Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Anıl

17 yıl önce - Sal 25 Mar 2003, 17:07
İST » C7.04. MARMARAY





İstanbul'a önce tüpgeçit yapılıyor

Ulaştırma Bakanlığı, 10 milyonu aşkın nüfusu ile dünyanın sayılı metropolleri arasında yer alan İstanbul'a ilk olarak tüp geçit yapılacağını açıkladı. Bakanlığın belirlediği programa göre, yaklaşık 2.5 milyar dolarlık bir yatırım maliyeti bulunan tüp geçit projesinin 2006 yılında tamamlanması planlanıyor.

Uzun bir süreden bu yana yapımı tartışılan İstanbul'a üçüncü köprü inşasında son noktayı koyan Ulaştırma Bakanlığı, yeni bir program uygulayacak. Edinilen bilgiye göre, İstanbul ilk olarak tüp geçitle tanışacak. Halen ihale çalışmaları sürdürülen 1.3 kilometre uzunluğundaki tüp geçit ve ilgili banliyö sistemlerinin yapımından sonra İstanbul'un gündemine 3. Boğaz köprüsü gelecek. Bakanlığın belirlediği programa göre yaklaşık 2.5 milyar dolarlık bir yatırım maliyeti bulunan tüp geçit projesinin 2006 yılında tamamlanması planlanıyor.

İki Proje de Hayata Geçiriliyor
Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, tüp geçit projesi konusunda yürütülen ihale hazırlıklarının tamamlanmasının ardından sistemin inşaatının en geç önümüzdeki yılın ilk yarısından önce başlanılabileceğini belirtti. Yapım programına göre tüp geçit inşaatının 2006 yılında tamamlanması ve işletmeye alınması planlanıyor.

Tüp geçitin hizmete alınmasının ardından 3. Boğaz köprüsü gündeme gelecek. Her iki ulaşım sisteminin de birbirinin alternatifi olmadığı yönünde görüş belirten Bakanlık yetkilileri, İstanbul'un sürekli artan kent içi trafik sorununa uzun vadeli çözüm için her iki projeye de gerek duyulduğunu belirttiler.


(Istanbul Buyuksehir Belediyesi)


messiah_haktan

17 yıl önce - Sal 25 Mar 2003, 19:34

Alıntı:
...yaklaşık 2.5 milyar dolarlık bir yatırım maliyeti bulunan tüp geçit projesinin 2006 yılında tamamlanması planlanıyor.


Benim anlamadigim sey bu tüp gecitin insaatin güya 2000,ondan sonra 2001, sonra 2002 ilk yarisi,daha sonra 2002,oda olmadi 2003 ilk yarsi simdi ise 2004'ün ilk ayrsindan önce insaatina baslanacak deniliyor!Asil anlamadigim sey 2000de insaat baslasaydi 2006da acilcakti 2004de baslasa 2006da acilcak!! :?



xgokhan
17 yıl önce - Sal 25 Mar 2003, 21:47

Insaatin 2006'da bitecegini sanmiyorum, ama 6 sene surecek is de degil zaten. Eger 2000'de gercekten insaat baslasaydi 2003'te biterdi sanirim. Ama onlarin kastettigi ihale surecinin baslangici olabilir.

messiah_haktan

17 yıl önce - Sal 25 Mar 2003, 23:08

Gökhan 6 sene sürecek is degil diyorsun!Levent-Taksim kac yilda bitti biliyormusun!Yada taksim-yenikapi kac yildir insaat halinde?Aslinda 2 senede bitmez bu insaat!Asya tarafina daha 20 kilometreden fazla ray dösenecek avrupada yakasina dünyanin rayi dösenecek ve tüneller kazilacak,tüp yapilip batirilacak!Valla surda 8 kilometrelik hatii 9 yilda bitirdiler bunu nasil 2 yilda bitirecekler acaba?

ali

17 yıl önce - Çrş 10 Arl 2003, 06:02

Ulaştırma sektöründe, 2004 yatırım programında tahsis edilen ödeneğin en önemli bölümü, kısa adı Marmaray olan İstanbul Boğazı demiryolu tüp geçiti ve banliyö hatları projesinin demiryolu boğaz tüpgeçitin yapımı için ayrıldı. Demiryolları Limanlar ve Hava Meydanları (DLH) Genel Müdürlüğü'nün yeni yıl için hazırlanan yatırım programında, bu projeye 147 trilyon 578 milyar liralık bir yatırım ödeneği konuldu.
Tüpgeçit inşaatı için ayrılan bu miktarın 144 trilyon 360 milyar lirası dış kredi olarak kullanılacak. Halen DLH Genel Müdürlüğü'nce inşaatına yönelik ihale çalışmaları sürdürülen İstanbul Boğazı'nın altına inşa edilecek olan 1 kilometre uzunluğundaki tüpgeçitle ilgili yapım çalışmalarına 2004 Nisan'ında başlanacak.



AgaH
17 yıl önce - Pts 29 Arl 2003, 22:48

Boğaz Demiryolu Tüp Geçiş ihalesine Taisei-Kumagai-GAMA- Nurol ile Obayashi- Yapı Merkezi- Metiş-Kiska konsorsiyumları teklif verdi. Konsorsiyumların 600 ayrı kalemle ilgili olarak fiyat teklifinde bulundular. Konsorsiyumların proje için önerdiği toplam fiyat Komisyonun yapacağı değerlendirmeden sonra ortaya çıkacak.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, konuyla ilgili olarak düzenlediği basın toplantısında projenin ilk etabını oluşturan bölüm için üç konsorsiyumun teklif verdiğini bunlardan birinin teklifinin şartnamede aranan koşulları yerine getirmediği için iade edileceğini söyledi.

Yıldırım, Teklif Değerlendirme Komisyonun kalan iki konsorsiyumun verdiği teklifleri 600 kalem üzerinden teker teker inceleyeceğini söyledi. Yıldırım, yapılacak incelemeler sonrasında belirlenecek konsorsiyumun teklifinin krediyi sağlayan Japon Bank for International Corparation’ın (JBIC) onayına sunulacağını söyledi.

Bakan Yıldırım parasal tekliflerin ne zaman açıklanacağına ilişkin bir soru üzerine projenin ilk aşamasını oluşturan bölümün temelini gelecek yılın ilk çeyreğinde atmak istediklerini belirtti. Yıldırım bu hedef doğrultusunda mali tekliflerle ilgili değerlendirmeyi kısa sürede tamamlamayı hedeflediklerini söyledi.

Teklif alınan projenin ilk aşaması İstanbul Söğütlüçeşme ile Yedikule arasında 1.8 kilometresi Marmara Denizi altından geçecek tüp tünel olmak üzere toplam 13 bin 600 metrelik tünellerden oluşuyor.

Yıldırım, projeye alınan krediyle ilgili bir soruyu yanıtlarken de kredinin 10 yılı geri ödemesiz toplam 40 yıl vadeyle sağlandığını söyledi. Yıldırım faiz oranı yüzde 0.75 olan kredinin ilk etap için yetecek düzeyde sağlanacağının taahhüt edildiğini belirtti.

Konsorsiyumların sunduğu teklifler bugün Teklif Değerlendirme Komisyonu, noter ve teklif sahibi konsorsiyumların temsilcilerinin önünde açılarak değerlendirmeye alınacak.

ntvmsnbc.com


AgaH
17 yıl önce - Cum 02 Oca 2004, 19:21

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, tümüyle dış kaynakla finanse edilecek olan ve temelinin bu yılın ilk çeyreğinde atılması öngörülen, Marmaray adıyla bilinen üç aşamalı İstanbul Boğazı Tüp Geçişi Projesi’nin 2009 yılında tamamlanarak ticari işletmeye geçmesinin hedeflendiğini söyledi. Yıldırım, projenin denizden ve karadan toplam 13.6 kilometrelik tüp geçidi kapsayan birinci aşaması için TKGN (Taisei-Kumagai Gumi-Gama-Nurol) ortak girişim grubunun 89.67 milyar yen (yaklaşık 838 milyon dolar), NTCM (Obayashi-Yapı Merkezi-Metiş-Kiska) ortak girişim grubunun ise 96.99 milyar yen (yaklaşık 907 milyon dolar) tutarında teklif verdiklerini açıkladı.


Artık süreç hızlı ilerlemeye başladı
inşallah inşaatını da hedefledikleri tarihte bitirirler. Levent-Taksim metrosu gibi ya da Bolu Tüneli gibi yılan hikayesine dönmez...


messiah_haktan

17 yıl önce - Cum 02 Oca 2004, 20:14

Simdide tamamlama tarihi 2009' mi cikti?2007,2008,2009!!!

AgaH
17 yıl önce - Cum 02 Oca 2004, 20:22

2004'te başlayacağını düşünürsek 5 yıl iyi bir süre bence.

Seri_inAC

17 yıl önce - Cum 02 Oca 2004, 22:56

Arkadaslar Hazama'nın web sıtesı: http://www.hazama.co.jp/english/

Galıba Kuala Lumpurdaki Petronas kulelerini de bu sirket yapmıs....
WOW



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM