Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Denizli Çevre Yolu İnşaatı
« önceki   1234 ... 111213   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 3
Yasin Efesoy

4 yıl önce - Cmt 12 Ekm 2013, 21:28

Öngörülen süreye göre bir hayli gecikme var. Ancak mevcut duruma bakıldığında, hem 14,5 kilometrelik 2. Çevre Yolu kesiminin, hem de geri kalan Antalya DKY kesiminin 2013 sonuna yetişmesi mümkün değil. Çalışmalar oldukça yoğun ilerliyor, ancak topografya oldukça zor. Özellikle 2. Çevre Yolu'nun yarısının otoyol olarak inşa edilecek olmasından dolayı çalışmalar zorlu geçiyor. Sanırım 2. Çevre Yolu için en erken 2014 sonunu beklememiz gerekecek.

mustafazft
4 yıl önce - Cum 07 Mar 2014, 14:53

2. Çevre Yolu için çalışmalara başlanıldı.

Denizli İzmir yolunun devamı olarak projelendirilen Denizli-Antalya yolunun 2.520 metrelik kısmına tünel yapılarak ulaşıma açılacak. Vali Abdülkadir Demir çalışmaların başlamasıyla bölgede incelemelerde bulundu.
Vali Abdülkadir Demir, yapımına başlanan 2.520 metre uzunluğundaki Honaz Tünelinin başlangıç noktası olan Ovacık Köyüne gitti. Burada yetkililerden bilgi alan Vali Demir, çalışmaları yerinde inceledi. Çalışmaların hızlandırılması için yetkililere talimat veren Vali Demir, tünelin yapılması ile zaman ve yakıt tasarrufu sağlamasının yanında Denizli’nin Antalya ve Muğla gibi önemli turizm merkezlerine bağlantı yolunun daha modern bir yapıya bürüneceğini vurguladı.
2 gidiş 2 geliş olarak dizayn edilen Honaz Tüneli toplamda 2.520 metre olacak. Tünel girişinin Ovacık Köyü’nden başlayacağı tünel, Honaz Dağı Cankurtaran Mevkiinde sona erecek. Ana arter güzergahının apik arazilerden geçmesi ve bu güzergahta bulunan tabiatın bozulmaması, yolun kuzey-güney yönünde olması nedeniyle buzlanma ve kardan dolayı oluşabilecek kazaları önlemek, can ve mal kayıplarını minimize etmek amacıyla yapılacak olan tünel, kamulaştırma maliyetlerini de azaltacak. Honaz Tüneli ayrıca yol güzergah uzunluğunu azaltacak olması sebebiyle sürücüler için de ayrı bir önem kazanacak.
   


dardiya
4 yıl önce - Prş 27 Mar 2014, 15:00
maliyet ve çevre


tünelin giriş ve çıkışı arasında kamulaştırılacak alan yok ki maliyet düşsün ... ha tünel sonrası viyadük, köprü vs ile yolu dereden karşıya (mevcut duble yola) bağlarsan ;
*mevcut yola ''paralel'' ekstra 4,5-5 km 2 gidiş 2 geliş yol yapmamış olursun (ilerde bakım maliyeti de var, kar'ı var buzu var)
*on binlerce ağacı korumuş olursun
*otoyol kenarına çekeceğin örgü tellerle hayvanların doğal yaşımına müdahale etmemiş olursun
*mevcut cankurtaran girişteki bağlantıları yapmak için yüzlerce kişinin arazisini kamulaştıracam diye uğraşmassın(ciddi bir maliyet)
*ayrıca cankurtaran mahallesinin giriş bölgesinde görüntüyü bozmamış olursun vs vs
bu şekilde hem 2. etap çevre yolu maliyeti önemli ölçüde düşer hem de çevreye en az zarar verilmiş olur diye düşünüyorum ...



S_Yıldırım
4 yıl önce - Cum 28 Mar 2014, 10:34

Bırakın maliyeti, tünel sayesinde binlerce ağaç kesilmekten kurtulacak. Önemli olan da budur.

En son S_Yıldırım tarafından Cum 28 Mar 2014, 14:17 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


dardiya
4 yıl önce - Cum 28 Mar 2014, 12:38

sayın Yıldırım,
halihazırda karayollarının hazırlamış olduğu viyadük projesi var zaten ve Özce inşaat firması belki 1,5 yıldır bu projenin sondaj vs çalışmalarını yapıyordu ...
Aslında şu an yapımına başlanan Tünel viyadük projesi için düşünülmüştür, amaç tünelden sonra 1 km lik viyadük ile mevcut duble yola bağlanmaktı ...
İlk projede Tünel yoktu ... Viyadük projesindeki tünelin uzunluğu 1900 m civarıydı, Fakat hernedense Viyadük iptal oldu, Tünelin açısı değiştirilerek 2520 m ye çıktı ve yamaçtan geçen eski projeye entegre edildi … ?
yıkılan eski Veli Bey tesislerinin oradan bağlanacak olan viyadüklü tünel projesinin fotosu ...

 


dardiya
4 yıl önce - Cum 28 Mar 2014, 18:08

Alıntı:
yapılacak olan tünel, kamulaştırma maliyetlerini de azaltacak.

ben vali beyin dediği gibi tünelin kamulaştırma maliyetine bir etkisi olmadığını belirtmek istedim, o arada kamulaştıralacak alan yok çünkü, dağ
Alıntı:
tünel sayesinde binlerce ağaç kesilmekten kurtulacak

viyadük-tünel birbirine karıştı sanırım (:...
haklısınız tünel sayesinde binlerce ağaç kesilmekten kurtulacak,
fakat viyadük projesi ile tamamlanırsa 5 km lik gereksiz paralel yolun kenarlarındaki ağaçlar da korunmuş olacak ki sayısı tünelin kurtardığı ağaçlardan kat kat fazla + viyadükle bağlanmazsa tünel sonrası güzergahta birsürü kamulaştırma var ...
tabiki çevre maliyetten daha önemli
alın size bi taşla iki kuş, viyadüklü tünel projesi hem daha çevreci hem daha ucuz ...



Onur BG
adnkyclr
3 yıl önce - Cum 28 Ksm 2014, 23:36
Kale - Cankurtaran arası Denizli Çevre Yolunun Ovacık dan ötesi, otoyol standardında mı?


Bu Denizli Çevre Yolunun 2. ve son kısmı ( Kale Kavşağı - Cankurtaran arası ) Ovacık dan sonra, otoyol standardında olacak dendi. Çünkü İzmir - Aydın - Denizli - Otoyolu, Kaklık - Honaz - Ovacık üzerinden, Cankurtaran a, uzatılmak istendi. Ve II. bir çevre yolu olarak da kullanılacaktı. Fakat eğer Muğla ( Tavas dan ) ve Antalya ( Acıpayam - Korkuteli den ) Otoyolları yapılmayacak ise, bu gereksiz. Honazlılar aylardır diken üstünde ( bağ bahçe hiç kalmıyor diye ). Yok eninde sonunda bu iki otoyol uzatması da yapılacaksa, evet otoyol standardındaki bu paralel çevre yolu da mecburen yapılacak. [fakat viyadük projesi ile tamamlanırsa 5 km lik gereksiz paralel yolun kenarlarındaki ağaçlar da korunmuş olacak ki sayısı tünelin kurtardığı ağaçlardan kat kat fazla + viyadükle bağlanmazsa tünel sonrası güzergahta birsürü kamulaştırma var ...
tabiki çevre maliyetten daha önemli
alın size bi taşla iki kuş, viyadüklü tünel projesi hem daha çevreci hem daha ucuz ...
]


enisserkan

3 yıl önce - Pzr 04 Oca 2015, 18:44



Misafir d68

3 yıl önce - Pts 05 Oca 2015, 14:16

arkadaşım kuru kuru bir foto koymuşsun..bir bilgi yokmu inşaat hakkında?



sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   1234 ... 111213   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege