Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
irfan x
17 yıl önce - Pts 24 Oca 2005, 23:53
[İST-C9.21] - Yeni Metro Hatları



Alıntı:
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın Belediye Başkanı olduğu dönemde, Kadıköy’den-Kartal’a kadar yapmayı planladığı, ancak o dönemde hükümetin izin vermediği raylı sistemi gerçekleştiriyor.

İETT tarafından geçtiğimiz günlerde ihalesi yapılan 22 kilometre uzunluğunda ve 260 milyon dolara mal olması beklenen 13 istasyonlu raylı sistem, Kadıköy’den Kartal’a kadar ‘yeraltından’ (bir iki noktası yer üstü olmak üzere) 34 bin yolcu taşıyacak. Böylece, raylı sistemlerin yapımını, yürütümünü üstlenen İETT’nin Genel Müdürü Muammer Kantarcı’nın deyimiyle, 0-1 karayolundaki ‘Başbakan’ın rüyası’ gerçekleşecek, İstanbul bir büyük atardamara daha kavuşacak.

Havalimanı-Kartal Saat
Marmaray’ın da devreye girmesiyle, Kartal’dan tramvaya binecek bir yolcu, tek biletle, 1 saat içinde Atatürk Havalimanı’nda, 35-40 dakikada Maslak’ta olacak. Kartal’dan binen yolcu önce Kadıköy’deki İbrahimağa İstasyonuna gelecek ve buradan Marmaray’ın tüp tüneliyle Yenikapı’ya gelecek. Buradan da bir başka tramvayla, ister Atatürk Havalimanı’na isterse de Maslak’a geçebilecek, hem de tek biletle. Ancak Marmaray’ın bitimi 2010 yılını bulacak. Bu noktada ise, vapurlar entegre sistemle Marmaray içindeki tüp tünelin yerini alacak. İETT Genel Müdürü Muammer Kantarcı, 2023 yılında raylı sistemin 287.7 kilometreye ulaşacağını belirterek, ‘Bunun için 7 milyar 150 milyon dolar gerekiyor ancak, İstanbul için, Türkiyemiz için, bu rakam artık o kadar büyük değil. Bunu yapabilecek güçteyiz’ diye konuştu.

İstanbul trafiği rahatlayacak
Halen İstanbul’da DDY ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin toplam 116,5 kilometre uzunluğundaki raylı sistemi var. TBMM’ye sunulan kent ulaşımının tek elde toplanmasını içeren teklifin yasalaşması halinde, trafik İstanbullular için bir ‘işkence’ olmaktan çıkacak.

Yapımı devam eden hatlar
Sultançiftliği-Vezneciler (cadde tramvayı): 15.8 kilometre. 22 istasyonlu bu hatta raylar sadece Edirnekapı’ya kadar getirilecek. Edirnekapı-Vezneciler arasında ise, metrobus denilen uzun otobüsler çalışacak.

Aksaray-Yenikapı: 700 metre
Taksim-Yenikapı: 5.2 kilometre. Hattın yapımı içinde bir köprü Anıtlar Kurulu, Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın çizdiği köprü projesini onaylarsa, Unkapanı Köprüsü’nün, Şişhane’den Unkapanı istikametinde sağ tarafına yeni bir köprü de yapılacak.

Taksim-Kabataş füniküler: 600 metre
Eminönü-Kabataş: 5 istasyonlu ve 2.8 kilometre uzunluğunda yapımı tamamlandı, ocak ayında açılıyor)

Eyüp-Piyerloti (Teleferik): 420 metre

2023 yılında bitecek
2023 yılına kadar yapılacak yeni hatların, mevcutlarla toplam uzunluğu 287.7 kilometre olacak. Tüm bunların gerçekleşmesi için harcanacak para ise, 7 milyar 150 milyon dolar. Başkan Kadir Topbaş, kaynak buldukça yeni hatların her an devreye girebileceğini belirtti.

Yeraltından uzanacak
4.Levent-Ayazağa: 3.6 kilometre, saatte 35 bin yolcu kapasiteli. Müteahhide yer teslimi yapıldı.

Otogar-Bağcılar: 5.2 km., saatte 35 bin yolcu kapasiteli, ihalesi yapıldı.

Bağcılar- İkitelli-Olimpiyat köyü: 14 kilometre

Kadıköy-Kartal: 22 kilometre, saatte 35 bin yolcu kapasiteli. Başbakanın rüyası. Kadıköy’de İbrahimağa’dan çıkıp, E-5 karayolunda, yeraltından Kartal’a kadar uzanacak.

Bakırköy-Avcılar-Beylikdüzü: 26 kilometre. 16 kilometrelik Üsküdar-Altunizade-Dudullu raylı sistemlerinin etüt projeleri sürüyor.
Hürriyet - Mustafa Kınalı


Burç

17 yıl önce - Sal 25 Oca 2005, 00:00

Alıntı:
Edirnekapı-Vezneciler arasında ise, metrobus denilen uzun otobüsler çalışacak


ray döşememek için garip icatlar yapmaya başladılar.


messiah_haktan

17 yıl önce - Sal 25 Oca 2005, 00:51

Ray dösemek istememelerinin sebei ne sence Burc abi?Belki gercekten kapasite acisindan tramvay fazla kacacak oraya.Ray dösemeden kacsalardi Kabatas tramvaynni sonradan Besiktasa kadar uzatmak istemezlerdi herhalde.

Burç

17 yıl önce - Sal 25 Oca 2005, 01:14

Herhalde rayın önemini tam kavrayamıyorlar.
Bugün Istanbul'da neredeyse yok denilebilecek bir raylı sistem ağı var.
Istanbul ulaşımının sadece %6'sı demiryolu ile yapılıyor. ( Kaynak )
Müthiş ataklar yapılacak, taaaa 2023 yılında ne kadar ray olacakmış?
Bugünkünün 2 katı...


messiah_haktan

17 yıl önce - Sal 25 Oca 2005, 01:32

115 kilometrelik baliyö hattini saymazsak(ki saymamiza gerek yok,bu hat metro standartina dönüstürülcek) Istanbulda 20 km'nin altinda metro bi okadarda tramvay var.Yani gelecek 15-20 yil icinde 200 kilometreden fazla rayli sistem kurulacak,kücümsencek bir rakam degil.



irfan x
17 yıl önce - Çrş 26 Oca 2005, 13:44

Bence de Haktan haklı. Millet baliyö hatlarını modernize edip, metro hattı diye yutturuyor. Böylece raylı sistem kapasitelerini şişkin gösteriyorlar. Biz ise ne Ankara'da ne İstanbul'da bunu yapıyoruz. Mesela şu an Ankara'da Türk kriterlerine göre iki olan hat sayısı Avrupa kriterlerine göre üçtür.

Biz nedense kendi rakkamlarımızı hep düşük göstermeye çalışıyoruz. Ekonomide de bu böyle...


Cemal1453
17 yıl önce - Çrş 26 Oca 2005, 23:41

Not:
Edirnekapı-Vezneciler arası ray sistemi için kazılar yapıldı. Esnaf isyan etti. Çünkü Yol 1.5 şeritlik bir yol. O kazı yapılınca arabalar için çok dar bir yer kalıyor. Bu yüzden kazdıkları yerleri tekrardan doldurdular.

(Böylece Belediye gereksiz bir iş yapmış oldu)


messiah_haktan

17 yıl önce - Cum 28 Oca 2005, 14:34

İstanbul’da raylı sistem atağı

Kadıköy-Kartal hafif raylı sistem hattının temeli, yarın Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın da katılacağı törenle atılacak. Pazar günü de Eminönü-Kabataş tramvay hattı hizmete alınacak.

Anadolu Yakası’nda yüzde 80 yolcu yükünü taşıyan D-100 Karayolu’ndaki trafik yükünü hafifletecek olan raylı sistem hattı, Marmaray ile entegre olacak. Böylece hat tamamlandığında, entegre olduğu diğer raylı sistemlerle Kartal’dan Yenikapı, Bağcılar, Havalimanı ve Maslak’a kesintisiz ulaşım imkanı sağlanacak.
Çift hatlı, 21 bin 330 metre uzunluğunda olacak hat üzerinde, 4’ü yeraltında olmak üzere 15 istasyon yer alacak. Yapı Merkezi-Doğuş-Yüksel-Yenigün İnşaat ve Ticaret A.Ş. ortak girişimine 2 Temmuz 2004 tarihinde ihale edilen hat, aç-kapa yöntemiyle yapılacak ve 30 ayda tamamlanacak. İstanbul Büyükşehir Belediyesi özkaynağıyla yapılacak hattın inşaat işleri 226 milyon dolara ihale edilirken, elektromekanik ve araç temini ile birlikte hattın toplam maliyeti 550 milyon dolar olacak.

Eminönü - Kabataş
Yaklaşık 2.5 yıldır yapımı süren ve bir aydan beri deneme seferleri yapılan 2.8 kilometre uzunluğundaki Eminönü-Kabataş raylı sistem hattı da Pazar günü İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş tarafından hizmete sokulacak.


Transstroy-Hazinedaroğlu-Ünüvar Ortaklığına 5 milyon 305 bin dolara ihale edilen, ancak yüzde 30’luk keşif artışı ve ilave işlerle 8 milyon 321 bin dolara mal olan hat, Kabataş’ta Taksim Finiküler sistemi ile İstanbul Metrosu’na entegre olacak, diğer taraftan da Eminönü’nden Zeytinburnu’na, oradan da Aksaray hafif metro hattıyla Havalimanı’na ulaşacak. Böylece kara, deniz ve raylı sistem birbirine entegre olacak. Kabataş, Fındıklı, Tophane, Karaköy ve Eminönü olmak üzere 5 istasyonun yer aldığı hatta, 2 vagon 2.5 dakika aralıkla sefer yapacak. Böylece bu güzergahtaki otobüs seferleri de azaltılarak trafik rahatlatılacak.

İETT Gecesi
Öte yandan Başbakan Erdoğan, yarın akşam kendisinin de aralarında bulunduğu İETT’de çalışan 13 ünlünün anlatıldığı “İlk Adım” belgeselinin gösteriminin yapılacağı İETT gecesine katılacak. Can Dündar ve Nebil Özgentürk tarafından hazırlanan belgeselde, Erdoğan’ın yanı sıra Şişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül, yazar Yaşar Kemal, yönetmenler Tuncel Kurtiz ve Memduh Ün’ün de aralarında bulunduğu İETT çalışanları anlatılıyor.





Asya tarafi da metro ile tanisiyor sonunda!!


Yeni baskan geleli rayli sistemde gercekten büyük bir ilerleme var.Tebrikler.


http://www.arkitera.com/haberler/2005/01/28/raylisistem.htm


En son messiah_haktan tarafından Cum 28 Oca 2005, 14:57 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


messiah_haktan

17 yıl önce - Cum 28 Oca 2005, 14:47

Acaba Istanbul belediyesi proje cizimlerinde niye Izmir'in metro araclarini kullanmis?Bir ip ucu olabilir mi yoksa cizen kisi sadece Izmirin metro araclarinin bir hayrani mi?




EDIT : Bu arada yeni bir haber buldum,Maslak metrosu'nun temeli Subat ayi icinde atiliyormus.

Metroda ilk hedef Maslak...

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, metroyu öncelikle son yıllarda İstanbul'un finans ve iş merkezi haline gelen Maslak'a ulaştırmayı hedefliyor. Arazilerini kullanmak için 3. Kolordu Komutanlığı ile anlaşıldığını belirten Başkan Topbaş, inşaatın da Şubat ayında başlayacağını kaydetti. 3.5 km uzunluğunda ve 75 milyon dolara malolacak yeni hattın 30 ay içinde Ayazağa'ya ulaştırılması hedefleniyor.

4.4 kilometre uzunluğunda ve 183 milyon dolara mal olacak Bağcılar-Otogar Raylı Sistemi'nin, 2007 Şubatı'nda hizmete girmesi bekleniyor. Bağcılar-Mahmutbey-İkitelli Hattı ise, 14.2 kilometre uzunluğunda olacak. 800 milyon dolara mal olacak hattın, Mart 2008'de açılması hedefleniyor. Mimar Topbaş, İstanbul'da Beykoz'dan Silivri'ye kadar toplam 300 kilometrelik raylı sisteme ihtiyaç duyulduğunun altını çiziyor.

http://www.ibb.gov.tr/index.htm


Gökçe

17 yıl önce - Cum 28 Oca 2005, 15:08

Bu Anadolu yakası için çok önemli bir proje, projeye Harem veya Üsküdar da eklense Beşiktaş ve Kabataş'a sağlanacak deniz seferleriyle Köprü trafiği rahatlatılabilir. Son birkaç senede Üsküdar'ın Boğaz aktarmasındaki yoğunluğu epeyce arttı, 5 sene öncesine kadar
küçücük teknelerle yapılan geçiş şimde Avrasya Dentur'un büyük tekneleriyle 3-5 dk'da bir (yoğun saatlerde) ve TDİ'nin 15dk'da bir vapur seferleriyle yapılıyor.

Bu hatta Üsküdar kolu açılması zor görünüyor ama Harem rahatlıkla eklenebilir.



sayfa 1
123 ... 111213   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM