Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Semih Yaşar

13 yıl önce - Pts 07 Şub 2005, 16:53
gece otobüsü


Merhabalar
Ben gruba yeni üye oldum. İlgi alanlarım ,toplu taşıma ,elektrikli tramvay ,troleybüs,şehircilik. Gece otobüsü güzel bir fikir. Gece herhangi bir saatte insanların en azından evlerine yakın bir yere ve makul bir ücrete taşımak tabiki çok güzel bir hizmettir. Bunun için metro ve tramvayı 24 saat çalıştırmak ekonomik olmaz. İ.E.T.T otobüsleri 30 dakikada 1 ve 2 bilet olmak üzere ana hatlarda çalışabilirler yada ben değişik bir şey önereyim. Geceleri minbüsler çalışsın. Yeni yapılacak raylı sistem yatırımları ile birçok minibüs hattı ilerde tasviye edilecek, bu minibüsler sadece 24:00 ve 6:00 arası çalışsalar nasıl olur , hem bir boşluğu doldurmuş olurlar , hemde gündüzleri trafiği tıkamamış olurlar.

Saygılar


Gokhan
13 yıl önce - Pts 07 Şub 2005, 17:12

Bnece minibusleri hic karistirmamak lazim..Trafikteki en buyuk kargasayi onlar yaratiyor zaten..Belediyenin yeteri kadar araci var saniyorum..En guzeli diger arkadaslarim belirttigi gibi saat basi yada 30 dakikada bir kalkacak otobusler..Gerekirse cift bilet olsun ama olsun..Gercekten cok ciddi bir ihtiyac Istanbul icin..

ahmetIST
13 yıl önce - Pts 07 Şub 2005, 17:44

belediye şöförlerine yazık değil mi arkadaşlar? zaten adamlar gündüz vakti yeterince kafayı yiyorlar bir de gece nöbeti diye birşey olacak iyice sinirleri boşalacak sonra onların, gündüz otobüs duraklarına balıklama dalacaklar

işin şakası bir yana elbette bazı ana hatlarda gece otobüsü olması gerekir ki bizi taksilere mecbur bırakmasınlar ama kent o kadar dağınık ki kimi nasıl memnun edeceksin

bunca karmaşanın ortasında iyi kötü otobüsleri en ücra köşelere bile ulaştırmaya çalışan iett'yi tebrik etmek istiyorum bu arada, çünkü eskiden istanbul'da belli sayıda hat vardı ve tüm hatları numarası ile ezbere bilirdik şimdilerdeyse sanırım iett bile nerelere hizmet götürmeye çalıştığının tam olarak farkında değildir herhalde

velhasıl kelam
lazım gece otobüsleri



alabay

13 yıl önce - Pts 07 Şub 2005, 19:47

Alıntı:
Gece herhangi bir saatte insanların en azından evlerine yakın bir yere ve makul bir ücrete taşımak tabiki çok güzel bir hizmettir. Bunun için metro ve tramvayı 24 saat çalıştırmak ekonomik olmaz. İ.E.T.T otobüsleri 30 dakikada 1 ve 2 bilet olmak üzere ana hatlarda çalışabilirler


Neden ekonomik olmasın? Berlin cıvarı ile en fazla (ama en fazla) 6 milyon, şehir kendisi şöyle 4 milyon mu ne. Orada N19 meselâ her 15 dakika çalışıyor. Normal N gece hatları her 30 dakikada, çok az gereken köyümsü bölgelere de saate bir otobüs çalışır.
Bu yani koca dünya şehirlerin şehiri, Baden Würrtemberg eyaletinden ve Yunanistan'dan fazla nüfuslu İstanbul'umuza yakışmaz mı yani?
Freiburg'ta sadece cuma ile pazar gecesi arası öyle hatlar var (220.000 nüfus), ama burası zaten Almanya'nın taş devri bu konuda . Ama ilâve fiyat isterler, ve bayağı pahallı. Ama ilginç olan: otobüslere bazı duraklarda "çağrı taksisi" diye araçlar çağırıp ücretsiz aktarma yaptırırlar yolculara (meselâ bir köye veya uzak mini semte gitmek isterse). Şehir dışına çalışan hatlarda da böyle. Ana gece hattı bir yerde gece taksisiyle buluşur. Ama bu da normal taksi olmaz. Ve çok az yolcu sayısı olan hatlara minibüs işler, ama bu da o zaman (bizim konumuzda) İETT minibüsü (veya midibüsü) olmalı, çayırdan indim inek sürüyorum tipi şöförlü minibüs değil tabiîki.


Engin

13 yıl önce - Cum 11 Şub 2005, 23:42
:)


izmirde 24 saat geceleri iki bilet
ama istanbulda gece taximi gördüyseniz insandan çok taxi var bu saatten sonra öyle bir uygulamaya geçilse o taxiciler otobüsleri taşlar valla


OsMaN UyGuN

13 yıl önce - Cum 11 Şub 2005, 23:52

bu fikri ortaya atan arkadaşı tebrik ediyorum..
gece otobüsleri mutlaka olmalı! gerekirse GECE TARİFESİ kullanılmalı (x2 bilet)
iett şoförü amcalarada GECE ÜCRETİ ödenmeli tabii ki...



Burç

13 yıl önce - Çrş 16 Şub 2005, 21:33

geceleri saat başı bir vapur ve bir tren seferi de yapılması lazım.
Saat 21:30'da vapurlar bitiyor!


Okan

13 yıl önce - Çrş 16 Şub 2005, 22:04

Gece otobuslerinin ve vapurlarinin butun buyuk sehirlerimizde islemesi (Ankara'da deniz yok, onun icin orada vapur islemesi sart degil ) sehirlerimiz icin cok gerekli.

Hem istihdam da yaratilir.


Kemal Çevik
13 yıl önce - Çrş 02 Mar 2005, 02:34
Gece Otobüsü


Madem herkes yaşadığı yerden örnek veriyor, ben de önce Paris'ten bahsettikten sonra Istanbul'a döneyim. Paris şehir içi ve banliyö hatlarında bazı otobüs hatları 20:30-21:00 gibi, diğerleri de 01:00 gibi biter. Ancak sabaha kadar iki ayrı işletme çok iyi bir planlama ve aktarma sistemiyle gece hizmeti verir. Bunun dışında metro ve banliyö treni 01:30'a kadar çalışır, tren sabaha kadar bazı hatlarda bir saat aralıkla işler.

Gelelim Istanbul'a, benim lise yıllarımda Taksim-Beyoğlu civarındaki hiçbir etkinliği kaçırmazdık, çünkü 121 Taksim-Bostancı 01:40'ta, 122 ise 02:00 'de biterdi, o kadar geç dönmek istemezsek, 22:00 den 00:30'a kadar her yarım saatte bir olan her Haydarpaşa-Kadıköy vapurunun ucunda bir banliyö treni, Kadıköy'den 1-Kısıklı, 3-Küçük Çamlıca, 4-Bostancı, 10-Yakacık, 12-Üsküdar, 18-Şenesenevler ve 19-Küçükbakkalköy otobüsü vardı. Aynı şekilde Eminönü-Üsküdar vapurunun çıkışında da 11-Ümraniye, 12-Kadıköy ve 15-Beykoz otobüsleri kalkardı.

Elbette yolcuların arasında kafayı bulmuş olanlar da olurdu, ama genelde bir sosyal ya da kültürel etkinlikten dönmekte olanlar çoğunlukta olurdu. Sıkıyönetim zamanındaki gece sokağa çıkma yasakları sırasımda bu seferler mecburen erkene çekildi sonra bir daha eski haline getirilmediği gibi iyice de erken biter oldu.

Bugünler de ise anladığım kadarıyla gece saat 21:00-21:30'dan sonra otobüs pek yok gibi.

Bir diğer konu sürücüler, Paris'tekiler gece çalışmayı gündüze tercih ediyorlar, öncelikle olmayan(!) trafik yüzünden sonra da günün bir kısmı kendilerine kalıyor diye. Istanbul'da da aynı şey beklenebilir, gündüzleri taksiye, minibüse ya da ÖHO'ya çıkabilecekleri için. Ama Istanbul gibi bir metropolde neden gece toplu taşıma artık yok bunu anlayabilmiş değilim.


koruluc
13 yıl önce - Pts 07 Mar 2005, 03:58

istanbulda bu isi dolmuslarin üstlendigini unutmamak gerek. Kendi kullandigim hatlardan örnek vermek gerekirse gecenin bir sağati caddebostandan taksime , ordan da aktarmalı başka bir dolmusla ataköy tarafina gecmem 1 saatten fazla vaktimi almiyor ki bu yolu arabayla gündüz vakti 40 dkda katediyorum (gece 15 dk). Dolmusun otobüslere göre arti yönleri daha hizli olmalari , rahat olmalari ve güzergah üzerinde her noktadan binebilmeniz. Eksi taraflari ise (otobüse göre) pahali ve tasima kapasitesinin düsük olmasi. Istanbulun bir cok ana güzergahina 24 saat seferde yapiyorlar. Bence otobüsün olmamasi cokda büyük bir problem degil cünkü su an ankarada okuyorum ve gece 10dan sonra taksiden baska carem kalmiyor , keske dolmus olsa diyorum hep.



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM