Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Ethem
17 yıl önce - Cmt 11 Eyl 2004, 10:16
[İST-E1.04] - Boğaz Köprüsü Alarm Veriyor



Bayındırlık Bakanlığı Müsteşarı Sabri Erbakan, Boğaziçi Köprüsü'nün hemen bakıma alınması gerektiğini, ancak şu anda bir tehlike olmadığını söyledi. İstanbul'daki tüm köprü ve viyadüklerin depreme karşı güçlendirilmesi çalımalarının 2007'de tamamlanmış olacağını vurgulayan Erbakan, 31 yıl önce inşa edilen Boğaziçi Köprüsü'nün de yorgun düştüğünü belirtti. Erbakan, "Şu an için tehlike yok. Ters rüzgârlar nedeniyle bir süre önce zarar gördü, ama tamiri yapıldı. Hemen bakıma alınarak elden geçmesi lazım. Ancak köprüyü kısa süre kapatmamız dahi İstanbul'un felç olması anlamına geliyor. Düşünün, Avrupa'yı Asya'ya bağlayan can damarlarından birini kapatıyorsunuz. Ama işimizi şansa bırakmayacağız" dedi.
İstanbul Boğazı'na üçüncü köprü yapılmasıyla ilgili tartışmaları da anımsatan Erbakan, "Planlar yapıldı, tartışıldı. Başbakan Erdoğan'ın onay vermesi halinde, üçüncü köprü çalışmalarına hemen başlanılabilir" diye konuştu.

Patates tüneli olmayacak
İstanbul - Ankara arasını 3.5 saate indirecek otoyolun 2006'da hizmete açılacağını belirten Erbakan, depremlerde zarar gören Bolu Tüneli'nde, güzergâh değiştirmek yerine güçlendirme tekniğini tercih ettiklerini söyledi.
"Kimse tünelin patates deposu olmasını beklemesin" diyerek, ilk projeden sapma olmayacağını söyleyen Erbakan, şöyle konuştu:
"Otoyolun ve Bolu Tüneli'nin fay hattı üzerinde olduğu, güzergâhının değiştirilmesi isteniyor. Japonya'da 8 şiddetinde deprem oldu, kimsenin burnu bile kanamadı. Biz de bu otoyolda depreme dayanıklı teknoloji kullanıyoruz. Depremlerde zarar gördü denilen yerleri güçlendiriyoruz. Japonya'daki otoyollarda kullanılan dayanıklılık tekniği aynen uygulanıyor. Demiryollarındaki gibi bir tahilsizlik yaşanmayacak. Bolu Tüneli'nde çökme olmuştu. Orayı by-pass ederek yolumuza devam ettik. Çalışmaların yüzde 85'i tamamlandı."
Erbakan, 500 milyon dolar olarak planlanan proje maliyetinin, depremler ve güçlendirme faaliyetleri nedeniyle 1 milyar dolara yükseldiğini dile getirdi.

Bir halatı kopmuştu

Boğaziçi Köprüsü'nün 276 halatından biri, ocak ayında 100 kilometreye bulan fırtına nedeniyle koptu. Yapımcı şirketle temasa geçilerek, taşıyıcı halatlar tek tek elden geçirildi. Mühendisler, "Korkulacak bir şey yok. Bir halatın kopması nedeniyle köprü çökecek değil. Ama bu bir ikaz. Metal yorgunluğu olabilir. Fırsattan istifade köprü elden geçirilmeli" dedi.


Zaferr
17 yıl önce - Pzr 23 Oca 2005, 06:20
Boğaz Köprüsü alarm veriyor


Alıntı:
Köprü'ye yeni güçlendirme

Boğaziçi Köprüsü'nde, Amerikalı CTL firması ile Leigh Üniversitesi'nin ortaklaşa çalışması bitti. Hazırlanan raporda halat bağlantı plakalarından sonra, tabliye bağlantı plakalarının da güçlendirilmesi gerektiği ortaya konuldu.

Köprünün bir ayağı çukurda

Boğaziçi Köprüsü'nün geçen yıl kopanla birlikte 20 halatı yenilendi. Yetkililere göre 236 halatlı köprü "emniyet"e alındı ama uzmanlar "Rüzgârla yazı-tura atılmaz" diyor. İstanbul'da geçen yıl meydana gelen şiddetli rüzgâr ve kar fırtınası sırasında halatlarından biri bağlantı plakasından kopan Boğaziçi Köprüsü'nün durumu, sert rüzgârların beklendiği şu günlerde yine tartışma konusu. Karayolları Genel Müdürlüğü yetkilileri kopan halat bağlantısı ile birlikte 20 bağlantıyı yenilediklerini belirterek köprünün artık emniyetli olduğunu öne sürüyorlar. Bundan sonraki çalışmaların da bu yıl 32 yaşında olacak köprünün ana gövdesine yönelik olacağını belirten yetkililer, bu proje ile ilgili de önümüzdeki günlerde ihaleye çıkılacağını ifade ediyorlar.

YORGUN AMA EMNİYETLİ

Karayolları Genel Müdürlüğü yetkililerinin verdiği bilgiye göre; köprüyü taşıyan 236 halatın bağlantı plakalarından iki başta bulunan 20'si güçlendirildi. Bu çalışma sırasında köprünün dinamik ve statik değişimlerinin beklenenin üzerinde olduğu tespit edilince Construction Technology Laboratories firması ve ABD'deki Lehigh Üniversitesi ile ortaklaşa sürdürülen çalışmayla tüm halat bağlantı plakalarının gerilim ve deformasyon analizleri yapıldı. Özellikle ağır araçların kullanımı sonucu köprünün dinamik ve statik değişimlerinin beklentilerin üzerinde olduğu tespit edilerek, tabliye bağlantı plakalarının (halatların bağlandığı levhaların, ana gövdeye bağlantı noktası) güçlendirilmesi gerektiği saptandı. Sonradan Boğaziçi Üniversitesi Kandilli Rasathanesi'nin de katkıda bulunduğu tüm bu çalışmalar sonucunda yeni bir ihaleye çıkılması ve köprünün güçlendirilmesi kararı alındı. Karayolları bu çalışmalar için 550 milyar lira ayırdı. Boğaziçi Üniversitesi İnşaat Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Semih Tezcan ise rüzgârla yazı-tura atılamayacağını belirterek, "Bağlantıların tümü kont rol edilmeliydi. Rüzgâr estiğinde hangi halatta titreşim yapacağı önceden kestirilemez" diye konuştu.

Şiddetli Rüzgârda Köprü Kapatılmalı

B.Ü. Öğretim üyesi Semih Tezcan, köprünün rüzgâr olmadığı zaman "emniyetli" olduğunu belirterek, hızı saatte 100 km'yi aşan rüzgârda köprünün trafiğe kapatılması gerektiğini söyledi. Tezcan, "Köprüde şiddetli rüzgârda yine kopma tehlikesi var. Askı halatları enine sallanamıyor. Kısmen tamir edildi ama hâlâ alarm veriyor. 100 km üstündeki rüzgâr hızında köprü mutlaka kapatılmalı" dedi.


Sabah


VEYSEL

17 yıl önce - Pts 24 Oca 2005, 01:12

"YORGUN AMA EMNİYETLİ"

İşte bu sözü söyleyen bilinç bilinç değildir resmen adam öldürmeye tam teşebbüstür birazıcık fizik bilgisi olan herkes metalin yorulduğu zaman dengesizleştiği ve normal davranışlardan saptığını bilir kopma noktası eksinin altına düşmüştür ve ne zaman ne davranış göstereceğini bu işin ordinaryus profesörü bile söyleyemez ayıptır beyler TÜRKİYE HALKI artık 70 öncesindeki gibi her söyleneni yutan bir halk değil bilinçlendi ama bu zat-ı muhteremler halen aynı zihniyette devam ediyorlar,bizim herşeyi yutacağımızı sanıyorlar,felaket olup bittikten sonrada taziye mesajları yayınlayıp olayı geçiştirirler olur biter vah vah ne yazık değilmi? köprünün bakımı için harcanacak parayı yemek varken ne gerek var bakıma felan devam edin devam ......


-mert-
13 yıl önce - Sal 03 Şub 2009, 11:38

Allah korusun ya!Düşünülmesi kötü.Tabii bakımı yapılsa herzaman.Ama bi kapatırlarsa İstanbul için zor bi durum

İbrahim_ks
8 yıl önce - Pzr 23 Mar 2014, 23:53



(+)


13.03.2014 tarihinde Ortaköy de Boğaz köprüsünde görmüş olduğum çatlaklar ...



K.Gemici
8 yıl önce - Pts 24 Mar 2014, 00:03

Keşke 3. köprü ve tüp tünel açıldıktan sonra bu köprüyü komple yıkıp yerine 8+2 şeklinde aynı 3. köprüde olduğu gibi bir köprü yapılsa. neden düşünmüyorlar acaba böyle bir projeyi anlamıyorum.
Görüldüğü üzere köprü yapmak çok zor bir bir durum değil. 3. köprüyü lego yapar gibi şak şak bitiriyorlar. bunun yoluda hazır herşeyi hazır. sadece 1-2 sene sıkıntı çekilecek ama sonra herşey çok daha güzel olacak.


Sinyore Serhat
8 yıl önce - Pts 24 Mar 2014, 00:24

Çok basit, köprüyü yıkarsan, hükümet olarak yere düşersin. 1.Köprü, İstanbul'un can damarıdır.

K.Gemici
8 yıl önce - Pts 24 Mar 2014, 01:09

Şu anki hükümeti basit bir köprünün düşüreceğine ihtimal vermiyorum. zaten seçimlerden hemen sonra başlasalar 2 yılda köprü biter geri kalan 2 yılda da fazlasıyla oylar katlanır

alvardar

8 yıl önce - Pts 24 Mar 2014, 11:11

1. çevreyolu 3 şerit olduğu için köprünün 4 şerit olması bir işe yaramaz. Bağlantı yolları yetersiz.

ERTUĞRUL
8 yıl önce - Pts 24 Mar 2014, 11:23

Köprünün bakıma ihtiyaç duyduğu kesin ve tartışmasız.Eğer büyük bir risk olduğu halde çeşitli nedenlerle bakım erteleniyorsa yanlış yapılıyor demektir.

Ben şahsen , köprü bugün kapatılsa bundan dolayı hükumeti eleştirmek bir yana sorumlu hareketlerinden dolayı alkışlarım.

Küçük bir kesim ne derse desin , sağduyu sahibi insanlar , siyasi görüşleri ne olursa olsun bu konuda eleştiri getirmezler.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM