Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Balıkesir Banliyö Hattı (BAL-RAY)
123 ... 141516   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1

Balıkesir'e Banliyö Hattı Yapılması Uygun Olur mu?
Evet 72.2%  72.2%  [104]
Hayır 9.0%  9.0%  [13]
Şimdilik Hayâl 18.8%  18.8%  [27]
Toplam Oy : 144

Berktuğ
site denetçisi

6 yıl önce - Sal 28 Ağu 2012, 13:52
Balıkesir Banliyö Hattı (BAL-RAY)


Balıkesir'de TCDD'ye ait demiryolu hattı şehir merkezinden ve önemli yerlerin yakınından geçmektedir. İstanbul - Ankara ve İzmir'de son zamanlarda yapılan iyileştirmelerle banliyo hatlarının metro kadar kaliteli hizmet verdiğini görmekteyiz. Son zamanlarda kampüse ulaşımın ne kadar zorlaştığını da görürsek bunun gerekli olduğunu da kanısına varmış oluruz. Bahse konu olan hatlar ise şunlardır:

Mevcut Demiryolu'nun Balıkesir geçişi Organize Sanayii'den başlar Bandırma yönünde Terminal'in yanıbaşında biter.

Öncelikli olarak Kampüs'e ulaşımın kolaylaştırılması açısından Kampüs ile Organize Sanayii arasına çift yönlü elektrifikasyon ve sinyalize edilmiş bir demiryolu hattı çekilmelidir. Sonra ise Organize Sanayii-Balıkesir Gar arası çift hatta çıkarılıp elektrifikasyon, sinyalizasyon ve hemzemin geçitlerin izole edilmesi gibi çalışmalar yapılıp Kampüs-Balıkesir Gar arası ulaşım sağlanmalıdır. (Mavi Hat)

Bir diğer hat ise şehire giriş çıkışların kolay olması ve şehrin kuzey bölgesinin de bu sistemden yararlanması amacıyla Terminal - Balıkesir Gar arası mevcut hattı çift hatta çıkarılıp sinyalizasyon ve elektrifikasyon çalışmaları yapılmasından sonra hizmete açılmasıdır. (Kırmızı Hat)

Yolcu yoğunluğunun bol olduğunu düşündüğüm yerlere belirlemiş olduğum banliyo durakları ve banliyo güzergah haritası :



(+)


Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
Saygılarımla.


En son Berktuğ tarafından Cum 02 May 2014, 22:03 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


liveler
6 yıl önce - Sal 28 Ağu 2012, 20:28
Hafif Rayli Sistem


Kampüse Halalca , Ovaköy,Atköy' den yeni yapilan Tıp Fakültesi Hastanesi girişine kadar yapilabilir bir Banliyö hatti. Terminal- Organize sanayi arasında'da bir hat kurulabilir. Ovaköy'den Kampüse kadar dereler ve Dsi kanalları gözden geçirilmeli. Gümüşçeşme pazar yerine'de kurulabilir bir istasyon. O'da kentsel dönüşümle gerçekleşebilir.

liveler
6 yıl önce - Sal 28 Ağu 2012, 20:42
Hafif Rayli Sistem


Bu proje çalişmasına göre en az 4 adet köprü yada üst geçit yapilması gerekir. Zaten Lojistik Köy açildiğinda Gar - Osb arası Tren Seferi olacak. Gümüşçeşme Mahallesine 'de yapilirsa iyi olur pazar yerine kadar. Kentsel Dönüşüm şart Muhtarlıktan- Marangozlar komple yıkılması gerek.



Serdar Cesar
6 yıl önce - Sal 28 Ağu 2012, 23:04

Askerliğini 1999 da Ordudonatım Okulu(bugünkü Bakım Okulu) 'nda yapmış biri olarak, Nizamiye İstasyonu kurmanızı beklerdim.

En yakın Çimento İstasyonu oluyor herhalde.

Böyle bi hat yapılırsa Balıkesir-Kampüs dolmuşları nerdeyse tüm yolcusunu kaybeder.


Berktuğ
site denetçisi

6 yıl önce - Çrş 29 Ağu 2012, 11:28

Serdar Cesar demiş ki:
Askerliğini 1999 da Ordudonatım Okulu(bugünkü Bakım Okulu) 'nda yapmış biri olarak, Nizamiye İstasyonu kurmanızı beklerdim.


Nizamiye istasyonunun kurulabilmesi için Askeriye'nin bazı alanlarının alınması veya yeraltından geçirilmesi gerekiyor bu da mümkün değil ki zaten kavşak bölgesinde çift hat geçecek boşluk kalmadı. Hava Lojmanları ve DSİ de hattın karşıya geçmesine engel biçimde.

Serdar Cesar demiş ki:
En yakın Çimento İstasyonu oluyor herhalde.


Evet en yakın Çimento istasyonu oluyor. Oraya askerlerin ulaşması için Çayırhisar köy kavşağından 2X2 şeklinde bir bulvar plânladım. Çimentoyu aktarma merkezi haline getirerek civar mahallelere ring otobüs ulaşımı plânladım.

Serdar Cesar demiş ki:
Böyle bi hat yapılırsa Balıkesir-Kampüs dolmuşları nerdeyse tüm yolcusunu kaybeder.

Kesinlikle. Böyle bir hat yapılırsa zaten dolmuşların kalkması gündeme gelecektir.


Recepdede
6 yıl önce - Çrş 29 Ağu 2012, 11:38

Balıkesir Otogarajından başlayıp, Kredi yurtlar kurumu, elliiki evler, toplu taşıma merkezi, Plevne Caddesi (Eski İzmir Yolu da olabilir), Çayırhisar, DSİ, Kampüs şeklinde bir hat oluşturulur.
Bir hat da Çayderesinin üzeri kapatılarak banliyo yolu olacak şekilde Adnan Menderes - Toplu taşıma arası olabilir.



Yiğit572
6 yıl önce - Çrş 29 Ağu 2012, 11:48

Bu hat metro kalitesinde olursa (trenler hızlı, istasyonlar ve hat kaliteli) metronuz olmuş olur mesela İzmir'de devlet oy toplamak için metro kalitesinde banliyö hattına yardım etti ve %50 TCDD-Belediye ortaklı İZBAN şirketi kuruldu ve o şirket 80 kilometrelik hattı işletiyor. Şehrin içinden geçen 3 kilometrelik kısımda 4 istasyon ise yer altında. Balıkesir'de de birkaç tünelle bu sorun çözülebilir. Karayollarında tünel olsa ya da şehir merkezinde olabilir.

liveler
6 yıl önce - Çrş 29 Ağu 2012, 13:19
Hafif Rayli Sistem


Balikesire Terminal -GAR ARASI YADA TERMİNAL KAMPÜS ARASI KURULMALIDIR.

Murat Caner
6 yıl önce - Çrş 29 Ağu 2012, 13:27

İyi fikir...

Berktuğ
site denetçisi

6 yıl önce - Çrş 29 Ağu 2012, 13:40

Recepdede demiş ki:
Bir hat da Çayderesinin üzeri kapatılarak banliyo yolu olacak şekilde Adnan Menderes - Toplu taşıma arası olabilir.


O hiçbir zaman mümkün değil. Şehirlerin çoğunda üzeri kapalı olan dereleri orjinal haline döndürme ve ıslah çalışmaları yapılırken böyle birşey yapılması akla mantığa uygun olmaz. Adnan Menderes Mahallesi'ne ancak tramvay uygun olabilir onun da ileriki zamanlarda ayrı başlığını açacağım.

Yiğit572 demiş ki:
Şehrin içinden geçen 3 kilometrelik kısımda 4 istasyon ise yer altında. Balıkesir'de de birkaç tünelle bu sorun çözülebilir. Karayollarında tünel olsa ya da şehir merkezinde olabilir.


Mevcut Demiryolunun durumu:
Kurtdereli = Üst Geçit
Sanat Okulu = Hemzemin
İzmir Yolu = Üstgeçit
Dokuma = Hemzemin
Çimento = Hemzemin
Organize Sanayi = Hemzemin

Yapılması gereken durum ise:
Kurtdereli ile Sanat Okulu arasındaki kısım yeraltına alınırsa problem çözülecektir. (Resim 1)
Dokuma ve Çimento'ya da üst geçit yapılırsa hiçbir problem kalmayacaktır.
Organize Sanayii ise girişinin çevre yolundan olması nedeniyle kapatılabilir. (Resim 2)

Yeni Yapılması Gereken Demiryolu hattına ise:
Akçakaya köy yolu kesişimine Menfez,
Bostancı deresi üstüne Köprü,
İzmir Yolu kesişimine Üst Geçit,
Küçükbostancı köy yolu kesişimine Menfez,
Bigadiç Yolu kesişimine Üst Geçit,
ve son olarak Atköy yoluna Menfez yapılarak sorunlar çözülebilir.



(+)





(+)




sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 141516   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara