Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
Burç

15 yıl önce - Prş 28 Nis 2005, 10:27

"güvenlik" bahane olmamalı.
O zaman Israil'de hiç otobüs çalışmazdı, gündüz bile.
Mesela Brezilyanın en büyük kenti Rio'da günde ortalama 12 belediye otobüsü,
bütün yolcuları ile soyuluyor.


Kemal Çevik
15 yıl önce - Prş 28 Nis 2005, 11:52
Ne güvenliği?


Alıntı:
guvenlik cok onemli burda soforlerin can guvenligi soz konusu


Arkadaşlar,
Baltaci (?),

Sürücünün can güvenliği niye tehlikede anlamadım. Arabada para yok, koca otobüsü çalmanın bir anlamı yok, içindeki çoğunlukla öğrenci-ücretli yolcuyu soymaya kalkmak akıl karı değil, cep telefonundan başka bir şey elde edemezsin o da artık çok sıkı izleniyor, kala kala bir tek sürücünün kişisel düşmanları (varsa) kalıyor, eh o da aklına koymuşsa nerede olsa bulur hasmını.

İlk kumbaraya geçildiği ve para ile seyahat edildiği günlerde bir soygun olayı olmuş, ondan sonra paradan vazgeçilmişti. Birkaç madde bağımlısı ve zihinsel özürlünün otobüs kaçırma eyleminden başka otobüslere, sürücüye bile değil, karşı eylem aklıma gelmiyor son zamanlarda.

Daha önceleri çeşitli görüşte gruplar tarafından yakma, kaçırma eylemleri yapılmıştı ama bu eylemler için olabildiğnce çok kişinin görebileceği/etkilenebileceği, haberin hızla yayılacağı zaman dilimleri seçilir, gecenin bir yarısı değil.

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK



baysazan
15 yıl önce - Prş 28 Nis 2005, 15:08

"Kartal
woow


Tarih: Pzr 06 Şub 2005, 22:42

--------------------------------------------------------------------------------

Arkadaslar biz ilk once Istanbulun gunduz trafik sorununu cozelim, ondan sonra geceye kalalim. Ilk once toplu tasima araclari (otobus, tranway, metro) gunduzleri yeterince calissin, ondan sonra geceye kalalim.
Turkiye'de gece eglenmeye gidebilen bir kisi taksi parasinida odeyebilir.
Kalender bir vatandas geceyi zaten yatakta gecirir "

------------------------------------------------------------------------------------------
yahu kardeş elbet gündüz trafiği de çözülsün ama neden gece otobüslerini istemiyorsun anlamıyorum. Türkiyede eğlenmeye gidip 15-20 milyon harcayan insan eve dönüş için 30-40 milyon taksi parası ödemek zorunda değil. Bu toplumun menfaatlerini ilgilendiren bir durumken neden böylesi bir tutum sergilemişsin anlayamadım o zaman bende sana şöyle söyleyeyim gece bekçiliği yapan insanlar var 10 dan 11 den 12 den sonra sen şimdi bu adama gideceğin yere taksi tutda git mi diyeceksin her geç saate kalan insan eğlenmeye gitmiş mi oluyor? Yanlış düşünüyorsun bu gün bana yarın sana hiç ummadıgın beklemediğin bi sebeple gece geç bi saatte dışarıda kalırsan ve cebindede ancak otobüse verecek para olursa ancak o zaman anlayabilirsin bu durumun ne kadar pis bir şey olduğunu.


Kemal Çevik
15 yıl önce - Sal 06 Eyl 2005, 18:36
Geceler geceler


Arkadaşlar,

Sokakta reklam panolarında linkteki sayfanın en altındaki ilanı görünce ister istemez Istanbul'u düşündüm. Adamlar bütün gece sabaha kadar neredeyse bizim gündüz frekansında sefer yapacaklar. Darısı başımıza(mı).

http://www.ratp.fr/

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK


fatih kocaoglu
15 yıl önce - Çrş 07 Eyl 2005, 18:12

İzmirde Olan bir uygulama bence burada belirgin bazı hatlarda iett hizmet vermemekte



bulent222
15 yıl önce - Çrş 07 Eyl 2005, 21:43

Gece otobüsleri gerekli tabii ama öncelikle Anadolu yakasında bazı semtlere son seferleri biraz daha uzatsalar... Örneğin Acıbadem'e son sefer 21:30'da. Avrupa yakasında çoğu hat geceyarısına kadar işliyor.

mehmet elitok
15 yıl önce - Pts 19 Eyl 2005, 15:22
Gece Otobüsleri


Ben şahsen, geceleri Boğaz Köprülerinden saat başı geçen otobüs uygulamasına bile razı olabilirim. (En azından yürüyerek dönmek durumunda kalanlara imkan tanınmış olur   )

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 24 Eyl 2005, 06:55

Ana akslarda, gece; 24:00 ile 06:00 saatleri arasında belli sayıda otobüs servisi konulması gerkir. Çünkü burası on milyonu aşmış gerçek bir metropol!... Ana yerleşimleri şehrin merkezi ile geceleri de bağlamak gerekli...

Bundan 30-35 yıl önce Paris'te "N" harfi ile başlayan 20 kadar gece otobüs hattı varken, bizde de 5-6 hatta 24 saat çalışan İETT hatları mevcuttu. Sonradan kaldırıldılar nedense!... Ama, Bakırköy, Avcılar, Bağcılar, Bahçelievler, Gaziosmanpaşa, Levend, Sarıyer, Beykoz, Ümraniye, Yakacık, Bostancı, Kartal gibi, nüfusu belli bir seviyenin üzerinde olan ve günün 24 saati yolcu sirkülasyonun azalıp-çoğaldığı, fakat hiç kesilmediği yerleşim birimleri, Eminönü, Taksim, Beşiktaş, Mecidiyeköy, Kadıköy, Üsküdar gibi ana terminallerle bağlanmak zorundadır. Bu semtlerden, hiç değilse saatte bir kalkış yapan tek bir hat dahi olsa ve bunlar şehir merkezindeki belirli aktarma noktalarında kesişecek şekilde servis yapsalar, gece yolculukları İstanbullular için artık kâbus olmaktan çıkacaktır, eminim... Güvenlik sorunu ise, gerekirse her otobüse bir güvenlik elemanı konularak mümkün mertebe çözülmeye çalışılır. Çünkü adıgeçen hatlarda işleyecek olan otobüs adedi; 25-30'u aşmayacaktır... Buna benzer uygulama, şehirhatları vapurları, deniz otobüsleri, metro ve banliyö trenlerinde ise günboyu uygulanmakta... İcabediyorsa, otobüslerde de güvenlik, bu elemanlar tarafından sağlanma yoluna gidilir.

Hat numaraları; "G" ile başlayan İETT hatlarının gece performansları, önceden plânlanan birkaç pilot hatla ölçülebilir ve sonuca göre en doğru yollar ve araç adetleri belirlenebilir. Fiyatlandırma politikasında da, verilen bu ekstra hizmetin bedeli; %50 fazlasıyla karşılanabilir (1.3 YTL'lik normal bilet ücreti yerine, 2.0 YTL düşen akbil ayarları, gece saat tam 24:00'de ayarlanabilir. Bu çok kolay!) Yine de, geceyarısı taksiye verilecek tomarla paranın yanında, çok cüz'i kalacaktır bu ödeme... Her zahmetin bir karşılığı elbette ki olacaktır. Bence, İETT'nin bir denemesinde fayda var. Yolcu yeterince olmazsa ve de güvenlik endişesi yeterince giderilemezse, hatlar iptal edilir, böylece de sorun kalmaz! Ama denemeden bilinemez: "Sıfır iş sıfır hata!..."

Örnek birkaç "Gece İETT Hattı":

* Avcılar-Taksim (G76)
* Bakırköy-Mecidiyeköy (G85)
* Bahçelievler-Eminönü (G97)
* Bağcılar-Bayazıd (G92)

(Yukarıdaki 4 hat da, birbirleriyle "İncirli-Merter-Cevizlibağ" ekseni boyunca kesişmekte ve aktarmaya imkân verebilmektedirler).

Akın KURTOĞLU


alabay

15 yıl önce - Cmt 24 Eyl 2005, 10:11

İstanbul'da saate bir kalkış biraz az değil mi? Berlin'de N19 15 dakikada bir kalkıyor, geri kalan N hatları (Nacht, oku naht) 30 dakikada bir kalkıyor, çok periferik hatlar ise 60 dakikada bir. Bunlar otobüs ve tramvay olabilir, cum/ctesi, ctesi/paz ilâveten iki tane de metro hattı, ve buna da ilâve neredeyse bütün banliyö trenleri (ve bunlar çook çok hat ...). Ve fiyatlar ayni!
Berlin'de (ve başka şehirlerde de) bir özellik var: hatlar geceleri tam ayni hatlar olmuyor, ona göre ya değişik yoldan gidiyorlar veya büsbütün başka hat numaralandırması yapılıyor. Bunu da düşünmeli.
10 milyon iyi, bence bizim İstanbul artık 20 milyonluk, nüfusu kim nasıl sayıyor acaba?

B. Alabay


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 24 Eyl 2005, 12:20

Alıntı:
hatlar geceleri tam ayni hatlar olmuyor, ona göre ya değişik yoldan gidiyorlar veya büsbütün başka hat numaralandırması yapılıyor. Bunu da düşünmeli.


Elbette, gündüz izledikleri güzergâhların gece farklı olabilmesi düşünülebilir. O taktirde, numaralama da gündüz seanslarıyla aynı olmayarak, farklı bir tarzda numaralandırılabilir. Meselâ, aynı anda 2 merkezi semtten geçebilen hatlar oluşturulabilir. Güzergâhları değişik olabilir. Ancak, başlangıç olarak saatlik kalkış periyotları bence normal. Çünkü İstanbul'da gece dolaşan bir kısım ehl-i keyf halk, zaten bu otobüslere tenezzül etmeyeceklerdir. Bunlardan faydalanacak olanlar, çoğunlukla gece gezmesinden dönen orta halli aileler, geceyarılarına dek çalışmak zorunda kalan memurlar, işçiler vs... olacaktır. Bunlar da skala içinde çok fazla ağırlık teşkil etmeyen kesimdir. Hattın yoğunluğuna bakılır, talep gözönünde bulundurulur. Gerekirse üzerinde oynamalar yapılır. Yeter ki bu tarz bir uygulamayı, hiç değilse deneme amaçlı olarak başlatsınlar!

Akın KURTOĞLU



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM