Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2142
COGRAFYACI
3 ay önce - Cum 09 Mar 2018, 00:06

Alıntı:
Alıntı:
Birşeyi merak ediyorum. Eğer TCDD Halkalı-Gebze arasında çift katlı banliyö treni işletmeye karar verirse acaba Zeytinburnu'ndaki tünellerden veya diğer yerlerden rahatça kullanılabilir mi ? Yani ilerde işletilmelerini bir engel var mı ? Bilginiz var mı ?


Bence Türkiyede çift katlı trenleri geç görürüz. Azerbaycan ve Avrupanın bir çok yerinde kullanılıyor israil de dahil buna ama bizde hiç konuşulmuyor bile. Daha proje olacak ihale olacak falan filan bi 10 yılı bulur. Hem çift katlı banliyöler genelde 20-30dk sefer aralıklı yerlerde kullanılıyor marmaraya biraz ters olur ve o kadar para verip ihale ile marmaraya özel tren setleri alındı bunları 20-30yıl kullanmaları lazım. Çift katlıları banliyö değil de raybüs yerine kullanabilirler dizel kullanımını azaltmak için.


Çift katlı trenler sanıyorum her şeyden önce Ayrılıkçeşme-Kazlıçeşme arasındaki tünelli kısma uymaz. Bilmiyorum tabi, yüksekliğinin normal trenden daha yüksek olacağı varsayımıyla konuşuyorum. Zaten normal trenle aynı boyda olursa çift katlı olmaz! Çok da lüzumlu bir şey gibi gelmedi bana...


kerimhersek
3 ay önce - Cum 09 Mar 2018, 00:20
Göztepe eski istasyon


[img]


(+)


[/img]


(+)


[img]


(+)


[/img]


huseyinsimsek

3 ay önce - Cum 09 Mar 2018, 00:49

Çift katlı setlerin Esprisi gerçek banliyö sistemlerinin uzun durak aralarında maksimum konforu sağlamasıdır. Mümkün olan en çok yolcuyu oturarak götürmektir. Kapasiteden ödün verilse dahi.

Ancak bizim sistemimiz şu andaki haliyle banliyö sistemi değildir. Yüzeysel metro hattıdır. Zira 40 küsur durak ve iki istasyon arası yaklaşık 1.5 km dir. Muhtemelen duraklarda duracağı sürede 15-20 saniye olacaktır. Oysa banliyö sisteminde kent merkezi dışında bir kaç istasyonda toplanan yolcular için bu durum mevcuttur. Daha sonra istasyonların arası ciddi olarak açılarak 10-15 dakikalık durak araları olmaktadır. İndi bindi süreleri de yaklaşık 1 dakikayı bulmaktadır. Bir tür Exress sistem gibi. Daha sonra yolcular kent merkezinde toplu taşıma sitemine bir iki istasyon vasıtası ile entegre edilir. Zaten şehrin ortasından boydan boya geçen bir banliyö sistemi de mantıksızdır.



Aykut Onur
3 ay önce - Cum 09 Mar 2018, 01:02
Ahmet bey


Sanmıyorum, Kartal istasyonu neredeyse 1 kilometre kadar doğuya doğru kaydı, Atalar ile arası çok açıldığı için bu şarttı. Tren, Kartal-Başak-Atalar arasında biraz çabuk duracak tabi.

Teo72
3 ay önce - Cum 09 Mar 2018, 04:35

Alıntı:
Çift katlı setlerin Esprisi gerçek banliyö sistemlerinin uzun durak aralarında maksimum konforu sağlamasıdır. Mümkün olan en çok yolcuyu oturarak götürmektir. Kapasiteden ödün verilse dahi.


Evet mesela adapazari , cerkezkoye vb cift katli tren konulabilir. Boylece insanlar istanbula daha uzak yerlerde oturup calismaya gelebilirler, hem istanbul yigilmamis olur hem de insanlar konserve kutusu gibi apartmanlarda oturmak zorunda kalmazlar, istanbulun disinda daha genis hatta bahceli evlerde oturma imkani dogar.


AhmetDemir

3 ay önce - Cum 09 Mar 2018, 07:20

İyide Kartal istasyonu merkezi konumdaydi niye 1 km kaydirildi acaba? Hic iyi olmadi sanki. Bakalim sefer suresini nasil etkilecek bu eklenen istasyonlar



LEVENT93

3 ay önce - Cum 09 Mar 2018, 09:39

Sn. Sunay Akın'ın Instagram sayfasındaki bu paylaşımından anlaşılacağı üzere çalışmalar belli yerlerde gecede devam ediyor. Marmaray'ın bir an önce bitmesini hattı kullanan vatandaşlar kadar, demiryolu yakınında oturup, çalışmaların gürültüsünden,tozundan çamurundan rahatsız olanlar da istiyor. Sunay Bey isyanında kesinlikle haklı ama haddinden fazla geciken bu projenin gece-gündüz yoğun bir şekilde çalışılıp bitirilebilmesi içinde şuan başka çare görünmüyor. Çalışmaların olduğu güzergahta oturan vatandaşlarımızın biraz daha sabretmeleri gerekiyor gibi.

https://www.instagram.com/p/BgCUo84B0yu/?hl=tr&am ...rl=][/url]

NOT: Marmaray CR3 projesi ile doğrudan ilgili bu paylaşımıma 'yanlış başlığa konulmuş' diyerek eksi(-) veren arkadaş doğru başlığın hangisi olduğu konusunda bilgi verirse sevinirim.


En son LEVENT93 tarafından Cum 09 Mar 2018, 14:06 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Ali Ukcimbom2
3 ay önce - Cum 09 Mar 2018, 11:41

Levent bey linke baktinda bir nevi hakli bile olsalar yani bu işler böyle yapiliyor ne olmasini bekliyorlardi. Yorumlardan bi ekran goruntusu aldimda sondan 2. Ablamıza soruyorum nasil olacakti ya selena gelip sihirli sözleri söyleyerek işleri bitiremezya


(+)


yusuf708
3 ay önce - Cum 09 Mar 2018, 11:48

Yanlız gönderide gündüz calısılmadıgı gece calısıldıgı yazıyor.

Aykut Onur
3 ay önce - Cum 09 Mar 2018, 11:53

Alıntı:
İyide Kartal istasyonu merkezi konumdaydi niye 1 km kaydirildi acaba? Hic iyi olmadi sanki. Bakalim sefer suresini nasil etkilecek bu eklenen istasyonlar


Onu bilemiyorum. Kartal'da istasyon Eskiden çarşıya ve meydana 5 dakikalık mesafedeydi. Şimdi çarşının diğer tarafında, artık merkeze yakın ama meydanla bir ilgisi kalmadı.



sayfa 2142
ANA SAYFA -> ULAŞIM