Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul metrosu: M12 Ümraniye-Göztepe hattı
123 ... 141142143   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
Tarık Akın
6 yıl önce - Cum 16 Mar 2012, 10:43
İstanbul metrosu: M12 Ümraniye-Göztepe hattı


İstanbul Finans Merkezi’nin projesini tamamlayan Çevre Bakanı Erdoğan Bayraktar, çalışmaları Başbakan Erdoğan ve bakanlara tanıttı.

Merkez tamamlandığında 30 bin kişiye istihdam sağlayacak. Uzun süredir üzerinde çalışılan İstanbul Finans Merkezi'nin (İFM) projesi tamamlandı. İstanbul'u en önemli finans merkezlerinden biri yapmayı hedefleyen proje, 2,5 milyon metrekare alan üzerine inşa edilecek. Yerli ve yabancı proje şirketlerinin ortak çalışması sonucu ortaya çıkan projede 560 bin metrekare ofis, 90 bin metrekare alışveriş alanı, 70 bin metrekare otel, 60 bin metrekare rezidans ve 2 bin kişilik bir konferans merkezi olacak. Proje tamamlandığında 30 bin kişiye istihdam imkanı doğacak.

New York, Londra ve Dubai'deki finans merkezlerinden daha büyük bir alanı kapsayacak olan İFM, Anadolu yakasında Ataşehir ile Ümraniaye ilçe sınırlarının kesiştiği noktada inşa edilecek. Merkez iki metro hattıyla da şehre entegre edilecek. Yer altında 24 bin araçlık dev otopark bulunacak yer üstünde binalar arasında bisikletle ve yaya olarak gidilmesi sağlanacak. BBDK, Halkbank, Vakıfbank, BBDK, SPK da finans merkezine taşınacak.

İstanbul Finans Merkezi altyapı komitesinin koordinasyonunda yapılacak eylemlerde, raylı sistem proje yatırımlarının hızlandırılmasıda var. Bu bağlamda Ataşehir için düşünülen raylı sistem projeleri aşağıdaki gibidir:

*Ataşehir-Sabiha Gökçen Havalimanı arası raylı sistem bağlantısı,

*Ataşehir’i D-100 ve TEM koridorlarına bağlayan raylı sistem bağlantısı,

Kaynak: http://ifm.ibb.gov.tr/Calismalar/Sayfalar/Anasayfa.aspx

Bundan sonra Ataşehir'e metro bağlantısı yapılması ile ilgili gelişmeleri bu başlık altında toplayalım.


murats1907
6 yıl önce - Cum 16 Mar 2012, 10:52

atasehir e raylı sistem yapılması cok gec kalmıs bir proje bunca konut ve ofis projeleri planlanırken baslamalıydı ama en azından simdi gec de olsa fark ettiler bu sorunu.
Umarım bu sefer gercekten rekor kırarlar ve metro yada havaray seklinde atasehir i diger hatlara baglarlar yoksa 2 seneye su an zaten tıkalı olan atasehir karayolu trafigi isin icinden cıkılamaz hale gelicek.


engygl
6 yıl önce - Cum 16 Mar 2012, 10:52

2020 yılına geldiğimizde Ataşehir'de metro olacak mı bakalım, şimdiden düşeyim bu notu da bunama belirtileri başlayıp unuttuğumda bakınca hatırlarım..



Burç

6 yıl önce - Cum 16 Mar 2012, 10:58

Alıntı:
yer üstünde binalar arasında bisikletle ve yaya olarak gidilmesi sağlanacak


Karda, kışta, yağmurda borsacılar, yatırımcılar, iş adamları için çok mantıklı değil.


Onur Kandemir

6 yıl önce - Cum 16 Mar 2012, 11:09

Ben inanmıyorum bu projeye, doğrudürüst otobüs bile konulmamış yere metro 10 senede gelmez...

O yüzden taşınıyorum bir an önce ulaşımı kolay bir yere


Onur Kandemir

6 yıl önce - Cum 16 Mar 2012, 11:11

Bu arada, burada kolay çözüm Seyrantepe tarzı, Kadıköy - Kartal Metrosundan çıkan bir uzantının yapılmasıdır bence...

İlk durak Batı 2. Durak Doğu Ataşehir olabilir.

Aktarma kolay olsun ki insanlar kullanabilsin..



etoksoz
6 yıl önce - Cum 16 Mar 2012, 11:12

Alıntı:
Ataşehir’i D-100 ve TEM koridorlarına bağlayan raylı sistem bağlantısı


TEM koridoruna erişim ile ne kastediliyor. Ataşehir TEM'in kenarında zaten

Alıntı:
Bu arada, burada kolay çözüm Seyrantepe tarzı, Kadıköy - Kartal Metrosundan çıkan bir uzantının yapılmasıdır bence...


Bir uçuda Üsküdar Çekmeköy-... Metrosuna bağlanmalı


murats1907
6 yıl önce - Cum 16 Mar 2012, 11:38

Alıntı:
Karda, kışta, yağmurda borsacılar, yatırımcılar, iş adamları için çok mantıklı değil.



Londra da nasıl bankacılar karda kısta yürüyerek veya bisikletle ise gidebiliyosa bizdede gidilebilir.
Yeterki kaldırım olsun ustune basınca camur fıskırtmasın gereken yerlere bisiklet yolları, park yerleri yapılsın.


Burç

6 yıl önce - Cum 16 Mar 2012, 11:42

Londra'da, New York'da, Dubai'de arabayla istediğin binanın önüne gidebilirsin.
Yukarıdaki yazıda arabaların giremeyeceği bir finans merkezinden bahsedilmiş.
Çevreci ve bisikletsever olmak için seçilecek en son yer şehrin finans merkezidir herhalde.


sinanucar
6 yıl önce - Cum 16 Mar 2012, 12:00

metro gelecekse (?), şöyle bir proje daha faydalı olur.
marmaray nedeni ile eski işlevini kısmen kaybedecek haydarpaşa başlangıçlı bir demiryolu hattı;
haydarpaşa - ibrahimağa ( yeraltı - marmaray ile entegreli) - uzunçayır (yeraltı- metrobüs ve kartal metro ile entegre) - göztepe köprüsü (yeraltı- kartal metrosu ve planlanan kazlıçeşme lastik tüpü ile entegre) - barbaros mahallesi ( yerüstü- varyap meridyen yanı) - finanspark ( yerüstü - soyak yenişehir -çakmak polis merkezi karşısı) - şerifali ( yerüstü- ş.güneş bulvarı yanı) - sanayi ( yerüstü- TEM gişeler yanı) - ferhatpaşa (yerüstü - TEM yanyol üzeri) - Samandıra kavşak ( TEM yanyol-yerüstü) - Sultanbeyli ( TEM yanyol -yeraltı) - Viaport (Yerüstü) - Yenişehir (Yerüstü) - Harmandere( yerüstü ) - SGHL ( Yeraltı) - Derisanayi (yerüstü) - Şekerpınar (Yerüstü) -GOSB( yerüstü) - Güzeller OSB( Yerüstü) - Gebze Kuzey GAR (yerüstü) - Ankara dorğultusunda konvasiyonel demiryolu yapılır ve belirtilen istasyonlarda duruşlu marmaray kalitesinde banliyö-metro işletilebilir.
Finanspark'a raylı ulaşım gerçekleşirken, anılan yerleşim birimleri ve sanayi bölgelerinin yolcu-lojistik ihtiyaçları cevaplanmış olur.
Bunun yanısıra, bostancı ido - bostancı köprüsü - içerenköy- k.bakkalköy- türkiş blokları- doğu ataşehir- finanspark- atakent - istiklal mahallesi - ümraniye çarşı - nato yolu- yavuztürk mahallesi - ata2 konutları - rasathane - anadolu hisarı sahil güzergahında metro yapılarak; bostancı / adalar / yalova , kartal metrosu- kuzey banliyösü ( yukarıda bahsedilen), çekmeköy metrosu ve ötesini anadolu yakasında yekpare haline getirecektir.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 141142143   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM