Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4947
SahEmre 1903

1 ay önce - Cum 17 Oca 2020, 12:26

Koltuk ısıtma konusunda daha önce yazmıştım.

5li koltuk grubunun 2,3 ve 4. Koltuğunun altında kalorifer var. 1ve 5in altına kalorifer denk gelmiyor. Yer müsaitse uzun yolda pişmekten kurtulabiliyorsunuz ilk ve son koltuğa oturarak.




(+)


Sinan Bilgin
1 ay önce - Cum 17 Oca 2020, 12:34

Tavandaki bolmeden de klima ufluyor sanirim



Ender Özbek

1 ay önce - Cum 17 Oca 2020, 15:52

Sinan Bilgin demiş ki:
Alıntı:
tabi bu 3 lu isletme ,daha cok sefer ve set devreye girerse biraz rahatlama olur


3' lü işletme olmaz. Şu andaki 2'li işletme devam eder. Sadece, Zeytinburnu son durağı Ataköy'e;
Söğütlüçeşme son durağı da Pendik'e uzatılıp 5li setler çalıştırılmaya devam eder.


Sinan Bilgin
1 ay önce - Cum 17 Oca 2020, 15:59

bunu soyleyen de var evet , ama en baslarda isletme senaryolarini konusurken 3 farkli isletme de konusulmustu ,kesin ve son bilgiye hakim degilim

ikisini de iddia eden var


rcelal
1 ay önce - Cum 17 Oca 2020, 16:14

Haydarpaşa garı kullanımı için ordaki iskelenin de faal olması lazım. Beşiktaşa’a vapurla tren bağlantısı sağlanırsa insanların beşiktaşa geçmek için kadıköy’e gitme mecburiyetleri kalkar hem de garın kullanımıyla marmaray cirosunda da artış meydana gelir



ozinho

1 ay önce - Cum 17 Oca 2020, 16:17

Atakoy pendik ne zaman baslayacak? Buradaki konusmalar bilgiye mi dayaniyor, yoksa temenniler mi?

altay oguz
1 ay önce - Cum 17 Oca 2020, 18:16

Atakoy pendik yerine atakoy tuzla icmeler olsa daha iyi herseyi pendikte sonlandirmakta akil isi degil yani

Sinan Bilgin
1 ay önce - Cum 17 Oca 2020, 18:23

Yok hersey demeyelim, pendik gebze ve atakoy halkali arasi yine bugunku gibi en kotu 15 dk islemeye devam edecek

Atakoy pendik arasi (ve belki sogutlucesme - yenikapi yahut zeytinburnu) ise biraz daha ara aralikli isletme olacak


ismail ferruh

1 ay önce - Cum 17 Oca 2020, 19:07
AYRILIKÇEŞME tren köprüsü yenileme.


İbrahim ağa köprüsünde çalışmalar devam ediyor İSKİ 2000 lik atık su kanalı döşüyor. kanal çaışması bitince köprünün kirişleri yerine konur.


(+)





(+)





(+)


Levent964

1 ay önce - Cmt 18 Oca 2020, 03:42
Mustafa Yavuz Ay


Sen aşağıdaki yazıda en fazla 500.000 yolcu diyorsun. Sayfa 2830 da Bunu da bir sürü istatistik falan hesaplıyorsun.
bu günlerde 500.000 aşıldı

Alıntı:
Bir kac gundur giremedim foruma, epey paylasim olmus.
Hem paylasimlarin fazlaligindan, hem de bugun vaktimin kisitli olmasindan paylasimlarin da hepsini okuyamadim.

Okuduklarim arasinda Marmaray'in isletme geliri, kari kismi ilgimi cekti.

O konuda da su anda teferruatli yazacak zamanim yok ama kisaca deginmek gerekirse;

öncelikle Marmaray su anki haliyle senelik 20 milyon TL civari zarar ediyor.
Bunu belgeleriyle daha once yine bu baslikta paylasmistim, su anda arayip bulacak vaktim yok.

Peki hattin tamami devreye girerse kara gecer mi?

Durum pek umitvar gozukmuyor.
Cunku Gebze - Halkali arasinin hizmete girmesiyle yolcu sayisi 2 katina cikacak ama isletmedeki hat uzunlugu da 13 km'den 76 km'ye cikiyor, yani takriben 6 kat artiyor.
Bu durumda verimliligin ve karliligin en önemli kriteri olan km basina yolcu sayisi 3 kat düsmüs olacak.

Bu konuya cok kisaca deginecek olursak.
Hattin 76 km ye cikmasi demek sarfedilen elektrik miktarinin katlanmasi demektir.
Hat bakim maliyetlerinin katlanmasi demektir.
Hatta araclarin tamami da kullanilmaya baslanacagi icin arac bakim maliyetlerinin de katlanmasi demektir.

Diger taraftan gerek makinist, gerekse de duraklarda calisan eleman sayilarinin da katlanmasi demektir. Cünkü hem hizmetteki katar sayisi artacak, hem de durak sayisi artacaktir.
Hele durak sayisindaki artis 9 kat mertebesindedir, butun bunlar calisan sayisina dogrudan yansiyacaktir.

Kisacasi Marmarayin kar etmesi cok zor gozukuyor.
Vaktim olunca daha teferruatli olarak ele alabilirim bu konuyu.

Ama asil mesele de Marmarayin kar veya zarar etmesi degildir.
Marmaray toplam ekonomiye ve sehre kazandirdiklari sebebiyle insa etmeye de, isletmeye de deger bir yatirimdir.
Bu konuda dunyadan tek bir ornek vereyim.
New York metrosu senede 7 milyar dolar civarinda zarar eder, ama toplam ekonomiye katkisi sebebiyle bu zarar karsilanmaya deger bulunur ve New York metrosu isletmeye devam edilir.

Bu arada Istanbul icin metrolarda ortalama bilet geliri 1,25 TL'dir, bunu da teferruatli olarak M5'te paylasmistim diye hatirliyorum. Malum, pek cok indirimli kart cesidi var, hatta ucretsizi bile var vs.
Yolcu sayisi icin 1 milyon rakami ise hic de gercekci degil, bunu görmemize cok bir zaman kalmadi zaten. Gercekci rakam mevcudun 2 katina cikmasidir, yani günlük en fazla 500.000 yolcudur.



Bak ben ne demişim. Sayfa 2832'de

Alıntı:
700.000-750.000 yolcu bekliyorum.


Açışından itibaren 1 yılın sonunda 700.000 yolcu bekliyorum. Sebebine gelince güvenlik diyen arkadaşa katılıyorum. İnsanların banliyö kullanımını kesmelerinin sebebi trende 21.00'dan sonra yapılan soygunlardı. Gasp ve taciz had saffaya ulaşmıştı. Hem kanunlar bu alanda güncellendi. Cezalar çok arttı. Hem de yakıt fiyatları. Benzin ve dizel neredeyse eşitlendi ve çok arttı. Kabaca şu an benzinin litresi 7 TL. ÖTV'yi eklerseniz artık insanlar kolay kolay arabaları ile işlerine gitmezler. Avrupa'da ve ABD'de bile çalışanların alım güçlerinin 70 li yıllardaki seviyelere düştüğü konuşuluyor. Sonuçta İstanbul'un en önemli güzergahı açılıyor. Hayırlısı olsun. Karşı yakaya bilet fiyatları önemli. M-4 Ayrılık Çeşmesi aktarmasından ucuz bir bilet yolcuyu Marmaraya çeker. Sabiha Gökçen Havalimanı bağlantısı keza yolcu sayısını arttırır. M-8 ve M-12 ve Avrupa Yakasındaki Marmaraya entegre dikine hatlar bitince 700.000 leri geçer. Bu rakkamlara Adapazarı Ekspresi dahil tutulmalıdır.

Ekle: Adapazarı ekspresinin, halkalıya geçmesi durumunda bir çok yolcu bu ekspresi, Banliyö ekspresi olarak kullanacaktır.


BU DA SANA KAPAK OLSUN. Demek ki dikine hatlar açılınca senin istatistiklerine göre çok daha makul rakamları telaffuz etmişiz. Utanmaz adam..!



sayfa 4947
ANA SAYFA -> ULAŞIM