Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Zaferr
17 yıl önce - Prş 03 Mar 2005, 02:14
[İST-F1.08] - Trakya-İstanbul Yolu Rahatlayacak



Alıntı:
Trakya-İstanbul yolu rahatlayacak

Sefaköy'den Ataköy istikametine ve Trakya-İstanbul Yolu'nda problem oluşturan Çobançeşme Köprüsü, Topbaş tarafından temeli atılan ilave kavşakla genişletiliyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, D-100 Karayolu'ndaki (E-5 Karayolu trafik yoğunluğuna nefes aldıracak bir projeye daha imza attı. Çobançeşme Kavşağı İlave Köprüsü'nün temeli İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mimar Kadir Topbaş tarafından atıldı.
   
Temel atma ve basını bilgilendirme programında Bahçelievler Belediye Başkanı Osman Develioğlu, Küçükçekmece Belediye Başkanı Aziz Yeniay, Bağcılar Belediye Başkanı Feyzullah Kıyıklık, bazı belde belediye başkanları ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Prof. Dr. Ramazan Evren, Genel Sekreter Yardımcısı Mihmail Mangan, Ulaşım Daire Başkanı Rafet Bozdoğan ve Fen İşleri Daire Başkanı Yunus Balta da yer aldı.
   
Başkan Topbaş; 'Yatırımlarımızın yüzde 60'ını ulaşıma ayırdık...'
   
Programda konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mimar Kadir Topbaş, Çobançeşme Kavşağı'na yapılan ilave köprünün ardından hattın Sefaköy-Cennet Mahallesi ve Küçükçekmece'ye kadar yol genişletme çalışmalarıyla düzenleneceğini söyledi.
   
Kavşak ihalesinde 300 gün süre konulduğuna dikkat çeken Başkan Topbaş, "Burada müteahhit firmanın yöneticileriyle sıkı pazarlık yaparak bu süreyi 150 (5 ay) güne kadar indirdik. İnşallah gece gündüz çalışılacak ve bu kavşak inşaatı 2005 Temmuz sonunda bitirilecek. Yapımcı firma bir sürpriz yapar da inşaatı daha önce bitirirse çok seviniriz. Ancak, tersine sürpriz kabul etmiyoruz" dedi.
   
İstanbul'da trafiğin hala ciddi bir problem olduğunu vurgulayan Mimar Topbaş, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin bu nedenle yatırımlarının yüzde 60'ını ulaşım yatırımlarına ayırdığını kaydetti. Şehir genelinde kavşak, yol ve geçit çalışmalarının ve raylı sistem yatırımlarının hızla devam ettiğini hatırlatan Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü;
   
"Şu anda sadece 30 ayrı kavşak ihale aşamasında ve projesi hazırlanan çok sayıda kavşak da var. Ayrıca, İSKİ başta olmak üzere çok sayıda birimimizin onlarca temel atma ve açılış töreni sırada bekliyor. Yoğunluktan dolayı sadece açılış törenleri yapma kararı aldık."
   
    İlave kavşak 5 ayda tamamlanacak...
   
Çobançeşme Kavşağı, hem D-100 Yolu (E-5) hem de E6 Bağlantı Yolu'nun kesişimi olan ve Atatürk Hava Limanı'na giriş ve çıkışları sağlıyor. Şu anda yapımı tamamlanmış olan Ataköy - Sefaköy istikametindeki köprü(B Köprüsü) ile aynı özelliklere sahip olacak A Köprüsü (Sefaköy-Ataköy istikameti) 4 şeritli, 5 açıklıklı, 80 adet 35 metre uzunluğunda ve 100 santimetre çapında betonarme yerinde dökme kazıklı, 6 betonarme ayak üzerine inşa ediliyor.
   
    Başkan Topbaş'ın müteahhit firmayla yaptığı pazarlık sonucunda yapım süresi 300 günden 150 güne düşürülen Çobançeşme Kavşağı İlave Köprüsü, 71 adet ön gerilmeli kirişten oluşan, 108 metre uzunluğunda ön gerilmeli köprüleri 10 metre uzunluğunda birbirine ortadan bağlayan yerinde dökme betonarme köprü olarak inşa ediliyor. Köprü, Havaalanı - Sefaköy, Topkapı - TEM bağlantı yolları ile ulaşım sistemine entegre edilecek.
   
    Ayrıca, yeni yapılacak köprü bitimi ile Sefaköy istikametinde yol güzergahı takribi bin 600 metre, 4 şeritli olarak Olimpiyat Köyü Projesi'ne entegre bir şekilde inşa edilecek. Yeni yapılacak köprünün gabarisi, altından geçmekte olan Havaalanı - TEM Bağlantı Yolu göz önüne alınarak 1,5 metre yükseltilerek inşa edilecek.
   
    Çobançeşme Kavşağı İlave Köprü İnşaatı tamamlandığında, Sefaköy istikametinden Ataköy istikametine giden ve Trakya - İstanbul Yolu üzerinde ciddi bir problem olan Çobançeşme Köprüsü genişletilerek kilitlenme noktasında olan ve kilometrelerce uzayan kuyruklara son verilecek. Böylece bölge trafiği rahatlatılacak.


internethaber.com


Burç

17 yıl önce - Prş 03 Mar 2005, 03:13

O noktada kavşak yaparak sorunun çözülmesi maalesef imkansız.
Tabii ki trafik, ancak raylı sistem yaparak veya deniz ulaşımı ile azaltılabilir.
Ama illa "yol yaparak" trafik sorununu çözmek gibi bir saplantı varsa,
bu noktada yapılması gereken bence havaalanı altından geçen bir yoldur.
Sefaköy'e giden minibüs ve otobüsler şimdiki yetersiz yolu kullanır,
transit geçecekler de alt yoldan devam ederler.
Böylece E5'in en garip kıvrımı da es geçilmiş olur.


ilyas aydın türken

17 yıl önce - Cum 04 Mar 2005, 00:11

Yakın zamanda bir raylı sistem bu bölge için ufukta görünmediğine göre E-5 karayolunun sefaköy'den sonraki kesimi acilen rehabilite edilmelidir. Halen bir oto galerisinden veya çorbacıdan bu yola istediğiniz yerden katılabiliyorsunuz, yolda ne doğru dürüst bir çizgi ne de bariyer var. Otobüs durakları otoyol yaklaşım prensipleri içinde yoldan ayrılsa, araçlar istedikleri yerden bu yola girip çıkamasalar, emniyet şeridi de yola dahil edilerek kesintisiz 3 şeritli hale getirilse bir miktar daha akıcı bir trafik akışı elde edilebilir diye düşünüyorum.

Almanya'da dahi birçok otobanda emniyet şeridi olmadığını gördüm. Oysa bahis konusu bu yolun K.çekmece Avcılar arası 2 şertlidir. Normal bir şerit genişliğinde de emniyet şeridi vardır ve tahmin ettiğiniz gibi her zaman en hızlı akan şerit bu şerit olmaktadır . Bu şeridin de yola katılmasıyla emniyet şeridi magandalığı da tarihe karışmış olur


Erhan Aydoğdu
15 yıl önce - Pzr 20 May 2007, 14:25

Selamlar...
Başlık biraz eski.Hortlattım konuyu ama eskiden D-100 karayolunu bilen bilir.Son yıllarda Trakya'ya , özelliklede Tekirdağ istikametinden yaz aylarında tatile gelipte Pazar veya Pazartesi günleri İstanbul'a dönmek isteyenlerde hatırlayacaklardır o günleri.O zamanlar ne kavşak vardı nede sinyalizasyon nede duble yol.Bundan bir kaç yıl öncesine kadar TEM Kınalı gişelerinin birikiminden doğan yığılmasının trafiği yaklaşık 20 km gerideki Marmara Ereğlisinin önlerine kadar varıyordu.Özelliklede Pazar günleri.Cuma günü gelen tatilciler Pazar günü dönüşe geçtikleri vakit yığılmalarla birlikte tek gidiş ve tek dönüş olan İstanbul - Tekirdağ yolunda ne kadar çileler çekiyorlardı  o zamanlar.Birde bu karayolu Türkiye'yi yurtdışına bağlayan ikinci sınır kapısı olan İpsala sınır kapısına giden yoldur.Yurt dışından gelen tatilcileri çektiği çile ise cabasıydı o zamanlar.Ben yolun bir tarafından bir tarafına geçmek için 40 dakika yol vermelerini beklediğim olmuştur.Kimse durupta yol vermez trafik o kadar yoğundu.Yada trafik ekipleri yolu kesip alternatif kestirmelerden verirdi yolu.(Şerefli - Çorlu yol ayrımı - Seymen -M.Ereğlisi yol ayrımı gibi...)Gelelim şimdiye.Kınalı yol ayrımından sonra Çanakkale'ye kadar artık (inşaası devam eden bazı bölümler olsada) artık yollar duble yol.Başlandığından beri trafik sıkışıklığı minimum düzeye inmiş durumda.Ayrıca muhtelif yerler yapılan ve mevcut olanıda geliştirilen sinayalizasyon sayesinde sık sık meydana gelen trafik kazalarınında azda olsa önüne geçilmiştir.Gelmek istediğim nokta şu.İstanbul içini saymazsak Trakya yolunda eskisi kadar yoğun trafik yok.Duble yol iyice bir oturduktan sonra umarım dahada iyi olacaktır.
(Bu başlığı hortlatmak istemezdim ama üyelerimizin hem bilgisi olması amacıyla yazma zorunluluğu hissettim hemde artık Trakya - İstanbul yolunun eskisi kadar korkutucu trafiğinin olmadığını belirtmek istedim.Ayrıca ayrı bir başlık açmak zorunda kalmamış oldum )
Saygılarımla....


En son Erhan Aydoğdu tarafından Pzr 20 May 2007, 14:29 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Barbaros
15 yıl önce - Pzr 20 May 2007, 14:29

Geçen yaz Edirne'ye yaptığım seyahat sonucu, geçmiş hükümetlerin 50-60 sene boyunca hiçbir şey yapmadığını anladım. Bildiğiniz düz tarlalara yol yapmayı becerememişler. Bu yol Marmara Bölgesi içinde, yani en fazla insanın yaşadığı bölgenin ana yollarından biri. Bunu nasıl ihmal etmişler, nasıl umursamamışlar inanamıyor insan. Duble yolların kalitesi kötü diyorlar, varsın kötü olsun. En azından bir yol temeli atılıyor. Üstüne sıcak asfaltı döktükten sonra problem kalmaz. Mevzu niyet yani.

Misafir 01b

3 yıl önce - Cmt 02 Şub 2019, 23:30

Az kaldı rahatlıyor

UfukRaifoğlu
3 yıl önce - Cmt 02 Şub 2019, 23:50

Alıntı:
Az kaldı rahatlıyor

Fena hort.
11 yıllık hortlama.




ANA SAYFA -> ULAŞIM