Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4945
Burç

2 ay önce - Prş 16 Oca 2020, 07:35

Alıntı:
Aslında kısa trenler farklı renkte, uzun trenler farklı renk kaplanabilir mavi veya kırmızı gibi. Hala karışıklık yaşayan insanlara rastlıyorum


Kısa tren hiç olmaması lazım.
Günde 2 milyon lira kazanan bu hatta, kısa tren ile kâr etmeye çalışan kafa karışılık yaşıyor bence.


Sinan Bilgin
2 ay önce - Prş 16 Oca 2020, 08:16

Alıntı:
Sinan Bey, mümkünse fotoğrafını çekebilir misiniz?


Bu internetten alinti ama bire bir aynisi




(+)




Sinan Bilgin
2 ay önce - Prş 16 Oca 2020, 08:21

Alıntı:
Kısa tren hiç olmaması lazım.
Günde 2 milyon lira kazanan bu hatta, kısa tren ile kâr etmeye çalışan kafa karışılık yaşıyor bence.


Sanirim bu kisa trenler hat da kisayken (2013 ten itibaren 6 sene) yeterliydi , sonra da istenirse iki kisayi baglariz nasilsa dediler

Fakat eger bu trenler sogutlucesme yenikapi gibi 4-5 duraklik yerde ve 3-4 dk lik sefer araliklari ile islerse set israfi olmadan ama yolcuyu da cok bekletmeden kullanilabilirler

Kisa trenler ile ilgili tek duzenleme , peronun en basina konumlanip durmalari noktasinda olabilir, metrolardaki gibi merdivenlere de uyumlu sekilde peronu ortalayarak dursalar ve o kosusturma olmasa iyi olur

Bu arada marmaray trenlerini artik hic bos gormemeye basladim, bu hat da metrobus gibi kapasitesini zorlamaya yakinda baslar, ki daha dikey bir cok hat devrede degil


mustafa 1903
2 ay önce - Prş 16 Oca 2020, 09:11

Alıntı:
Trenlerin iclerindeki rayli sistem tabelalarinda yapimda olan bolumlere haydarpasa da eklenmis

Doğrusu, bu reziyon Mart 2019 da yapılmış..


(+)


Berke Karaali57
2 ay önce - Prş 16 Oca 2020, 12:56

Alıntı:
Kısa tren hiç olmaması lazım.
Günde 2 milyon lira kazanan bu hatta, kısa tren ile kâr etmeye çalışan kafa karışılık yaşıyor bence.


Tren ilk açıldığında ben de kısa trenler gereksiz diye düşünen biriydim, ancak şimdi düşüncemde şöyle bir değişiklik oldu; kısa trenlerin menzili biraz daha uzatılabilir. Örneğin çok kısa olduğunu düşündüğüm Söğütlüçeşme-Zeytinburnu değil de Ataköy-Pendik olabilirdi en baştan.



LEVENT93

2 ay önce - Prş 16 Oca 2020, 15:07

Dün geceden Kızıltoprak mevkii. Zeytinburnu yönüne gidecek olan 5'li set bekliyor.


(+)


Mustafa Yavuz Ay
2 ay önce - Prş 16 Oca 2020, 15:40

Alıntı:
Kısa tren hiç olmaması lazım.
Günde 2 milyon lira kazanan bu hatta, kısa tren ile kâr etmeye çalışan kafa karışılık yaşıyor bence.


öncelikle bir düzeltme yapmamiz gerekecek.
2 milyon TL hattin kari degil, bir günlük geliridir sadece.
Bunun bir de giderleri olacak elbette.

Bu hat eski BC1 isletmesiyle, yani 5 duraklik haliyle senede 20 milyon TL civari ZARAR ediyordu.

Ben yeni isletmede de zararin bir müddet devam edecegini düsünüyorum.
Hatta artan uzunluk sebebiyle zararda artis olacagi kanaatindeyim.

2 milyon TL lik gelir benim tahminimin biraz üstünde cikmis bir rakam.
500 bin yolcu hesabiyla bile 2 milyona ulasmak icin ortalama bilet geliri 4 TL cikiyor.
Ben 3 ile 3,5 TL arasi ortalama bilet geliri bekliyordum.
Sebebi de indirimli seyahat edenler, mesela ogrenciler.
Bunlar mutlaka ortalamayi düsürecektir.

Benim gunluk gelir tahminim ise en az 400.000 x 3 = 1.200.000 ile
en cok 500.000 x 3,5 = 1.750.000
seklinde idi. Yani kaba bir ortalama alirsak 1,5 milyon TL gibi bir rakam.

Gerceklesen rakamin daha yüksek cikmasi elbette ki sevindirici bir husus.
Ama indirim rakamlari sübvansiyon kapsamina alinarak da bu 2 milyon rakami ifade edilmis olabilir, hesap teknigi olarak o da mümkündür, cünkü bilindigi gibi demiryollari her sene sübvanse edilmektedir zaten.

Hattin uzamasinin özellikle enerji giderleri üzerinde ciddi bir tesiri var.
Ayrica metrolarda verimlilik göstergesi olan km basina yolcu da düsüyor hattin uzamasiyla.

Ote taraftan hem durak calisanlari, hem de makinist ve bakim calisanlari sayisinda ciddi miktarda artis oldu, bunlar da personel giderlerini cok arttiracak hususlardir.

Fazla teferruatli hesaplara girmeden tahminimi söyleyeyim, Gebxe Halkali sekliyle bence Marmaray'in zarari senelik 20 milyon TL den 40 milyon TL nin üstüne cikacak, 40-50 milyon arasi bir rakama oturacaktir.

Yolcu sayisinin artisi ile ileride zarar ortadan kalkabilecektir.
Ama ilk senelerde kar beklentisinin gercekci olmadigini ifade edebilirim.

5 vagonlu katarlara gelince.
Günün her saatinde elbette ki yolcu sayisi cok olmayacaktir.
Böyle saatlerde sefer araliklarini cok arttirarak yolculari fazla bekletmek yerine 5 li katarlarla hizmet verilmesi cok daha mantiklidir.


ÖmerBey56
2 ay önce - Prş 16 Oca 2020, 16:15

Sinan Bey ben de zaten aylardır bunu diyorum. Haritada Marmaray adı altında gösterilmiş herhalde banliyö getirecekler diyorum. Bu harita geçen seneden beri böyle. Haydarpaşa hep Marmaray adı altında gösteriliyordu.

Crazyhits 11
2 ay önce - Prş 16 Oca 2020, 18:54

YHT/ekspres yolcusunu zor durumda bırakmamak için Marmaray’ı Haydarpaşa’ya getirmek iyi fikir bence .Muhtemelen bir veya iki peron banliyo trenleri için yaparlar.Bu arada az önce geçen 10’lu setin önündeki dijital pano aktifti.

Sinan Bilgin
2 ay önce - Prş 16 Oca 2020, 19:01

hic zannetmesem de (istememekle alakasi yok) haydarpasaya banliyo treni ancak yht ler icin ayrilan 3 uncu hattan isletilebilir , illa yapilmak istenirse tek yol bu .. zaman zaman karsilikli gelirlerse ceplerde biri bekler oteki gecer

banliyo hatlarinin normal kullandigi gelis gidis hattina bu trenler sokulamaz, cunku ucuncu yol dedigimiz yht raylarindan haydarpasa dan gebze yonune katilim ayni yonde fakat ilk buna uygun makas nerede bilemiyorum. esas sorun tren diger yonden gelirken yani en kuzey raydan gelirken haydarpasaya giden yht rayina gecebilmesi icin hemen hemen tren boyu kadar bir mesafede iki makas olmasi lazim , arti bu esnada guvenlik nedeniyle karsidan gelen tren trafiginin durmasi lazim ,imkansiz

e tek yonde yani haydarpasadan gebzeye tren isleyip geri donmemesi set sayisi acisindan mumkun olamayacagi ve haydarpasa yonune gitmeden de zaten bir anlami olmayacagi icin bu zaten yapilamaz

o yuzden , belki , ama hic zannetmiyorum ,yht saatine filan yakin bir zamanda dedigim gibi yht hattindan bir banliyo treni gebzeden haydarpasaya gidebilir . 5% veriyorum bu olasiliga bile

baska cikar yolu olup da teknik bicimde izah edecek varsa harika olur

bu arada yht ve diger tren yolcusu neden magdur olsun ki ? zaten trenler haydarpasada depolansa bile kesinlikle sogutlucesmede duracaklar , sadece o surekli sogutlucesmede park halinde gordugumuz ankara konya vs yht setleri haydarpasadan yola start verecekler ama her halukarda sogutlucesmede yahut ilk neresi varsa yht durusu olarak ,mesela bostancida duracaklar.. avrupa yakasindan marmarayla gelen birinin haydarpasaya gitmesi olanaksiz ..

ya aslinda yanlis anlamayin ama haydarpasa istegi bana oldukca manasiz geliyor cunku zaten tum yolcular marmaray vasitasi ile yht nin duracagi duraga ister anadolu ister avrupa yakasindan gidebiliyor ve peron degistirip binebiliyorlar



sayfa 4945
ANA SAYFA -> ULAŞIM