Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İzmir Buca tren istasyonu ve tarihi demiryolu
123 ... 252627   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
Kürşat BAŞBUĞ
6 yıl önce - Cmt 16 Hzr 2012, 14:23
İzmir Buca tren istasyonu ve tarihi demiryolu


Buca - Alsancak demiryolu hattı, 1866'da kurulan ilk demiryolu hattı olan İzmir - Aydın demiryolundan çekilen ilk hat. 1872 yılında Buca'nın ünlü üzümünü Alsancak limanından tüm Dünya'ya ulaştırmak için levantenler tarafından yapılmıştır. Hat banliyö çalışmalarından dolayı 2006 yılından beri atil durumdadır. Buca istasyonunun farkı ara istasyon değilde hattın sonundaki istasyon olmasıdır. İstasyon 9 Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi girişindedir.

2005 yılında seferler sabah ve akşam olmak üzere sınırlandırıldı Bu tarihi demiryolundan en son tren 2006 yılında 18:34'de Buca istasyonundan Basmane garına harelet etti O günden sonra da bu tarihi İstasyona tren uğramadı.





(+)





(+)





(+)





(+)






(+)





(+)





(+)





(+)





(+)


Hattın sonunu belirleyen tamponlar . Biri yıkılmış diğeri ayakta durmaya çalışıyor












Makasların hala sağlam olduğunu görmek çok güzel Ama manevra için kullanılan makaslar, manevra gerektirmeyen Fiat MT5500 ve MT5700 setleri gelince 2005 yılında yok oldu






Burasıda Buca Seyfi Demirsoy Devlet Hastahanesi önündeki kontrolsüz hemzemin geçit ama burada raylar yok



(+)





(+)





(+)



Burası efeler durağının olduğu yer Görüldüğü gibi artık yok



(+)





Bu da CTC direğinden arta kalan Az biraz yanında hattın cüce sinyalıninde sadece zeminde izi var




Dayanılmaz sıcak altında hat boyunca yürümeye devam ediyorum Sıcaktan kurumuş toprak ve çalıların arasında Şirinyer'e doğru





(+)


Burası da Koşu Yolu hemzemin geçitiydi. Raylar hala duruyor . İşlek bir cadde olmasına rağmen önümde araç olmayan iyi bir açı ile çekmek için dakikarlaca onlarca poz uğraştım



(+)


Sonunda istediğim gibi yakaladım



(+)


Aydın hattına bağlanırken başlayan virajdan hemen önce hızın 40 km'ye düşürülmesini gösteren levha, hala orada kalması güzel



(+)





(+)


Hat boyunca raylar, elektrik direkleri ve traversler yolun iki tarafına atılmış durumda Hat ilk kapandığında paletlerce beton traversler hat boyunca dizilmişti. Hat yenilecek diye çok mutlu olmuştuk ama böyle birşey hiç olmadı Sağlam kalan traversleri geri aldılar. Diğer malzemelerde böyle kaldı



(+)


Ve hattın sonu Buradan sonra hattın Aydın hattına bağlandığı raylar artık yok



(+)


Şirinyer aktarma merkezi tam karşısıda İzmir Aydın hattı ve İZBAN istasyonu




(+)


İzban istasyonunu geçer geçmez yolun karşısı Şirinyer İstasyonu. Buca'da ki 2. istasyon. Burada bölgesel trenlerde dururdu. Raylar yerin altından İZBAN geçtiği için söküldü tünel yapıldı ama en azından bu tarihi binalar hala ayakta. Biri büfe diğer sol taraftaki ise emekli demiryolu işçileri lokali olarak kullanılmakta. En azından Buca İstasyonu gibi kendi kaderine terk edilmemiş.



(+)





(+)







(+)



Hat bu şekilde uzayıp giderdi, Hilal'e oradan da varış noktası Alsancak Gar'ına



(+)







(+)


Çoçukluğumda evimiz Buca istasyonuna 15 dk. uzaklıkta olmasına rağmen akşamlar,ı DE 11 000 lokomotifin sirenlerini duyardım. Anlıyordum ki saat 17:45 olmuş ve annem babam o trenden inerdi iş dönüşü Trenin kalkış sireni olduğuna göre annemler 1-2 dk sonra evde olacaktı Sonra bir gün 17:45'de siren sesi duymadım. Uzun süre 17:45 olduğunda hep beklemiştim ama bir şey yoktu :'( ama hala bekliyorum belki belediye bassettiği projeleri uygular da o tarihi şirin istasyona tramvay ya da bir tren yanaşır sembolikde olsa, yıllardır onu bekleyen yolcuları için


En son Kürşat BAŞBUĞ tarafından Pzr 17 Hzr 2012, 11:16 tarihinde değiştirildi, toplamda 9 kere değiştirildi


Alper Ay
6 yıl önce - Pzr 17 Hzr 2012, 00:35

Beş otuzbeş treni efsanedir benim için..
Daha ilkokula giderken, o tren'e binip tek başıma Alsancak Buca arası seyahat ederdim.sene 1994

Resimleri olan rayların üzerinde demir paraları dizip trenin ezmesini beklerdik.

Daha ne oyunlar o rayların üzerinde.. hey gidi günler beni o günlere geri götüren resimler için teşekkürlerimi sunarım...


berent
6 yıl önce - Pts 18 Hzr 2012, 13:57

2005'te hat çalışırken burayı gezmiştik.
http://tinyurl.com/cqc6ve9
http://tinyurl.com/bp8hg6r



emrenmert

6 yıl önce - Pts 18 Hzr 2012, 21:12

İzmir'in tarihe karışan iki banliyö hattından biri.

Diğeri de Basmane-Bornova'ydı.


Kürşat BAŞBUĞ
6 yıl önce - Pts 18 Hzr 2012, 22:10

sanırım 3 olmalı.bir de basmane karşıyaka olmalı. Eski resimlerde görüyordum o trenide

Hüdai

6 yıl önce - Sal 19 Hzr 2012, 17:28



(+)

Buca Efeler Mahallesi istasyonu açıldığı gün, 1994 veya 95



Kürşat BAŞBUĞ
6 yıl önce - Sal 19 Hzr 2012, 21:57

Harika fotoğraf gerçekten paylaştığınız için teşekkür ederim...96-97 gibi açıldı diye hatırlıyorum sanki heralde.

Hüdai

6 yıl önce - Sal 19 Hzr 2012, 23:10

Alıntı:
Harika fotoğraf gerçekten paylaştığınız için teşekkür ederim...96-97 gibi açıldı diye hatırlıyorum sanki heralde.


Teşekkürler Kürşat bey, 1995 olabilir, aldığım kaynak 1995 tarihli.


Tarık Akın
6 yıl önce - Cum 22 Hzr 2012, 11:00

Buca istasyonunu göstermesi açısından bu harita bu başlık için son derece uygun. Harita İzmir'in 1950-2007 yılları arası demir yollarını gösteriyor.



ural karaca
6 yıl önce - Cum 22 Hzr 2012, 11:12

Alıntı:
İzmir'in tarihe karışan iki banliyö hattından biri.

Diğeri de Basmane-Bornova'ydı.

Çimentaş-Halkapınar hattı ile birlikte 3 oluyor



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 252627   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege