Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Ömer YILMAZ
6 yıl önce - Cum 03 Şub 2012, 20:47

Ali Bey önemli olan yolcu potansiyeli değil. Bu hat zaten zarar ediyor, vagonlar her gün arızalanıyor. Hali hazırda 3 vagon var sadece 2'si çalışıyor, diğeri depoda bekliyor. Benim demek istediğim Antalya'nın bu güzel değerine sahip çıkılması. Hiç şüphesiz bahsedilen otobüs sistemi şimdikinden daha iyi ve kaliteli bir hizmet verecektir. Buna bir itirazımız yok. Fakat ortada yapılmış bir eser var -iyi ya da kötü- bunun yeni hatla birleştirilmesi, araçların yenilenmesi, hattın iki ucundan da uzatılması ve hattın çift hatta uzatılması yapılacak verimli çalışmalar arasında. Bu saydıklarım daha önceden ben bu sitede yokken çoğu arkadaş tarafından defalarca dile getirilmiş öneriler. Bugün yine aynı öneriler dile getiriliyor. Fakat 1 metre kat edilebilmiş değil. 2 başkan geldi, önceki kendi kafasına göre gitti; şimdiki ise kendi kafasına göre hareket edemiyor. Sonuç yine aynı, yerimizde sayıyoruz hatta geri gidiyoruz.

berk okul
6 yıl önce - Cmt 04 Şub 2012, 00:05

ömer hocam, bu hat çift yöne çıkarılsa, araçlar yenilense bence de çok iyi olur. hatta metrobüs veya troleybüsten daha iyi olur.
geçmiş yazılarımda metrobüs olabilir demiştim, onu çift hatta çıkarmazlar diye yazmıştım. ayrıca ali bey, metrobüs dediğiniz şey, normal otobüsün kendi yolundan gitmesidir. kapasite ile alakası yok. o istanbuldaki mercerdes citarolar bildiğiniz körüklü otobüstür. metrobüs aracının kapasitesini artırmak için 2 körüklü hollandadan gelenler var. kapasiteyi azaltmak isterseniz körüksüz otobüs kullanırsınız.

ışıklardan metrobüs geçemez!! metrobüsün yolu, metro gibi yolun veya yaya yolunun kesişmediği yoldur. ışıklarda, dönerciler çarşısı kavşağında döndüğü yere alt geçit mi yapacaksınız?

akaydının dediği, otobüs yoludur. yani sadece otobüsün girdiği yol. bence yapmaz. bence yapsa yapsa troleybüs yapar, daha da iyisi tramvayı çift yön yapar. ona bu yakışır

bu arada, otobüs yolu yapacağım derse, olay şu olur: şimdiki tramvayın yolu otobüsün gidiş yönü, ışıklar caddesinin bir şeridi de dönüş yolu olur.


Mertovic07
6 yıl önce - Pzr 05 Şub 2012, 00:20

Nostaljik tramvay artık emekli edilerek müzeye kaldırılmalıdır. Zaten bu haliyle nostaljikten çok reklam panosudur.
4-5 sene rahat olmuştur ben bu tramvayı kullanmayalı...



berk okul
6 yıl önce - Pzr 05 Şub 2012, 00:36

Alıntı:
Nostaljik tramvay artık emekli edilerek müzeye kaldırılmalıdır. Zaten bu haliyle nostaljikten çok reklam panosudur.
4-5 sene rahat olmuştur ben bu tramvayı kullanmayalı...
aslında şekil olarak güzeller, körüksüz yüksek taban ve çan sesli korna ama çalışmıyorlar, yapacak bir şey yok. aynen, kalkarsa bile umarım müzeye koyulur, antalya tarihine geçti.

Ali Melih Atafırat

6 yıl önce - Pzr 05 Şub 2012, 21:52

Alıntı:
ayrıca ali bey, metrobüs dediğiniz şey, normal otobüsün kendi yolundan gitmesidir.


Metrobus, normal otobüsün kendi yolundan gitmesi demek değildir. 1970'lerde İstanbul'da da tercihli yoldan giden otobüsler vardı ama, metrobüs değildiler. Metrobüs dediğimiz zaman, tercihli yolda, çok sık aralıklarla çalışarak yüksek kapasitede yolcu taşıyan bir sistemden bahsediyoruz. Bu nedenle kapasite konusunu gündeme getirmiştim. Yoksa tabii ki tercihli yol yapılarak normal bir otobüs hattı koyulabilir. Ama ben şahsen, orada otobüs yerine tramvay görmeyi tercih ederim. Bu hatta dört tane yeni ve modern tramvay satın almak çok zor olmasa gerek.


berk okul
6 yıl önce - Pts 06 Şub 2012, 08:54

Alıntı:
Metrobus, normal otobüsün kendi yolundan gitmesi demek değildir. 1970'lerde İstanbul'da da tercihli yoldan giden otobüsler vardı ama, metrobüs değildiler. Metrobüs dediğimiz zaman, tercihli yolda, çok sık aralıklarla çalışarak yüksek kapasitede yolcu taşıyan bir sistemden bahsediyoruz. Bu nedenle kapasite konusunu gündeme getirmiştim. Yoksa tabii ki tercihli yol yapılarak normal bir otobüs hattı koyulabilir. Ama ben şahsen, orada otobüs yerine tramvay görmeyi tercih ederim. Bu hatta dört tane yeni ve modern tramvay satın almak çok zor olmasa gerek.
metrobüs, aynı metro gibi kendi yolu olan; araç ve yaya yollarının kesmediği peron durakları olan toplu taşıma türüdür. metrodan farkı raysızdır, otobüs kullanılır.

merak etmeyin toplu taşıma araçlarını çok iyi bilirim. tercihli yoldan farkı kalın yazılı yer.


tabi ben de tramvay görmek isterim, bu hatta 8 tramvay olsa 7 dk da bir çalışır. toplu ulaşım için gayet güzel bir seçenek olur.



ysn1190
6 yıl önce - Çrş 08 Şub 2012, 14:55

bence metrobüs çok mantıklı neden derseniz antray yapıldı ama o kadar çok masraf oldu ki ödenemedi uzun bi süre ve ilk başlarda bomboş gidip geldi

ama metrobüs konulduğunda yolcu potansiyeli az olsa bile güzergahını değiştirebilirsiniz uzatabilirsiniz ve eskidiği zaman araçları kolaylıkla değiştirebilirsiniz

ayrıca eski tranvay kalkarsa ışıklar caddesindeki trafikte sakinler keşke antrayı da metrobüse çevirseler çok sevinirim


berk okul
6 yıl önce - Çrş 08 Şub 2012, 19:06

antray değişmez o kadar para boşa mı gitsin? iyi söylüyorsunuz da metrobüs de ayrı yoldan gider, ışıklar nasıl rahatlayacak?

a_iverson
6 yıl önce - Prş 15 Mar 2012, 20:47

Nostaljik tramvay harbiden nostalji olacak. Sanırım %90 lastik tekerlekli araçlar işleyecek orada. Atatürk caddesi açılışında o bölgenin esnaflar başkanı da söyledi. Büyük ihtimal tramvay kalkıyor.

Kemal
6 yıl önce - Cmt 17 Mar 2012, 01:26

Kaldırın tramvayı mıranvayı,lastikli lastikli ne güzel olur,dumanlı mumanlı hey anam heyy
Alıntı:
antray değişmez o kadar para boşa mı gitsin? iyi söylüyorsunuz da metrobüs de ayrı yoldan gider, ışıklar nasıl rahatlayacak?

Nerede ise Antray da kaldırılacak.Eller gider Mersin'e biz gideriz tersine. Raylı sistemleri rasyonel kullanılabilecek düzenlemeyi yapamayan zihniyetler,bunları toptan ortadan kaldırmaya kalkıyor. Nostalji tramvayı insanlara antipatik geliyor! O tramvayı mevsimi geldiğinde kaç turist kullanıyor bunu diyen yok. Kente hoş bir hava katıyor. Pis otobüslerimiz, eciş bücüş minibüslerimiz, bu canım araçlara tercih ediliyor. Bu nasıl belediyecilik anlayışı yahu, bu devirde anlamak mümkün değil. Masrafı çokmuş yok bakımı zormuş.lafı güzaf, İstanbul iki tane böyle hattı gümbür gümbür çalıştırıyor hiç de masraftan yakınan yok. Erki elinde tutanın niyeti kötü ise söyleyecek laf kalmıyor.

Burada Nostalji hattı, Antray ile arasında bir metrelik uzaklık varken, iki hattı bir makasla bağlamıyorsan birbirine; bu hattın ölüm fermanını daha Antray yapılırken imzalamışsın demektir.

  (+)



sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM