Ana Sayfa  



İETT Otobüsleri - Tarihçe, Nostalji ve Hatıralar (İETT Buses, History and Nostalgia)
Sayfa: 1, 2, 3 ... 337, 338, 339  Sonraki
cevap yaz Ana Sayfa -> ULAŞIM
Kemal



Sal 13 Oca 2004, 12:51   İETT Otobüsleri - Tarihçe, Nostalji ve Hatıralar (İETT Buses, History and Nostalgia)

Anahtar Kelimeler :troleybüs, trolley, trolleybus, trolleybuses, iett, bus, buses, istanbul, lines, ansaldo san giorgio, genova, alfa-romeo, electric, bus-stop, plans, trams, fleet number, solo, galata bridge, pera, katener, track, pole, route, traffic, ring, electromagnet, vehicle, 1961, 1984, eshot, izmir, 1928, 1931, 1942, articulated, double decker, renault scemia, scémia, omnibus, gazoille, gas-oille, white, scania-vabis, ford, dodge, twin coach, bulldog, büssing, 5500, 6000, 6500, latil, latille floirat, chausson d615h, skoda ro 706, rto max, mercedes benz 0321, O321, 0317, 0319d, magirus deutz, saturn ıı, leyland, levend, panther, consul, u47d, u2d, modified, garage, şişli, aksaray, topkapı, bağlarbaşı, beşiktaş, terminus, ikarus 260, 280, man sl200, sg220, d58, d60, e113, 12rst, arrival, england, sweden, egypt, france, germany, italy, hungary, world war, bosphorus



İBB Bağlarbaşı eski otobüs garajını taşıtlar müzesi haline getirmek için proje geliştiriyor, hatta ben de onlara eski Skoda otobüsleri Çek cumhuriyetinden satın alıp sergilemeleri için bazen e postalar atıyorum. İETT'nin elinde hala daha eski atlı ve elektrikli restore edilmeyi bekleyen tramvaylar da var. Fenerbahçeye giden yanları açık tramvay dahil olmak üzere bunların da yeni taşıt müzesinde sergilendiğini görmek çok hoş olacak.




 mesajı beğendiniz mi?: +5
OsmanBey



Cum 21 Oca 2005, 00:16  

Aklıma Leyland geldi, debriyajsız, yarı otomatik küçücuk vites kolları vardı.



 mesajı beğendiniz mi?: +1
Akın Kurtoğlu




Prş 03 Şub 2005, 05:00   İETT Otobüsleri - Tarihçe, Nostalji ve Hatıralar

ESKİ İETT OTOBÜSLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA...

İETT'nin otobüsleri ve hatları üzerine bayağı detaylı bir araştırmam ve buna bağlı olarak da oldukça geniş yapıda, görsel ve listelere dayalı bir arşivim var. İETT'nin kurulduğu günden bu yana açtığı hatların güzergâhları ve hat numaraları, İstanbul çapında ulaşım ağının adım adım genişlemesi ve farklı zamanlarda kullanılmış çeşitli İETT otobüsleri ile ilgili araştırma yapan ya da ilgilenen arkadaşlarla irtibat kurmak istiyorum...
Herkese selâmlar...

Akın KURTOĞLU


(+)

1961 model bir Skoda-RTO-Max İETT otobüsü (416 kapı numaralı), Lâleli'den Aksaray'a doğru inerken...



(+)

457 kapı numaralı 1957 model bir Skoda-RO-706 İETT otobüsü, "22" numaralı "Eminönü-Emirgân" seferinde, Arnavutköy'den geçerek Bebek istikametine doğru giderken...
____________________
.


 mesajı beğendiniz mi?: +14
OsmanBey



Prş 03 Şub 2005, 05:07  

Akın Bey,

Fotoğraflarınız benim gibi Istanbul IETT otobüslerine (geçmiş zaman otobüsleri, Leyland Levend, Skoda, Mercedes, Ansaldo) düşkün birisi için çok makbule geçti. Eğer elinizde başka fotoğraflar da var ise size minnettar kalabilirim.


 mesajı beğendiniz mi?
Akın Kurtoğlu




Prş 03 Şub 2005, 07:37   İETT Otobüslerine EK

3 eski İETT otobüsü resmi daha yolluyorum.

Akın KURTOĞLU


 

(+)



 

(+)



 

(+)


 mesajı beğendiniz mi?: +6
Hikmet



Prş 03 Şub 2005, 20:35  

Ne güzel fotğraflar bunlar...İnsan çok farklı şeyler hissediyor özellikle böyle eski belediye otobüslerini görünce...Leyland otobüslerin zamanını iyi hatırlıyorum.Hatta Kemal Sunal filmlerinde bazen rastlayınca hala hoşuma gidiyor.Otobüsün arkası çukur bir bölümden oluşuyordu. O küçücük yere 15-20 kişi ayakta dolardı.. Tıs tıs açılıp kapanan ince kapıları vardı. Özellikle o otöbüslerle ilgili fotğrafları olanlar varsa sitede görmek isterim arkadaşlar...

 mesajı beğendiniz mi?: +1
Akın Kurtoğlu




Cum 04 Şub 2005, 01:16  

Sitede Hikmet Bey'in bahsettiği Leyland otobüsler (202'si 1968'de ve 98'i 1969'da olmak üzere) toplam 300 adet alınmışlardır. Yarı-otomatik vitesli ve 36 oturma yerine, 39 ayakta durma yerine sahip toplam 75 kişilik otobüsler olmakla birlikte, her seferde bir kerede ortalama 100 kişi taşıyarak, firma yetkililerini hayretleri içinde bırakan basık tavanlı otobüslerdi bunlar) Kod numaraları 810-1109 arasında İETT'ye kaydedilmişlerdi. Son kalan 8 tanesi 1992'de Macaristan'dan 1404 adet İkarus alınıca seferden çekildiler. İstanbul'da daha çok ring hatlarda (L1A-L2A Levend-Beyazıt, T1-T4-Taksim-Beyazıt, 23-23A Bebek-Taksim, K1-K4 Kurtuluş-Beyazıt, M1-M4 Maçka-Beyazıt) ve birkaç da düz hatta (83-Taksim-Topkapı, 87-Taksim -Edirnekapı, 22C-Bebek-Eminönü, 50-Levend-Tünel, 50D-Levend-Taksim, 60-Maçka-Tünel, 70-Kurtuluş-Tünel) hatlarında ilk olarak servise verildiler. 70'li yılların sonunda eskimeye yüz tuttuklarında ise, İstanbul'un hemen tüm hatlarında dönüşümlü olarak seferlere çıktılar. 1985-90 yılları arasında bağlı bulundukları garajlar, 210 adetle Şişli Garajı ve 90 adetle Topkapı Garajı idi.
Elimde bulunan bol miktardaki Leyland otobüs resmini, ebatlarından ötürü site 650 bayt sınırı sorunundan dolayı kabul etmiyor...
Akın KURTOĞLU
İstanbul


 mesajı beğendiniz mi?: +2
Alp



Cum 04 Şub 2005, 14:06  

Böylesi ilginç bir uğranışınızın olması ne hoş.Daha fazla resim görüp ailemizdeki bireyleri de ekran başına toplamak isteriz.Özellikle de büyük amcalarım bu konuda çok meraklılar.Lütfen resim konusunda birşeyler yapalım.

Saygılar

Alp


 mesajı beğendiniz mi?
Mustafa Noyan




Cmt 05 Şub 2005, 11:42   1404 İkarus

Akın Bey'in bahsettiği 1992 yılında planlanan 1404 İkarus otobüsün tamamı alındı mı?
Benim hatırlayabildiklerim ve İETT websitesinin otobüs filosu bilgilerinden halen çalışan:

IKARUS 280.67 (91-801/91-930) ilk kapı numaraları 1416-1545: 130 adet

IKARUS 260.70  (90-101/90-105)                                               :  5 adet

IKARUS 260.25 (91-101/91-120) ilk kapı numaraları 2205-2224  : 20 adet

IKARUS 260.25 (92-101/92-776) ilk kapı numaraları 3350-4025 : 676 adet

IKARUS 260.25 (93-101/93-500)                                              : 400 adet

IKARUS 260.25 (93-501/93-600) Doğalgazlı                              : 100 adet

IKARUS 260.25 (94-101/94-148)                                              :  48adet

toplam: 1379 İkarus 1991-1995 arası Macaristan'dan alınmış,

IKARUS IK.161 (92-801/92-825)                                              : 25 adet  
Eski Yugoslavya'dan, galiba Bosna'dan alınmış körüklü İkarus'lar bu hesaba dahil edilirse
Toplam 1404 otobüsün hiçbirinin başına birşey gelmeden hala kullanılıyor olması küçümsenemeyecek bir başarı olmalı değil midir?
Sitemizdeki İETTseverler kaportaları yenilenen ve tekrar boyanan otobüsleri nasıl buluyorlar?

Bir de Akın Bey'in mesajındaki L1A ve L2A yı hatırlayamadım, bir de L1 ile L2 vardı;
hangileri Levend - Beyazıt, hangileri Oyak Sitesi - Beyazıt (herhalde o zamanlar
Hürriyet Meydanı idi) hattıydı ve sonra OY1 ve OY2 olarak çalıştılar?


En son Mustafa Noyan tarafından Pzr 06 Şub 2005, 10:01 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


 mesajı beğendiniz mi?: +5
syigit1



Cmt 05 Şub 2005, 13:03   Ikaruslar

Mustafa Noyan arkadasimizin sonradan alindigini soyledigi Ikaruslardan sanirim Izmir Belediyesi de bir haylice almisti; yaniliyorsam arkadaslarimiz lutfen duzeltsin.

Alistigimiz Macar Ikaruslardan farkli olan bu otobusler, Makedonya'dan ithal edilmislerdi.


 mesajı beğendiniz mi?
Mesajları seç: