Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Burç

15 yıl önce - Cmt 22 Oca 2005, 12:31
Ankara-İzmir demiryolu 194 kilometre kısalıyor


Maalesef Türkiye'nin 3 büyük kenti arasında henüz trenyolu yok!

Istanbul'dan Izmir'e trenle gitmek istemiştim. Böyle bir hat olmadığını öğrendim.
Efendim Eskişehir'e gidecekmişim, orada tren değiştirip Izmir'e gidecekmişim.
Orada gecenin bir yarısı inip bekleyeceğim ki tren gelsin.
"Peki, verin iki tane bilet, biri Eskişehir'e, biri de oradan Izmir'e" dedim.
Yok olmazmış. Izmir biletini ancak Eskişehir'de alabilirmişim.

Bunu yazdım, çünkü, aşağıdaki haberde, Izmir -Ankara trenlerinin Eskişehir'e artık
uğramayacağı yazıyor. Yani Istanbul'dan Izmir'e gitmek için, önce Ankara'ya gitmek
gerekecek.


Alıntı:

Ankara-İzmir demiryolu 194 kilometre kısalıyor
Ankara-İstanbul mevcut demiryolu hattının modernizasyonu projesinin ardından Ankara ile İzmir arasında yapımı planlanan yeni hatla ilgili çalışma başlatıldı.

İzmir’in Ankara’ya yüksek standartlı bir demiryolu hattı ile bağlanması amacıyla hazırlanan proje, bu yıl içinde ihale edilecek. 2006’da yapımına başlanması planlanan hatla ilgili olarak Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü, eski projedeki bazı kriterlere de bağlı olarak yeni bir proje hazırlıyor. Hazırlanan yeni proje ile Ankara ile İzmir arasındaki 824 kilometrelik demiryolu hattı 630 kilometreye düşürülecek. Ankara-İzmir hattı Eskişehir ve Manisa’ya uğramayacak. Eskişehir’e uğramadan Polatlı’dan direkt Afyon’a, yolcu trenleri için de Manisa’ya uğramadan Turgutlu’dan direkt İzmir’e bağlanacak. Tünel uzunlukları kısaltılarak demiryolunun maliyetinde de büyük tasarruf sağlanacak. Polatlı-Afyon-Uşak-Alaşehir-Turgutlu olarak projelendirilen yeni hat Turgutlu’da iki ayrı kola ayrılacak. Sadece yolcu taşımacılığı için kullanılacak hat Turgutlu-Kemalpaşa-Ulucak üzerinden İzmir’e gidecek. Yük ve yolcu taşınmasına yönelik demiryolu hattı ise mevcut Turgutlu-Manisa-Menemen güzergahını izleyerek İzmir’e kadar uzanacak. Ankara-Afyon-İzmir demiryolu hattının fizibilite etütleri 2003’te tamamlanmıştı. Bu hattın rehabilitasyonu için yapılacak yatırım ekonomik ve mali yönden fizibil çıkmış, 2004’te ihale açılmıştı. Hattın fizibilite ihalesi, 24 Ağustos 2004 tarihinde yapılmış ve ilgili firma ile mukavele imzalanmıştı.

http://www.zaman.com.tr/?hn=134691&bl=ekonomi&trh=20050122


194 km, yolun 3 saat falan kısalması demek oluyor benim hesaplarıma göre..


irfan x
15 yıl önce - Cmt 22 Oca 2005, 16:44

Burç, bizlerin gördüğü, yaşadığı bu olayları yetililer bilmiyorlar mı? Neden yıllarca bu konu üzerinde durulmamakta ısrar ediliyor. Istanbul'dan Izmir'e iki adet demir yolu hattı şart. Biri Çanakkale üzerinden, bir boğaz demiryolu köprüsü ile, ötekisi ise Bursa üzerinden. Böylece, Bursa-İstanbul arasında da demir yolu bağlantısı olur. Düşüncelerimizi yetililerle nasıl paylaşabiliriz?



-ALPER-

15 yıl önce - Cmt 22 Oca 2005, 18:56

Burç demiş ki:
Istanbul'dan Izmir'e gitmek için, önce Ankara'ya gitmek gerekecek.


Burç İstanbul'dan İzmir'e direk tren seferi yok onun yerine İstanbul'dan Marmara'yi deniz yoluyla geçerek Bandırma'ya geleceksin ve oradan da İzmir trenine bineceksin. Zaten TCDD'de böyle bir organizasyon yapıyordu bildiğim kadarıyla İdo hızlı feribot ve ekspres tren bileti ile birlikte daha ucuza veriliyordu. Böylece önce Eskişehir'e gitmek gerekmiyordu.


A_Cüneyt
15 yıl önce - Sal 25 Oca 2005, 13:21

Bence demiryolunun kisalmasi cok iyi. Bundan bir kac yil önce Izmir-Ankara seferini yapan Mavi tren'e binmistim. Hic unutmam, tami tamina 17 saat sürmüstü yolculuk! Insanin cani sikiliyordu gercekten. Ankara'ya ayak bastiginda sevincten havaya ucuyorduk...

canyildirim72
13 yıl önce - Sal 08 Ağu 2006, 14:11
otoban


Demiryoluna itirazim yok arkadaslar ama bence izmir ankara arasinda da bir otoban a ihtiyac var. Tr de 3 buyuk sehir var  Ankara - ist. arası hersey hizli otoban var ucak surekli olarak ama olasi gerekenlerden bir taneside ankara izmir arası otoban mutlaka bu konudada çalışma yapılması gerektiğine inanıyorum.



Yunus18
13 yıl önce - Çrş 09 Ağu 2006, 22:27

Bence Istanbul Izmir arasi Otoban yapilsin, ama ilk önce Hizli Tren Projelerine agirlik verilsin. Daha bitmeyen Otoyol Projeleri var. Hizli Trene gelincek Ankara-Izmir Hizli Tren Projesinden sonra Istanbul-Izmir . Ankara-Sivas-Erzincan-Erzurum ve Edirne-Istanbul Hizli Tren Projelerine Projelerine Önem verilmesi lazim. Ama daha Türkiyenin cooooook isi var....

Murat Caner
13 yıl önce - Çrş 30 Ağu 2006, 14:08




Resimde görlen yeşil noktalardan oluşmuş kuşak Ankara İzmir kuşağının Ankara Afyon bölümü.

Ben ce öncelikle İzmir Eskişehir arası hızlı tren olmalı. Afyon Ankara arası 10 yıl sonra da yapılabilir.



Hakan ATA

13 yıl önce - Cmt 31 Mar 2007, 16:14


Projede ne gibi gelişmeler var,inşaatına ne zaman başlanacak bilgisi olan varmı?


ozgurok
13 yıl önce - Sal 10 Nis 2007, 18:16

^^subat ayindan bir haber projenin 2007 yatirim yilina dahil edildigini, kamulastirmalarin 2008 sonuna kadar tamamlanip projenin 2010da bitirilmesinin amaclandigini yaziyor.

Yeni Asir

Alıntı:
 
250 KİLOMETRE HIZ YAPAN TREN AFYON ÜZERİNDEN GEÇECEK
Başkente 3.5 saatte gidilecek



Bakan Yıldırım'ın 2007 yatırım programına aldığı demiryolu projesi, İzmirlileri Ankara'ya bir günde varmaktan kurtaracak.

Göreve başladığı tarihten bu yana özellikle havayolu ulaşımında "devrim" olarak nitelendirilecek projelere imza atan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, şimdi de demiryolu ağında İzmirlileri sevindirecek önemli bir karar aldı. Bakan Yıldırım, 2003 Aralık ayında bürokratlarına fizibilite yapılması için talimat verdiği, 2006 Ocak ayında da proje çalışmasını hızlandıracağını belirttiği İzmir-Ankara Hızlı Tren Hattı'nı, bakanlığının 2007 yatırım programına dahil edilmesini sağladı. İzmir-Ankara arasını 250 kilometre hız yapan trenlerle 3.5 saate kadar indirecek olan hattın kamulaştırma işlemleri, 2007 yılı sonuna kadar tamamlanacak. Biri 623, diğeri ise 663 kilometre uzunluğunda 2 alternatif güzergahı bulunan hattın yapım ihalesi ise 2008'de gerçekleşirken inşaatı da 2 yıl içinde bitirilecek. Mevcut demiryolu hattıyla Balıkesir ve Eskişehir'i dolaşarak Ankara'ya ulaşmak zorunda kalan ve 13 saatlik yolculuk yapan İzmirlililer, bundan sonra yeni hatla dolaşmak zorunda kalmadan Afyon üzerinden Ankara'ya varacak. Sevindiren proje, kamulaştırma bedelleri de dahil olmak üzere toplam 3 milyar 266 milyon YTL'ye mal edilecek.

Kamulaştırma hızlandı
İstanbul-Ankara hızlı tren yapımını hızla sürdüren Ulaştırma Bakanlığı, İzmir-Ankara arasının yapımı için de harekete geçti. İzmir-Ankara hızlı tren hattı, 2007 yatırım programına alındı. Projesi, Ulaştırma Bakanlığı Demiryolları Limanlar ve Havameydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürlüğü tarafından çizilen hattın güzergahında sürdürülen kamulaştırma işlemleri, hızlandırıldı. İzmir Ulaştırma Bölge Müdürlüğü, geçen yıl Kemalpaşa-Turgutlu arasındaki 27 kilometrelik bölümde 10 milyon YTL'lik kamulaştırma işlemini gerçekleştirdi. Turgutlu ile Ankara'nın Polatlı ilçesi arasında kalan yaklaşık 600 kilometrelik kısımda kamulaştırma işlemleri sürdürülüyor. Bu bölümdeki kamulaştırmalar, 2007 sonuna kadar tamamlanacak.
İzmirlilerin bir an önce bitirilmesini beklediği projenin yapım ihalesi ise 2008 yılı içinde gerçekleşecek. Kamulaştırma masrafları da dahil olmak üzere toplam 3 milyar 266 milyon YTL'ye mal edilecek projenin 2 yıl içinde bitirilmesi ve 2010'da faaliyete geçirilmesi hedeflendi. İzmir-Ankara Hızlı Tren Hattı'nda 250 kilometre hız yapan trenler sefer yapacak. Şu anda otobüsler, İzmir'den Ankara'ya 9 saatte gidiyor.

Alternatifli güzergah
İzmir-Ankara hızlı treninin güzergahı, İzmirlilere 160 kilometre daha kısa bir yolculuk imkanı sunacak. İzmir-Ankara arasında çalışan TCDD'ye ait trenlerin yıllardır kullanılan mevcut güzergahı, İzmir-Manisa-Balıkesir ve Eskişehir üzerinden dolaşarak 13 saatte Ankara'ya ulaşıyor. Bu hatta İzmirliler, "çile yolu" adını veriyor. İzmir-Ankara Hızlı Tren hattının ise, iki alternatif güzergahta yapılması planlanıyor. Birinci alternatife göre hat, Işıkkent'teki otogardan başlayıp, Kemalpaşa, Turgutlu ve Salihli üzerinden Afyon ve Polatlı'ya ulaşacak. Bu hattın uzunluğu 623 kilometre olacak. İkinci alternatife göre ise, İzmir merkezinden başlayan hat, Menemen ve Manisa üzerinden devam edip Salihli-Uşak-Afyon'dan Ankara'ya varacak. Bu hat da 663 kilometre uzunluğa sahip olacak. İki alternatife sahip yeni hat, yıllardır kullanılan mevcut demiryolu güzergahı gibi dolaşarak gitmek yerine 160 kilometrelik avantajla Ankara'ya gidecek.

Devrim niteliğinde
İzmir Ulaştırma Bölge Müdüdürü Ömer Tekin, yeni hattın bir an önce ihale edilmesi için işlemlerin hızlandırıldığını belirterek, "Kamulaştırmayı 2007 sonunda tamamlamayı ve projeyi 2008'de ihale etmeyi amaçlıyoruz. Ardından 2 yılda bitirmeyi planladığımız bu proje; rahatlığı, konforu ve sürati nedeniyle devrim niteliğindedir" dedi.

Çağ atlayacağız
TCDD 3. Bölge Müdürü Sabahatin Eriş, projenin İzmir'e ulaşımda çağ atlatacağını belirterek, "827 kilometre uzunluğundaki mevcut hat, Balıkesir ve Eskişehir'i dolaştığı için çok zaman kaybettiriyor. İzmir-Ankara karayolu bile 580 kilometre. Hızlı tren hattı, 13 saatlik yolculuğu 3.5 saate indirecek büyük bir nimettir. Bir an önce tamamlanmalıdır" dedi.




sazanhayko
13 yıl önce - Pzr 10 Hzr 2007, 02:32

Alıntı:
Burç İstanbul'dan İzmir'e direk tren seferi yok onun yerine İstanbul'dan Marmara'yi deniz yoluyla geçerek Bandırma'ya geleceksin ve oradan da İzmir trenine bineceksin. Zaten TCDD'de böyle bir organizasyon yapıyordu bildiğim kadarıyla İdo hızlı feribot ve ekspres tren bileti ile birlikte daha ucuza veriliyordu. Böylece önce Eskişehir'e gitmek gerekmiyordu.


Artık Hızlandırılmış Tren bu güzergahta da çalışmaya başladı.

6 Eylül Süper Ekspresi
Bandırma : 9.45
Balıkesir : 11.26
Manisa : 14.02
Çiğli : 14.45

Dönüş
Çiğli : 9.54
Manisa : 10.42
Balıkesir : 13.14
Bandırma : 14.50

Kaynak : TCDD Web-Sitesi



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege