Ana Sayfa 915 bin Türkiye Fotoğrafı
Ankara Yenimahalle-Şentepe Teleferik Hattı [ANK ]
123 ... 686970   sonraki »
Ana Sayfa -> ANKARA - Haberler ve Sohbet
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
İ.Hakkı Erdoğan
2 yıl önce - Prş 19 Tem 2012, 00:50
Ankara Yenimahalle-Şentepe Teleferik Hattı [ANK ]


Melih Gökçek'in teleferik projelerinden birisi olan Yenimahalle-Şentepe Hattı ile ilgili bazı bilgiler paylaşmak istiyorum. EGO Genel Müdürlüğü, önümüzdeki ay bu teleferiğin inşaatı için ihaleye çıkacak. Proje sözleşmenin imzalanmasının ardından 10 gün içinde başlayacak ve işe başladıktan sonra 310 gün içinde bitecek.

Projenin yolcu taşıma kapasitesi 2400 yolcu/saat/tek yön olacak.

Yolcu kabinlerinde 10 adet oturak olacak ve ayakta yolcu alınmayacak.

Proje kabinin en alt noktası ile aşağıdaki yapının en üst noktası arasında en az 7 metre olacak şekilde yapılacak.

Hattın uzunluğu 4 km olacak, hat üzerinde 5 adet istasyon bulunacak.

İlk istasyon ile son istasyon arasındaki kot farkı 217 metre olacak.

Sistemin işletme hızı 6 m/s olacaktır.

İhale tarihi 15.08.2012. Hazırlanan ödeneklere göre inşaat maliyetinin yüzde 10'u 2012 yılı içinde, yüzde 90'ı 2013 yılı içinde ödenecek.

Ankara'mıza Hayırlı Olsun. İnşallah istemezükçülerin davalarıyla falan proje iptal edilmez...


koray006
2 yıl önce - Prş 19 Tem 2012, 01:02

Toplamda 3 hat mı olacak?


İ.Hakkı Erdoğan
2 yıl önce - Prş 19 Tem 2012, 01:13

Alıntı:
Toplamda 3 hat mı olacak?


İlk etapta 3 hat olacak. Dikmen, Yenimahalle ve Karapürçek. Ardından Altındağ, Mamak ve Keçiören'e de düşünülüyor. Yani 5 ya da 6 olacak.



Dikmen Teleferik Hattı ilk yapılacak hattı onun ihalesine çıkmadan Yenimahalle ve Karapürçek'in ihalesine çıkmışlar. Tahminime göre Dikmen'i YİD modeliyle ayrıca ihale edebilirler. Yenimahalle ve Karapürçek hatları ise anahtar teslim olacak ve EGO tarafından işletilecek.

Bunun sebebi de Dikmen'in doğrudan Kızılay'a inen bir hat olması yani işletme bir bilet bedeli ile yapılacak hatta belki bir dolmuş biniş fiyatıyla. Ama Yenimahalle ve Karapürçek'te yolcular metroya ve körüklü otobüslere aktarılacak yani bir biniş ücreti alınamayacak, otobüs veya metro ile para paylaşılacak. Bu sebeplerden ötürü Dikmen daha karlı bir hat olacak, daha karlı bir hat olması sebebiyle YİD modeli ile yapılması mantıklı olabilir. Tabi belediye ne düşünüyor bilmiyorum, ben olsaydım orayı YİD ile yaptırmaya çalışırdım...


mustafaözkan
2 yıl önce - Prş 19 Tem 2012, 09:17

Yenimahalle İstasyonu nerde olacak acaba ?
Yenimahalle Metro İstasyonu yanına veya İvedik Metroya Paralel bir alanda ilk istasyon yapılırsa çok güzel olur. En azından Şentepe -Yenimahalle ring servisleri teleferiğe bağlanır ordan çıkan araçlar diğer duraklara yönlendirilir.


salimmsalim
2 yıl önce - Prş 19 Tem 2012, 11:27

bu teleferik projeleri kıytırık projeler .i.m.g kendi de biliyor zaten seçime az bir zaman kala
bir şey yaptım demek için insanları kandırma projesi maliyet olarak ucuz olduğu için böyle bir şey yapma yoluna gitti.


Serdar Cesar
2 yıl önce - Prş 19 Tem 2012, 13:22

O zaman tramvay düşüncesinden vazgeçildi.

İ.Hakkı Erdoğan
2 yıl önce - Prş 19 Tem 2012, 14:29

Yenimahalle Teleferik Hattı'nın güzergahı...



İstasyon Yerleri:
1. Yenimahalle Metro İstasyonu
2. Yenimahalle Son Durak
3. Mevlana Cami Yanı
4. Vefa Park
5. Şehit Veysel Çirişlioğlu Parkı


Serdar Cesar
2 yıl önce - Prş 19 Tem 2012, 16:48

Alıntı:
İstasyon Yerleri:
1. Yenimahalle Metro İstasyonu
2. Yenimahalle Son Durak


O zaman Yenimahalle Pazarı ve Akın Caddesi'nin üzerinden geçecek. Eğer bu şekilde olursa Şentepe dolmuşları Yenimahalle-Merkez'den Şentepe'ye yolcu bulmakta zorlanacaktır.


İ.Hakkı Erdoğan
2 yıl önce - Prş 19 Tem 2012, 16:54

Alıntı:
O zaman Yenimahalle Pazarı ve Akın Caddesi'nin üzerinden geçecek.


Hayır o taraftan değil. Pazar Caddesi üzerinden, Fatih İlköğretim Okulu, Son Durak şeklinde gidecek.


kekeş salman
2 yıl önce - Prş 19 Tem 2012, 17:44

Alıntı:
Projenin yolcu taşıma kapasitesi 2400 yolcu/saat/tek yön olacak.
Yolcu kabinlerinde 10 adet oturak olacak ve ayakta yolcu alınmayacak.
Hattın uzunluğu 4 km olacak, hat üzerinde 5 adet istasyon bulunacak.
İlk istasyon ile son istasyon arasındaki kot farkı 217 metre olacak.
Sistemin işletme hızı 6 m/s olacaktır.
....
Ankara'mıza Hayırlı Olsun. İnşallah istemezükçülerin davalarıyla falan proje iptal edilmez..


yine bir ucube ve mantıksız proje. belediye mi çalıştırıyorlar sirk mi belli değil..
şehrin ortasındaki caddelere yüksek gerilim hattı gibi dev direkler kurulması ucubeliğine elbette şehir planlamacılar, mimarlar itiraz edecektir. dava açılması ve engellenmesi de gökçek'in lehine çünkü rezil olmaktan kurtuluyor.

çirkinliğin yanında bana teknik olarak da pek mümkün görünmüyor.
bu hesaba göre 15 saniyede bir teleferik seferi olması gerekiyor. bir teleferik 15 saniyelik döngü içinde durup, kapıları açıp, yolcuları indirip-bindirip kapıları kapatarak devam edebilir mi acaba? bir de bu durumda yaklaşık 100 metre arayla tesbih gibi dizilmiş teleferik kabinleri ortaya çıkıyor.
benim bindiğim (turistik amaçlı) teleferikler gayet yavaş aletlerdi. yanlış anlamadıysam burada kayak pistlerindeki liftler gibi vızır vızır dönen bir sistem tarif ediliyor.
ayrıca teleferik hattı çevredeki binalardan daha yüksek olacağından her durakta bir kule kurulup yolcular kuleye çıkarılarak-indirilerek teleferiğe binecek demektir. bunun ne kadar akıllıca olduğunu da takdirinize bırakıyorum..


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ANKARA - Haberler ve Sohbet