Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5
ysn1190
6 yıl önce - Prş 22 Mar 2012, 21:26

imla önemli değil önemli olan ne yapıldığı onur bey görüyoruz hocanın neler yaptığını seçimlerde de göreceğiz kendimizi yırtmanın alemi yok

Ömer YILMAZ
6 yıl önce - Cum 23 Mar 2012, 00:00

TRAMVAY HATTI UZAYACAK
Alıntı:
Başkan Akaydın, nostaljik tramvay hattını üniversiteye kadar uzatmayı planladıklarını anlatarak “Nostalji tramvayı eskidi. Onu kaldırıp aynı güzergahta hibrit çalışan daha dar otobüsler almayı düşünüyoruz. Hattı da Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Akdeniz Üniversitesi, Antalya Adliye Sarayı ve Antalya Şehirlerarası Terminali’ni içine alacak şekilde uzatmayı planlıyoruz” dedi.


Şimdi Mustafa Akaydın diyor ki; tramvay kaldırılacak, onun yerine otobüs çalışacak, hat uzatılacak bu nasıl oluyor anlamadım. Bu uzatılacak olan hat otobüslerin çalışacağı yeni hat mı yoksa raylar mı uzatılacak? Burada biraz anlam karmaşası var. Büyük ihtimalle otobüs hattının güzergahından bahsediliyordu, küçük bir dil karmaşası var, neyse bu da önümüzdeki günlerde netlik kazanır.

Ben daha önceki mesajlarımda tramvayın kaldırılması yerine yenilenip uzatılması ve çift hat yapılması gerektiğini yazmıştım. Fakat bizim burada yazdıklarımız devlet kurumları tarafından pek kaile alındığı söylenemez. Biz de tramvay yerine uygulanacak olan yeni proje hakkında görüşlerimizi yazalım, hiç değilse bu konuda bir katkımız olsun

Öncelikle yeni projenin uygulanması aşamasında;

1-Tramvay hattında bulunan raylar olduğu gibi mi kalacak yoksa sökülecek mi,
2-Otobüs hattı "metrobüs" tarzında bir sistem mi olacak (Geçen senelerde başkanın metrobüs ile ilgili fikirleri vardı, acaba bu hat için mi düşünüyor? ),
3-Eğer tramvay hattından otobüs geçecekse, Cumhuriyet Meydanından sonra karşılıklı olarak 2 otobüs nasıl geçecek,
4-Yeni düzenlemesi yapılan Işıklar ve Atatürk Caddeleri ile Cumhuriyet Meydanı ve Kale Kapısında hattın işlemesine engel olan kaldırım vb. alanlarda fiziki düzenlemeler yapılacak mı?

gibi soruların cevap bulması gerekir!

Başkanın dediğine göre hat Terminalden başlayacak. Büyük ihtimalle Anadolu Kavşağından U dönüşü yapılacak. Böylece benim daha önceden de defalarca belirttiğim gibi Dumlupınar Bulvarı ulaşım yönünden daha da uygun bir aks olacak. Hat açılınca büyük ihtimalle Terminal bölgesinden Üniversite yönüne giden VF02-TK52-505-509-701 gibi hatlar son durak olarak Otogar Aktarma Merkezini kullanacaktır.Ayrıca bu hatlardan yeni hatta aktarma imkanı olacak, yakın çevreden geçen hatlar, bu hatta entegre edilecektir, ya da güzergahları değişecektir.. Hattın şehir merkezi ucundan nereye uzatılacağı belli değil! Belki Lara yönüne uzatılabilir. Böylelikle KC06, KL08, LF09, LF10 gibi hatlar rahatlamış olur. Ayrıca bu hatlardan boşa çıkacak otobüsler diğer hatlara verilebilir, VF01, AC03 gibi.

Ayrıca bir diğer merak ettiğim konu da tek güzergah mı yoksa 1'den fazla güzergah mı olacak, ve sefer sıklıkları ne olacak? Şimdiki sistemde gövde hatlarda çalışan otobüsler gibi 5 dk da bir olursa sıkıntı olabilir -tabi hattın özelliğine göre değişir- 1-2 dk da bir çalışırsa sağlıklı bir toplu taşıma olabilir. Bir de Dumlupınar Bulvarı'ndan Meltem'e Antalyaspor Kavşağından U dönüşü yaparak mı gidecek? Akşamları üniversite üst geçidinden Meltem Metropol Kafeye en az 10 dk da varabiliyor otobüsler.


düzenleme:

Son olarak bir önerim daha olacak;
hattın son bulacağı yer Otogar Tramvay durağı olabilir ve Otogar Aktarma Merkezi de buraya taşınırsa daha güzel bir uygulama olabilir. Dumlupınar Bulvarını sadece yeni hat kullanır, Aktarma Merkezinden kalkan araçlar da Adnan Selekler Caddesinden (Vakıf Çiftliğinden) geçebilir. Zaten bazı hatlar Otogar'dan sonra Ahatlı ve Yenidoğan tarafına gidiyor.

kaynak


a_iverson
6 yıl önce - Cmt 24 Mar 2012, 03:20

Yapılacak olan yeni sistem lastik tekerlekli araç. O yüzden raylara gerek kalmayacağı için sökülecektir. Muhtemelen asfalt dökülür. Güzergah uzayacağı için otobüs sayısı da baya olur ve sistem daha hızlı bir şekilde işler. Şimdiki tramvay sistemi gibi duraklara gelindiğinde karşıdan gelen otobüs beklenip yol 2'ye ayrılarak geliş - gidiş sağlanır muhtemelen. Lara'ya kadar uzatılsa daha iyi olur bence. Eski Lara yolundan gidebilir ya da farklı bir güzergah da olur. Bence bu sistem daha iyi olacak.



berk okul
6 yıl önce - Cmt 24 Mar 2012, 10:44

rayları sökmeyebilirler hatıra olsun diye örneğin izmitte eski tren yolunun hemzemin lambları duruyor. gönül isterdi ki tramvay çift hat olarak çalışsın ama;
1- tramvay eski
2-antalyada tramvay trafiği çok zorluyor

troleybüs olsa daha iyi olur yeni hat en azından egzosu olmaz.


sametsen90
6 yıl önce - Cmt 24 Mar 2012, 10:58
Nostaljik tramvay


Gönlüm, tramvayların yenilenip raylı taşımacılığa devam edilmesinden yana. Güzergah, çift hatta Cumhuriyet Meydanı'ndan sonra çıkartılabilir. Yollar daha geniş meydandan varyantlara kadar, daha sonrasında da üniversiteye kadar uzatılabilir. Böylece sefer sıklıkları kolayca artırılabilir. Zaten Cumhuriyet Meydanı en merkezi yerlerden biri, insanlar ya yürüyerek devam edebilirler ya da otobüsle.
Hibrit araçların özelliklerini, kapasitesini görmeden bir yorum yapamayacağım


Ömer YILMAZ
6 yıl önce - Pzr 25 Mar 2012, 16:55

Hat ile ilgili henüz somut bir adım olmamasına rağmen burada bazı bilgiler paylaşmak istiyorum.

Daha önce Tramvayın kaldırılmasına karşı olduğumu söyledim. Fakat söz konusu güzergahta düşünülen otobüs hattı akılcı şekilde planlanırsa, insanların ulaşımı daha da kolaylaşabilir. Ama kısa vadeli bir çözüm olabilir bu.

Hattı biraz da harita üzerinden inceleyelim.

 

 


Hattın son bulacağı Terminal bölgesinden ya da yakınından geçen/kalkan hatlar:

VF02 Varsak-Sakarya-Terminal-Fakülte
TK36 Terminal-Ahatlı-Uncalı-Konyaaltı
TC45 Terminal-Yenidoğan-Meltem-Valilik
FC46 Terminal-Ahatlı-Soğuksu-Valilik
TK52 Fatih-Kepezaltı-Erenköy-Terminal-Ahatlı-Fakülte-Konyaaltı
MC58 Fatih-Esentepe-Erenköy-Suişleri-Antkoop-Güllük-Valilik
MC58A Fatih-Erenköy-Suişleri-Antkoop-Güllük-Valilik
UC60 Terminal-Çallı-Işıklar-Lara
VT63 Varsak-Beşkonak-Sakarya-Terminal
VF65 Varsak-Kütükçü-Suişleri-Terminal-Fakülte
TC68 Cezaevi-Erenköy-Antkoop-Çevre Yolu-Kızılarık-Portakal Çiçeği-Meydan
TK91 Terminal-Çallı-100.Yıl-Konyaaltı
TK92 Terminal-Çallı-100.Yıl-Konyaaltı
TC93 Terminal-Çallı-Işıklar-Kırcami
TL94 Terminal-Çallı-Cebesoy-Lara
R206 Terminal-Erenköy-Suişleri
502 Terminal-Gürsu-Beldibi
503 Terminal-Dokuma-Gülveren-Aşağıkaraman
504 Terminal-Kepez-Duacı
505 Terminal-Döşemealtı-Organize-TOKİ
506 Terminal-Döşemealtı-Düzlerçamı-Çığlık
509 Döşemealtı-Terminal-Fakülte
510 Terminal-Fatih-Duacı
521 Terminal-Çakırlar-Akdamlar
521ATerminal-Çakırlar-Akdamlar-Geyikbayırı-Çağlarca
522Terminal-Bahtılı-Doyran
600 Terminal-Üniversite-100.Yıl-Meydan-Havalimanı
701 Döşemealtı-TOKİ-Terminal-Fakülte-Devlet Hastanesi

Üniversite ve Adliye çevresinden geçen hatlar:

VF01 Varsak-Kızılarık-100.Yıl-Fakülte
AC03 Aksu-Meydan-100.Yıl-Adliye
AF04 Aksu-Çevre Yolu-Fakülte-Konyaaltı
KC05 Konyaaltı-Plajlar-Meltem-100.Yıl-Kale Kapısı
KC06 Konyaaltı-Hurma-Meltem-Işıklar-Kırcami
LF09 Lara-Kırcami-Doğu garajı-100.Yıl-Fakülte
LF10 Lara-Özgürlük-Doğu garajı-100.Yıl-Fakülte
UC11 Uncalı-Fakülte-Meltem-Valilik
UC11A Altınkum-Uncalı-Fakülte-Meltem-Valilik
UC32 Gürsu-Uncalı-Migros-Meltem-Güllük
LC37 Lara-Kırcami-Mevlana-TRT-Meltem
MF40 Masadağı-Çallı-Soğuksu-Meltem-Fakülte
MF40A Masadağı-Çallı-Soğuksu-Meltem-Fakülte
TC49 Cezaevi-Sanayi-Gülveren-Özdilek-Çallı
TC50 Cezaevi-Sanayi-Gülveren-Bayındır-TRT-Şarampol
KC51 Konyaaltı-Meltem-Soğuksu-Çallı-Güllük
VC53Varsak-Antkoop-Çallı-Güllük-100.Yıl-Adliye-Soğuksu
VC57Varsak-Çağlayan-Çallı-Güllük-100.Yıl-Adliye
VC59Varsak-Sütçüler-Teomanpaşa-Çevre Yolu-Çallı-Fakülte
KC61Konyaaltı-Hurma-Meltem-Soğuksu-Çallı-Güllük
VF66Varsak-Şelale-Kızılarık-100.Yıl-Adliye-Güllük

Terminal Bölgesinden Üniversite (Fakülte) yönüne giden hatlar:

VF02 Varsak-Sakarya-Terminal-Fakülte
TC45 Terminal-Yenidoğan-Meltem-Valilik
FC46 Terminal-Ahatlı-Soğuksu-Valilik
TK52 Fatih-Kepezaltı-Erenköy-Terminal-Ahatlı-Fakülte-Konyaaltı
UC60 Terminal-Çallı-Işıklar-Lara
VF65 Varsak-Kütükçü-Suişleri-Terminal-Fakülte
502 Terminal-Gürsu-Beldibi
505 Terminal-Döşemealtı-Organize-TOKİ
509 Döşemealtı-Terminal-Fakülte
521 Terminal-Çakırlar-Akdamlar
521ATerminal-Çakırlar-Akdamlar-Geyikbayırı-Çağlarca
522Terminal-Bahtılı-Doyran
600 Terminal-Üniversite-100.Yıl-Meydan-Havalimanı
701 Döşemealtı-TOKİ-Terminal-Fakülte-Devlet Hastanesi

Bu son yazdığım hatlardan VF02-TK52-505-509-701 gibi hatlar sadece Otogar Aktarma Merkezine kadar gidecek büyük olasılıkla, yani güzergahları kısalacak.502 Gürsu Aktarma Merkezine kadar, TK52 Otogar Aktarma Merkezine kadar gideceğinden (benim düşüncem) Konyaaltı tarafından Terminale gidecekler için yeni seçenekler olacak:
1-KC05-KC06-KL08-UC11 gibi 5 dk da bir geçen hatlarla 100.Yıl-Meltem-Adliye gibi yerlerden birinde inip Terminal yönüne gidecek yeni otobüslere binmek,
2-TK36 (büyük ihtimalle aynı kalır) herhangi bir araçla Gürsu Aktarma Merkezine gelerek bu araca binmek,
3-TK91 ve TK92 Terminal otobüslerine binmek (bu hatlar eski güzergahlarında çalıştığı için fazladan 30 dk dolaşıyor)
Eğer yukarıdaki ilk 2 seçenekler kullanılırsa bekleme süresi daha az olacak.


Bu yeni otobüs sisteminin uygulanması halinde "aktarma olanağı" ya sınırsız ya da en az 3 kez; tam biletler yerel hatlar hariç 1.70 olmalı. Antalya'da ulaşımın büyük bir çoğunluğunu özel taşımacılar yöneteceği için bu konuda yine sıkıntılar yaşanacaktır.

Son olarak böyle bir sistem yerine raylı sistem projesi uygulansa Antalya Ulaşımı hiç değilse Batı ve Kuzeybatı bölgeleri rahatlardı. Ama ne yazık ki olmuyor. Ah şu Antalya'yı bana bir verseler neler yapmam ki!



Ömer YILMAZ
6 yıl önce - Cmt 31 Mar 2012, 19:23

  (+)

1-[Zerdalilik-Müze] Nostaljik Tramvay Hattı
2-[Fatih-Meydan] Hafif Raylı Sistem Hattı

Bu 2 sistem, birbirine olan mesafesi en abartılı şekilde 10 metre olabilir. 10 metre abartılı rakam, yaklaşık olarak 5 metre olmasına rağmen birbirinden bağımsız 2 sistem. Sinyalizasyonundan, hattına, çalışan elemanlarından, bağlı olduğu birimlere kadar her şeyiyle birbirine bu kadar uzak 2 sistem. Yolcuları bile aktara yapmayan 2 sistem. Şimdi bu 2 sistemden birincisi kaldırılıp yerine otobüs hattı oluşturulacak. Buna karı olduğumu daha önce defalarca belirtmiştim. Tekrar söylemeye gerek yok.

Yeni otobüs alınacağına biraz araştırıp bu 2 hat makasla nasıl bağlanabilir, nasıl birleştirilir bunun planlanması gerekirdi. AntRay'ın bu 2 hattın kesiştiği bölgede İsmet Paşa İstasyonu var. Nostalji Tramvayının ise Atatürk Caddesinde Üç Kapılar, Cumhuriyet Meydanı yönünde de Kale Kapısı durakları var. 2 makasla güzel bir işletme olabilirdi. Birisi Ali Çetinkaya Caddesine diğeri de İsmet Paşa Caddesi'nin başına konulabilir. Galiba nostaljik hat için de 2 makas gerekir böylece. Yapmak isteyen olduktan sonra bu 2 hat havadan bile bağlanır.

Şu anda Fatih-Meydan hattında yoğun saatlerde 11-12 raylı sistem aracı çalışıyor. Yedekte de 2 ya da 3 tane araç kalıyor. Nostalji hattında da 3 tramvay aracından 2'si çalışıyor diğeri de ya tamirde ya da yedekte bekliyor. Bu 3 tramvay aracının modernizasyonu yapılıp daha etkin kullanılabilir. Nostalji hattında 5 tane makas var. Çift hatta ihtiyaç olmadan seferler artırılabilir. Yedekte bekleyen 1 ya da 2 AntRay aracı da takviye edilebilir. Sonuçta sadece 5 km bir hat var. Asıl saçmalık 30 dakikalık parkur süresinin 60 dk yapılması. 11 km lik Antray hattı bile gidiş-dönüş 60 dk sürüyor. Zaten 3 araçla da 10 dk sıklık rahatlıkla yakalanabilir. Eğer hat birleştirilirse daha fazla sıklık elde edilebilir(di).


Ömer YILMAZ
5 yıl önce - Çrş 14 Ksm 2012, 13:30

Antalya Nostalji Tramvayı 6 Aralıkta ihale yoluyla kiralanacak.
Büyükşehir Belediyesi daha önceden tramvayı doğrudan Ulaşım A.Ş'ye vermeye kalkmıştı ancak belediye meclisi bunu yine engellemişti. O zamanki planda Ulaşım A.Ş. tramvayla ilgili "her türlü tasarrufta" bulunabilecekti. Buna hattın ve araçların modernizasyonu (yenilenmesi) işletilmesi, eklemelerin yapılması vb.

6 Aralıktaki ihaleye büyük ihtimalle Ulaşım A.Ş. de katılacak ve kazanması sürpriz olamasa gerek. Zarar pahasına da olsa yüklenip en yüksek teklifi verecektir.

İnşallah Ulaşım A.Ş kazanır ve hattın uzatıldığını, çift hatta çıktığını ve tramvayların yenilendiğini görürüz.


Onur Taner
5 yıl önce - Çrş 14 Ksm 2012, 21:08

Acaba Çallı-Müze-Akvaryum arasında ikinci etabı yapılsa nasıl olur?
http://wowturkey.com/t.php?p=/tr521/Onur_Taner_An ...yproje.jpg
http://wowturkey.com/t.php?p=/tr507/OnurT_Tramvayoneri1.jpg


Ömer YILMAZ
5 yıl önce - Cum 07 Arl 2012, 18:43

Antalya Nostalji Tramvayı İşletme İhalesine hiçbir firma tarafından katılım olmadı.
Dün saat 16.00'da Büyükşehir Belediyesinde yapılan ihaleye hiçbir katılım olmayınca yeni ihale hazırlıkları başladı.

Antalya Büyükşehir Belediyesi, Nostalji Tramvayı İşletme İhalesini önümüzdeki bir tarihte yenileyecek.



sayfa 5
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM