Ana Sayfa 882 bin Türkiye Fotoğrafı
Ordu - Nefise Akçelik Tüneli
Sayfa: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Sonraki
Ana Sayfa -> Diğer Şehirler
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Kaan52
9 yıl önce - Pzr 16 Oca 2005, 18:45
Ordu - Nefise Akçelik Tüneli


Türkiye’nin en uzun tüneli

Bolaman-Perşembe Yolu Projesi, Bolaman’da Çalışlar deresinden başlayıp, güneydoğu yönünde ilerleyerek 3775 metre uzunluğundaki Hapan Tüneli’nden sonra, Akçaova deresinde kuzeydoğu yönünde Ordu Boztepe’nin batı tarafından Kumbaşı sahiline inmektedir. Bolaman-Perşembe yol yapımı çalışmasında 1998 yılından bu yana toplam 106.750.756 dolar harcandı. Toplam uzunluğu 55 bin 138 metre olan yolun 18 bin 45 metresi tamamlanmıştır. Bolaman-Perşembe yolunun küçük sanat yapılarının büyük bir bölümü de tamamlandı. Kadıoğlu, Kozbükü, Tekkebak, Hapan ve Asarkayası tünellerinin toplam uzunluğu 9173 metre olup, kazıları tamamlanmıştır.

Yolun Ordu’nun kalkınmada öncelikli bölge olması dolayısıyla yeni iş yerleri ve fabrikalar açılmasına yol açacağı düşünülmektedir. Bolaman-Perşembe arasını kapsayacak yol, tüm Karadeniz bölgesinin ulaşımını sağlayacaktır.

Ordu-Fatsa arası 1 saat 45 dakika iken, bu tünelin yapımıyla sadece 15 dakika olacaktır. Ulaşımın rahatlamasından dolayı Karadeniz bölgesinin ticaret potansiyelini arttıracaktır. Tünelin bakım onarım giderleri ile taşıt işletme giderlerini azaltması, trafik emniyetini sağlaması ve zamandan tasarruf gibi bir çok avantajları ile ülke ekonomisine katkısı, sadece bir yılda 50 trilyon liradır.”


Yapımı tamamlandığında Türkiye'nin en büyük tüneli unvanını kazanacak olan Hapan Tüneli'nin, 2003 yılı rakamlarıyla ülke ekonomisine katkısının yılda 50 trilyon lira olacağı açıklandı. Bolu Tüneli'nden 8 metre daha uzun olacak 3 bin 775 metre uzunluğundaki Hapan Tüneli'ne konulması planlanan paralı gişelerin de ekonomiye ek katkı sağlayacağı belirtildi


http://www.yukselinsaat.com.tr/www.yuksel.net/tdevam/d04bolaman.htm






[ Tünelin ismi değiştirildiği için başlık değiştirildi - Burç - Cum 29 Arl 2006, 11:06 ]


Oguzhan
9 yıl önce - Pzr 16 Oca 2005, 18:50

Ya su tunel acildimi arkadaslar? Nezamandan beri sozu ediliyor ama bi acamadilar gitti. 2003 yaz'inda Samsun Trabzon arasindaki yol buyuk bir kismi bitmis idi ama son 80 km cok yavas gidiyor diyorlardi. Halbuki yapilmis olan yol kisimlari muthis olmusdu bence. Misal ben 2002de Trabzon'a 5 saat ugrasirken 2003de 3 saat 15 dakikada kat etmisdim, yani bu yollara gercekden ihtiyaci var karadeniz bolgesinin. Bilgisi olanlar var ise bizi sonuclar ile degilde suan var olanlar ile aydinlatsin.

Erkut A2.

9 yıl önce - Cmt 07 May 2005, 19:07



(+)



BOLAMAN-PERŞEMBE

28,0 Km. uzunluğundaki yol 02.10.1997 tarihinde ihale edilmiş olup, NUROL+TEKFEN+YÜKSEL Ortak girişimi’nin taahüdünde devam etmektedir. Halen Tünel, Köprü, Viyadük, Toprak İşleri, Sanat yapıları vs. çalışmaları sürdürülmektedir. Toplam maliyeti 325,8 Milyon $ olup, 2003 yılı sonuna kadar 139,0 Milyon $ harcama yapılmıştır. 2004 yılında 6,370 Trilyon TL. ödenek ayrılmıştır.

yani anlayacaginiz yol daha bitmis durumda degil kgm nin sitesinde yolun su an sadece %45 in tamamlandigi yaziyor.......insallah en kisa zamanda bitirlir....
Basbakan Erdogan in sözüne göre 2004 ün sonunda bu yol dahil tüm karadeniz sahil yolu bitmis duruma gelecekmis....
ayrica resim Hapan tüneli.......


okulundelisi
9 yıl önce - Cmt 25 Hzr 2005, 20:14

HAPAN TÜNELİNİN ADI DEĞİŞTİ.TÜNAEL ÇALIŞMALARI SIRALARINDA RAHATSIZLANARAK BEFAT EDEN BAYAN MÜHENDİSİN ADINI VERDİLER TÜNELE.TÜNEL 2005 SONU YADA 2006 BAŞINDA HİZMETE AÇILACAK.ŞİMDİDEN %90 TAMAMLANDI

Erkut A2.

8 yıl önce - Pzr 04 Eyl 2005, 23:40

ben bu yaz ordu da iken bu konu yerel medya tarafindan bayagi bi gündemde tutulmak istendi.Halka düsüncesini soran Kanal 52 muhabirleri halktan "bunu asla kabullenemeyiz" cevabini aldilar
..bende onlaara katiliyorum...nasilki BOLU daki tünel in adi Bolu tüneli ise bizdeki de "Ordu tüneli" olmasi lazimdir diye düsünüyorum....


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> Diğer Şehirler