Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
İ.Hakkı Erdoğan
6 yıl önce - Çrş 18 Tem 2012, 16:47

Projenin ihalesine çıkılıyor. İhale tarihi 8 Ağustos 2012, işin süresi 120 gün.

http://www.ankara.bel.tr/Lists/ihale/DispForm.aspx?ID=771


İ.Hakkı Erdoğan
5 yıl önce - Pts 03 Eyl 2012, 15:58

İhale yapılmış, yaklaşık maliyeti 6.5 milyon TL olarak belirlenen işe 6.9 milyon TL ile 5.6 milyon TL arasında teklifler gelmiş. En düşük teklifi(5.6 milyon TL) veren Kazova İnşaat ile sözleşme imzalanmış.

EylulKa

5 yıl önce - Sal 04 Eyl 2012, 22:34

ankara'nın kedileri için güzel bir proje. ezilmedikleri sürece soba yanı sıcaklığını sokaklarda yaşayabilecekler



mcagri
5 yıl önce - Çrş 05 Eyl 2012, 11:20

O yol zaten viyadükle ve tünelle ilerliyor. Böyle bir sistem yapılması yol güvenliği için de şart.

v0lkhan
5 yıl önce - Çrş 05 Eyl 2012, 11:54

@EylulKa

Öyle hissedilebilir bir sıcaklık olmayacağını düşünüyorum.


İ.Hakkı Erdoğan
5 yıl önce - Çrş 31 Ekm 2012, 00:30

Büyükşehir Bülteni'nde projeyi anlatmışlar:

http://www.ankara.bel.tr/AbbSayfalari/Haberler/Bu ...03/401.pdf



Saffet 1001

5 yıl önce - Çrş 12 Arl 2012, 16:07

Sayin Baskanimizi tebrik ediyorum Ulkemizin en iyi Yolu Ankaraya yapiliyor Avrupa Ulkelerinin bile Cogunda yok Boylesi.
Turkiyenin ilk Koloriferli Otoyolu Hayirli olsun


Cemoli D18
5 yıl önce - Cmt 02 Şub 2013, 15:37

Alıntı:
Ankara'daki 3,5 kilometrelik protokol yolu alttan ısıtma sistemi döşenen Türkiye'deki ilk karayolu oldu. Karlı ve buzlu havalardan etkilenmeyecek yolun sistemi hazır. Ancak yolu ısıtacak elektriği hangi kurumun vereceği belli olmadığı için sistem devreye alınamıyor.

BUZLAMAYI TESPİT EDEN SENSÖRLER
Kar ve buzlanmaya karşı alttan ısıtmalı yol sisteminin Türkiye'deki ilk uygulaması Ankara'daki protokol yolunun 3,5 kilometrelik kısmı oldu. Dünyada bu işin uzmanı şirketler arasında yer alan Danimarkalı Danfoss protokol yoluna geçtiğimiz yaz aylarında alttan ısıtma sistemini döşedi. Bunun için yolun altına elektriği ısıya dönüştüren özel kablolar, kar ve buzlanmayı algılayıp sistemi devreye alacak sensörler yerleştirildi. Çalıştırılmaya hazır sistem, elektriği verecek kamu kurumunun hangisi olacağına karar verilemediği için devreye alınamadı.

ELEKTRİĞİ HANGİ KURUM VERECEK
Yoldan sorumlu bir yetkili kamu kurumları arasındaki bürokrasiden yakınırken içinde bulundukları durumu, "Elektriği TEDAŞ mı başka bir kurum mu verecek bir türlü belirlenemedi. Bu gidişle elektrik teline attığımız bir kancayla denemeyi yapacağız." sözleriyle ifade etti. Esenboğa Havalimanı ile Ankara şehir merkezi arasındaki yolun problemli olan bu 3,5 kilometrelik kısmı Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından tünel ve iki viyadükle de güvenli hale de getirildi.


TÜRKİYE'DE NERELERDE KULLANILIYOR
Türkiye'nin ilk alttan ısıtmalı yolunu inşa eden Danimarkalı Danfoss şirketinin bölge yöneticisi Jurij Gabedov ve şirketin Türkiye'deki ısıtma çözümleri yöneticisi Yaşar Hüseyin Şan, Zaman'dan İbrahim Balta'nın sorularını cevapladı. Gabedov, kar ve buzlanmaya karşı İstanbul Boğazı'ndaki köprüler ile Bolu Tüneli'ne özellikle talip olduklarını, otoyol ve viyadüklere de aynı sistemi kurabileceklerini ifade etti. Türkiye'de buz sarkıtlarına karşı Erzurum Adliyesi girişi ile Ankara'daki bazı AVM girişleri, Ankara Belediyesi'nin çatısındaki helikopter pisti ile İstanbul'da metrobüs dönüş köprüleri ve Konya'daki bazı üst geçitlerde de şirketin yaptığı ısıtma sistemi mevcut. Sistemin kurulum maliyeti ise metrekare başına 30-50 Euro. Şirket sisteme 10 yıl garanti veriyor. 36 ülkede üretim tesisleri bulunduğunu belirten Gabedov, Türkiye'de de üretim tesisi kurmak için fizibilite yaptıklarını söyledi. 100'den fazla ülkede faaliyet gösteren şirketin, son yıllarda ısıtma çözümlerinde en fazla büyüdüğü ülke Türkiye.


vay be yola bak bu tip yerlere gerekli özellikle köprüler, viyadükler ve çabuk donan mevkilere


Burak.
5 yıl önce - Cmt 02 Şub 2013, 15:48

Yazıda İstanbul Boğazında ki köprülerdede kullanıldığı yazıyor fakat boğaziçi köprüsü geçen sene ve bu sene kar yağdığı zaman köprünün karla kaplanması nedeniyle trafiğe kapanmıştı sanırım pek güvenilir bir sistem değil

anilekinci
5 yıl önce - Cmt 02 Şub 2013, 15:53

Alıntı:
Yazıda İstanbul Boğazında ki köprülerdede kullanıldığı yazıyor fakat boğaziçi köprüsü geçen sene ve bu sene kar yağdığı zaman köprünün karla kaplanması nedeniyle trafiğe kapanmıştı sanırım pek güvenilir bir sistem değil


yazıda öyle birşey yazmıyor...sadece köprülere kurmak için talip oldukları yazıyor...köprülerde ve otoyollarda bu sistem yok...



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet