1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2  |
 |
Furkan ÇINAR
10 yıl önce - Pzr 11 Ksm 2012, 18:36
-
BU CADDEDEN BAŞLAYIN
İnşaat Mühendisleri Odası Şube Başkanı Fercan Yavuz ile Eskişehir’deki kentsel dönüşüm çalışmaları hakkında konuştuk. Fercan Yavuz, Eskişehir’de bir kentsel dönüşüm gerçekleştirilecekse bunun bütüncül bir şekilde ele alınması gerektiğini belirtiyor. Öncelikli ele alınması gereken yerlerin neresi olduğunu sorduğumuzda şunları söylüyor…
Mutlaka genişletilmeli
“Birincisi, Mustafa Kemal Atatürk Caddesi ile çevresi ve Yunus Emre Caddesi mutlaka ele alınmalı. Gar mevcut yerinde kalacağı için bu caddenin mutlaka genişlemesi gerekli. Yunus Emre Caddesinin durumu da önemli. Bu iki cadde Eskişehir’in trafiğini önemli ölçüde etkiliyor. Burada bir trafik mühendisliği çalışması da gerekiyor. Atatürk Caddesini bir ucundan gar kapatacak, diğer ucunda da tramvay hattı devam edecek ve o taraf da kapanmış olacak.”
120 bin düşünülüyordu, 200 bin aracı geçtik
“Büyükşehir Belediyesi’nin 2004’te yapılan Ulaşım Master Planı’nda 2015 için Eskişehir’de 120 bin araç olacağı öngörülüyordu. Bu sayı da en kötü senaryoya göre öngörülüyordu. Ancak şimdi 200 bin aracı geçtik. Eskişehir’de ulaşım sorunu henüz başlamadı. Atatürk Caddesi genişletilmezse daha da kötü olacak.”
İki cadde birer kanyon gibi
Mustafa Kemal Atatürk ve Yunus Emre caddelerinin deprem açısından da risk taşıdığını belirten Yavuz, “İki cadde de birer kanyon. Bir depremde binalardan biri yıkılsa nereye gideceğinizi şaşırırsınız. Bu caddeler riskli alanlar olarak da değerlendirilebilir” dedi.
Ulaşım da dahil edilmeli
“Kentsel dönüşüme ulaşımı da dahil etmelisiniz. Kamusal alanları planlarken bunu da düşünmelisiniz. Şehri bir bütün olarak planlayıp küçük adımlar atacaksınız. Bütüncül yapmazsanız mutlaka sıkıntılar çıkacaktır.”
Kamu kurumları taşınmalı
“Atatürk Caddesinin çevresi şu açıdan da önemli. Burada stadyum, okullar bölgesi, askeri hastane, DSİ, Orman Bölge Müdürlüğü, Valilik, Emniyet, Süleyman Çakır Lisesi gibi birçok önemli nokta var. Vergi Dairesinin taşınması doğru bir karardı. Diğer kamusal kurumlar da taşınabilir. Emniyet Müdürlüğü de taşınacak. Örneğin, onun yerine yine bir bina yapılmamalı. O bölgedeki kültür varlıkları korunabilir. Ama bütüncül bir planlama kültür varlığı olmayan binalar kaldırılarak kente soluk aldıracak bir kentsel dönüşüm yapılabilir.”
Porsuk çevresinde bütüncül bir planlama yapılmalı
Fercan Yavuz, ikinci olarak Porsuk ve çevresine dikkat çekiyor: “İkincisi, Porsuk ve çevresinde bütüncül bir planlama ile kentsel dönüşüm yapılmalı. Dünyada içinden nehir geçen kentlerin hep çok önemli ve değerli olduğunu görüyoruz. Porsuk’un çevresi daha farklı olsaydı, Eskişehir de daha değerli bir kent olacaktır. Ama bu da büyük cesaret isteyen bir iş. Burada en önemli noktalardan biri bütüncül bir planlama yapılması. Parça parça yapılacak bir planlama ile tam bir kentsel dönüşüm sağlayamazsınız.”
Üçüncü bölge: Konutların yoğun olduğu bir bölge
Fercan Yavuz, üçüncü olarak da konutların yoğun olduğu, insanların çok bulunduğu bir bölgede kentsel dönüşüm yapılabileceğini belirtiyor. Yavuz, “Kentin merkezinde bu kadar konut yapısı bulunması sıkıntı yaratıyor. Özellikle de ulaşım açısından. Kat artırımları ile birlikte bu daha da artıyor. Kentin merkezi de değişmiyor. Örneğin, Odunpazarı’nda da mutlaka cazibe merkezi yaratılmalı. Kentsel dönüşüm çalışmalarında bunları da düşünülmesi gerekiyor.”
Büyük fotoğrafa bakılmalı
Yavuz, “Herkes bir yerden başlanması gerektiğini söylüyor, buna itirazımız yok” diyor ve ekliyor: “Ama büyük fotoğrafı göremezseniz, kentin geleceğini kötü etkileyecek kararlar alabilirsiniz. Eskişehir’deki kentsel dönüşümün de tüm taraflar ve kurumlar tarafından oturularak uzlaşma içinde yapılması gerekiyor.”
Murat Atikel - 2 Eylül
Özellikle koyu punto yaptığım kısımlar çok çok önemli !!! İMO Başkanı'nın söyledikler çok doğru .
Ayrıca 2004 yılında Eskişehir'in Ulaşım Master Planını yapan kişileri de tebrik ediyorum . Söyledikleri rakamın 100.000 fazlası . Pes Doğrusu !
|
 |
İsmail Kaplan
10 yıl önce - Pzr 11 Ksm 2012, 21:32
İMO başkanının söylediklerinin doğruluğunu, Yunusemre ve Atatürk caddelerinde yürüyen birisi başını kaldırıp gökyüzüne baktığında anlar. İki tarafı setlerle çevrilmiş iki cadde bunlar ve biri özel araçların, biri de toplu taşımanın yükünü çekiyor diyebiliriz. Oradaki durum beni hep düşündürür, iki taraftan birer apartman alanı kadar yeri istimlak edip yolu genişletseler ancak yeterli olabilir belki de Bunun gerekli olduğu daha birçok yer de var Eskişehir'de, mesela Kızılcıklı caddesinden Cengiz Topel caddesine geçerken arada bulunan daracık sokak. Bu şehir genişlerken hiçbir plan-program yapılmadığı çok belli. Şu aşamada şehrin çevresi planlı olarak genişlese bile şehir merkezinde yapılacak çok fazla iş var
|
 |
Furkan ÇINAR
10 yıl önce - Çrş 21 Ksm 2012, 14:01
Çok doğru İsmail Bey ...
Ayrıca bugün yerel bir gazetede çıkan haberi paylaşmak istiyorum ...
Dönüşüm Artık Lafta Değil İcraatta Olsun
Yıllardır lafının edilmesine rağmen bir türlü hayat bulmayan ‘Kentsel Dönüşüm’ lafları artık vatandaştan tepki toplamaya başladı.
Şehrin artık çürümeye yüz tutmuş, başta çevreyolu kenarı olmak üzere pek çok alanı dönüşüm için beklemesine rağmen, dönüşümün sadece lafının edilmesi artık Eskişehirlileri de sıkmaya başladı.
11 YER İÇİN KARAR ALINMIŞTI!
Şehrin 11 ayrı yeri için dönüşüm gerektiği yönünde belediye meclislerinde bile kararlar alınmasına, bunun yanı sıra dönüşüm için meclisten dahi yasalar çıkmasına rağmen, dönüşümün hale kenti uğramaması sıkıntılara yol açıyor.
Projelerin hayata bir türlü geçmemesi nedeniyle dönüşüm bekleyen yerler sadece çürümekle kalkmıyor, kente de büyük çirkinlik saçmaya devam ediyor.
ÇEVREYOLU KANAYAN YARAYA DÖNDÜ
Şehrin en acil dönüşüm bekleyen yeri olarak gösterilen çevreyolu kentin vitrinini çirkinleştirmeye devam ediyor. Yeni yapılan modern binalara rağmen metruk binaların çokluğu, terk edilmiş yapıların bulunması ve uzayan geniş arazilerde büyüyen yabani otlar ‘Avrupa Kenti’ denilen Eskişehir’e hiç yakışmıyor.
DÖNÜŞÜM BEKLEYEN YERLER
Çevreyolu ile birlikte artık kentin ortasında kalan sanayi siteleri, Porsuk’un her iki kıyısındaki bazı alanlar, çöküntü bölgesine dönmüş mahallerinin bazı bölgeleri de hem modern bir dokuya kavuşmayı, hem de deprem yönetmeliğine uygun yeni yapıların inşaasını bekliyor.
Vatandaş ise Kentsel dönüşümün lafta değilde, icraata geçtiği günleri sabırla bekliyor.
istikbal
Özellikle Çevre Yolunun bazı kesimleri içler acısı durumda !!! En azından bu görüntüleri ortadan kaldırsınlar !!!
|
 |
babtek
10 yıl önce - Çrş 21 Ksm 2012, 16:32
Eskişehir modern şehircilik misyonu yüklenmiş bir şehir.
Bence fırsat bu fısat.
Yasal destek de varken bu dönüşüm en radikal biçimiyle uygulanmalı ve Eskişehir Türkiye'nin en iyisi olmak konusunda yerini sağlamlaştırmalı.
Şehir merkezi tarihi ve mimari değeri olan yapılar dışında yenilenmeli, dar kaldırım yanı duvar kılıklı binalarından mümkün olduğu kadar arınmalı.
|
 |
Furkan ÇINAR
10 yıl önce - Cmt 24 Ksm 2012, 16:11
-
BURAYA DOKUNMA
Burhan Sakallı: Atatürk Stadyumu’nun arazisine ve okullar bölgesine inşaat yapılmamalı. TOKİ’ye ‘buraya dokunma’ demeliyiz. Üstü kent meydanı, altı iki kat otopark olmalı.
Gazetemizin yazıişleri toplantılarının son konuğu Odunpazarı Belediye Başkanı Burhan Sakallı oldu.
KENT MEYDANI İÇİN BÜYÜK BİR FIRSAT
Toplantıda Atatürk Stadyumu’nun mevcut yerinin nasıl değerlendirilmesi gerektiği de gündeme gelen konulardan biriydi. Sakallı bu konuda, “Muhtemelen bu şehrin nüfusunun 50-100 bin olmadığı bir dönemde yapılmış. Ve şehrin merkezinde olmayan bir alanda. Bugün için Muttalip, İmişehir neyse o zaman da öyle olan bir alan. Aradan 50 yıl geçmiş, bir maç olduğunda her açıdan sorun yaşanıyor. Bu stadın mutlaka kalkması gerekiyor. İhtiyaçlarımıza karşılık vermiyor. Daha iyisine layığız. UEFA ve dünya standartlarında bir stadyum olmalı. İkincisi de bu kentte kent meydanı yok diyorsak bunun için de bir fırsat” dedi.
ALTI İKİ KAT OTOPARK OLMALI
“Bu kentin bir belediye başkanı, bu kentte yaşayan ve bu kentte ölecek biri olarak söylüyorum, mevcut stadın yerine inşaat yapılmamalı. Üstü bir kent meydanı, altına bir kat otopark yapsak 55 bin metrekarelik otopark olur. İki kat yapsak 110 bin metrekare otopark çıkar. Belki de kentin tüm otopark ihtiyacını karşılayabilir. Altına bir bölüm çarşı da olabilir. Ama üstüne Avrupa’da çok örnekleri olan bir kent meydanı yapalım.”
EN FAZLA BİRKAÇ BİN METREKARESİ İNŞAAT OLABİLİR
Böyle bir otoparkın şehir için büyük bir fırsat olacağının altını çizen Sakallı, “5 bin metrekaresine şehre gelen tur otobüsleri bile girse çok önemli bir ihtiyacı karşılar. Belki şu olabilir. Birkaç bin metrekaresine yapılan işin finansmanı için bir kule konabilir. 60 metrelik bina gibi… Eski Emek otelin yerine Sarar’ın yapmayı planladığı gibi. 26 katlı kule koyacaktı, eski Emek otelin yerine. Halen de yapabilir bizim yaptığımız plana göre. Belki böyle küçük bir kule de konabilir. Diyelim ki 3 -4 bin metrekareye oturur. Ama geri kalan yer kent meydanı olmalı. Bu şehrin buna ihtiyacı var. Yapılaşmasını asla istemem” diye konuştu.
‘BAŞKA ARAZİ VERELİM, AMA BURAYA DOKUNMA’ DEMELİYİZ
Ankara’da görüştüğü tüm ilgili bürokratlara ve milletvekillerine, TOKİ yetkililerine de bunları söylediğini belirten Sakallı, “Altında hiç olmazsa üçte ikilik kısmı otopark olmalı diye dillendirmek lazım. Yine de masraflı olacağı söylenirse karşılığında ben TOKİ’ye 50 milyon liralık arsa da bulurum. Diyelim ki, Mamuca yolunda 2,5 milyon metrekarelik alanı planlıyoruz şu an. Alsın 1 milyon metrekarelik yer vereyim ona. Üniversite de içinde. 500 bin metrekaresi üniversite için. Bıraksın mevcut stat yerini bana, kent meydanı olsun. Altındaki otopark da istersen onun olsun. Süleyman Çakır Lisesi için Milli Eğitim Müdürlüğüne dediğim gibi… ‘Sana bir milyon metrekare yer vereyim. İstediğin gibi kullan. Sana rahat rahat yeter. Ama buraya dokunma’ dememiz lazım. Yer altından geçip, Atatürk Endüstri Meslek Lisesi’ndeki niteliksiz binaları yıkıp oradan Atatürk Caddesi’ne geçin. Buradan çıkan adam artık yürüyerek her yere gidebilir. Sadece tarihi yerleri muhafaza edelim” dedi.
Adalet’i de katıp 20 bin metrekarelik otopark olsun
Burhan Sakallı: Yıkılacak olan Süleyman Çakır Lisesi için önerimiz geçerli. Başka bir yere 24 derslikli okul yapalım. Burası üstü bir meydan, altı iki kat otopark olsun. Adalet İlköğretim Okulunu da katın, 20 bin metrekarelik otoparkımız olur.
Stadyum konusunu konuşurken Başkan Burhan Sakallı, yıkılacak olan Süleyman Çakır Lisesi binasını da gündeme getiriyor. Gazetemiz, eski binanın altına otopark yapılması önerisini gündeme taşırken, Odunpazarı Belediyesi de söz konusu alanın üstünün meydan, altının otopark olması önerisini İl Milli Eğitim Müdürlüğüne yapmıştı. Sakallı, önerilerinin halen geçerli olduğunu belirterek ekliyor: “Süleyman Çakır Lisesi yıkılacak. Güçlendirme söz konusu değil. 6 bin 500 metrekarelik bir alan. Aynı şeyi burada da söylüyorum. Yeni bir okul yapılacaksa hemen Hasan Polatkan Bulvarında, bizim otel yaptığımız yerin karşısında, şehirden de uzaklaşmadan orada bi arsa var. Hemen oraya bir okul yapalım. Ama mevcut yeri de yine bir meydan, park, insanların dinlenebileceği bir yer yapıp, altına da iki kat otopark yapalım. Burada üstüne de hiçbir şey yapılmamalı. Ancak ufak bir büfe filan olur” dedi.
OKUL DA OLSA İNŞAAT YAPILMAMALI
Sakallı, yanındaki Adalet İlköğretim Okulu’nu da bu öneriye katarak, “Onda da statik sorunlar var. Onu da dahil edelim. 10 bin metrekarelik bir alan elde edelim. 20 bin metrekarelik iki katlı otopark elde ederiz. Süleyman Çakır Lisesinin binası yerine okul da olsa inşaat yapılmasına taraftar değilim. Başka bir yere yine okul yapılıp Süleyman Çakır’ın adı yaşatılmalı elbette. Kısacası, ‘İstediğiniz yerde 24 derslikli okul yapayım. Burayı bana verin kent meydanı yapayım’ diyorum” diye konuştu.
2 EYLÜL
Koyu punto yaptığım bölümler çok önemli . Bu projeler inşallah Sayın Sakallı'nın görüşleri doğrultusunda gerçekleşir .
Atatürk Stadyumunun arazisi ile S. Çakır ve Adalet İlköğretim Okulu bölgeden taşınırsa Eskişehir adına çok önemli ve rahatlatıcı bir işe imza atılmış olur . İnşallah bu proje gerçekleşir.Bu okulların yerine önerilen yeni arazilerde şehrin önemli bölgesi . Şehir dışına atılma gibi bir durum söz konusu değil yani . 
|
 |
sayfa 2  |
ANA SAYFA -> ESKİŞEHİR
|