Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 9

Sivas'ın gelişimi nasıl hızlandırılabilir?
Kaplıcalar ile sağlık turizmi 5.8%  5.8%  [7]
Kültür Turizmi 8.3%  8.3%  [10]
Kış Turizmi 5.0%  5.0%  [6]
Sanayi 62.0%  62.0%  [75]
Çağrı merkezleri 7.4%  7.4%  [9]
Üniversiteler 11.6%  11.6%  [14]
Toplam Oy : 121

Cumali1999
1 yıl önce - Cmt 07 Eyl 2019, 14:27
DK DENT



(+)


DK DENT ürünleri Sivas'ta üretilmektedir.
-Florsuz(Epifiz bezini kemikleştiren madde)
-Glutensiz
-Köpüksüz
dış macunudur
Kesinlikle tavsiye ederim ,aldığınız her DK DENT Sivas'ın gelişimine katkı sağlayacaktır
LÜTFEN PAYLAŞALIM


Eyup2558
1 yıl önce - Cmt 07 Eyl 2019, 15:32

Sivas'a en büyük yatırımı Cumhuriyetin ilk yıllarında demiryolları yapmış, hala onun ekmeğini yiyor şehir, demiryolu olmasa daha da bitik bir şehir olurdu.



Kubat Mavitekin
1 yıl önce - Çrş 11 Eyl 2019, 21:29

SİVAS’TA 8 HASTANE VARDI! YATAK KAPASİTESİ 1000 CİVARINDAYDI! HATIRLATALIM MI?







Sivas’ta 40 yaş üzeri herkesin hatırlayacağı üzere eskiden Sivas’ta adeta sağlık turizmi vardı. Aşağıda okuyacaklarınızı 40 yaş üzeriyseniz hatırlayacaksınız ve evet durum böyleydi diyeceksiniz.

Sivas’ta 8 Hastane Vardı! Yatak Kapasitesi 1000 Civarındaydı! Hatırlatalım mı?


AK Parti hükümetleri döneminde sağlık alanında adeta çağ atlanmışken Sivas’ta olan bu durumları da hatırlatmakta fayda olduğuna inanıyoruz. Yanlışımız varsa yazdıklarımızda lütfen iletişim kanallarımızdan bizlere ulaşarak düzeltiniz…

Öncelikle bundan 15 -20 yıl öncesinden bahsettiğimizi bilmenizi isteriz. O zamanlar Sivas SSK, bölge hastanesiydi. Çevre illerden uzmanlık gerektiren hastalıkların tedavisi için her ilden buraya geliniyordu.

Sivas eski Numune Hastanesi Türkiye’de 5 yada 7 taneydi. Bunlardan bir tanesi ise ilimiz Sivas’taydı. Adından da belli “numune” az olan özel olan anlamına gelir. Yani Numune hastaneleri az olmasından adını buradan alırdı.

Yine Sivas’ta olan Demiyolları hastanesi bölge hastanesiydi. Kars, Erzurum, Erzincan, Kayseri, Malatya, Gaziantep, Samsun, Tokat, Amasya, Adana, Van, Bitlis, Diyarbakır, Elazığ, Muş illerinden hastalar Sivas’a tedavi olmaya gelirdi. Yani Sivas’ın doğusunda ki Karadeniz hariç tüm iller Sivas’ta Demiryolları hastanesinde tedavi oluyordu.

Çünkü bu hastane Demiryolları’nın kendi hastanesiydi ve bu hastanelerden sadece Ankara, İstanbul, Adapazarı ve Sivas’ta vardı.



Sivas’ta ki Göğüs (Verem) Hastalıkları Hastanesi yani eski Üniversite Hastanesi olarak bilinen eski Numune hastanesi bahçesinde ki ve yıkılan 11 katlı hastanede, hastalar geldiklerin de 3-4 ay yatar tedavi görürdü. Verem eskiden ince hastalık olarak bilinirdi. Ve tadavisi ilimiz Sivas gibi çok sınırlı ilde yapılırdı.

Yine Sivas’ta ki Askeri Hastane bölge hastanesiydi. Bu hastanelerden çevremizde ki örneğin Yozgat’ta, Tokat’ta yoktu.

Sivas’ın bir diğer hastanesi yine eski Numune bahçesinde ki Kadın Doğum ve Çocuk Hastanesi idi. Çevre illerden yatak kapasitesi 150-200 civarında olduğu için herkes buraya gelir tedavi olurdu.

Mevcut Üniversite hastanemize özellikle Tokat, Eerzincan ve Yozgat illerinin hastaları rağbet gösterirdi.

25 sene önce bu bilgilere göre Sivas’ta Sağlık Turizmi var mıydı? El cevap evet vardı…

Sivas’ın Merkez ilçe nüfusu 150 – 200 bin civarında iken yukarıda bahsedilen hastanelerin yatak kapasiteleri, ortalama olarak 300 yatak Ssk, 400 yatak Eski Numune, 150 yatak Demiryolu, 150 yatak Kadın Doğum ve Askeri Hastane’de de 100 yatak olmak üzere toplamda yaklaşık 900 – 1000 yatak civarındaydı.

Sivas’ın ise o zamanlar

Demiryolları,
Numune,
Kadın doğum çocuk,
Göğüs hastalıkları,
Ssk,
Askeri hastane,
Kızılay,
Üniversite
olmak üzere 8 farklı hastanesi vardı.

Bizden hatırlatması… Açıklama, ziyaret ve konuşmalarınızda hatırlayarak konuşmanız dileğiyle…


https://www.buyuksivas.com/hatirlatalim/


Kubat Mavitekin
6 ay önce - Prş 23 Nis 2020, 18:16

Sivas hükümet eliyle yatırım beklemesin. Çünkü Adalet ve kalkınma Partisi Yatırımların büyük çoğunluğunu Batı illerimize yapıyor. Şimdi içimizden bir kaç kişi şunu diyebilir, Öyle şey mi olur Ankara-Sivas YHT projesi ne güne duruyor vs.. Bu söylemlere ise katılmıyorum çünkü bu hat Sivas için değil Pekin-Londra İpek demiryolu projesinin belli bir ayağını oluşturuyor. İşte Sivas için en büyük avantaj Coğrafi konumudur. Sivas'ı görmezden gelinse dahi olmuyor.Yıllar önce bazı illerimize serbest bölgeler kuruldu ne yazık ki serbest bölge avantıjını kullanamadılar. Halbuki bu Serbest Bölge Sivas'a kurulsa Coğrafi konum sayesin de birçok ili yatırım konusunda geçebilecek durum da... Şu bir gerçekki bunun olması için Sivas'ın siyasi yapısında bir değişime ihtiyaç var Her seçim %60 %70 bir partiye oy verilirse kusura bakmasınlar da sürekli aynı vaatler etrafın da döndürülür. Halbuki en yüksek oy alan parti ile diğer parti arasındaki fark az olsa O ilin önemi artar buradaki oy potansiyelini arttırmak için bir çok proje vaat edildiği dönem yapılır. Bknz Güney illeri ve Batı Eğe illeri...

Sultankent
6 ay önce - Prş 23 Nis 2020, 19:15

Arkadaslar haklı. Erzuruma serbest bölge kuruldu 1 çivi dahi çakılmamış senelerdir. Sivas senelerdir ihmal edilen il. Artık bundan sonrada ihmal edilen il olacak ama herzamanki gibi yine coğrafi olarak kazanacak

Demir çıkan yere senelerdir ağır sanayi kurmaz ise ve daha bir çok değerli madeni görmez ise devlet üretimde randıman alamaz

Hükümet eğer sadece marmarayi düşünür ise üvey evlat yaparsa stratejik olarak sınıfta kalır

[b]Dünya üzerinde Türkiye ve Türkiye üzerinde Sivas strateji
yerde.

Lidyalilar parayi bulup ticaret yaptıklarında Izmirden çıkan kervanlar Ankara üzerinden Sivasa ardından mardin ve basra körfezine gidecek dünyanın en zengin ve güçlü ticaret yolunu yaparak KRAL YOLU yapacak ve Türkiye bu konuya bu devirde bile yabanci olacak. Yani Sonuç basit .

Günümüz liman ticareti ise Atatürk Sivas geride kalmasın diyerek Sıvası Karadeniz ve Akdeniz Limanlarına bağlamış

Sivas Samsun
Sivas Adana
Sivas Mersin
Sivas Karaman Konya
Sivas Malatya
Sivas Elazığ Diyarbakir
Sivas Bakü
Sivas Tebriz Tahran
Sivas Antep ve Suriye sınırı
Sivas Iskenderun
Sivas K.Maraş
Sivas Kayseri



Sivas yine kazanacak hep kazanacak tüm doğalgaz petro kimya boruların kesiştiği üzerinden geçtiği yer olduğu gibide değişen dünya düzeninde de lojistik şehri olacak.

Sonuç olarak Eğer tüm bunlar göz önüne alınsa idi lojistik ulaşım olarak sıkıntıda olmayan bir şehir sanayi kentinde olabilirdi. Istenilen cok-da büyük bir şey değildi madenlerimiz bizde işlensin göç alan şehir olmasin ama göç veren şehirde olmasin kendi yağı tuzu ile kavrulurdu. Bakin bu bile çok görülmüş.

Sivastan tren ile ulasim


(+)


Sivastan geçen doğalgaz petrol boru hatları







MUAMMER TÜRK
6 ay önce - Cum 24 Nis 2020, 04:42

Kardeşler gerekeni yazmışlar hepsinin fikirlerinede katılıyorum,ben daha önce söyleyeceklerimi söyledim bidaha tekrar etmeye gerek yok,işine gelmeyenler eksiyi basmış önemli değil,önce bu kafanın değişmesi gerekiyorki memlekette bazı şeyler güzel anlamda değişşin,doğruyu konuşanlara karşı bir antipati var ,bu şehrin insanlarınada fena halde bulaşmış,efendice memlekette şu olsaydı iyi olurdu diyorum,hiçbir parti adını konuşmuyorum bilee ,adam hemen karşı atağa geçip yahu sen ne gonuşuyon,tüp guyruğu beklesek iyimii,gıtlık zamanını biliyonmu da gonuşuyon diyor,parti marti adı anmıyorum bile,dediğim şu, keşke zamanında bu şehire demirçelik fabrikası yapılsa ,şeker fabrikası yapılsaydı şimdiki durumdan daha iyi olurdu demenin neresi suç?yapılmamışsa sadece bugünki iktidarmı suçlu ,hepsinede diyorum,kayseriye,malatyaya kurulurken sivasa neden kurmadılar?yozgata 2. fabrika yapıldı ,dediğim gibi önce sivaslı geçinenlerin kafa yapısı değişmeli ,memleket meselesi söz konusu olduu zaman biraraya gelmeyi bilmeli.

Diğer hususda bu siyasi ve ekonomik sistemde,şehirlerin ve orada yaşayanların meclise gönderdiği vekillerin hiçbir hükmü ve ağırlığı yoktur, sadece mecliste parmak indirip kaldırır baskada bigörevleri yoktur,o nedenle hiçbir vekilden bu konuda bişey beklemiyorum,ayrıca şuanki ekonomik modelde devletin işyeri açması ,yada fabrika kurması diye bişeyde söz konusu değil,o yüzdende fazla beklentim yok,özel sektöründe sivasa gelmesi için ilk önce bu şehrin zenginlerinin elini taşın altına koyması gerekiyor,onlarında önlerinin açılması için teşvikte kolaylık sağlanması gerekiyor,yoksa bu şekilde hep malatyanın ve kayserinin gölgesinde kalır bu şehir,özetliyecek olursam ,merkez nufusu enazından 750 bin ,toplam nufusu 1.5 milyon olan bir sivas hedefi olmalıdır,bunun için kırsal kesimde tarım ve hayvancılık özendirilmeli teşvik edilmelidir,özellikle yöreye uygun meyve ve sebze yetiştiriciliği özendirilip ,fidan ve aşılama konusunda devlet desteği yapılmalıdır,sanayi yatırımları için de ,teşvik konusunda sivas ayrıcalıklı olmalıdır,kim nederse desin bu şehirede mutlaka 3-4 bn kişinin çalışacağı demirçelik fabrikası ve şeker fabrikası kurulmalıdır .


Sultankent
6 ay önce - Cum 24 Nis 2020, 16:47

Sıvasın komşuları 7 tane Ordu Giresun hariç hepsinde şeker fabrikası vardı. Sivas hariç.

Ve bu 5 ilin çıkardığı toplam pancar tonajını hersene tek başına Sivas çıkardığı halde ve Sivasin merkez ve 5 ilçesinin den tren geçtiği halde yani lojistik ulaşım alt yapısıda var.

Demir çıkıyor krom çıkıyor bunlarla ilgili alt yapıyı Atatürk yapmış zorlu coğrafyaya dağları tepeleri delerek Turkiyede para yokluğunda yüzlerce tünel açılarak demir çıkan yerlere tren gelmiş. Ama fabrika yok.

Merak ettiğim konu Anadolu üzerinde acaba başka millet yaşasaydı nasıl olurdu. HErhalde Dünyanın en zengin ulkesi olurdu.

Son 200 sene içinde 1. Abdülhamit 2. Atatürk den başka dahi çıkaramayan bu millet acâba bu şahıslarda olmasaydı habesistanami dönerdik bilmiyorum.

Iklimin en guzeli anadoluda toprağın en güzeli anadoluda buğday et ve saman ithal edecek yani başka ülkeden alacak kadar düştük.


MGÜLMEZ58
3 ay önce - Prş 16 Tem 2020, 18:38

Kesinlikle demirağ organize ve 6 bölgeye alınmakla Sivas ın gelişimi hız kazanır

Denizcem
3 ay önce - Cum 17 Tem 2020, 23:24

Sivasin gelisiminin tek.yolu zihniyeti degistirmektir.

samet13579
3 ay önce - Cum 17 Tem 2020, 23:31

Kesinlikle kıyaslama amaçlı soylemiyorum. Yakın ve coğrafi benzerlikleri olduğu için söylüyorum. Kayseri örneğini iyi incelemeli. Kayseri nin izlediği yola benzer bir yol izlemelidir. Kayseri sanayisiyle muazzam gelişti ve milyonluk gelişmiş bir şehir ortaya çıktı. Su an Kayseri merkez sehir nüfus olarak Sivas in net 3 katı.



sayfa 9
« önceki   123 ... 8910 ... 131415   sonraki »
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET