Ana Sayfa 915 bin Türkiye Fotoğrafı
İstanbul M4 metro hattı uzatma inşaatı (Kartal - Kaynarca)
123 ... 102103104   sonraki »
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
C. H. Engin Er

2 yıl önce - Cmt 31 Mar 2012, 12:21
İstanbul M4 metro hattı uzatma inşaatı (Kartal - Kaynarca)



Öncelikle M4 Kadıköy-Kartal Metro hattı hakkında bilgi vererek başlığımızın ilk iletisini göndermek istiyorum.

Kadıköy - Kartal metrosu yoğun araç trafiğine sahip D-100 karayolunun Kadıköy - Kartal arasındaki yükünü azaltmak, bu aksta hızlı ve kitlesel yolcu taşınmasını sağlamak amacıyla 90'lı yıllarda projelendirilmiştir. Başlangıçta Harem-Tuzla olarak düşünülmesine rağmen Marmaray projesiyle entegre edilmesinin daha uygun olacağı kanaatiyle başlangıç noktası sonradan Kadıköy'e kaydırılmıştır. Projeye göre Acıbadem - Kadıköy arası delme tünel, Acıbadem'den Kartal’a kadar olan kısmın ise hemzemin olarak inşa edilmesi kararlaştırılmıştır. Yıllarca İ.B.B. ve Karayolları arasında süren mülkiyet problemleri yüzünden hayata geçirilemeyen proje için 2002'de iki kurum arasında bir protokol imzalanmış ve Harem-Tuzla arasında D-100 karayolunun orta refüjü İBB'ye devredilmiştir.

Ocak 2005'de Yapı Merkezi-Doğuş-Yüksel-Yenigün-Belen inşaat ortak girişimi yani anadoluray grubu ile sözleşme imzalanmış ve 29 Ocak 2005'de de Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı Kadir Topbaş'ın da katılımı ile temel atılmıştır.

Çalışmalara başlandıktan sonra, yapılan analizlerde D-100 aksında yaşanan yoğunluğun enerji maliyetinin yıllık yaklaşık 80 milyon dolar olduğu, zaman kaybının değerinin ise yaklaşık 120 milyon dolar olduğu, inşaat maliyetleri, çevresel faktörler ve artacak yoğunluk da göz önünde bulundurulduğunda yapılacak bir metronun kısa sürede (6,5 yıl) kendini amorti edeceği ortaya çıkmıştır. İnşaat aşamasında D-100 karayolunun kısmen trafiğe kapatılacak olması, raylı sisteme ayrılacak bölüm dolayısı ile yolun kalıcı olarak daralacak olması, hafif raylı sistemin ihtiyaca tam olarak cevap veremeyecek olması gibi etkenler de göz önüne alınarak İTÜ görüşü, İETT önerisi ve UKOME kararıyla 2005 yılı temmuz ayında sistemin tamamen yer altında ve metro standartları ile inşasına karar verilmiştir.

Hattın metro olarak inşa edilmesi kararından sonra projeler gözden geçirilip ocak 2008'de ikmal işleri avrasya metro grubuna (Astaldi–Makyol–Gülermak) ihale edilmiş ve martta yer teslimi yapılmıştır.

Kadıköy – Kartal metrosunda kullanılacak araçlarla ilgili olarak da aranılan niteliklerde en uygun teklifi sunan İspanyol CAF firması ile Eylül 2009'da sözleşme imzalanmış ve vagon üretimleri başlatılmıştır.

Anadoluray grubu Kadıköy-Kozyatağı arasında kaba inşaat işlerini, Avrasya metro grubu ise Kozyatağı-Kartal arasındaki kaba inşaat işleri ve hattın tümünde istasyonlar dahil kalan tüm işleri yüklenmiştir. CAF ise 120 adet metro vagonunun üretim montaj ve bakımlarını üstlenmiştir. Anadoluray grubu 130 milyon euro+KDV, Avrasya grubu 752 milyon euro+KDV ve CAF ise 139 milyon euro+KDV yaklaşık bedelle sözleşme imzalanmıştır.

Kadıköy-Kartal metrosu 21,7 kilometre uzunluğundadır. Hattın tamamı yer altında 16 istasyonu bulunmaktadır. Bu istasyonlar sırasıyla Kadıköy, Ayrılıkçeşme, Acıbadem, Ünalan, Göztepe, Yenisahra, Kozyatağı, Bostancı, Küçükyalı, Maltepe, Huzurevi, Gülsuyu, Esenkent, Adliye/Hastane, Soğanlık ve Kartal'dır. Hattın tümünde istasyonlar ortalama olarak yüzeyden 35 metre derinde olup; Kadıköy, Ayrılıkçeşme, Ünalan ve Göztepe istasyonları deniz seviyesinin altındadır. İstasyonlar arası mesafe ortalama olarak 1300 metre olup, birbirine en yakın istasyonlar Maltepe ve Huzurevi (800 metre), en uzak istasyonlar ise Bostancı ve Küçükyalı (2300 metre)'dir. Metro hattının komuta merkezi Esenkent istasyonunda konuşlandırılmıştır, hattın parklanma ve bakım atölyeleri Küçükyalı-Huzurevi arasındaki harici tünellerde bulunmaktadır. 180-90 saniye aralıklarla sefer yapılan güzergahta yolculuk 29 dakika sürmektedir.

Metro hattı çift tünel olarak TBM ve NATM yöntemleri ile inşa edilmiş ve 56210 metre tünel kazısı gerçekleştirilmiştir. 5.350.000 kg ray 5500 adet kaynakla birleştirilmiş olup ana hat tünellerinde uzunlukları 18 metre olan parçalar kaynaklanmıştır. Metro hattının inşasında 5,5 milyon metreküp kazı gerçekleştirilmiş, yaklaşık 550 bin metreküp beton ve yaklaşık 75 bin ton demir kullanılmıştır. 8'li metro dizilerine göre tasarlanan peronlara sahip metroda, kullanılan araçlar enerji temininde rijit katener sistemini kullanmaktadır.

Tüm istasyonlarda yürüyen merdivenli giriş-çıkışların yanı sıra asansörlü giriş-çıkışlar da bulunmaktadır, D-100 karayolu güzergahındaki tüm istasyonlarda kuzey ve güney taraflarda giriş-çıkışlar ve bu giriş-çıkışlar arasında alt geçitlerde bulunmaktadır.

Kartal-Kaynarca Metrosu ise Kartal'dan itibaren hattın 4,5 km daha uzatılarak Pendik'de bulunan Tavşantepe bölgesine ulaştırılması kısmını kapsamaktadır. Hat üzerinde Yakacık (Kurfalı), Pendik ve Kaynarca (Tavşantepe) isimli 3 istasyon planlanmaktadır.

Hat tünellerinin %85'lik kesimi TBM adı verilen köstebekler vasıtasıyla Kadıköy-Kartal Metrosu inşaatı esnasında kazılarak tamamlanmıştır, hat üzerine inşa edilmesi planlanan 3 istasyon için ihale hazırlıkları devam etmektedir. Kaynarca adı verilen Tavaşantepe'de inşa edilen istasyonun ileride inşa edilmesi planlanan Pendik-Sabiha Gökçen-Sultanbeyli Metrosu'nun 2.istasyonu ile entegre olacaktır.




(+)


Kadıköy-Kartal Metrosu inşaat çalışmaları artık neredeyse bittiği için, bu kısmı daha aktif ve derli toplu görebilmek için Kartal-Kaynarca Metro uzatma inşaatı ile ilgili paylaşımlarımızı burada yapalım...


erkankehya

2 yıl önce - Cmt 31 Mar 2012, 13:27

Belediye kararlı olursa hattın Kaynarca etabının tamamlanması uzun sürmez.Tünellerin bittiğini biliyoruz.Tünel inşaatlarında, metro işinde, inşaat şirketleri epey deneyim kazandı.
Yalnız söylemeden geçemeyeceğim bir şey var.Daha önce söyleyenler oldu. Kaynarca istasyonunun Kaynarcayla alakası yok.
Bunu yanı sıra doğrusu, bu hattın Tuzlaya kadar devam etmesidir.


Enes Zengin

2 yıl önce - Cmt 31 Mar 2012, 13:40

Kaynarca etabı ile birlikte bu metro mutlaka Tuzla yönüne hatta Gebze Otogar' a kadar bile uzatılabilir. Gebze ve Tuzla' daki geleceğe dönük hızlı şehirleşme düşünülerek bunun yapılması kanaatindeyim.

Belki Marmaray ve Anadoluray' ın paralel olarak ilermesi yolcu sayısında düşüşe neden olabilir ama geleceğe dönük bakılırsa ben faydalı olabileceği düşüncesindeyim.


C. H. Engin Er

2 yıl önce - Cmt 31 Mar 2012, 13:46

Kadıköy-Kartal metrosunun 1.000.000 yolcu potansiyeli olduğu söyleniyordu, Kartal-Kaynarca uzatma kararı verildikten sonra Kadıköy-Kaynarca yolcu sayısı 1.250.000 olarak zikredilmeye başlandı. Yani bu 4,5 km uzatma işi tüm hattın kapasitesini %25 artırıyor.

Bunun dışında 120 vagon sipariş edilmişken, ilave 24 vagon istendi ve toplamda 144 vagon olarak işletme yapılacak...



(+)


Bu kısım işlerinin tutarı 288 milyon lira, 96 milyon lirası 2012 yatırım planında. 2014'de bitmesi planlanıyor...


Mustafa Yıldırım
2 yıl önce - Pzr 01 Nis 2012, 11:33

Bilgilendirme için teşekkürler, yalnız resmini ilettiğiniz İBB'nin yatırım planlarını incelerseniz, bu hatla beraber birçok hattın 2010-2014 yatırım döneminde yapılması yada en azından yatırımlarına başlanması planlanıyordu (Bakırköy-Beylikdüzü raylı sistem vb.) ama bunlar gerçekleşmedi. Dolayısıyla bu bilgiler güncellenmesi gereken bilgilerdir.


C. H. Engin Er

2 yıl önce - Pzr 01 Nis 2012, 11:39

Bakırköy-Beylikdüzü için 2.000 TL yatırım bütçesi ayrılmış, o parayla ancak planların çizimlerinin çıktısı için kağıt falan alınır. Kartal-Kaynarca için ise 96.000.000 TL ayrılmış, o da kazılmış tünellerin ödemesi için muhtemelen.

Ben Kartal-Kaynarca Metrosu için 2012 sonu ya da 2013 başında ihale yapılacağını düşünüyorum, istasyon inşaatları ortalama 1,5 yıl sürüyor. 2012 sonunda ihale gerçekleşirse 2014- 29 Ekim günü açılışı yapılabilir...


zafertryk

2 yıl önce - Pzr 01 Nis 2012, 11:45

Başlığın buraya alınması çok mantıklı olmuş.


Kaynarca metro durağının şu an bilinen konumuyla ilgili ya yanlış bilgilendirme var yada yanlış planlandı. Tavşantepe de kaynarca durağının ne işi var acaba ? bu kesin bilgimidir ? neden böyle birşey yapılmışki? O durağın hiç kimseye bir faydası olmayacak diye düşünyorum.


Ayrıca bu tünel kazma işlemi tamamlanmışya betonlanması falan herşeyi yapılmış olarak bekliyor değilmi?


C. H. Engin Er

2 yıl önce - Pzr 01 Nis 2012, 11:59

Metro durağının yeri kesin, söylediğim gibi Pendik-Sabiha Gökçen-Sultanbeyli metrosunun 2.durağı da burada olacak. Şu an çok alakasız bir yer evet ama bölgeyi canlandırmak için çalışmalar var. Misal şu an inşaatı devam eden Tavşantepe köprülü kavşağı var, o tamamlanınca yanyollar tek yön olacak ve güneytaraf biraz hareket kazanacak.

Ayrıca Şua inşaatın bir projesi var 400 konutluk bir site mesela, yine kuzey taraf hala bomboş mutlaka bir şeyler planlanıyordur.

Neyse tünellerle ilgili olarak;


(+)


Yeşil ile gösterdiğim kısım NATM yöntemi ile yeni ihale kapsamında kazılacak onun dışında tüneller betonlaması vs.. hazır...


zafertryk

2 yıl önce - Pzr 01 Nis 2012, 12:46

bölge canlanacaktır ama kaynarca halkı orada oturmuyorki bence doğru değil durağın orada olması. zaten bu durakla pendik durağı arasında ne kadar mesafe varki? buraya kadar getirmişiz az daha götüremiyecekmiyiz yani

Ferhat1111
2 yıl önce - Pzr 01 Nis 2012, 14:58

Alıntı:
Metro durağının yeri kesin, söylediğim gibi Pendik-Sabiha Gökçen-Sultanbeyli metrosunun 2.durağı da burada olacak. Şu an çok alakasız bir yer evet ama bölgeyi canlandırmak için çalışmalar var. Misal şu an inşaatı devam eden Tavşantepe köprülü kavşağı var, o tamamlanınca yanyollar tek yön olacak ve güneytaraf biraz hareket kazanacak.

Ayrıca Şua inşaatın bir projesi var 400 konutluk bir site mesela, yine kuzey taraf hala bomboş mutlaka bir şeyler planlanıyordur.


Pendik Belediyesi yeni binasını Fevzi çakmak mah.yapmaya karar vermiş, Marmara Ünv.Hastanesinin hemen arkasında. 3.durakda Hastane olur herhalde. Bu durağa Kaynarcadan giriş çok kolay olacaktır. Tabi metro Tavşantepeden kuzeye yönelirse.

Dolayaoba ile Tersane bölgesi kentsel dönüşüme giriyor malum, dolayobada tavşantepe durağı olacak, metronun yönü her an tersaneye doğru değişebilir demedi demeyin


En son Ferhat1111 tarafından Pzr 01 Nis 2012, 14:59 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM