Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
eray36
8 yıl önce - Prş 23 Şub 2012, 15:38
Bursa Uludağ Elektrik Dağıtım A.Ş. (UEDAŞ) hakkında haberler, şikayetler ve düşünceler


Son haftalarda Bursa medyasında çok konuşulan UEDAŞ'ın haksız tahsilatları,abonelerin UEDAŞ'a rahat ulaşamamaları ve borcunu 1 gün bile geç ödeyen abonelere hemen uyarı bırakılması insanları bıktırdı. Bursa Valisi Şehabettin Harput'un UEDAŞ'a yazdığı mektubun bir kopyasını da Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı'na göndermesi bardağı taşıran son damla oldu. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız sorunu çözmek için bürokratlarıyla Bursa'ya geliyor. Gündem de UEDAŞ'ın ruhsat iptali de var.

İlgili haberler

http://www.olay.com.tr/makaleler/ahmet-emin-yilma ...13952.html

http://www.olay.com.tr/makaleler/ahmet-emin-yilma ...14014.html


Özelleştirme, gerçekten dert oldu. UEDAŞ, önce borcunu düzgün ödeyen fakat sadece 1-2 gün unutan abonlerin elektriğini keseceğine, kaçak kullananların elektriğini kessin.


eray36
8 yıl önce - Prş 23 Şub 2012, 15:46

Şimdi bulduğum bir haberi paylaşmak istiyorum. Başlığı açmışken isabet oldu.

Alıntı:
Elektrik kesintileri ne zaman bitecek?
Ben Osmangazi Pınarbaşı Mahallesi’nde oturuyorum. Elektriklerimiz hemen her gün kesiliyor. Evdeki cihazlarda arıza olmaya başladı. UEDAŞ’ı aradım, Araştırma-Geliştirme ile görüşmemi söylediler. Oradaki yetkili ise, kendisinin de elektriklerinin kesildiğini söyleyip telefonu kapattı. Devamında başka birkaç bölümü aramama rağmen bilgi veren kimse olmadı. Ve sonunda bu köşeye yazma gereği doğdu. Ne olacak bu kesintilerin sonu, ne zaman bitecek? Ayrıca neden, arıza şurada, şu kadar saat sonra elektrik gelecek gibi açıklamalar duyamıyoruz? Evdeki arızalanan cihazlarımızı ne yapacağız? Bunun çözümünü kim sunacak?
Mahalle sakini


23 Şubat 2012 tarihli Olay Gazetesi'nde Söz SİZDE köşesi

Kaynak : http://www.olay.com.tr/makaleler/soz-sizde/aylik- ...14008.html


Vali Şehabettin Harput'un mektubundan sonra da değişen bir şey olmamış.



ozgurfantastik
8 yıl önce - Prş 23 Şub 2012, 16:10

Benim en buyuk sikintim yollarimizdaki sokaklarimizdaki bozulan aydinlatmalarin degismedigi her yer karariyor ama hizmet sifir...

metehan88
8 yıl önce - Prş 23 Şub 2012, 16:33

Faturalar çok kabarık geliyor. Bize en son gelen fatura 92 tl, faturada elektirik kullanım bedeli olarak 49 tl yazıyor. Gerisi vergi, kaçak elektirik kullanım bedeli, trt payı falan işte. Saçma sapan şeyler kaçak elektirik kullananların borcunu biz ödüyoruz. Bence bu konuda hekes duyarlı olmalı. Kaçak elektirik kullanıldığını farkettiğimiz zaman ilgili makamlara durumu bildirmeliyiz. Herhalde ilgilenirler. En azından vatandaşlık görevimizi yapmış oluruz

hasan-hüseyin
8 yıl önce - Prş 23 Şub 2012, 16:41

İnşallah UEDAş'ın lisansı iptal edilir de Bursa'ya elektriği tekrar devlet verir.Devlet bu işi başaramıyor,derken özel sektör firması tamamiyle elektrik dağıtım olayını ve fatura politikaları ile rezil duruma getirdi.

Her haftasonu saat:00:00'dan sonra neredeyse Bursa'nın tamamının elektrikleri kesiliyor.Onlar yüzünden çalıştığım yerdeki bilgisayar sistemi tamamiyle çöktü ve yeni bir bilgisayar server sistemi kurmak zorunda kaldık.Zaten,faturayı ödememe gününü 1 gün geçtikten sonraki yapılan rezalet herhalde Türkiye'nin hiçbir yerinde yapılmıyordur.İnşallah şu UEDAş firmasından tez zamadan Bursa halkı kurtulurda bir rahata ereriz.



mustafaguler
8 yıl önce - Cum 24 Şub 2012, 00:16

Benimde anlam veremediğim nokta şu: fatura elinize geliyor ama bir şekilde o faturayı ödemiyorsunuz veya unutuyorsunuz. Ancak bir sonraki fatura tarihi geldiğinde bir bakıyorsunuz uyarı gelmiş. "faturanızı ödeyin yoksa keseceğiz" Tamam iyi hoş ödemedim diye uyarı yaparsın yapmasına da göz göre göre kaçak kullanan kişilere birşey yapmıyorsunuz da sadık abonelerin üzerine neden bu kadar yükleniyorsunuz?

Hele hele bu son zamanlarda belirsiz bir şekilde 1-2 saat süren elektrik kesilmelerine ne demeli? Özellikle oturduğum mahallenin belli bir bir kısmına enerji sağlayan trafo son bir yıldır arıza veriyor. Bu trafonun yetersiz olduğunu 5 yaşındaki çocuk bile öğrendi ama UEDAŞ yetkilileri bir türlü öğrenemedi. Birde UEDAŞ müdürü çıkıp televizyon kanallarına demeç verip devleti suçlar şekilde açıklama yapmaları yok mu gelde çıldırma. O zaman bu işin altından kalkamıyorsan yapmayacaksın. İş tahsilata gelince çatır çatır alınıyor ama iş yatırıma veya abonelerin en çok istediği şey olan bilgiye gelince hiçbirşey yok. Tek kelime ile yazıklar olsun


Batur

8 yıl önce - Cum 24 Şub 2012, 00:25

UEDAŞ saçma sapan uygulamalarından dolayı milletin bedduasını çok aldı, Enerji Bakanı Bursa’ya geldiğinde bunların lisansını iptal ederse şaşırmam, fazlasıyla hak ettiler .

eray36
8 yıl önce - Cum 24 Şub 2012, 16:59

Bakandan UEDAŞ’a: ’Vatandaşınızla muhatap olacaksınız’

Alıntı:
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, özellikle son bir ayda olumsuz hava koşullarından dolayı yaşanan bazı kesintilerin özel şirketten kaynaklanmadığını, ’Şu anda kendimize, özellikle geçtiğimiz ay için de söylüyorum; bir bahar mevsimi muamelesi yapamayız, bu gerçekçi olmaz’ dedi.

Bursa’da, Çelik Palas Otel’de düzenlenen Uludağ Elektrik Dağıtım A.Ş (UEDAŞ) Değerlendirme Toplantısı’na katılan Bakan Yıldız, gazetecilerin sorularını yanıtladı.

Yıldız, ’kayıp kaçaklarla’ ilgili soru üzerine, Türkiye’de doğalgazda bölgesel, elektrikte de ulusal tarifenin cari olarak işletildiğine dikkati çekti.

Bakan Yıldız, şunları kaydetti:

’Bu ne demek? Her dağıtım bölgesinin doğalgazda hizmet dağıtım bedeli farklıdır. Yapıldığı ihale üzerinden, 2003 yılında başlattığımız ihalede, bunların arasında en eski olanlar, yine şu anda bulunduğumuz, Bursa, Eskişehir, İstanbul, Ankara gibi illerdir. Ama onun yanında şu anda 70’e ulaşan ilimizdeki dağıtım hizmetleri tamamen bölgesel tarife niteliğindedir. Yani BOTAŞ’ın verdiği veya özel sektörden alınan doğalgazın fiyatı 100 birim ise bunun üzerine koydukları hizmet dağıtım bedeli üzerinden doğalgaz vatandaşımıza ulaştırılmaktadır. Ama elektrikte ise bir kısım düzenlemeleri, dediğim gibi bu değişimin yönetilmesiyle beraber bütün özel şirketlerin 21 dağıtım bölgesinde, şu anda 12’dir özel şirket elinde yürütülen... 21 dağıtım bölgesinde tamamen özel sektör eliyle dağıtılmasından sonra ulusal tarife tekrar tartışmaya açılacaktır. Yani Edirne’den Kars’a varıncaya kadar, Türkiye’nin her bir ilindeki hizmet dağıtım bedeli ve elektrik fiyatı aynıdır. O yüzden kayıp kaçaklarla alakalı ister İstanbul’un bir merkezinde isterse Mardin’de, ister Edirne’de, ister İzmir’de, nerede olursa olsun, hepsi bir havuza atılıyor, artılar ve eksiler o havuzda değerlendirildikten sonra çıkan tek fiyat vatandaşımıza fiyat olarak sunuluyor. Bizim 2015 yılının sonuna kadar biraz önce de bahsettiğim gibi mutlaka bunun daha sistematik olduğu ve Türkiye ortalamasının yüzde 9’lar olduğu bir ortam oluşturacağız, biz buna inanıyor ve güveniyoruz. Bu hedeflerimizi de son derece gerçekçi buluyoruz ve o yüzde 9’larla beraber inşallah bu sıkıntının daha da aza ineceğini bilmemiz lazım. Hem nimetlerin hem de külfetlerin paylaşıldığı bir ortam şu anda. 2015 yılının sonuna kadar bunların her birisini inşallah düzenlemiş olacağız.’

-’Bahar mevsimi muamelesi yapamayız’-


Bir gazetecinin ’Elektrik kesintilerinin habersiz yapıldığı ve dağıtım şirketi yetkililerini ulaşılamadığı’ yönündeki iddiaları hatırlatması üzerine Yıldız, işletmeden kaynaklanan problemler varsa, burada onların tek tek konuşulacağını söyledi.


Yıldız, gerek kamuya gerekse özel sektöre bu manada hem tavsiyelerini hem de direktiflerini vereceğini vurgulayarak, şöyle dedi:

’Ama şunun ayıklanmasını isterim. Özellikle son bir ayda olumsuz hava koşullarından dolayı yaşanan bazı kesintilerin özel şirketten kaynaklanmadığını belirtmek isterim. Mesela hemen Bursa’da burada, Adapazarı ile Bursa arasında bir sıkıntı yaşandı. Gerilim trafosu patladı ve bölge elektriksiz kaldı. Bunun elektrik dağıtımı ve özel şirketle herhangi bir alakası yok.’

Burada her şeyi açık ve net olarak konuşacaklarını vurgulayan Yıldız, konuşmasını şöyle sürdürdü:

’Fransa’da 42 noktada elektrik kesintisi oldu, bine yakın köyde elektrik verilemedi. Avrupa’dan bahsediyorum. Brezilya’da, Amerika’da, Kanada’da elektrik kesintileri oldu. İngiltere’de farklı zamanlarda oldu. Yani şu anda kendimize, özellikle geçtiğimiz ay için de söylüyorum; bir bahar mevsimi muamelesi yapamayız, bu gerçekçi olmaz. Son derece olumsuz, yoğun soğukla beraber bu işletmecilik yapılıyor. Zaman zaman bunun aksamasını anormal karşılamıyorum, çünkü Hazar Denizi’nde, 600 metre civarında buz tuttu 40 santim kalınlığında. Doğalgaz tedariklerinde zaman zaman sıkıntılar yaşandı. Ama biz bunları vatandaşımıza olabildiğince az aksettiriyoruz. Bunların kurguladığımız yatırımla beraber 2015 yılının sonuna kadar yine 8,5 milyar TL civarında yalnızca elektrik dağıtımına yatırım yapılacak. Dikkat edin bu bölgede, Bursa’da, Çanakkale’de, Yalova’da ve Balıkesir’de bundan 2-2,5 yıl öncesine göre, tam 3 katına çıkan bir yatırım kalemi var. Yani biz buraya yaptığımız yatırımı Türkiye’nin büyümesinden daha büyük tutmalıyız ki onları telafi ediyor olalım. Yani yüzde 300’ler civarında yatırım kalemini artırmışız, ama büyüme diyelim ki 3 yılda yüzde 25’ler civarında olmuş. Buna rağmen bunun telafi edilmesi lazım.’

-’Vatandaşınızla muhatap olacaksınız, bunun başka bir mazereti olamaz’-

Taner Yıldız, bütün bunların enine boyuna burada masaya yatırılacağını belirterek, ’Vatandaşımızın ulaşamamasıyla alakalı özel sektörün de bir mazereti olamaz’ dedi.

Bu çerçevede, çağrı merkezlerinin mekanik bir bekletmenin haricinde, ’bire bir muhatap olunacağı’ bir yapıyı tavsiye ettiklerini anlatan Yıldız, vatandaşın kendisine şeffaf ve son derece net yaklaşıldığını hissetmesi gerektiğini, yalnızca bilmesi değil onu hissetmesi gerektiğini vurguladı.

Yıldız, Genel Müdür olduğu dönemde, gece 2’de dağıtım merkezinde bu çağrı merkezinin başına oturduğunu hatırlatarak, ’Vatandaşınızla muhatap olacaksınız, bunun başka bir mazereti olamaz. O yüzden gerek özel sektörde gerekse kamuda vatandaşımızın mutlaka derdini anlatacağı ve muhatap bulacağı bir yapının sağlanmış olması lazım. Şimdi bütün bunların hepsini rakamlarla karşılaştırıp, bizzat yerinde görmek istiyoruz’ diye konuştu.

-’İhbar gönderilmeden herhangi bir elektrik kesintisi olmaması lazım’-

’Özellikle, özelleştirme gidildikten sonra ihbar gönderilmeden elektriklerin kesildiği’ yönünde iddialar olduğunu söyleyen bir gazeteciye ise Yıldız, şu cevabı verdi:

’İhbar gönderilmeden herhangi bir elektrik kesintisi olmaması lazım, eğer varsa ben bugün akşama kadar da Bursa’dayım, bizzat da görevlendireceğim arkadaşlar var. Sayın Valimiz de başta olmak üzere, en yüksek mülki amir de bu işten sorumludur. Herhangi bir vatandaşımız kendisine ihbar gelmeden elektrik kesintisinden bahsediyorsa lütfen faturasını ibraz etsin ve desin ki elektrik dağıtım hizmetlerine, ’Bakın benim şu abonem, herhangi bir ihbar yapılmaksızın elektriği kesildi’. Gerekçesi neymiş bunu bir öğrenelim, bunu sormak vatandaşımızın, sanayicimizin hakkıdır. Önceden programlı kesintiler varsa bunu elektrik dağıtım şirketinin mutlaka bildirmesi lazım. Onun farklı bildirim usulleri var, onları yapmak durumunda. O yüzden ben kamuoyuna da bu vesileyle söylüyorum; vatandaşlarımızdan herhangi birisi ihbarsız bir elektrik kesintisine uğruyorsa, mutlaka yetkililere bildirsin. Onlar da makul ve mantıklı cevaplarını vermek durumundadırlar. ’

-(Lisans iptali) Şu anda öyle bir gündemimiz yok’-

Yıldız, bir gazetecinin, ’UEDAŞ ile ilgili sıkıntılardan dolayı lisansının iptal edileceğine ilişkin iddialar var? Bu konuya ilişkin neler söylersiniz?’ sorusuna karşılık, böyle bir konunun gündemlerinde bulunmadığını belirtti.

Kamu ile özel sektörün hangi edimler çerçevesinde birbirine bağlı olduğunun kurallarla düzenlendiğini anlatan Yıldız, şunları kaydetti:

’Lisansın verilmesi de lisansın iptali de belli kurallara bağlıdır. Ben hangi basın yayın oranında bunun geçtiğini bilmiyorum, ama bizim rutin olarak, kamunun bütün bağlı ilgili ve ilişkili bütün kuruluşları şu anda bu masanın etrafındadır. Bizim buradan çıkaracağımız rapor, hangi konuların aksatılmadan yapıldığının, hangi konuların da aksatıldığının bizzat kamu tarafından denetlendiğinin önemli bir göstergesi ve ifadesidir. Ama biz bu cümleleri kolay telaffuz etmeyiz. O sizin bahsettiğiniz kadar kolay telaffuz etmeyiz. Bunların her birinin sorumlulukları vardır. Biz yatırımcıları, bir işe yönlendirirken, tavsiye ederken, buraya gelip de bir milyar dolarlık yatırım yaparken, onların kurallarını ve kutsallarını belirlemeden, bunların çizgilerini netleştirmeden, böyle bir yatırımı tavsiye etmeyiz. O yüzden yaptığımız iş ciddi bir iştir, Türkiye’nin geleceğiyle alakalı bir iştir. 2036’ya kadar bu hizmetin özel sektör eliyle yürütülmesini teminen, gerekecek bir iştir, ama dediğim gibi lisans iptalini gerektirecek konular da vardır, o kırmızı çizgilere yaklaşılıp yaklaşılmadığını biz burada yaptığımız toplantılarla tespit ederiz, şu anda öyle bir gündemimiz yok.’


Kaynak : http://www.olay.com.tr/haber/bursa-bolge/bakandan ...97426.html


eray36
8 yıl önce - Cum 24 Şub 2012, 17:09

Bakan Taner Yıldız'ın Bursa'ya gelmesinden sonra UEDAŞ, kendilerine nasıl ulaşacağımızı anlatan bildiriyi internet sitelerinde yayınlamış. Elektrik arıza, talep, şikayet vb. konularda UEDAŞ'a ulaşmak için yapılması gerekenler :

Alıntı:
Sayın MÜŞTERİLERİMİZ;

Çağrı Merkezimiz, sizlere akıllı sesli yanıt sistemimiz ve profesyonel müşteri temsilcilerimiz ile hizmet vermektedir.
186 ve 444 6 646 aramalarınızda Müşteri Temsilcilerimiz, her türlü talep, öneri, şikâyet ve sorgulamalarınızda sizlere yardımcı olmaktan mutluluk duyacaklardır.
Ayrıca, internet sayfamızda yayınlanmakta olan formların doldurarak gönderilmesi halinde de en kısa sürede çözüm sağlanacaktır.
Çağrı Merkezimiz, 186 aramalarında Şirket genelinde aynı anda 150 müşterimize, 444 6 646 aramalarında ise Türkiye genelinde aynı anda 60 müşterimizde hizmet vermektedir.
Olası büyük elektrik arızalarında ise, SABİT TELEFON dan yapılan aramalarda, o ilçedeki mevcut arıza otomatik olarak dinletilmektedir. CEP telefonu aramalarında ise İl bazında bilgi sunulmaktadır.
Siz değerli müşterilerimize saygı ile duyurulur.


Kaynak : http://www.uedas.com.tr/


eray36
8 yıl önce - Cum 24 Şub 2012, 19:46

UEDAŞ sesli anons sistemine geçiyor

Alıntı:
Uludağ Elektrik Dağıtım A.Ş. (UEDAŞ) Genel Müdürü Mehmet İslamoğlu, elektrik arızaları sırasında abonelerin daha rahat bilgi alabilmeleri için sesli anons sistemini faaliyete geçireceklerini söyledi.

Bursa’da Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız’ın da katıldığı toplantıda konuşan UEDAŞ Genel Müdürü Mehmet İslamoğlu, çalışmalar hakkında bilgiler verdi. 2011 yılında 2 milyon 551 bin abone sayısına ulaştıklarını belirten İslamoğlu, 2011 yılı ocak ayında bin 861 saat elektrik kesintisi yaşandığını ifade etti. İslamoğlu, Bursa’da yaşanan ağır kış şartlarından dolayı bazı bölgelerde elektrik kesintilerinin olduğunu vurguladı. 2011 aralık ayındaki arıza miktarında geçen seneye göre yüzde 53 azalma olduğunu vurgulayan İslamoğlu, "Önümüzdeki dönem bu konulara daha da ağırlık veriyoruz. Yatık direklerin listesini aldık. Sistemi iyileştirmek için çeşitli projelerimiz var. Burada vatandaşlar da rahatsız oluyor. Fırtına olduğu zaman çağrı merkezine ulaşmak zor oluyor. Arızalar olabiliyor. 10 bin telefon bile koysam yetişme imkanı yok. Bu konuda iyileştirme çalışmalarımızı sürdüreceğiz" dedi.

SESLİ ANONS SİSTEMİ GELİYOR

Vatandaşları çağrı merkezinde istediği bilgileri alması için sesli anons sistemini faaliyete geçirmeye hazırlandıklarını vurgulayan İslamoğlu, "Son 4 ayda ilgili firmaları çağırdık. Sesli anons sistemini getiriyoruz. Arızadan kaynaklanan kesinti olduğu zaman vatandaşlar sesli anons sistemiyle kesintiler hakkında bilgi alabilecek. Eksikliklerimiz olabilir. 2011 yılında 105 milyon yatırım yaptık. 2012’de 151 milyon ödeneğimiz var. Biraz sabır göstermeliyiz" diye konuştu.


Kaynak : http://www.olay.com.tr/haber/bursa-bolge/uedas-se ...97437.html



sayfa 1
123 ... 121314   sonraki »
ANA SAYFA -> BURSA - Haberler ve Sohbet