Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Ahmet Özbuluk

6 yıl önce - Cmt 29 Arl 2012, 21:57

hayırlısı şimdi anladığım kadarıyla o bahsettiğimiz tünel ve fevzipaşa hattı iptal oluyor.

peki fevzipaşa tam kavşak noktadaydı. hatay yönü ile ulaşım konusunda ne düşünülüyor.


mirzan

6 yıl önce - Cmt 29 Arl 2012, 22:11

Bu yapılacak proje ile Fevzipaşa istasyonu bypass edilerek direk Nurdağı'na bağlanacak. Bahçe- Nurdağı mevcut demiryolu hattının uzunluğu 41,934 km dir. Yapılacak yeni güzergah ile 25 km. kısalarak 16,934 km.ye inecektir.

Fevzipaşa İstasyonu ise yalnızca sınıra (Meydanekbez) giden trenlerin kullanabileceği bir istasyon olarak kalacak. Ama ileride Kilis demiryoluna bağlanırsa yani bahsi geçen bazı projeler gerçekleşirse Fevzipaşa yine canlılığını korur.

Ama belirttiğim gibi buradaki en büyük avantaj mesafe azalması değil işletme giderleri ve zamandan tasarruftur.

Bakın burada kırmızı ile gösterdiğim kısım yeni yapılacak yer, mavi yer ise mevcut yol.

  (+)


Ahmet Özbuluk

6 yıl önce - Cmt 29 Arl 2012, 22:23

Gaziantep-Osmaniye arası 3 saate düşmeli.

bölgesel hızlı tren projeleri de gündeme gelir umarım.



mirzan

6 yıl önce - Cmt 29 Arl 2012, 22:29

Haritaya dikkat edersek Gaziantep'ten Osmaniye tarafına ulaşmak için mevcut yol çok fazla kuzeye yönelmiş. Düz arazi olsa yolculuk Nurdağı'ndan sonra en fazla bir saat sürer ama maalesef dağlık bir arazi orası. Belki ileride hızlı tren projesi kapsamında falan otoyola paralel şekilde bir demiryolu yapılabilir. Ama Türkiye'nin en yüksek viyadüğü gibi bir de demiryolu viyadüğü gerek. Öyle bir yol olursa Mersin Adana Osmaniye Gaziantep arasında demiryolu ile kısa sürede ulaşım sağlanabilir.

Ahmet Özbuluk

6 yıl önce - Cmt 29 Arl 2012, 22:40

kesinlikle haklısın. kuzeye gitmiş sistem. kuzeye gitmesinin sebebi o bölgelerdeki (narlı,türkoğlu vs) yerleşim yerlerine de mi hizmetin ulaşması mı yoksa mecburiyetten mi bilmiyorum.

toros ekspresi zamanında tahmin edersinki biliyorsundur bunu, her istasyon da anlam veremediğimiz beklentiler olurdu. gaziantep-istanbul arası 26 saatti. kavşak noktalarda (narlı,fevzipaşa,osmaniye, adana) yarım saat anlamsız anlamsız beklerdik. sadece fevzipaşa daki bekleme anlamlıydı benim için. çünkü nurdağını tırmanmak için trenin yönünün lokomotifin ters istikamete dönmesi gerekti.
belki bu projeyle zaman ve masraftan kısıtlama olacağı düşünülürse toros ekspresi gaziantep'e tekrar uzatılır.



kuleci27
6 yıl önce - Sal 19 Mar 2013, 23:56

ihale iptal mi oldu?

mirzan

6 yıl önce - Çrş 20 Mar 2013, 00:20

TCDD tarafından hala bir açıklama yapılmadı ihale ile ilgili. Zaten bugün başlasa bile en erken 4 yıl çinde bitecek. Bu konuda çok duyarsızız maalesef. Bu kesim Güneydoğu'nun batıya ve Akdeniz'e hızlı trenle açılabilmesi için çok önemli bir nokta. Eğer yapılırsa ülkemizin zannedersem en büyük demiryolu tüneli olacak. Ciddi zaman ve enerji tasarrrufu sağlayacak. Ama ne bir açıklama var ne de bir çalışma.



mirzan

6 yıl önce - Pts 13 May 2013, 23:47

Uzun süren değerlendirme sürecinin ardından, Bahçe Nurdağ Varyantı Projesi Altyapı işleri yapım ihalesini İntekar İnşaat firması kazandı

T.C. Devlet Demiryoları (TCDD) İşletmesi Genel Müdürlüğünün, Güneydoğu Anadolu Projesi (GAP) Eylem Planı kapsamındaki Bahçe -  Nurdağ Varyantı Projesi Altyapı İşleri Yapımı ihalesinin sonucu ile ilgili TCDD Yönetim Kurulu onayı alındı.

Söz konusu ihaleyi 193.253.783 lira teklifi ile İntekar İnşaat firması kazandı. Yetkililer kesinleşen ihale kararının firmalara bildirildiğini ve yasal sürecin dolmasından sonra firma ile sözleşme imzalanacağını kaydettiler.

Yaklaşık maliyeti 416.990.333,73 olarak belirlenen ihaleye teklif veren diğer firmalar şöyle belirlenmişti:

1. Akkord
2. Akyapı Ecetaş İnşaat
3. Doğuş İnşaat Gülsan İnşaat
4. Cengiz İnşaat
5. China Reinal
6. Doruk İnşaat YDA İnşaat
7. Fermak İnşaat Özyurt Madencilik
8. Kalyon İnşaat
9. Kolin İnşaat Gülermak A.Ş.
10. Limak İnşaat
11. Mapa İnşaat
12. Makyol İnşaat Moskovsky
13. Özaras İnelsan İnşaat
14. Özkar İnşaat NTF İnşaat
15. Öztaş İnşaat EMT İnşaat
16. Özaltın İnşaat Sacry
17. Salini Impregilo Taşyapı İnşaat
18. Sigma Burkay Akçadağ İnşaat
19. STY Koçoğlu İnşaat
20. Seza İnşaat
21. Şenbay Madencilik Özgün İnşaat
22. Yertaş İnşaat
23. YSE Yapı


Fatih Kardes

5 yıl önce - Çrş 26 Hzr 2013, 11:56



mirzan

5 yıl önce - Çrş 26 Hzr 2013, 18:20

İnşaat çalışmaları başladı mı? Sözleşmeye göre işin bitiş tarihi 2016 olarak belirtiliyor. Bu da demek oluyor ki tüm işler yolunda gitse Gaziantep'e hızlı tren 2016'da gelebilir.



sayfa 2
« önceki   123 ... 192021   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM