Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5

Sivas'ın gelişimi nasıl hızlandırılabilir?
Kaplıcalar ile sağlık turizmi 6.2%  6.2%  [6]
Kültür Turizmi 9.3%  9.3%  [9]
Kış Turizmi 4.1%  4.1%  [4]
Sanayi 60.8%  60.8%  [59]
Çağrı merkezleri 9.3%  9.3%  [9]
Üniversiteler 10.3%  10.3%  [10]
Toplam Oy : 97

MUAMMER TÜRK
3 ay önce - Çrş 10 Tem 2019, 20:45

EKSİ veren korkak ,keşke delikanlı gibi nikinle neyi beğenmediğini yazsaydın,yada yanlış olanı yazsaydın cevap verirdim ,senin sivaslı olduğunada inanmıyorum,yok eğer gerçekten sivaslıysan konuşmanın anlamı yok,senin gibiler varolduğu müddetçe ,ne yaparsak yapalım bu şehir arpa boyu yol alamaz,evvela böyle gereksizlerden sivası arındırmak lazımki bişeyler değişşin.

Kubat Mavitekin
3 ay önce - Cmt 13 Tem 2019, 14:59

Volkswagen Kararını Verdi! Fabrika Sivas ‘a Yapılmıyor! Hayaller Suya Düştü


Alman otomobil gazetesi Automobilwoche’de yer alan habere göre yüzde 17’si Katar’ın elinde bulunan Volkswagen AG yeni fabrika yatırımı için kararını Türkiye’den yana kullandı. Kararda Katar’ın etkili olduğu belirtilirken fabrikanın İzmir çevresine inşa edileceği kaydedildi. Fabrika Sivas ‘a yapılmıyor!

Volkswagen Kararını Verdi! Fabrika Sivas ‘a Yapılmıyor! Hayaller Suya Düştü

Alman otomobil devi merakla beklenen yeni fabrika kararını sonunda verdi. Bünyesinde Audi, Skoda ve Seat’ı bulunduran Volkswagen, yeni fabrikasını İzmir yakınlarında açacak.

Bulgaristan ve Türkiye arasında uzun süre tercih için çalışma yapan VW”nin Türkiye tercihinin arkasında ise Katar’ın olduğu düşünülüyor. Resmi açıklamayı VW CEO’su Herbert Diess’in öğleden sonra yapması bekleniyor.

STSO BAŞKANI EKEN’İN BU TALEBİ DE HAVADA KALDI!

Açıklanan bu bilgilerin ardından geçtiğimiz günlerde açıklama yapan Sivas Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mustafa Eken’in de talebi yine havada kalmış oldu.

Fabrikayı Sivas’a istediklerini ve Milletvekilleri, Vali, Belediye Başkanı gibi isimlerinde bu talebinde kendisinin yanında durması gerektiğini belirten Eken yaşadığı bu hayal kırıklığı ile de bundan sonra nasıl hareket edecek merak ediliyor.

Daha önce benzer bazı konular da da “Sivas’a istiyoruz, Sivas’a yapılsın” şeklinde talepte bulunan Eken’in istemiş olduğu bir şeyi ne zaman Sivas’a kazandıracak bu da merak konusu…

Sivaslıların Eken’den Volkswagen ile ilgili bundan sonra ki en öncelikli beklentisinin ise “Fabrikayı Sivas’a getiremedik en azından Volkswagen servisi ve plazası Sivas’a açılır mı” yönünde olacağa benziyor.

https://www.google.com/amp/s/www.buyuksivas.com/f ...mp/?espv=1


Fatih C1
3 ay önce - Pzr 14 Tem 2019, 11:57

Volkswagen in Sivas a geleceğine gerçekten insandınız mı? Bunu dile getiren sanayi odası da konuya ne kadar yabancı olduğunu göstermiş. Adamlar tüm dünyaya araba satıyor ve bu araçlar gemi ile ülkelere ulaşıyor. Adam niye durduk yere 1000 km kara taşıması yapsın. Ayrıca böyle dev bir fabrikanın bir sürü yan sanayi ihtiyacı var sivas 'ta estaş dışında bu ihtiyaca cevap verecek bir fabrika yok.

Estaş demişken bu fabrika en çok estaş a yarayabilir. Umarım bağlantı oluşturup bu sayede işleri daha da genişletirler.



Kubat Mavitekin
2 ay önce - Cum 19 Tem 2019, 18:16

Bu şehrin başına gelen pişmiş tavuğun başına gelmedi
CHP Sivas Milletvekili Ulaş Karasu yazdı...
16.07.2019

‘’Sivas şehrine girerken, caddenin iki tarafı büyük bir kalabalıkla dolmuş, askeri birlikler tören düzenini almış bulunuyordu. Otomobillerden indik. Yürüyerek askeri ve halkı selamladım.


Bu manzara, Sivas’ın saygıdeğer halkının ve Sivas’ta bulunan kahraman subay ve askerlerimizin bana ne kadar bağlı ve sevgi ile dolu olduğunu gösteren canlı bir tanık idi.’’*

*Nutuk, Mustafa Kemal Atatürk

Bir şehir düşünün; yazılı tarihi M.Ö. 2000 yılı başlarında Hititlerle başlamış, Selçuklulara başkentlik yapmış, Milli Mücadele’nin en kritik döneminde Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını bağrına basmış, Cumhuriyetin temellerinin atılmasına vesile olmuş…


Bir şehir düşünün; Türkiye’nin en büyük ikinci coğrafyasına, ülkenin tamamına yayılmış nüfusa ve İstanbul’da milyonlarca hemşehriye sahip…

Yine aynı şehri düşünün; 1980’den sonra üvey evlat muamelesi görmüş, tüm yatırımlardan mahrum kalmış; sağlıkta, eğitimde, turizmde geride bırakılmış olsun.

Bu şehrin ismi Sivas.

Sivas, artık AKP idareciliğinin pilot bölgesi oldu. 17 yıllık AKP iktidarını analiz etmek isteyenler Sivas’a bakıp değerlendirme yapabilir. Sivas’a baktığınızda, tüm memleket sathına yayılan rantçı, peşkeş odaklı yönetimi görebilirsiniz.

ANADOLU’YA SIRTINI DÖNEN TURİZM POLİTİKASI

Meclis’te geçtiğimiz hafta kabul edilen Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı kanun teklifini ele alalım örnek olarak. Teklifle denetlenmesi mümkün olmayan bir ajans kuruluyor, üstekli ajans; tüm turizm işletmelerinden vergi topluyor ve bunu Türkiye’nin turizmde reklama ve tanıtıma ihtiyacı olan bölgeleri için kullanacağız diyorlar. Peki Sivas’ta turizmde neler oluyor? Kısaca değinelim.

Kent merkezinde bulunan tarihi Numune Hastanesi… Kültür Bakanlığı’nca koruma altına alınması gereken yapılar listesindeydi. Ama Sivas Valiliği ne yaptı? Yangından mal kaçırırcasına Sağlık Bakanlığı’ndan aldığı "depreme dayanıklı değil" rapouyla tarihi binayı yerle bir etti. Üstekil yıkım işleminden sonra mahkeme söz konusu rapor ve gereği için yürütmeyi durdurma kararı verdi. Hesabı soruldu mu? Hayır.

Kangal İlçesi’nde bağlı Arslantaş Ören yeri. 1929 yılında ilk kalıntıların ortaya çıktığı geç Hitit dönemi tarihi eserlerinin bulunduğu birinci derecede sit alanı. Normal şartlarda bu alanın turizme açılması için çeşitli çalışmaların yapılmasını beklersiniz değil mi? Ama öyle olmadı. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın izniyle Milli Savunma Bakanlığı, envanterinde bulunan kullanım süresi dolmuş mühimmatları bu alanda patlatmaya başladı. 783 bin kilometrekarelik vatan toprağında başka bir yer bulunamamış, birinci derece sit alanının etrafı uygun görülmüş.

İSTİKAL’E DÜŞMAN MURSİ’YE DOST

Şehrin, Milli Mücadele yıllarındaki yerini hatırlatan o yıllarda Sivaslıların yaptığı fedakarlıkları akıllara getiren İstiklal Caddesi bir günde İhvan lideri eski Mısır Cumhurbaşkanı’nın ismi verilerek Muhammed Mursi Caddesi yapılmak istendi. Vatandaşlarımız seslerini yükseltti, müdahalemiz sonucu karardan vazgeçildi.

SAĞLIKTA ÜVEY EVLAT

Bir diğer konu sağlık…

Nüfusu yaz mevsiminde 1 milyonu geçen Türkiye'nin 2'nci büyük coğrafyası olan bu kentte -dokuz ay önce gündeme getirdiğimiz ve hâlen en ufak bir ilerleme kaydedilmeyen- çocuk kardiyoloğu ve çocuk nöroloğu yok. Hasta ebevenyleri çok büyük zorluklarla çevre illere giderek evlatlarının sağlığı için mücadele verirken ekonomik durumu elverişli olmayanlar çaresizlik içinde çözüm bekliyor.

SİVAS’I HARACA BAĞLADILAR

Sivaslılar bir diğer darbeyi de yerel basın alanında yemiştir. Sivas Basın İlan Kurumu alınan kararla Kayseri’ye bağlandı. Milli Mücadele'ye güç veren yerel basın, iktidarın politikaları sonucu varlık mücadelesini sürdürebilme çabası içerisine girdi. Zor şartlarda yerel habercilik görevini üstlenen Sivas gazeteleri, Basın İlan Kurumu’nun kapatılmasıyla yok olma tehlikesiyle karşı karşıya kaldı.

Yerel basının ayakta kalmasını sağlayan en önemli gelir kalemi olan ilan gelirleri taşeron şirket mantığıyla Kayseri’ye verildi. Sivas’ta bulunan, Sivas’ta değer üreten birçok kurumun reklamı ve ilanı artık dolaylı olarak Sivas yerel gazetelerine dağıtılacak, Kayseri Basın İlan Kurumu söz konusu dağıtımdan yüzde 15 pay alacak... Bir başka deyişle Sivas, haraca bağlanmış oldu.

Üniversitede yapılan eş, dost, akraba atamaları, liyakat değil sadakata göre atamalar, usülsüz ihaleler, tutulmayan sözler, yapılmayan yatırımlar ve daha nicesi…

Görünen köy kılavuz istemez. Cumhuriyet tarihi boyunca hep ileriye giden ve gelişen Sivas, AKP döneminde her geçen gün biraz daha geriye gidiyor. 17 yıldır olduğu gibi; Sivaslılar yine malum sonla baş başa kaldı ve şehrine ait birçok değeri daha kaybetme noktasına geldi.

Cumhuriyetin temellerinin atıldığı Sivas Kongresi’nin 100. yılında Sivas'ın değerlerini yok etmek isteyenlere karşı ayağa kalkın.

CHP Sivas Milletvekili Ulaş Karasu

https://reklam_link.com/bu-sehrin-basina-gelen-pismis-t ...951_m.html


ugihan
2 ay önce - Cum 19 Tem 2019, 18:28

sivaslıların bile umrunda olmayan bir şehir. her gittiğim şehirde en çok sivaslı ile karşılaşırım. herkes kaçmış . istanbul da o kadar ihtiyaç varken sivas ile kim uğraşsın



Svs196758
2 ay önce - Cum 19 Tem 2019, 18:31

Senin gibilerin Allah bilir ne kuyruk acısı vardır Sivasla ilgili

A.B.ÜNVER
2 ay önce - Cum 19 Tem 2019, 21:34

Alıntı:
Adamlar tüm dünyaya araba satıyor ve bu araçlar gemi ile ülkelere ulaşıyor. Adam niye durduk yere 1000 km kara taşıması yapsın.

İç Anadolunun tam ortasında, Aksaray'da dünyanın en önemli araç markası Mercedes'in fabrikası var ve bu fabrikada Mercedes'in hafif, orta ağır ve ağır sınıf kamyonları ve çekicileri üretiliyor ve ihraç ediliyor. Tesis 1986 yılında açıldığında bölgede bu fabrikayı destekleyecek yan sanayide yoktu. Doğrusu Sivas bu konuda çok da avantajlı bir şehir değil. Bunu kabul etmek lazım. Ancak yine de uğraşmaya değmez mi? Ayrıca TSO bir çağrıda bulunuyor, bir irade ortaya koyuyor bunda ayıplanacak yada garipsenecek ne var anlayamıyorum. Belki bu tür girişimlerde bulunarak zamanla büyük yatırımcıları çekmek için neler yapılması gerektiğine dair bir birikim oluşturulabilir. İnşallah Sivasımız birgün bir dünya devinin üretimine ev sahipliği yapar hatta kendi bünyesinden bir dünya devi çıkarır inşallah. Gayret bizden tevfik Allah'tan.



suvaslı
2 ay önce - Cmt 20 Tem 2019, 10:54

Sivas yatırım için her alanda ağır sanayi ve otomotiv sanayisinde yatırımları göğüsleyecek güçte, artık yan sanayi her nerde olursa olsun, ana sanayiye tedariğini yapabilir,

Asıl sorun Ana sanayinin yerinin sağlam ve lojistik merkezine yakın olması Sivas Lojistik olarak Atatürk zamanında gerekli yatrıımı almış, paranın yokluğunda dağlarına tepelerine 100 lerce tünel açılmış ve ulaşımda düz ova gibi avantajlı yapmıştır,

Konya ovası gibi düşünün etrafınıza bakınca 100 km öteyi çıplak gözle görebiliyorsunuz, dümdüz yollar düz tren hattı düz, Sivasda dağlık tepelik olmasına rağmen Konya gibi düz ova misali tren yolu Sivas içinde düz bir aynı rakım seviyesinde gidiyor bunun temelide Atatürk yapmış sağlamış Sivası Akdenize karadenize doğuya batıya güneybatıya güneydoğuya tren ile ulaşmak mümkün, bunda daha iyi ne avantajı olabilir,

Hızlı tren ise avrupai çağımızın yatırımı, lüx yatırım bunada sahip olan il için yatırım gelmesi değil gelmemesi acayip bir durum , ve bu durumda kasti durum var ve Sivas dışşanıyor ve belli bir güçlerce kalkınması engelleniyor denilir ancak,


Übermut

2 ay önce - Cmt 20 Tem 2019, 11:03

1 haftadır Sivas merkezde kalan biri olarak söylüyorum. Sivasin en buyuk eksikliği reklam.
Bu kadar güzel bir sehiri Sivaslilardan başka kimse görmüyor , Istanbul da yüzbinlerce Sivaslı şehrinin reklamını hic yapamiyor. Düşün benim hanımın memleketi ben buraya gelirken kafamda canlandırdığım ile gördüklerim arasında pozitif yonde muazzam bir fark var.


sultanşehir
1 ay önce - Cmt 17 Ağu 2019, 15:25

Sivas belediyesi ile ilgili bir eleştiri yapacağım en Uygun başlık burası galiba
Ben İstanbul'da yaşıyorum dışardan bakan gözle bazı şeyleri daha objektif görebileceğimi düşünüyorum. Sehirde bekleyen onca iş var ulaşımdan altyapıya turizmden kent estetiğine ama belediye zamana oynuyor Sami Aydın döneminde de belediyeyi eleştirirdim ama bu dönem belediyecilik adına en vasat dönem olacağa benziyor
350 binlik şehirde belli noktalarda trafik felç
Kaldırım işgali almış başını gitmiş Ortadoğu şehirleri gibi
Hal dikilitaş bit pazarı bölgesi tam mezbelelik yıllardır bir adım atilamadi proje afişlerinden öteye gidilmedi
Tarihi bölge Çarşamba pazarına dönmüş gelişigüzel seyyar satıcılar rahatsız edici tavırları duvarlardaki sprey boyalar nerden Baksan rezillik
Tarihi kent meydanında ki cephe düzenlemesi proje safhasında heyecanlandırdı ama orada da yüzeysel estettikten yoksun günü kurtaran çalışmalar yapılıyor
Belediye başkanı düğün cenaze ziyaret nikah iftar yemek toplantılarından başını kaldırıp atılım gösterirse (hiç ümidim Yok) yeni bir sinerji oluşturacak ekiple heyecanla birşeyler yapmalıdır o koltukta zorla oturmuş emanet gibi duruyor



sayfa 5
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET