Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Eskişehir - Estram 2.Etap
« önceki   123 ... 272829   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 2
mkarakus1994

5 yıl önce - Çrş 13 Mar 2013, 00:24

Yenikent-Çankaya hattında ilerlemeler hızlı.
Büyükşehir Belediyesi İtfaiye dairesinde de kazılar başlamış ve yol tek şeritten sağlanıyor.


Furkan ÇINAR
5 yıl önce - Prş 14 Mar 2013, 19:25

Yeni Stadyuma ÇAMLICA-BATIKENT hattından yeni bir hat çekilmesi kesinleşmiş !!!

2.etap uzatma hatları bittikten sonra bu hattın yapımına başlanacakmış .


Furkan ÇINAR
4 yıl önce - Prş 09 May 2013, 15:13
-


PROJEYE TRAFiK AYARI



EMEK-71 EVLER hattının Yunuskent hattına bağlanması sırasında Sanayi Çarşısı içinden Borsa kavşağına bağlanmasının teknik olarak mümkün olmadığı ve trafik durumunun buna el vermediği açıklanmıştı. Projeye göre tramvay Yunuskent Yunus Emre Lisesi önünden geçerek mevcut SSK-Otogar hattına bağlanacak.

TARİHİ CAMİİ DE KURTULDU

Yenikent-Çankaya hattından gelecek tramvayın Odunpazarı Alaaddin Parkı’na girmesiyle parkın zarar göreceğini belirten Odunpazarı Belediye Başkanı Burhan Sakallı, tarihi Alaaddin Camii ve parkın tramvay projesinde zarar göreceğini ifade etmiş, Büyükşehir Belediye Meclisi’nde de Sakallı ile Büyükerşen arasında hararetli tartışmalar yaşanmıştı.

ESOGÜ HATTINA BAĞLANACAK

Yenikent-Çankaya hattının geldiği Seyitgazi Caddesi üzerinde çalışmalar eski plana göre caddeden inerek Odunpazarı’na gelecek ve Aladdin Parkı içinden dönüş yaparak tekrar mahallelere gidecekti. Yapılan değerlendirmede gerek Atatürk Caddesi, gerek Odunpazarı’ndan ana caddeye yapılan bağlantı yollarındaki yoğunluk, sinyalizasyon ve kent trafiğinin de yaşayacağı sıkıntı değişikliğin ana temeli olduğu ifade edildi.

CADDELER YER DEĞİŞTİRDİ

Hattın Seyitgazi Caddesi’nden Odunpazarı’na inmeden Halk Caddesi Hacı Bektaş Anadolu Kültür Vakfı yanından geçerek ESOGÜ hattına bağlanacağı belirtildi. Yapılan değişikliğin teknik bir konu olduğunu belirten Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen, uygulama projesinde Odunpazarı’na giriş olmadığını, hattın Yenikent’ten inip ESOGÜ hattına bağlanacağını bildirdi.

MAHKEME YOLU DA KAPANDI

Şayet projede çalışma Odunpazarı’na ve Alaaddin Parkı’na inmiş olsaydı başta Odunpazarı Belediyesi olmak üzere bazı sivil toplum kuruluşları da yargı yoluna gidecekti.

Trafikteki durumu da göz önüne alan Büyükşehir Belediyesi, Estram ve yüklenici firma yetkilileri yeni düzenlemenin doğru olacağı konusunda birleşti. Tramvay hattı uzatma projesi ikinci kez mahkemelik olmaktan kurtuldu.

Şehir

Büyükşehir Belediyesi her zaman yaptığı gibi işin kolayına kaçarak ;özellikle Yenikent-Çankaya hattını kullanacak kişilerin yeni güzergah ile Odunpazarı'na varış süreleri yaklaşık 20 dakika uzadı.

Bu konuyu daha önceden de ESTRAM başlığında tartışmıştık ... Odunpazarı Bölgesinde Aladdin Parkının bulunduğu bölgeye Atatürk Bulvarını dikine kesen bir hat daha yaparlarsa Eskişehir'in trafiğine bir hançer daha saplarlar demiştim. Hatta Atatürk Lisesi önünden Atatürk Caddesi ayrımına kadar arabalarınızı sırtınıza alıp bölgeyi geçmeniz daha hızlı olacaktır diye bir espri yapmıştım.

Sanıyorum Büyükşehir Belediyesi bunu ancak düşünebildi.Belki de bu forumu okumuşlardır. Bu bölgede tramvay için köprülü kavşaklar yapacaklarına ,tramvayın güzergahını değiştirerek kısa yoldan OGÜ-OPERA hattına başlayacaklar !!!

Büyükşehir Belediyesi tramvayı Eskişehir'e getirerek gerçekten önemli bir projeyi gerçekleştirdi. Ancak işin kolayına kaçmak için Eskişehir'in geleceği adına çok büyük hatalar yapıyorlar ...



aliiiiiiiii
4 yıl önce - Prş 09 May 2013, 17:11

Çankaya Yenikent hattının OGÜ ye bağlanması iyi olacaktır. Gerek Çankaya gerek Yenikent için Odunpazarı'na inmek aşağı yukarı 15 dk. Sadece Odunpazarı'na giden bir tramvay bölge sakinleri için pek tercih edilmezdi.

Yeni hatların açılmasıyla birlikte yeni güzergahlar oluşturulup ordan oraya aktarmanın önüne geçilmeli. Örneğin Çankaya-SSK Batıkent-OGÜ gibi güzergahlar da olmalı. Çankaya hattı Göztepe durağında birleşip OGÜ'ye değil Opera'ya gitmeli.


Hakanozh86

4 yıl önce - Cum 10 May 2013, 11:39
Yeni tramvay hatları.


Eskişehir'in yenilenen yeni güzergahları !!

Eskişehir'in yeni tramvay deli divane gibi dolanan yeni hat güzergahları !
Kırmızı : Mevcut
Yeşil : En son düzenlenen şekli
Sarı : Eski Güzergah'taki farklılıklar

Eskişehirde 3 hattaki problemlere (güya) çözüm buldular ama mevcut hattı unuttular )
Emek hattı : Yunuskent kavşağı daha bugünden sorunlu. Buldukları çözüm : paralel başka sokaktan geçecek )
Çankaya hattı : Akarbaşı - Atatürk Lisesi kavşakları şu an bile sorunluydu. Buldukları Çözüm : Osmangazi ye bağlayacaklar dolayısıyla yürüyerek gidip bir de geri gelseniz tramvaydan önce varabilirsiniz )
Batıkent : Neoplus AVM sağolsun köprüyü ben yapayım durağı önüme koy dedi sorun çözüldü )
Mevcut hat : Seferleri biraz daha sıklaşacak kavşakların vay haline )

BÜTÜN TAHMİNLERİM DOĞRU ÇIKTI ! TRAMVAY GÜZERGAHLARI DEĞİŞTİ 3'üde !
YAPACAKLARI ÇÖZÜM DAHA DA FELAKET !
Eskişehirde ulaşımsızlık... Hep diyorum büyükerşen ulaşımda hiçbirşey yapmamış diye...
Cevap tramvay deniliyor... Birazdan haritaları yayınlayacağım )

TABANVAY'ın tek ulaşım çeşidi olma yönünde ilerleyen şehir Eskişehir... Büyükşehir belediyesi sağolsun )
Aslında BİSİKLET ama diyemiyorum çünkü o YASAK !!!

(+)


Furkan ÇINAR
4 yıl önce - Cum 10 May 2013, 12:05

Hakan Bey aynen öyle ... Eskişehir Büyükşehir Belediyesi tramvayı yaptım oldu bitti mantığıyla devam ediyor ancak uzatma hatları bittiğinde(Kasım gibi) işler çok daha karışacak .

Güzergah değişiklikleri konusunda ise en sıkıntılı bulduğum hat ÇANKAYA-YENİKENT hattı. Yahu Çankaya -Yenikentte oturanlar Odunpazarı'na direk inemedikten sonra ne işe yarayacak bu hat ! Büyükşehir Belediyesi işin kolayına kaçarak hattın güzergahını değiştirdi. Hat ,Atatürk Bulvarına ulaştığında (NEO PLUS'ın yaptığı gibi) tramvay için bir köprü yapıp Atatürk Lisesi durağına bağlamak çok mu zor !

Yeni güzergah hiçbir işe yaramaz . Odunpazarına gitmek isteyen biri önce YENİKENT-ÇANKAYA hattından OGÜ-OPERA hattına dahil olacak . Ardından bu hat ile Çarşı Durağında inip OTOGAR-SSK hattına binecek. Atatürk Lisesine varacak !!! Peh Peh Peh .
İlk söylenen güzergah yapılsaydı insanlar 10 dakikada Odunpazarı'na ulaşacakken ,şimdi 20 dakikayı geçecektir !!!

ÇAMLICA-BATIKENT hattındaki değişiklikleri doğru buluyorum .Neo Plus iyiki parayı bastırdı ve tramvayın güzergahını değiştirdi . Eski güzergah olsaydı Büyükşehir Belediyesi tramvayı ,Bursa-Ankara Yolundan dikine bir şekilde geçirirdi bir de trafik ışığı koyarlardı çevre yolunda 3-4 dakikada bir kırmızı ışık !!!
NEO PLUS tramvay köprüsünün maliyetini üstlenerek bu hattın güzergahını değiştirdi ve iyiki de değiştirdi .



mustafaguler
4 yıl önce - Cum 10 May 2013, 12:16

Şimdi haritaya baktım, şuan iki adet olan hat sayısı bu etapların bitimiyle birlikte dörde mi çıkacak?

Furkan ÇINAR
4 yıl önce - Cum 10 May 2013, 12:20

Alıntı:
Şimdi haritaya baktım, şuan iki adet olan hat sayısı bu etapların bitimiyle birlikte dörde mi çıkacak?



Mevcut Hatlar :

1-) OGÜ - OPERA
2-) SSK - OTOGAR

Yeni Eklenen Hatlar :

3-)YENİKENT - ÇANKAYA
4-)ÇAMLICA - BATIKENT
5-)EMEK - 71 EVLER

Mevcut Durak Sayısı :26 durak
Uzatma Hatları Durak Sayısı :26 durak

Mevcut Hat Uzunluğu :16 KM.
Uzatma Hatları Toplam Uzunluğu : 22 KM.

Yani uzatma hatları tamamlandığında ESTRAM'ın 52 durağı ,toplam hat uzunluğu ise 38 km olacak.


En son Furkan ÇINAR tarafından Cum 10 May 2013, 12:28 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


mustafaguler
4 yıl önce - Cum 10 May 2013, 12:26

Yabancı gözüyle bakıldığında biraz karmaşık geldi. Ama sonuçta şehirde yaşayanlar, kullanacak olan sizsiniz. Yeni hatlar ulaşıma olumlu katkıda bulunuyorsa problem yok. Peki işletim tarihleri ne zaman olacak?

Hakanozh86

4 yıl önce - Cum 10 May 2013, 12:26

Evet iyiki Neoplus köprüyü yaptı. Onu da o yüzden belirttim Ya Neoplus olmasaydı )

Emek hattının kayması da bir nebze iyi oldu o zaten baştan başa sorun. Ama daha iyi bir çözümü olabilirdi Konya'nın yaptığı gibi akıllı trafik sistemi gibi... Süreye bağlı değil yoğunluğa bağlı çalışıyor yön veriyor kavşakta... LED'e devrim diyen buna çağ atladık der )

Çankaya konusunda yenikent bile bence fazla dolanıyordu. Asıl yapılması gereken ulaşım master planındaki gibi adliyeden bir kol ayrılıp Karapınar kentsel dönüşüm üzerinden Çankaya'ya çıkmasıydı. Hatta TOKİye ulaşması en kısa güzergah olurdu. Ondan sonra Çankaya deyince insanlar şehirdışı diyor. der tabi 1,5-2kmlik yolu 10km dolandırırsan...

Bu arada ben Çankayadan Emek'e taşınıyorum yarın
Emek hattından fotoğraf dün çekildi :


(+)




sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 272829   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM