Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Berktuğ
site denetçisi

6 yıl önce - Prş 10 May 2012, 20:44
İstanbul - İzmir Otoyolu'nun Balıkesir Geçiş Güzergâhı Hakkında Haberler



İZMİR-İSTANBUL OTOBAN YOLUNUN YAPIMI HIZ KAZANDI
Alıntı:
İtalyan firması Astaldi tünellerin yapımına hız verdi. Savaştepe-Balıkesir arasındaki tünelin yapımı için önümüzdeki günlerde iş makinelerinin Balıkesir Ertuğrul Köyü yakınındaki Nurol İnşaat şantiyesine gelmesi bekleniyor. Nurol firmasının yönetim kurulu başkan yardımcısı Oğuz Çarmıklı`nın da önümüzdeki günlerde Balıkesir`e geleceği kaydedildi.



Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve bağlantı yolları dâhil) Otoban yol projesinin Cumhuriyet tarihinin en büyük yap-işlet-devret modelli projesi olduğunun altı çizildi. Yolun yapımına birçok noktadan aynı anda eş zamanlı olarak 2011 Ekim ayında başlandı. Ancak kış aylarında tünel çalışması dışında çalışma yapılamamıştı.

Bu günlerde ise tüm yönleriyle yolun yapım çalışmaları başladığı aktarıldı. İstimlak bedelleriyle birlikte yolun toplam maliyetinin 11 milyar TL`yi bulduğunu ifade eden MAK-YOL yetkilisi DEMOKRAT`a yaptığı özel açıklamada "Proje tamamlandığında İstanbul ile İzmir arası karayolu ile 3-3.5 saate inecek. Ayrıca, proje kapsamındaki İzmit Körfez geçiş köprüsü de, Dünya`da ikinci büyük köprü olma özelliğini de taşıyacak. Projeye sadece bir noktadan başlanmayacak. İzmir, hatta birkaç noktadan, çalışmalar eş zamanlı bir şekilde yürütülecek. 6 firmanın bazıları 50 kilometre, bazıları 150 kilometre yol yapacak" diye konuştu. Projeyle ilgili teknik bilgiler veren Mat-Yol yetkilisi sözlerini şöyle sürdürdü:

"YAPIM SÜRESİ, İŞLETME SÜRESİNE DAHİL"
"Projenin azami yapım süresi 7 yıldır. Geçmiş tecrübeler bize şunu göstermiştir; YİD projelerinde, yapım süresinden yapılacak tasarruf, işletme süresine ilave edildiğinde, yükleniciler projeyi kısa sürede tamamlamak için büyük gayret gösteriyorlar. Böylece yapım süresinden yüzde 30-35`e yakın bir kısalma olabiliyor. Bizde bu düşüncesiyle, yapım süresini kısaltabilmek için, buradan sağlanacak bir zaman tasarrufunu işletmeye dahil edilmesi prensibini benimsedik, bunu da sözleşmeye koyduk. İşletme süresi da bu kapsamda, yapım dahil 22 yıl 4 aydır.”

"YOLUN GEÇTİĞİ İLLERİN EKONOMİSİ
VE SANAYİSİ GELİŞECEK"

Proje kapsamında dünyanın ikinci büyük asma köprüsünün körfeze inşa edileceğine işaret eden Mak-Yol yetkilisi “Güzergah boyunca, 18 bin 212 metre uzunluğunda 30 adet viyadük, 7 bin 395 metre uzunluğunda 4 adet tünel, 209 adet köprü, 18 adet gişe alanı, 5 adet otoyol bakım ve işletme merkezi, 7 adet servis alanı ve 7 adette park alanı yapılacak. Otoyolun geçtiği güzergâh üzerinde yer alan yerleşim yerleri ve çevresinde illerin sanayi ve ekonomileri hızlı şekilde gelişecektir. Körfeze yapılacak olan asma köprüyle, zaman ve yakıt kaybını azalacak, mevcut karayolunun sahip olduğu yükün yüzde 30`u buraya kayacaktır. Körfez geçişi bugün 1 saate yakın sürmektir. Köprünün yapılmasıyla birlikte körfezden geçiş 6 dakika sürecektir. Bu sayede taşıt işletme giderleri azalacak ve ekonomiye ciddi anlamda bir katkı sağlanmış olacaktır. Yapılan hesaplamalara göre, ekonomiye sağlanacak katkı, zaman ve yakıttan yıllık 870 milyon lira tasarruf edilecek" diyerek işin yıllık ekonomiye katkısının büyük olacağını aktardı.

