Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
mirzan

7 yıl önce - Prş 08 Arl 2011, 14:08
Osmaniye Bahçe ile Gaziantep Nurdağı arasına Türkiyenin en uzun demiryolu tüneli


Bahçe ilçesi ve Nurdağ ilçeleri arasında yapılması planlanan demiryolu hattı ile zaman, yakıt ve personel tasarrufu sağlanacak, kaliteli demiryolu ulaşım imkanına kavuşulacaktır.

Osmaniye ili Bahçe ilçesi ile Gaziantep ili Nurdağı ilçeleri arasındaki mevcut demiryolu hattının uzunluğu 41,934 km dir. Yapılacak yeni güzergah ile 25 km. kısalarak 16,934 km.ye inecektir. Projeye göre Fevzipaşa istasyonu devreden çıkacak demiryolu Bahçeden 9,970 m'lik bir tünelle Nurdağ'ına bağlanacaktır.

Çift hat olarak projelendirilen bu hattın 11.692 m. si Osmaniye il sınırları içinde, 5.242 m.si Gaziantep il sınırları içinde olacaktır. Proje ile ilgili ÇED toplantıları tamamlanmıştır. Ayrıca Toprakkale-Kilis-Çobanbey-Nusaybin-Silopi-Habur Tren projesi de bu hattı kullanabilecektir.


MUSTAFA8001

7 yıl önce - Prş 08 Arl 2011, 14:31

Türkiye'nin en uzun tren tüneli zaten Bahçe' de bulunuyordu. (Ayran tüneli) Bu projeyle tünelin uzunluğu 2 ye katlanacak demek ki. Hayırlı olur inşallah.

mirzan

6 yıl önce - Sal 25 Eyl 2012, 22:59

Osmaniye'yi Gaziantep'e, Doğu ve Güneydoğu'ya daha kaliteli ve kısa bir yolla bağlayacak olan projenin TCDD tarafından ihalesi 2 Kasım 2012'de gerçekleştiriliyor. İhale şartnamesine göre yapılma süresi 1440 günmüş. Neredeyse 4 yıl. Çok uzun bir süre ama inşallah gerçekleşirse çok güzel olacak.

Kaynak



mirzan

6 yıl önce - Cmt 29 Arl 2012, 15:43

İhalede teklifler 21 Kasım'da toplanmıştı fakat ihale sonucuna dair herhangi bir bilgi paylaşılmadı. Acaba iptal edilmiş olma ihtimali var mıdır?

Alıntı:
T.C. Devlet Demiryoları (TCDD) İşletmesi Genel Müdürlüğü’nün, “Güneydoğu Anadolu Projesi (GAP) Eylem Planı” kapsamındaki “Bahçe – Nurdağ Fevzipaşa Varyantı Altyapı İşleri Yapımı” ihalesinin teklifleri 21 Kasım 2012 tarihinde toplandı.

Yatırımlar Dergisi’nin aldığı bilgiye göre; yaklaşık maliyeti 416.990.333,73 olarak belirlenen ihaleye katılan firmalar ve teklifleri (¨) şöyle belirlendi:

1. Şenbay Madencilik – Özgün İnşaat 174.825.954
2. Fermak İnşaat – Özyurt Madencilik 183.576.779
3. Özaras – İnelsan İnşaat 186.710.194
4. İntekar İnşaat 193.253.783
5. Yertaş İnşaat 197.743.482
6. Özkar İnşaat – NTF İnşaat 198.315.614
7. Mapa İnşaat 214.631.512
8. Kolin İnşaat – Gülermak A.Ş. 217.329.000
9. STY – Koçoğlu İnşaat 218.643.821
10. Öztaş İnşaat – EMT İnşaat 218.824.145
11. Doruk İnşaat – YDA İnşaat 237.442.200
12. Salini – Impregilo – Taşyapı İnşaat 246.111.778
13. Kalyon İnşaat 247.394.540
14. Sigma – Burkay – Akçadağ 249.013.961
15. Limak İnşaat 249.995.456
16. Akkord 265.255.673
17. YSE Yapı 267.859.997
18. Doğuş İnşaat – Gülsan İnşaat 268.900.080
19. Özaltın İnşaat – Sacry 294.759.162
20. Cengiz İnşaat 295.674.699
21. Seza İnşaat 298.324.355
22. Makyol İnşaat – Moskovsky 325.988.717
23. Akyapı – Ecetaş İnşaat 339.013.120
24. China Reinal 528.163.689


Bilindiği gibi bu büyük bir proje. Güneydoğu illerinin batı ile ulaşımında kilit bir nokta. Maliyeti ve yapım süresi de yüksek bir proje. Hemen başlansa bile 4 yıl sonra bitebilir en erken. Özellikle Osmaniye, Gaziantep ve Kilis'in bu projeye gerçekten çok ihtiyacı var.


Ömer_KSK
6 yıl önce - Cmt 29 Arl 2012, 16:13

Adana-Gaziantep arasındaki mevcut demiryolu maalesef çok kıvrımlı. Eğer bunun gibi projelerle hattaki kıvrımlar ortadan kaldırılırsa Adana-Gaziantep arasında tren işletmek cazip hale gelir.



mirzan

6 yıl önce - Cmt 29 Arl 2012, 16:25

Hattın en sıkıntılı kısmına yapılacak bu tünel yaklaşık 10 km. uzunluğunda çift hatlı olarak projelendirildi. Seyahat süresi ve işletme giderleri böylece azaltılmış olur. Bu bölgede çalışan trenlere ranfor hizmeti veriliyor. Yani trenin arkasından da bir lokomotif ile güç desteği yapılıyor. Çünkü eğim çok fazla. En azından bu ortadan kalkmış olacak.

Ahmet Özbuluk

6 yıl önce - Cmt 29 Arl 2012, 21:44

Alıntı:
Hattın en sıkıntılı kısmına yapılacak bu tünel yaklaşık 10 km


bahçe-fevzipaşa(nurdağ) arası türkiye'nin raylı sistemde en büyük tünelinden bahsediyoruz. buraya nasıl yan yol yapacaklar



mirzan

6 yıl önce - Cmt 29 Arl 2012, 21:47

Alıntı:
Yan yol
derken neyi kastettiniz? Demiryolu mu karayolu mu? Ayrıca neden öyle bir şeye ihtiyaç duyulsun ki?

Ahmet Özbuluk

6 yıl önce - Cmt 29 Arl 2012, 21:49

proje çift hat değil mi?

mirzan

6 yıl önce - Cmt 29 Arl 2012, 21:52

Evet çift hatlı, elektrifikasyonu ve sinyalizasyonu olacak şekilde her iki hat sıfırdan inşa edilecek olan tünelden geçecek.



sayfa 1
123 ... 192021   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM