma uyan iki şehir var: İstanbul ve ardından İzmir


İstanbul dogru ancak izmir yok. 2014 yılında Ankarada girebilir ama izmir giremez.. İzmirde banliyöyü raylı sistem olarak sayabilirsin ancak bunun 60 km si sehrin icindedir. Digerleri sehir dısı ( aliaga ve menderes ) Onun dısında yapılan torbalı hattı da sehrin dısındadır. Sehirle ilgisi yoktur. İzmirde metro hatları yapılır , belediye verdigi 5 farklı tramvay sözünü tutar ve 50 km lik izkaray yapılırsa işte o zaman istanbulun yanında izmir yer alır. Ancak suan icin raylı sistemde hiçte ön planda kent değil bana göre..



Ayhan
8 yıl önce - Pzr 13 Oca 2013, 02:07

...

En son Ayhan tarafından Pzr 13 Oca 2013, 02:13 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Ayhan
8 yıl önce - Pzr 13 Oca 2013, 02:07

60 km'yi az mı görüyorsun? Gaziantep'in 21 km tramvaycığıyla eşdeğer tutuyordun neredeyse. Orada ne metro var ne de banliyö. Sadece caddeden giden tramvay var.

Hadi çıksa çıksa 50 km tramvay olur taş çatlasa. 3. etapları da biterse. Bu bile onu raylı sistem kenti yapmaz... İzmir'de hiç tramvay olmasa da olur. İZBAN ve metro hatları yeter... 3 büyük şehir raylı sistem kenti olabilir ancak.


burak_gultekin
8 yıl önce - Pzr 13 Oca 2013, 14:04

Bu bina mutlaka yıkılmalı! Aziz Kocaoğlu'nun açıklamasında devlet de yıkmalı kısmı doğru ama önce devlet yıksın sonra ben yıkarım gibi mızıkçı çocuk tavırları saçma. Bu sefer de sen öncü ol sen örnek ol ve devleti sen baskı altına al. Umarım bir şekilde çocukça tavırlar bırakılır ve meydan temizlenip kışla yapımına ulaşılır.

mert101

8 yıl önce - Pzr 13 Oca 2013, 16:19

Alıntı:
60 km'yi az mı görüyorsun? Gaziantep'in 21 km tramvaycığıyla eşdeğer tutuyordun neredeyse. Orada ne metro var ne de banliyö. Sadece caddeden giden tramvay var.

Hadi çıksa çıksa 50 km tramvay olur taş çatlasa. 3. etapları da biterse. Bu bile onu raylı sistem kenti yapmaz... İzmir'de hiç tramvay olmasa da olur. İZBAN ve metro hatları yeter... 3 büyük şehir raylı sistem kenti olabilir ancak.


Benim demek istedigimi anlamamıssın. Bana göre 100 km nin üzerinde bir kentte trenyolları olmalı ki ve halkın cogunlugu trenlerle evine işine gitmeli ki raylı sistem kenti olsun. Mesela avrupada kücücük kentler 150 - 200 km lik raylı sistemleri mevcuttur. Türkiyede ise 100 km yi gecen bir tek istanbul var. Şuan 3 değil 1 tane kent raylı sistemli kent benim gözümde..

Gaziantep 21 km v.s. anck hedefi en az 100 km lik raylı sistem hedefi , sehir her gecen gün büyüyor. Muhtemelen 2023 yılında 150 km ye yaklasmıs bir raylı sistemli kent olacak. Ayrıca banliyö hattı da yapılacak o kente..

Gelelim izmire izmir 20 km lik metro ve 60 km si sehir icinde olan banliyö ile 80 km de kalıyor. Oysaki izmir avrupa da olsaydı belkide bugün 300 - 400 km lik raylı sistemi olacaktı. Bu gidişle 100 km yi bulması bile zor..

Ankara 2014 e kadar 70 km civarı metro hattına sahip olacak. Eger secimlerde melih gökcekten daha vizyonlu birisi gelirse kısa sürede 100 - 150 km tramvay döser ve bir anda ankara raylı sistem kenti haline döner.Zaten banliyöde yapılıyor..

Kayseri de muhtemelen 2023 yılında 100 km lik raylı sistemli kent haline dönecektir..

Bursanın en büyük eksikligi banliyösü olmaması. Metrosu zaten 40 km ye dayandı. tramvay yapıyorlar.. Muhtemelen 2023 yılında 100 km yi görebilir..

Konu nerelerden nerelere geldi..Ancak durum bu. Ülkemizde raylı sistem hatları cogalıyor ve büyüyor. Konumuza dönecek olursak kocaoglu belediye binasını filan yıkmaz. Bahanesi de hazır hükümet kendi binalarını yıksın en son biz yıkarız.. Böyle sacma anlayısla zaten izmir 4 senedir yönetiliyor.


Ayhan
8 yıl önce - Pzr 13 Oca 2013, 17:36

Anlayış saçma falan değil. Adam yıkılmasına karşı değil ki, neden diğer daha kötü durumda olan kamu binaları söz konusu olmuyor da sadece benim binam söz konusu oluyor diyor. Sadece belediye binasını yıkmakla Konak Meydanı işlevsel olmaz...

Alıntı:
Gaziantep 21 km v.s. anck hedefi en az 100 km lik raylı sistem hedefi , sehir her gecen gün büyüyor. Muhtemelen 2023 yılında 150 km ye yaklasmıs bir raylı sistemli kent olacak. Ayrıca banliyö hattı da yapılacak o kente..


100 km mi abartma istersen... Hem 100 km olsa bile raylı sistemin kalitesine bakmak lazım. Set uzunlukları, istasyon sayıları ve en önemlisi günlük taşıma kapasitesi vs...

Tabii bu süre zarfında İzmir de boş durmucak... Şehir dışı diyorsun ama Menderes, Aliağa ve Torbalı da bu şehrin bir parçası artık... SOnuçta fiziken birleşme olmasa da 10 yıl sonra fiziken birleşme de olacak. Hükümetimiz lütfederse yeni metro hatları da yapılacak... Öyle Buca veya Karşıyaka'ya nostaljik tramvaylarla falan raylı sistem şehri olunmaz... İZBAN, İzmir için büyük bir nimettir, hem belediyeyi hem de hükümeti takdir etmek lazım ki Aliağa'dan Torbalı'ya (110 km) sorunsuz (arada istisnalar olsa da) ulaşabiliyorsunuz.

Diğer şehirlerle kıyaslamayı bırak artık... Gaziantep'in ulaşım sistemi (raylı + otobüs) bu gidişle hiçbirşekilde İzmir'e yetişemez. Bu bir gerçek. İki şehri de çok iyi bilerek söylüyorum, dışarıdan kulaktan dolma bilgilerle değil...



sayfa 3
« önceki   1234 ... 101112   sonraki »
ANA SAYFA -> İZMİR - Haberler ve Sohbet