50 BİN KİŞİYE İSTİHDAM
YİD modeliyle yapılan projenin, Cumhuriyet tarihinde bir ilk olduğunu yineleyen yetkili, projenin istihdam oluşturulması ve iç piyasanın canlanması açısından da önemli olduğunu vurguladı. Yetkili bu kapsamda, 27 adet şantiye kurulacağını, 1.100 iş makinesinin çalışacağını ve 10 bin kişinin dolaysız, 50 bin kişinin de dolaylı istihdam edileceğini vurguladı. Otoyol Yatırım ve İşletme A.Ş.`yi oluşturan Nurol, Özaltın, Makyol, Astaldi, Yüksel ve Göçay şirketlerinin yolun yapımını ne kadar çabuk gerçekleştirirse o kadar kârlı olacakları ifade edildi. Önümüzdeki gürlerde Nurol Firmasının yönetim kurulu başkan yardımcısı Oğuz Çarmıklı` nın Balıkesir`e geleceği kaydedildi.

Kaynak: http://www.demokratgazetesi.com.tr/haber-1014-m-o ...zandi.html

Hayırlı uğurlu olsun. Umarım tez zamanda bitirilir.


Berktuğ
site denetçisi

5 yıl önce - Cmt 11 Ağu 2012, 23:03

SÜRAT YOLUNDA ÇALIŞMA HIZLI
Alıntı:
İstanbul-İzmir otoyolunda çalışmanın hız kazandığı, yol çalışmalarında 40-50 bin kişiye istihdam sağlayacağı belirtildi. Yolun Karacabey bölgesinde ve Karadere üzerinde köprülerinin yapımı başladı.



Balıkesir Bölgesi’nde Nurol İnşaat’ın, Bursa Bölgesinde MAK-YOL’un çalışmalarına önümüzdeki günlerde büyük oranda hız vereceği öğrenildi. 420 kilometrelik otoyolun neresinde neler olacağı, nerelerden yol ayrımları yapılacağı da açıklandı.

SAĞLANACAK TASARRUF YILLIK 860 MİLYON LİRA
Konu hakkında DEMOKRAT’a bilgi veren bir yetkili, otoyolun getirisinin çok büyük olacağını kaydederek “Proje 50 bin kişiye istihdam sağlayacak. Günde ortalama 60 bin araç geçen İzmit’teki TEM ve D-100’ün araç trafiği rahatlayacak. Proje 10 bini doğrudan olmak üzere dolaylı olarak 40-50 bin kişiye istihdam sağlayacak. Otoyolun 18 ilin ekonomisini olumlu etkilemesi bekleniyor. Sağlanacak tasarrufun ise yılda 860 milyon lira olacağı tahmin ediliyor” dedi.

TAMAMI AYDINLATMALI YOLDA GÜVENLE SEYAHAT EDİLECEK
İstanbul-İzmir otoyolunda 18 dinlenme tesisi, 7 adet otomobil servisi, yolda kalan araçları servislerden en yakınına taşıyacak oto çekici gibi hizmet alanları olacak. Bandırma, Edremit yollarına birer giriş ve çıkışlar olacak. Tamamı aydınlatmalı olacak olan otoyolda güvenle yolculuk yapılması için tüm çalışmalar eksiksiz yerine getirilecek. Yol boyunda yapılacak olan akaryakıt istasyonları da otoyolu yapan 6 firma tarafından işletilecek. Yoldaki tüm servisler, dinlenme tesisleri alışveriş alanları da yine yolu yapan konseryum tarafından yapılacak işletilecek.

Kaynak: http://www.demokratgazetesi.com.tr/haber-1645-m-s ...hizli.html

Bu bölgenin yıllardır ihtiyacı olan Otoyol'un en kısa zamanda bitirilmesi dileğiyle.


Efe Elaldı

5 yıl önce - Pzr 12 Ağu 2012, 01:28

tamamı aydınlatmalı olması harika olacak gündüz gibi gidilebilinecek harika 2015 te köprü biter ve bursa istanbula akmaya başlar



Berktuğ
site denetçisi

5 yıl önce - Cum 21 Eyl 2012, 11:56

SÜRAT YOLU BALIKESİR'İ UÇURACAK
Alıntı:
İzmir-İstanbul arasını 3,5 saate indirecek ve Balıkesir`den geçecek olan hız yolunun (otoban) yapımı hızla devam ediyor. Nurol İnşaat Firması Savaştepe yolu üzerindeki şantiyesini Orhangazi`yakınlarına taşıdı. Balıkesir`e önümüzdeki yıl girilecek.



Şantiyeleri kurulan projede, ilk etapta Gebze Dilovası ve Orhangazi arasında çalışmalar dev makinelerle çalışmaların sürdüğünü DEMOKRAT`a açıklayan Karayolları Özel Sektör Kamu Ortaklığı Bölge Müdür Yardımcısı Mehmet Köse “Balıkesir İl Sınırları arasındaki Otoyolun yapımını Astaldi ve Nurol İnşaat firmaları yapacak. Nurol İnşaat`ın Savaştepe yolundaki şantiyesini mıcır yapabileceği ve taş ocağı bulup yine aynı mevkilerde bir alana taşımıştır. Mevcut yerinden şantiyeyi kaldırmalarına anlam veremedim Bir şey söylemekte yanlış olur. Fakat çalışmalar son derece hızlı devam ediyor” dedi.

BALIKESİR BÖLGESİNE 2013 YILINDA GİRİLİR
Balıkesir İl Sınırları arasındaki yol çalışmalarını İtalyan Astaldi ve Nurol İnşaat firmalarının yapacağını ifade eden Bölge Müdür Yardımcısı Mehmet Köse “Büyük ihtimalle Balıkesir İl sınırlarına 2013 sonuna doğru girilir. Firmaların makine parkları çok büyük olmasından dolayı 2014 yılı sonuna doğruda İl sınırlarını geçebilirler. Bu yıl çevresine bereket saçacak bir yol oluyor. Yol yapımı dahil 50 bin insan istihdam edilececek. Zaten şu sıralarda en az 10 bin civarında insan çalışıyor. Şu anda Gebze, Dilovası Hersek Burnu arasında çalışmalar hızla ilerliyor” bilgisini aktardı.

PROJEDE NELER OLACAK?
Dilovası ile Hersek Burnu arasına inşa edilecek asma köprüyle Körfez 6 dakikada geçilebilecek. Köprü yaklaşık 3 kilometre uzunluğu ve bin 700 metre ana açıklığıyla, Japonya`daki Akashi Kaikyo Köprüsü`nden sonra, Dünya`nın en uzun açıklıklı ikinci asma köprüsü olacak. Asma köprü tamamlandığında dünyanın en uzun ilk 20 köprüsü listesinde Türkiye`nin Fatih Sultan Mehmet ve Boğaziçi Köprüleri ile birlikte üçüncü köprüsü olarak yerini alacak. Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı yolları dahil) Otoyolu Projesi, Gebze`den başladı. İzmit Körfezi`ni asma köprü ile aşarak Orhangazi ve Gemlik yakınlarından geçecek ve Ovaakça Kavşağı ile Bursa Çevre Yoluna bağlanacak. Bursa üzerinden devam edecek otoyol, Balıkesir`den geçerek İzmir`e uzanacak. Toplamda 421 kilometre olacak. 50 bin kişi bu projeyle istihdam edilecek. İstanbul-İzmir arası 3,5 saate düşecek. Körfez geçişi 35 dolar olacak. Toplamda 11 milyar dolara malolacağı tahmin ediliyor. Otoyolun etki alanı içindeki 18 il de bundan yararlanacak. 30 viyadük, 7,5 kilometre uzunluğunda 4 tünel ve 209 köprü inşa edilecek.

Kaynak: http://www.demokratgazetesi.com.tr/haber-1878-m-s ..._yolu.html

Hayırlı uğurlu olsun. Öncelikli olarak Bursa yapılmalı.


Misafir 7927

3 yıl önce - Prş 24 Tem 2014, 13:49

Susurluk - Balıkesir ve Balıkesir - Savaştepe arasındaki güzergahlar ile yol bağlantılarının Balıkesir merkeze nerelerden yapılacağını harita ile paylaşabilirseniz çok mutlu olacağız.
Saygılarımızla
CENGİZ GEZER
BALIKESİR
0.533.7404059


Alp Serter

3 yıl önce - Cum 08 Ağu 2014, 19:45
İstanbul İzmir Otoyolu Balıkesir merkez bağlantısı


Yeni 1/100000' lik plandan


(+)




Berktuğ
site denetçisi

3 yıl önce - Cmt 09 Ağu 2014, 18:07

SÜRAT YOLUNUN VİYADÜKLERİ YAPILIYOR
Alıntı:
İzmir-İstanbul Otobanında Balıkesir İl sınırına doğru çalışmalar geliyor. Ulubat Gölünün ayağı olan Karadere yakınından başlayan Viyadük`ün yapımı bitmek üzere olduğu belirtildi



Balıkesir İli genelindeki insan Sirkülâsyonunun yılda 25 milyona ulaştıracağı vurgulanan, İzmir-İstanbul otobanının yapımı bu günlerde Karacabey`in Kuzeyinden Balıkesir İl sınırına doğru geldiği işaret edildi. MAK-YOL yetkilisi 2016 yılı sonuna doğru Balıkesir -Soma arasındaki yolu bitirmeyi hedeflediklerini anlattı. MAK-YOL yetkilisi çalışmalarıyla ve Viyadüklerle ilgili şu bilgileri verdi:
“Bugün gelinen noktaya baktığımız da deniz ortasında yer alan köprü ayaklarımızın, kazı çalışmaları, keson çalışmaları imalatları devam etmektedir. 37 adet Viyadükümüzün 11`inde yoğun çalışmalarımız devam etmektedir. Toplam boyutu 3 bin 500 metre olan Viyadükümüzün de kirişlerinin döküm aşamasına gelinmiştir. Ufak ve büyük sanat yapılarının yaklaşık yüzde 40`ını tamamladık. Yani köprümüzün yüzde 28`inin tamamlandı diyebiliriz.”

50 BİN CİVARINDA İSTİHDAM SAĞLANACAK
Projenin üstlenicisi OTOYOL Yatırım ve İşletme A.Ş. (Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay ortaklığından oluşan firmaların bütün güçlerini Otoban yapımına verdiklerini belirten yetkili “Şimdiye kadar Balıkesir bölgesine çoktan girmiş olurduk. Otoban yapım ve işletici firmalar bir müddet kredi bulmakla uğraştıkları için biraz gecikme oldu. Bu aylarda iki ve üç vardiyalı çalışmalarla gecikmeyi telafi edeceğiz. Viyadüklerin Kirişlerini, Kolonlarını kendimiz döküyoruz. Böylece demir, beton kolon, kiriş bekleme gibi sorunlarımız olmuyor. Otoban`da tahminen 50 bin insan çalışacak” diye konuştu.

OTOBAN 9. 2 MİLYAR DOLAR`A MAL OLACAK
İzmir- İstanbul Otobanının geçiş ücretinin 35 dolar olacağını belirten yetkili “9. 2 milyar dolara mal olacak yol bittikten sonra, 18 servis, 22 akaryakıt istasyonu, 40 kadar da alışveriş, kâffeler ve lokantalar olacak. Gişelerinde çalışan işçileri olacak. Yolda iki adet araç çekici sürekli devriye gezecek. İki ayrı merkezde Sağlık Ocağı veya sağlık merkezi gibi yerler bulunacak.
Yani yoldan geçiş ücreti 35 dolar olacak, ama çok yönlü hizmetlerde olacak. Denetimsiz olacak olan bu yolda herkes aracının hızı kadar gidebilecek” şeklinde konuştu.

Kaynak: http://www.demokratgazetesi.com.tr/haber-5278-m-s ...liyor.html

2 yıla kadar Bursa-İstanbul arası (köprü dahil) tamamlanacağı söylenmekte.
Geriye kalan kısmı da 2 yılı alır.


Misafir 5742

3 yıl önce - Cmt 09 Ağu 2014, 18:29

Alıntı:
Denetimsiz olacak olan bu yolda herkes aracının hızı kadar gidebilecek

T.C. kanunları geçerli olmayacak bu yolda galiba?


002002
3 yıl önce - Sal 14 Ekm 2014, 21:43

susurluk ve şavaştepe arası yeni otoban yolu ölçekli haritası olanlar paylaşabilirmi lütfen

Berktuğ
site denetçisi

3 yıl önce - Sal 23 Arl 2014, 01:16

OTOBANIN BALIKESİR AYAĞINDAKİ ÇALIŞMALARI MARTTA
Alıntı:
Bir adı da `sürat yolu` olan İzmir-İstanbul arası otobanın çalışmaları Karacabey`in kuzeyine kadar geldi. 2015 yılı Mart ayında Nurol firması Susurluk-Savaştepe arasına başlayacak. Bu bölgede üç firma birden bütün makine aksamını yığarak burasının bitirilmesi için büyük uğraş verecek.



YALOVA-İZMİR ARASINDA ÇOK SAYIDA VİYADÜK VE KÖPRÜ VAR
İzmir-İstanbul arasındaki otobanın yapımını konsorsiyumdaki 6 firmanın 2017 yılında bitirmek için yoğun çalışma içine gireceği öğrenildi. Eskihisar-Yalova arasında yapımı devam eden köprünün direklerinin bittiğini belirten yetkililer “İtalyan firma Köprünün halatlarını ve diğer asfalt işlemlerini yaparken, 5 firma Sabuncubeli altındaki tünelin ağzına kadar yolun yapımını gerçekleştirecek. NUROL-MAKYOL gibi diğer firmalar yolun Yalova`dan İzmir`e kadar olan bölümünü yapacak” dediler.
İzmir-Yalova arasındaki otoyolun bölümünü yapacak olan 5 firmanın çalışmalara Mart ayında başlayacağını anlatan yetkili “2015 yılında Balıkesir bölgesinde çok büyük çalışma başlayacak. Savaştepe-Susurluk arasındaki bölümün 2015 yılında bitirilmesi düşünülüyor. Her firma kendi payına düşen bölgelerde çalışmalarını başlatacak. Ancak Karacabey-Savaştepe arasını üç firma birden bütün makine aksamını yığarak bu bölgenin bitirilmesini için büyük uğraş verecek” şeklinde konuştular.

Kaynak: http://www.demokratgazetesi.com.tr/haber-6315-m-o ...artta.html

Artık bir an önce başlanması gerekir.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 91011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara