Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Burç

15 yıl önce - Pts 07 Mar 2005, 05:30

Dolmuşların bu eksiği dolduruyor oldukları kesin.
Mesele burada zaten! Toplu taşımaya geceleri de ihtiyaç var.
Bu ihtiyacı belediye halletmediği için, bu eksiklik başkalarına ekmek kapısı olmuş.
Eğer gündüzleri de otobüs, vapur olmazsa, gündüzleri de dolmuşlarla giderdik.

Belediye, şehrin ulaşımını sağlamak için vergi topluyor biliyorsunuz.
Geceleri zarar etseler bile bu hizmeti vermek zorundalar.
"kanalizasyon işi fazla kazandırmıyor" diye kanalizasyonları yapmayan bir belediye
olabilir mi? kaldı ki dolmuşlar para yapıyorsa, saat başı bir otobüs de zarar etmez.


Gokhan
15 yıl önce - Pts 07 Mar 2005, 06:38

Koruluc,eger sadece kendi guzergahimizi dusunerek otobuslerin gerekli olup olmadigina karar vereceksek bu biraz bencilce olur saniyorum..Tum ana merkezlere 24 saat dolmus var demissin ama sana en basitinden bir ornek..Avcilar dedigimiz yer artik oldukca kalabalik semtlerimizden biri..Ama gece Taksim'den Avcilar'a saat 12'den sonra donmeye kalkarsan isin cok zor...Istanbul sadece atasehir,taksim,besiktas vs.den ibaret degil...Su an merkez olarak sayabilecegimiz bir cok semt var ve gece belirli bir saatten sonra bunlarin coguna otobusu birak dolmus da gitmiyor...Bence otobus,vapur gibi toplu tasima araclari gece de hizmet vermeli ve dolmus,minibus,taksi gibi tasima kapasitesi cok az olan araclar trafikten bir an once kaldirilmalidir cunku Istanbul trafigini bulandirmaktan baska pek bir ise yaramiyorlar..



Burç

15 yıl önce - Pts 07 Mar 2005, 07:42

Bir gece Bursa'dan Istanbul'a gelmiştim. Otobüs bileti 5 milyon idi.
O zamanlar oturduğum Florya semtine ulaşabilmek için verdiğim taksi parası daha fazla idi.
Başka bir ulaşım aracı yoktu.


atyilmaz

15 yıl önce - Pts 07 Mar 2005, 12:32

Ben Pendik'te oturuyorum. Geceleri, Taksim yada başka bir yerden eve dönmeye çalıştığım zaman oldukça zorlanıyorum. Saat onikiden sonra Pendik'e giden minübüsler ortadan kalkıyor ve minübüs duraklarına taksiler yerleşiyor. Bu durumda mecburen taksilere binmek zorunda kalıyorum. Yeni tatifelere göre; yedi milyon civarında bir paraya gidiliyor. Büyükşehir belediyesi, icabında iki üç bilet alan otobüsleri ana halterlere koyarak bu otobüsleri seferlere başlatmalı. Sonuçta biz dünya şehri olduk demekle olmuyor bazı şeyler...

cihandemir
15 yıl önce - Cmt 23 Nis 2005, 01:52

kesinlikle;

dünya şehri olmak lafla olsaydi kimse istanbul'un eline su dökemezdi.. ama istanbul'un tarihten gelen eşsiz guzelligini tamamlamanin yolu; sehrin insanlarina büyük bir şehirde bulunmasi gereken sosyal imkanlari sağlamaktan geçer..

halkını rahat koşullarda yaşatamayan bir şehir dünya şehri olmaktan söz edemez.. ki, sakinlerini gece belli bir saatten sonra evlerine birakmaktan bile aciz bir şehir nasıl sosyal bir şehir olarak değerlendirilebilir???

halkimizi sevmediğimiz, hosgörü göstermediğimiz ve o halkin ihtiyaçlarini eksiksiz olarak yerine getirmek icin en yüksek çabayı sarfetmediğimiz müddetçe bir arpa boyu yol katedemeyiz.



Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 23 Nis 2005, 02:01

Demirokus, merhabalar...

Alıntı:
sakinlerini gece belli bir saatten sonra evlerine birakmaktan bile aciz bir şehir nasıl sosyal bir şehir olarak değerlendirilebilir???


Aslında bizde bu kültür 1980'lerde ve daha öncesinde vardı. İETT'nin 10 kadar hattında 24 saat kesintisiz hizmet verilirdi. Gerçi birbirleri arasındaki kalkış periyotları artsa da (saat başları gibi...) yine de saatlerini bildikten sonra ulaşım pek de sorun olmazdı. Merkezi hatlarda yine aynı kalkış numarasını ve güzergâhını korumak kaydıyla seferler devam ederdi.

Ancak 80'lerden sonra birdenbire bu uygulamaya son verildi ve otobüsler gece 23:00'den sonra çalışmamaya başladılar (Özel Halk otobüslerinin bazı hatları hariç. Bunlar 2-3 hatta 24 saat yine çalışıyorlar ama ne çare).

Gerçekten de, senin dediğin gibi beni evime (hadi evimi geçtim, evimin 1 kilometre yakınına) bırakamayan bir idare, gün geçtikçe hizmet yelpazesini daraltmakta, kalitesini de o ölçüde yitirmektedir. Geceleri çift bilete de razıyım oysa...

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

15 yıl önce - Çrş 27 Nis 2005, 22:19

Akın Bey,
24 saat çalışan ÖHO hatları hangileri ?
Benim bildiğim 500 ler dışında saat 21:00 de ÖHO leri seferden çekiliyordu.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Prş 28 Nis 2005, 03:31

Mustafa Bey,

Bildiğim kadarıyla 500 ve 500T ÖHO hatları, 24 saat çalışıyorlar (500'ün standart tarifesi 02:00 civarında kesilmesine rağmen, aralıklı çalışmaya devam etmekteler. Çünkü bir gece çok geç bir saatte Fenerbahçe'den Kadıköy yaptıktan sonra, buradan 500'e binerek Edirnekapı'ya kadar geldim, buradan da Fatih'e kadar yürüdüm).

Akın KURTOĞLU


yalper
15 yıl önce - Prş 28 Nis 2005, 04:02

Ben tam emin degilim; kis aylarinda bir cumartesi gecesi 0.45 te kadikoy'den 500A ya bindim ve bu son sefer demislerdi, umarim haklisinizdir, 24 saat olmasi cok gerekli diye dusunuyorum, selamlar...

baltacimurat
15 yıl önce - Prş 28 Nis 2005, 09:51

acikcasi boyle bir teklif guzel ilk bakista ama bencede guvenlik cok onemli burda soforlerin can guvenligi soz konusu belki buna bir cozum bulunsa ki biraz zor gorunuyor o zaman zaten belediye bu fikri hayata gecirmek icin elinden geleni yapacaktir kanaatindeyim



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM