Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Eskişehir Trafik Sorunları ve Çözüm Önerileri
123 ... 343536   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
Furkan ÇINAR
5 yıl önce - Cum 15 Hzr 2012, 09:43
Eskişehir Trafik Sorunları ve Çözüm Önerileri


Bu sorun artık Eskişehir'in malesef en önemli konusu haline gelmeye başladı !!! Her gün farklı bir yerel gazete de kaza haberleri , trafikteki isyan haberleri her geçen gün artmaya devam ediyor .

Eskişehir Forumunda birçok başlıkta dönüyoruz dolaşıyoruz ulaşım ve trafik konusuna geliyoruz . En azından bu sorunları ve çözüm önerilerimizi bu başlık altında tartışabiliriz ve belki birileri sesimizi buradan duyar .


Furkan ÇINAR
5 yıl önce - Cum 15 Hzr 2012, 09:45
-


İlk Haber'de Benden Gelsin ...

Neyi Bekliyorsunuz?



Gazeteniz ŞEHİR’in 23 Mayıs’ta “Acil Çözüm” başlığı ile kamuoyuna duyurduğu caddede trafik kaosu artarken üstüne bir de kaza yaşandı. Vatandaşlar Devlet Hastanesi önündeki caddeye çözüm beklerken kazada biri sağlık teknikeri 2 kişi yaralandı. Ambulans ve ona çarpan minibüs kullanılmaz hale geldi.

Kent içi ulaşım otobüsleri, özel araçlar, resmi kurum araçları, hastaneye gelenler, ambulanslar, caddenin kesiştiği bölgede pazar kurulması ile büyük bir kaos yaşanan caddedeki trafik sorununun çözümü için 2 yıl önce imar planı değişikliği yapılmasına karşın çalışma yapılmadı.

Halen Eskişehir Devlet Hastanesi ve Kadın Doğum Çocuk Hastanesinin ana ve acil girişlerinin de bulunduğu cadde 12 metreden 20 metreye çıkarılacak, cadde genişletilecek ve trafik düzeni sağlanacaktı. Bununla ilgili 5 Nisan 2010 tarihinde Odunpazarı Belediye Meclisinde 1/1000 ölçekli imar planı değişikliği kabul edildi.

11 Haziran 2010’da bu plan değişikliği Büyükşehir Belediye Meclisince onaylandı. Bu gelişmenin ardından Büyükşehir Belediye meclisinin aldığı kararla 1/5000 Ölçekli plan değişikliği yapıldı.

12 metreyi aşacağı için Odunpazarı Belediyesi’nden Büyükşehir Belediyesi yetkisine geçen caddede 2 yılı geçen süre zarfında tek adım atılmadı.

Halen büyük bir kaosun yaşandığı cadde ile ilgili çalışma yapılmaması trafik sorununu içinden çıkılmaz hale getirirken özellikle ambulanslar büyük sorun yaşıyor.

FECİ KAZA KORKUTTU

Caddede yaşanan trafik kaosu her geçen gün büyürken meydana gelen kaza sorunun ne hale geldiğini de gösterdi. Çifteler Caddesi’nden gelen Anıl A’nın (20) kullandığı 26 SP 667 plakalı 112 ambulansına, Eskişehir Devlet Hastanesi Acil Servisi’ne girmek isterken dönüş yaptığı esnada Rahmi K’nın (71) kullandığı 26 RF 250 plakalı minibüs çarptı. Trafik yoğunluğunun hat safhaya çıktığı ve tramvay seferlerinin durduğu kazada Acil Tıp Teknikeri Nezahat Ç. (19) ile diğer araçta bulunan Salim K. (59) yaralandı. Hemen Acil Servis’e götürülen yaralılar tedavi altına alındı. Bu arada kullanılmaz hale gelen araçlar çekicilerle çekilirken olayla ilgili inceleme başlatıldı.


sehir gazetesi


semihk
5 yıl önce - Cum 15 Hzr 2012, 09:51

geçen gün akşam saatlerinde uzun bir aradan sonra gelmiş olduğum memleketimde kızılcıklı caddesinden sakarya caddesine aracımla geçişim yaklaşık yarım saat sürdü, şaşırdım kaldım valla...



Furkan ÇINAR
5 yıl önce - Cum 15 Hzr 2012, 09:57

Alıntı:
geçen gün akşam saatlerinde uzun bir aradan sonra gelmiş olduğum memleketimde kızılcıklı caddesinden sakarya caddesine aracımla geçişim yaklaşık yarım saat sürdü, şaşırdım kaldım valla


Semih Bey Kızılcıklı Caddesi'ne bir çözüm önerisi bulunana kadar girilmez . Emin olun ... Nereye gidecekseniz Çevre Yolundan dolaşın çok daha mantıklı ...

----------------------

Caddeler işgal altında!

Kırım Caddesi, Sakarya Caddesi, Muttalip Caddesi, Şair Fuzuli Caddesi, Kızılcıklı Mahmut Pehlivan Caddesi düzensin parklar nedeniyle araç işgaline uğradı.

Düzensiz park nedeniyle büyük bir trafik sorunu oluştuğunu belirten vatandaşlar, “Cadde ve sokaklarımız yeterince geniş değil. Artık şehir merkezinin caddelerinde ne araçla ne de yaya olarak hareket etmek mümkün değil. Şehrin nüfus ve araç sayısının her gün arttığı bir gerçek. Fakat alınmış bir önlem yok ortada. Yollar dar, bir de çift sıra parklar caddeleri geçilmez hale getirdi. Kaldırımlar da aynı şekilde. Kaldırımlara yapılan parklar nedeniyle geçemiyoruz” diyerek tepki gösterdiler. Bu arada paralı park uygulamasının park sorununa çözüm getirmediğini savunan vatandaşlar, “O parkların yanına 2 hatta 3 sıra daha park yapılıyor. Böyle şey olmaz. Caddeler işgal altında. Yetkilileri göreve davet ediyoruz” dediler.

Şehir


ayhanmoonkhan

5 yıl önce - Cum 15 Hzr 2012, 16:10

Eskişehir'de araç sayısı fazla. Birde tüm ticaret hayatı merkeze sıkışmış durumda, şehir büyüyor merkez değişmiyor. Çarşı ve dersaneler aynı bölgede kaldıkça Yunusemre caddesi, Atatürk Caddesi, Cumhuriyet Bulavarı, Köprübaşı arası her zaman sıkışık, şehir ikamet bölgesiyle değil, ticaret bölgesi ile de açılmalı. Böyle olmayınca iki tane düğme almak için Hamamyoluna gidiyorsunuz. AyrıcaEskişehir trafiği yavaş ilerliyor. Herkesde araba var ama şoförlükler zayıf kalıyor. Hala şehir içinde 30-40 km/saat sürati geçemeyen sürücüler var. Işıkta nasıl duracağını bilemeyip, iki şeriti işgal edenler var. Kırmızıda durunca herşeyin durduğunu sananlar var. Yeşil ışıkta 3 araba zor geçiyorsa buna trafikte alınacak önlemler ne yapsın. Önce seri araç kullanılacak, trafik ışığı sayısı minimuma indirilecek, ana güzergahlarda park iş saatlerinde yasaklanacak.

aliiiiiiiii
5 yıl önce - Cum 15 Hzr 2012, 17:40

Kızılcıklıya çözüm bence zor. Yol dar ve iki tarafıda binalarla kaplı. Geniş kaldırımlar daraltıltılıp bir şerit daha açılsa anca günü kurtarır. Önemli caddeler birbirine bağlayan sokaklarda oldukça dar. Yıllarca birbirinin dibinde yakın yakın ve tek merkezli yapılaşmanın sonuçlarını yaşıyoruz.



Burak ÇİÇEK
5 yıl önce - Cum 15 Hzr 2012, 18:22

Ben Eskişehir'de yaşamıyorum ama Eskişehir çok yanlış yapılaşmış bir şehir. Bitişik nizam diye tabir edilen yan yana yapışmış binalar dar caddeler, dar sokaklar... Özellikle o Atatürk Caddesi ne kadar sıkıntılı. Koridor gibi resmen. Birde bunun üzerine araba sayısının fazlalığı, tramvayla kesişen kavşaklarda ışık bekleme süreleri, alternatif yolların olmaması eklenince trafik sorunu yaşanıyor. Büyükşehir yeni bir proje gerçekleştirmezse daha da kötü olabilir.

U. Eren Bağcı

5 yıl önce - Cum 15 Hzr 2012, 23:09

Kızılcıklı ve Atatürk Caddesi'ni genişletmek mümkün olmadığından o bölgedeki
araç yoğunluğunu azaltmak uygun olur. Bu da örneğin Tepebaşı'da çarşı gibi bir merkez oluşturmakla (şu anki durumu da zaten çarşı gibi ama yetersiz) yani merkeze alternatif merkezler oluşturmakla olur. O da uzun yıllar alır gibi geliyor bana.


hasanlive
5 yıl önce - Cmt 16 Hzr 2012, 00:06

once tramvayı kaldırarak işe başlamamız gerekiyor. Bir tramvay en fazla 2 otobüs yolcusu taşıyor yuzlerce otobus ve ozel aracın trafige takılmadan gitmesine veya merkezi yerlerden gitmesine engel oluyor
tramvay hattı yapılırken trafiği engellemeyecek şekilde süs iç,in degil gercekden şehrin toplu taşımasına hizmet vermesi için yapılmadı


Bülent Serin
5 yıl önce - Cmt 16 Hzr 2012, 02:36

Hasan bey kusura bakmayın fakat söylediklerinizin hiç bir elle tutulur yanı yok.10 sene önce Odunpazarı'ndan Uluönder'e 1 saatte ulaşıyorduk 29 numara otobüslerle.Bugün bahsettiğimiz yerlere ulaşmak maksimum yarım saati alır tramvayla.Bahsettiğiniz problemler tramvay yokken de fazlasıyla vardı zaten.Tramvay trafiği bozdu diyebilmek için trafiğin tramvay yokken daha rahat olduğunu söyleyebilmemiz lazım,böyle bir durum da yok.Yılda 30 milyonu aşan bir yolcu taşıma sisteminden bahsediyoruz,(Eskişehir için).Tramvay kalksa nolucak,bugün hem kent insanının hemde kenti gezmeye gelen insanların rahat rahat dolaşıp vakit geçirebildiği,alışverişlerini yaptıkları caddeler araçtan sesden gürültüden dumandan geçilmeyecek en basitinden.Eskişehir'de trafik sıkıntısı vardır,fakat bunu tramvaya bağlamak çok saçma.Trafik sıkıntısı ben kendimi bildim bileli var olan bir durum.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 343536   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM