Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Eskişehir Trafik Sorunları ve Çözüm Önerileri
« önceki   1234 ... 333435   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 3
gökhan demirci
5 yıl önce - Cmt 16 Hzr 2012, 21:51

Eskişehirin öyle aman aman bi trafik sorunu yok. Eskişehirin yönetim sorunu var. Sorun elbette var. ama şehrin genelinde değil. Kızılcıklı ve Atatürk caddesi dışındakiler çözülmeyecek sorun değil. Size bir güzergah çizeyim. Mesela Vişnelikten Köprübaşına araçla gidecekseniz. Sadece iki alternatifiniz var. Atatürk caddesi, Kızılcıklı, Bağlar ve Köprübaşı. Diğer alternatif Atatürk Cad. S. Çakır Cad. Yunusemre Cad , Polatkan, Kırım, Sakarya cad, Köprübaşı !!! Var mı böyle bişey? ikinci alternatife bakar mısınız? Eskişehir trafiği 2 Eylül caddesi araç trafiğine kapatıldığında bitmiştir. Kızılcıklıyı Bağlar caddesine bağlayan o daracık sokak halledilmeden hiç kimse boşuna çenesini yormasın. Kilit nokta o sokak. Sakarya ve Muttalip caddelerinde tek yön uygulaması yapılabilir. Vatan ve Yunusemre caddelerinde de olmayacak iş değil tek yön uygulaması. Bence başka da bir sorun yok. Tabi bu çözümler sadece günü kurtarır. Yapılacak en büyük ve önemli iş Eskişehiri tek merkezlilikten kurtarmaktır. Başkan ve tramvay konusuna hiç girmeyeceğim. Allah kurtarsın demekten başka diyeceğim bişey yok.

Furkan ÇINAR
5 yıl önce - Pzr 17 Hzr 2012, 00:41

Alıntı:
Hatların uzatılması ve tren yolunun yerin altına alınmasıyla beraber trafik azda olsa rahatlar.(Yeni açılacak bulvar ve mevcut 4 geçidin kalkması)


Evet Bülent Bey , ben bu projeler sonucunda trafiğin bayağı rahatlayacağı görüşündeyim . En azından geçitlerin ortadan kalkması ile trafik biraz daha hızlanacaktır ...

Ancak bazı kavşaklara bat-çık şeklinde projeler şart !!! Özellikle tramvayın da kestiği caddelere kesinlikle biran önce yapılmalı .


Furkan ÇINAR
5 yıl önce - Pzr 17 Hzr 2012, 15:03
-


2 Eylül Gazetesi bugün İLGİNÇ bir üslup ile haber yapmış ...

Bİ ŞERİT GÖRDÜM SANKİ!



Meşhur kuş Tweety, kötü kedi Sylvester’ı görünce “Bi kedi gördüm sanki” derdi.

Cumhuriyet Bulvarı’nda yola çekilen şeritler görenleri şaşırttı. Eskişehirliler şerit çizgilerinin yenilenmesine pek alışık değil de ondan...

2 EYLÜL



CevatBaş
5 yıl önce - Pts 18 Hzr 2012, 09:56

Alıntı:
Statlar konusunda takım eğer 4 büyüklerden birisi değilse , bence şehir içinde kalması taraftarıyım. Zira zaten belli bir seyirci sayısıyla oynuyorsunuz , şehrin dışına almak küçük takımlar için ipinin çekilmesi demek. Gerçi esnaf ve bölge ticareti içinde kayıplarını düşünmek lazım. Yol için sadece stat yeterli bir çözüm olarak gözükmüyor.


Eskişehir trafigi konusunda yazılabilecek cok şey varda trafik eleştiriyorum ayagına Eskişehirspora lafsokmaya calışmakta komik olmuş. Senin o 3-4 büyük zannettiklerin 15milyonluk şehirlerinde 20-25bin taraftartoplayamazken biz 2. 3. lilerde cok 15-20 bin kişiye oynadık. hemde Eskişehirin nufusu 600-650 binken. O Yüzden Eskişehirsporun adını agzınıza alırken dikkatli olun derim.
Konuyu saptırdıgım icin ozur dilerim ama bu kadaragır bi hakarete cevap vermeden gecemezdim...


kadir g
5 yıl önce - Pts 18 Hzr 2012, 13:53

ben sadece kendi fikrimi belirtim stadın yerine yapılacak bir meydan ve meydanın altında oraya yapılacak bir otoprak sayesinde
hem Eskişehir kazanacaktır büyük bir meydanla ileride yapılacak konsereler acil durumlarda toplanma bölgesi olarak kullanaılabir
ayrıca hemde Eskişehirspora ömründe göremeyecegi büyük bir gelire sahip olacaktır her gün her dakika müthiş bir gelir gelecektir
düşünsenize eskişehirin o yeni meydanının altına yapılacak 2000-3000 araçlık bir otopark eskişehirdeki otopark sorununa eminim yüzde 80 çözüm olur bence şehir merkezine de yani bu otoparka yakın bölgeye hiç bir şekilde park ettirmessinizi 07-21 saatleri arası
ayrıca yıılar önce yapılna eski stad hem işlevini tamamlamıştı ben bunu belirtmiştim
dün sanırım stadın oldugu bölgeye girmek imkansıztı ünv mezüniyeti sebebi ile iki şerit olan Atatürk caddesi felçti

ayrıca bazı kişiler laf etsede stad terinde kalacak desede devlet ben bunu taşımak istiyorum dedikten sonra hiç kimse itiraz edemez sonuçta devletin bu stad ne eskişehirsporun nede başka kimsenin devletin tapulu malı bunuda belirmek gerekir


ama stadın arazizi eskişehire gercekten yarayacaksa kuulanılsın ama birilerine alışveriş ve konut merkezi olarak kullanılacaksa bırakın kalsın stad yerinde dursun


Furkan ÇINAR
5 yıl önce - Cmt 23 Hzr 2012, 00:50

Sakarya Caddesi otopark olarak kullanılamayacak

Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Ekrem Birsen, avukatı Anıl Uysal aracılığıyla Eskişehir 2. İdare Mahkemesi’ne başvurarak Skarya-1 Caddesinin ücretli otopark olarak işletilmesine ilişkin UKOME kararının iptali talebiyle dava açtıklarını belirtti.

Eskişehir 2. İdare Mahkemesi’nin 31/05/2012 tarihinde Sakarya-1 Caddesinin ücretli otopark olarak işletilmesinin hukuka aykırı olduğunu belirterek, yürütmenin durdurulmasına karar verdiği bildirildi. Ekrem Birsen, yaptığı açıklamada mahkemenin yürütmeyi durdurma kararından mutluluk duyduğunu, bu kararın bölgede oturan vatandaşlar kadar söz konusu uygulama nedeniyle alışveriş yoğunluğu azalan bölge esnafını da sevindirdiğini, konuyla ilgili diğer bölgelerde de hukuki mücadelenin devam edeceğini dile getirdi. Caddede ilk yarım saatin ücretsiz olarak park edilebilir, yarım saatten sonraki park için ise yüksek bir ücret talep edilmesinin çok daha uygun olacağını kaydeden Birsen, Büyükşehir Belediyesi’ne önerilerle başvuracaklarını belirtti.

sonhaber



Furkan ÇINAR
5 yıl önce - Sal 26 Hzr 2012, 14:24

Farklı bir konuya değinmek istiyorum ... Bisikletler ...

Bildiğiniz üzere Eskişehir'de bisiklet kullanımı birçok büyükşehire oranla daha fazla .Sadece çocuklar değil , Eskişehir'de yetişkenlerde ki bisiklet kullanım oranı da çok fazla .Bu çok güzel bir alışkanlık . Her zaman konunun destekçisi olmuşumdur .(Şöyle örnek vereyim , 6 katlı bir apatmanda oturuyorum ,toplamda 18 daire var ,2 daire dışında her dairede bisiklet var. Üstelik birçok daire de birden fazla [çocuklar+yetişkenler ] , apartman girişin de bisikletten zor geçiyoruz diyebilirim ) Bende kısa mesafelerde , bazen de spor amaçlı araba yerine bisikleti kullanıyorum .

Alt belediyelerimiz ve Büyükşehir Belediyesi bu konuda geçmiş yıllara göre çok daha iyi çalışmalar yürütüyorlar ancak yetersiz .

Bisiklet yollarının yaygınlaştırılması düşüncesindeyim . Mesela tramvay yollarında karmaşık bir şekilde giden bisikletler yerine özel bir çizgiyle bisikletlerin yolu belirlenebilir , aynı şekilde kaldırımları dar olan yerler için de yollar da bisikletler için ayrı bir yer gösterilebilir .

İnşallah bu konuda da biran önce çalışmalar yapılır .
(Kişisel fikrimdir , katılmayanlar olabilir ... )


pirana124
5 yıl önce - Sal 26 Hzr 2012, 21:46

Evet Furkana katılıyorum, bisikletlerle ilgili bir sistem kurulup trafik sorunu çözülebilir. Ama en başta şehrin en işlek caddeleri olan İki Eylül, Doktorlar Caddesi ve yakınındaki caddelerde olan bisiklet yasağı bir düşünülmeli. Romanyaya bisiklet yolu incelemeye giden sayın Büyükerşen umarım en kısa zamanda bir çalışma başlatırda, biz bisikletliler rahat bir nefes alırız Avrupa Kültür Başkenti Eskişehirde!

U. Eren Bağcı

5 yıl önce - Sal 26 Hzr 2012, 21:55

Büyükerşen, Atatürk Bulvarı'ndaki o geniş kaldırımları mükemmel dizayn etti, buna bisiklet yollarını da ekleyerek. Atatürk Caddesi'nde de benzer bir yol var ama dar ve yürüyen insanlar tarafından işgal altında. Fakat yurtdışındaki iki üç örneğe bakmıştım ve bisiklet yollarını kaldırımdan da caddeden de ayırarak özel inşa etmişler ve gayet kullanışlı olmuş. Avrupa'daki örnekleri eminim ki bizden daha iyi biliyordur ve yapacaktır bir süre sonra, umudum var benim.

Furkan ÇINAR
5 yıl önce - Çrş 27 Hzr 2012, 00:59

Alıntı:
Ama en başta şehrin en işlek caddeleri olan İki Eylül, Doktorlar Caddesi ve yakınındaki caddelerde olan bisiklet yasağı bir düşünülmeli.


Bence böyle bir uygulama yerine söylediğiniz caddelerde tramvay yoluyla - kaldırımların başlangıcı arasındaki bölüme şeritler çekilerek bisiklet yolu yapılabilir .... (İki tarafa yapılmasına gerek yok )

Sevgili Eren söylediğin çok doğru.Atatürk Bulvarının alan konusunda sıkıntısı olmadığı için bulvarın başlangıcından bitişine kadar özel bisiklet yolu mevcut .

Bence biz şu hataya düşüyoruz : İllaki bisiklet yolunu kaldırıma yapmak . Kaldırımları dar olan caddelerde de yolların bir tarafına bisiklet yolu yapılabilir.(Şerit ve birkaç yapıştırma ile bu iş halledilebilir )

Bu fikrimi desteklemeyenler de olacaktır muhtemelen.Çünkü zaten araçlar epey karmaşık hale getiriyor Eskişehir trafiğini diye . Ancak buna sebep olan iki önemli etken var . Birincisi PARK YAPILMAMASI GEREKEN YOL KENARLARINA GELİŞİGÜZEL PARK ETMEK , İKİNCİSİ BİSİKLETLERİN GELİŞİGÜZEL HAREKET ETMESİ.



sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   1234 ... 333435   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM