Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul metrosu: M12 Ümraniye-Göztepe hattı
« önceki   12345 ... 126127128   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 4
Burç

5 yıl önce - Cum 23 Mar 2012, 10:24

Alıntı:
otobüs ile 300 bin yerleşik nüfuslu bir ilçenin toplu taşıması ne kadar verimli olabilir ki?


Beylikdüzü, Esenyurt, Büyükçekmece, Silivri bunların toplamı 1 milyonu geçiyor.
Otobüsten başka bir araç yok.


Emre2001
5 yıl önce - Cum 23 Mar 2012, 10:43

Ataşehire bağlanacak metro kadıköy'e hangi güzergahtan gelecek bilen var mı ?

Burç

5 yıl önce - Cum 23 Mar 2012, 11:39

Arka sayfalardaki bir habere göre :
Bostancı – Kozyatağı – Ataşehir – Ümraniye – Çakmak güzergahında



tolginho

5 yıl önce - Cmt 24 Mar 2012, 01:58

Alıntı:
Bostancı-Kozyatağı arasında zaten kartal metrosu olmayacakmı ?


Benim tahminim Kozyatağı'ndan dümdüz aşağıya inecek, Şule pastanesi'nin olduğu köşeden minibüs yolundan devam edip Gösteri merkezi'nden ya da şu anki İETT otobüslerinin olduğu yerden Bostancı'ya inecek. İDO'ya kadar gitmeli.

Planlarda Bostancı gözüküyor ama birkaç ay önce bilgi edinmeden gelen haber Kozyatağı'na kadar gideceği yönündeydi.

Fakat dediğim güzergah olursa metroya çok yolcu toplar.


mesut arda
5 yıl önce - Cmt 24 Mar 2012, 03:35



daha önce bostancıdan (gerçek) kozyatağı (muhtemelen şakacı bayar vb. caddeler) üzerinden durak kozyatağına çıkıp oradan dudulluya raylı sistem olacağı defalarca konuşuldu başka başlıklarda da vardı ama hatırlayamadım


tolginho

5 yıl önce - Cmt 24 Mar 2012, 15:59

Alıntı:
daha önce bostancıdan (gerçek) kozyatağı (muhtemelen şakacı bayar vb. caddeler) üzerinden durak kozyatağına çıkıp oradan dudulluya raylı sistem olacağı defalarca konuşuldu başka başlıklarda da vardı ama hatırlayamadım


Dudullu'ya yapılacak olan Bostancı-Dudullu metrosu, daha sonra da Ümraniye üzerinden Etiler-Levent-Kağıthane-Kazlıçeşmeye kadar uzayacak. Ana metro omurgasını çevreyen çember hat olacak. O yüzden o hattın böyle kıvrımlar yaparak vakit kaybetmesi mümkün değil. Zaten planlarda da Bostancı'dan direkt olarak Bostancı Köprüsüne çıkacağı gözüküyor.

İlk durak Bostancı'da muhtemelen eski sabit pazarın olduğu yerde olacak ikinci durak ise Bostancı İlkokulunun olduğu yerde(muhtemelen benzin istasyonu yerine yapılır), üçüncü durağı ise Bostancı Kavşağı'nda.

Bahsettiğin hat ise bizim konuştuğumuz hat olmalı. Dediğin güzergah biraz daha uzun ama daha geniş bir bölgeyi tarıyor, daha da verimli olur. Tamamı minimum 4 katlı binalardan oluşan bir bölgeden bahsediyoruz.



onur58
5 yıl önce - Pts 26 Mar 2012, 02:58

her zaman dedigimi bir daha paylasiyim:

Anadolu Otoyolu koridoruna dört hatli bir yerüstü sistem (iki hat metro ve iki hat YHT/yük treni) kurulmali.
Bu sistemin YHT parcasi mümkünse Sögütlücesmede mevcut Marmaray hattina baglanmali, aynisi Kaynarca'da gerceklestirilmeli. YHT icin duraklar Sögütlücesme'de, SGH'da ve Gebze'de kurulmali. YHT Anadolu Gari ise Atasehir'e kurulmali. Sistem dedigim gibi tüpü gecerek Yenikapiya varip ordan Edirne tarafina devam etmeli. Yani Atasehir icin cok önemli bir proje olabilir.

Metro ve YHT icin düsündügüm istasyonlar böyle:

[Kadiköy] (M4,IDO)
[Sögütlücesme] YHT (Marmaray, Metrobüs)
[Fikirtepe] (Metrobüs)
[Ünalan] (Metrobüs, M4)
Fetih
Cumhuriyet
Mustafa Kemal
Atasehir Gar YHT (M6)
Serifali
Ferhatpasa
Samandira
Hasanpasa
Sultanbeyli
Hamidiye
Aksemsettin
Viaport
[Sabiha Gökcen Havalimani/Airport] YHT
[Tavsantepe (Kaynarca)] (M4)
Kaynarca (Marmaray)
... ve mevcut Banliyö hatti
Gebze YHT

[...] = yeralti istasyonu, YHT = Hizli tren gari, M6 = Bostanci-Dudullu (veya benzeri proje)

Sehircilik acisindan bu hatti yeraltina almak mantikli degil, aynisi elbette M4 icin de gecerliydi. Otoyolu semtleri ikiye bölüyor, ortalarindan geciyor. Belli bir yer harcanmis, ve araba trafigine kayip. Yeraltindan metro vermek E-5 ve D-100 üzeri koridorlarda mantikli degil. Metrolari viadükten vermek, yeraltindan daha tasarrufludur, ve insaat süresini azaltir. M4'de yapilan hatalara gerek yok.


Tarık Akın
5 yıl önce - Sal 27 Mar 2012, 10:22

Şehir planlamacılığı açısından, nazım planları hazırlanırken banliyö hatları için güzergah belirlenip buralara imar izni verilmemeliydi. Banliyö hattı, yüzeyden gideceği için inşaası kolay, maliyeti ucuz olacaktı. Bugün İstanbul'da düşünülen metro hatlarının bir çoğu banliyö hattı olarak yapılabilirdi.

Ataşehir'in çevresi, Ünalan, Örnek mahallesi, Barbaros mahallesi, Küçükbakkalköy, Şerifali, Dudullu, Ümraniye merkezin dışı, Kurtköy, Sultanbeyli'nin ne kadarlık bir geçmişi var? Artık banliyö için geç kalındı. Viyadükler ve trafikle kesişmeyecek şekilde LRT hatları belki olabilir ama ne kadar mümkün?

Şimdi gördüğümüz gibi Sultanbeyli-Ataşehir-Kadıköy metrosu planlanıyor. Ataşehir ve çevresinin Kadıköy'e gidebilmesinden çok diğer ulaşım akslarına erişimi önemli. Bu da havaray ile planlanıyor. Bu metro Sultanbeyli ve çevresi için iyi olacak.


meric turkbikmaz

5 yıl önce - Sal 27 Mar 2012, 11:19

Baştan bozuk bir sistem ucubik yöntemlerle düzeltilmeye çalışıyor.

Ümraniye'de oturuyorum. Her gün 70 km yol yapıp Akfırat-Tuzla'daki Okan Üni.'ye gidiyorum. Yol manzaram; sadece 8-10 yıl içerisinde kesilip biçilen ormanların üstüne inşa edilen kargacık burgacık plansız, yolsuz yordamsız, sıvasız boyasız ve gözünüzün görebildiği boyunca camii minaresinden geçilmeyen anlamsız bir yerleşim, Sultanbeyli.

Ben bu bölgenin daha fazla rant kapısı olmasını istemiyorum. Bizim vergilerimizle İstanbul merkez adam edileceğine gittiler oraları da talan ettiler, şimdi yine doğmamış yetimin hakkını gasp ederek onlara yatırım götürecekler. İS-TE-Mİ-YO-RUM!


murats1907
5 yıl önce - Sal 10 Nis 2012, 08:59
İstanbul Finans Merkezi'ne Metro Geliyor


[url=]http://ekonomi.haberturk.com/emlak-mortgage/haber/732411-paranin-merkezi-insa-ediliyor[/url]

Alıntı:
Finans merkezine ulaşımın yüzde 70-80 oranında toplu taşıma ile sağlanacağını ifade eden Kurum, ''Burada 70 bin çalışanın olacağı düşünülüyor. Bu kadar çalışanı toplu ulaşımla buraya getiremezsiniz. İstanbul Büyükşehir Belediyesi bununla ilgili Çekmeköy-Ümraniye, Kadıköy-Kartal metrosuna bir bağlantı hattı planlıyor. Bu hat finans merkezinin içinden geçecek. Trafik tamamen yerin altında olacak'' şeklinde konuştu.





sayfa 4
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   12345 ... 126127128   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM