Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 9
Mehmet Kasım
12 yıl önce - Sal 25 Mar 2008, 15:12

Derinlik -15-20 m civarlarında diye tahmin ediyorum.

ozvardar2
12 yıl önce - Sal 25 Mar 2008, 20:40

Asagidaki teknik calismaya gore ray-yuzey arasi 26 metre Uskudar istasyonunda.

http://www.ita-aites.org/cms/fileadmin/filemounts ...ara_HV.pdf


Mehmet Kasım
12 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 11:52

-26 m derinlik az gibi geldi. Boğazın dibi daha derin olacak. Ortasında -48 m'yi buluyor. Bu şekilde -26'dan -48'e 1 km içinde inemez çıkamaz.

İSMAİL ÇELİK

12 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 13:01

58MT. Boğaz geçişinde en derin nokta.

adnanu
12 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 20:16
üsküdar istasyonu hk.


üstatlar,
üsküdar istasyonu marmaray sitesindeki
kameradan 24 saat izlemek mümkün
selamlar



ozvardar2
12 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 23:14

Alıntı:
-26 m derinlik az gibi geldi. Boğazın dibi daha derin olacak. Ortasında -48 m'yi buluyor. Bu şekilde -26'dan -48'e 1 km içinde inemez çıkamaz.


Asya tarafindaki derinlik 35 metre'den basliyor (kaynak gene ayni rapor + Wikipedia'daki teknik raporlar da ayni seyi diyor), en derin element Avrupa yakasina en yakin E1 58-60 metre arasinda olacak. Bu arada Uskudar istasyonu ile Asya tarafina en yakin E11 elementinin arasinin da 715 metre civarinda -- yani gereken egim %1.3 ve maksimum egimin cok altinda (genelde %4 gibi oluyor Siemens sitesine gore).

Murat


Mehmet Kasım
12 yıl önce - Prş 03 Nis 2008, 10:26
Bakanlık Bilgi Edinme'den Gelen Cevaplar


İlgi: 26/03/2008 tarih ve 7636 sayılı, başvurunuz.


Soru-6- Banliyö hattının 3 ray hattı ile yetmeyeceği söyleniyor. Hem banliyö hem hızlı tren 3 hat yeter mi? Yetmez mi?

Cevap-6-Marmaray Projesi kapsamında mevcut iki olan hat sayısı, üç hatta çıkarılacaktır. Banliyö trenleri, TCDD yük ve yolcu trenleri ve hızlı tren işletilmesi için yeterli olacak şekilde planlama yapılmıştır.

Soru-7- Tüp Geçit'ten hızlı tren geçecek mi? Avrupa Yakasında gar neresi olacak? Yenikapı? Kazlıçeşme? Bakırköy? Halkalı? Hangisi?

Cevap-7-Tüp geçitten hızlı tren geçecektir. Hızlı trenle ilgili işletme planlarının hazırlanması konusu TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğünce yürütülmektedir. Marmaray Projesi kapsamında Avrupa Yakasında anahat trenleri için planlanan transfer istasyonları Bakırköy ve Halkalı’da bulunmaktadır.

Soru-8- Marmaray Yenikapı'da çalışmaların son durumu hakkında bilgi almak istiyorum. Kaç m derinliğe indi? Arkeolojik kazılar ne zaman bitecek?

Cevap-8- Yenikapı bölgesinde Arkeolojik kazı çalışmaları İstanbul Arkeoloji Müzeler Müdürlüğü arkeologları denetimi altında sürdürülmekte olup, ilgili Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulları kararları doğrultusunda çalışmalara devam edilmektedir. Kazıların bitiş zamanı öngörülememektedir. İksa sistemi ve arkeolojik kazılar tamamlanmadığından zemin kazılarına başlanamamıştır. Yenikapı kazı alanının büyük bir kısmında -5,5 m ila -6 m seviyesinde bulunan kültür tabakasına ulaşılmıştır.

Soru-9- Marmaray Sirkeci'de çalışmaların son durumu hakkında bilgi almak istiyorum. Hangi şaftta kaç m'ye ulaşıldı?

Cevap-9-Sirkeci batı şaftında tünel açma çalışmalarına başlanmıştır. Doğu tarafında, acil çıkış şaftında 3. kuşak kirişi imalatı tamamlanmıştır. Sirkeci istasyonu Kuzey Giriş yapısının (TCDD Gar tarafı) diyafram duvarı tamamlanmıştır. Sirkeci’de güney giriş yapısıyla (Vilayet tarafı) ilgili olarak deplase çalışmaları için yapılan arkeolojik kazılar tamamlanmıştır.

Soru-10- 6. Tüp ne zaman batırılacak?

Cevap-10-Hava koşullarının batırmaya elverişli olması durumunda Nisan 2008’in ortalarında batırılması planlanmaktadır.

Soru-11- Banliyö trenleri ne zaman modernize edilecek? Trenler ne zaman iptal?

Cevap-11- Marmaray Projesi kapsamındaki; Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi: İnşaat, Elektrik ve Mekanik Sistemler (CR1) işi ile ilgili olarak, yüklenici AMD Rail (Alstom - Marubeni - Doğuş) grubuna 21.06.2007 tarihinde yer teslimi yapılarak çalışmalara başlanmıştır. Söz konusu mevcut demiryolu hattının rehabilitasyon çalışmalarının yapılabilmesi için yer tesliminden 18 ay sonra demiryolu işletiminin iki yıl süresince durdurulması planlamaktadır. Marmaray Projesi, Demiryolu Aracı İmalatı (Sözleşme CR2) işi kapsamında; modern 440 araç alınacaktır. İhale teklifleri 12.03.2008’de alınmış ve ihalenin değerlendirme süreci başlamıştır.

Soru-12- Ayrılıkçeşme-Üsküdar tüneli kaç (m) uzunluğa ulaştı?

Cevap-12-30 Mart 2008 tarihi itibarıyla Ayrılıkçeşme-Üsküdar yönünde iki tünelden biri yaklaşık 1250 m, diğeri ise yaklaşık 1550 m’ye ulaşmıştır.

Soru-13- Kazlıçeşme-Yenikapı tüneli kaç m'ye ulaştı?

Cevap-13-30 Mart 2008 tarihi itibarıyla tünel yaklaşık 100,5 m’ye ulaşmıştır.


Soru-14- Yenikapı-Sirkeci tünel kazısı ne zaman başlayacak?

Cevap-14- Yenikapı bölgesinde Arkeolojik kazı çalışmaları İstanbul Arkeolojik Müzeler Müdürlüğü arkeologları denetimi altında sürdürülmekte olup, ilgili Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulları kararları doğrultusunda çalışmalara devam edilmektedir. Arkeolojik kazılar tamamlandıktan sonra çalışmalar başlayacaktır.

Soru-15- Kaç TBM çalışmaktadır. Nerelerdedir?

Cevap-15-Toplam 5 adet TBM vardır. Bunlardan 3 tanesi çalışmaktadır. TBM1 Yedikule – Yenikapı, TBM2 ve TBM3 Yenikapı - Boğaz Batırma tüp, TBM4 ve TBM5 A.Çeşme – Boğaz Batırma Tüp arasındadır.

Soru-16- www.marmaray.com.tr'deki kameralar neden çalışmıyor? Resimler güncel değil?

Cevap-16- Marmaray Projesi hakkındaki bilgilerin yer aldığı www.marmaray.com.tr web sitesi Bakanlığımızca yürütülmekte olan e-ulaştırma projesi kapsamında yeniden tasarlanmaktadır. Yeni web sitemiz kısa bir süre sonra yayınlanacak ve bilgiler düzenli olarak güncellenmeye devam edilecektir.

Bilgilerinize rica ederim.


şükrü ince

12 yıl önce - Cum 18 Nis 2008, 23:10



(+)


Marmaray projesi kapsamında Tüplerin deniz dibine batırılmasında kullanılan
Ecemsultan platformu.
Yeni bir tüpün batırılması için boğazda.


Süha
12 yıl önce - Pzr 12 Ekm 2008, 00:17



(+)


Mehmet Kasım
11 yıl önce - Pzr 24 May 2009, 00:39

Link

Marmaray Çalışmaları Nisan 2009 inşaat ilerleme videosu siteye eklenmiş. Videodaki Üsküdar İstasyonu'ndaki çalışmalar hakkında bir kaç kelam edelim.

2 adet TBM Ayrılıkçeşme'den Üsküdar Makas Tüneli'ne 2'şer ay arayla ulaşmıştı. Şimdi Makas Tüneli'nden İstasyona doğru kazmaya başlıyorlar. Bu çalışmaların ucunun çıkacağı İSTASYON'dan görüntüleri görüyorsunuz:

1-Sol tünelden kazı yapan TBM'in ucunun çıkacağı yerden (Üsküdar İstasyonu taban derinliği) görüntü:


2-Sağ tünelin çerçevesi (tünel aynası) hazırlanıyor.


3-Tünel aynasının monte edileceği sağ tünelin olduğu yer:







sayfa 9
ANA SAYFA -> ULAŞIM