Ana Sayfa 892 bin Türkiye Fotoğrafı
anilekinci
2 yıl önce - Prş 15 Eyl 2011, 13:08
İST » Marmara Ring (Marmararing) İHT - İstanbul Hızlı Tren Projesi




Serdar İnan'dan Yeni İstanbul Projesi: Duraklarda Durmayan Tren



İnanlar Yönetim Kurulu Başkanı Serdar İnan, Başbakan'ın Kanal İstanbul projesini açıklamasının ardından Yeni İstanbul için ürettiği proje önerilerine bir yenisini daha ekledi: MARMARA RING; İHT(İstanbul Hızlı Tren Projesi)

Çanakkale'de oturup İstanbul'da çalışmanın mesafesi 40 dakika olacak...

Marmara'yı çepeçevre sarıp bir iç deniz haline getirerek ulaşımı rahatlatıp, İstanbul'u özgürleştirmeyi hedefleyen Marmara Ring Projesi'nin önemli bir parçası olan İHT (İstanbul Hızlı Tren Sistemi) sayesinde bölgede en uzak mesafeye 1 saatte ulaşılacak, İstanbul'un kıyı cephesi 20 katına çıkarılacak. Böylece Çanakkale'de oturup İstanbul'da çalışmak hayal olmaktan çıkacak.

Dünyanın iç denizi olan ilk megakenti İstanbul olacak...
Serdar İnan, İHT'nın hükümetin yeni açıkladığı proje dahilinde gerçekleştirilecek İzmit Körfez Geçiş Köprüsü ve Çanakkale Boğaz Köprüsü ile bir bütün oluşturarak 2 saat içinde tüm Marmara'yı dolaşabilme imkanı sağlayacağını açıkladı. İnan, böylece İstanbul'un dünyada iç denize sahip ilk megakent olacağını belirtti.

Duraklararası 10 dk, İstanbul-Bursa arası 30 dk...
Toplam 12 duraktan oluşan ve tüm Marmara'yı dolaşan ray sistemi ile iki durak arası sadece 10 dakika olması planlanıyor. Dünyada ilk olacak olan bu gelişmiş hızlı tren sistemiyle İstanbul-Bursa arası ise 30 dakika.

Sistem özetle şu şekilde çalışıyor: İHT, kendinden tahrikli vagon sisteminden oluşuyor. Her ana ünite en az 3 ara üniteden/vagondan oluşuyor. Ana ünite hiç durmadan yoluna devam ediyor. Ara üniteler, ana üniteden ayrılarak duraklara yanaşıp yolcuları boşaltıp, alıyorlar. Her durakta 1 ara ünite bekliyor.

Yolcular ara üniteye/vagona bindiğinde, vagon hızla ana sisteme doğru yol alıyor ve ana sistemle kilitleniyor. Tren vagonları / üniteler hiçbir durakta durmadan yüksek hızla yoluna devam ediyor. İnecek yolcuların geçtiği en arkadaki vagon ise durağa yaklaşıldığında tekrar diğer vagonlardan ayrılarak durağına yanaşıyor. Bu arada diğer vagonlar hiç durmadan yol almayı sürdürüyor.

Durma, bekleme, kalkma olmadığından zaman harcanmıyor. Aynı anda doğuya ve batıya olmak tek hat üzerinde ters yönde giden ve 2 noktada kesişen 2 ayrı ring seferi gerçekleşiyor.



İstanbul'un merkezinden 300 km uzakta, 1 saatlik yakında...
Proje hayata geçirilirse İHT istasyonlarıyla entegre olarak planlanacak deniz ulaşımıyla ve Silivri'nin açıklarına kurulacak resif adalarıyla beraber Marmara denizi bir şehir içi denizi haline gelmekle birlikte orman da şehrin içine alınmış olacak. Ayrıca Kaz Dağları İstanbul'a dahil edilecek.

En uzak mesafenin 1 saatte katedileceği proje ile İstanbul'un merkezine ulaşım kolaylaşacak. Böylece şehrin merkezinde gittikçe darlaşan yaşam alanlarına, deniz kenarında ve ormanda yaşam alanları katılmış olacak.

Dünyanın tüm doğru planlanmış megakentlerinde olduğu gibi İstanbul'da da kontrolsüz linear gelişim yerine dairesel; ring gelişim oluşturulacak.



Mimar Serdar İnan projenin geliştirilmesindeki etkenleri şu şekilde açıklıyor:

'1950'den beri sürekli dış göçlerden dolayı İstanbul'da nüfusla birlikte ulaşım ve trafik sorunu da çılgınca arttı. Bugün 13 milyon nüfusa sahip olan İstanbul'a durdurulamayan bir talep söz konusu. Eğitim, sağlık, turzim, finans merkezi, dünyanın başkenti olma potansiyaline sahip İstanbul'un, bu konumuna ulaşabilmesi için bu çılgın nüfus artışı ve trafik sorununa çözüm bulunmalı. Beyin ve insan göçünü tersine döndürmeli. Bunu eski İstanbul'u desantralize ederek, merkezi dağıtarak, İstanbul'un içine parkları, ormanı, doğayı sokarak sıkışmış İstanbul'a nefes aldırarak yapabiliriz. Marmara Ring Proje önerimiz de İstanbul'u tüm Marmara'ya taşıyarak, Marmara Denizi'ni bir iç deniz haline getirerek, İstanbul'daki nüfusu özgürleştirmeyi hedeflemekte. Projenin önemli bir parçasını da Yeni İstanbul merkezinden geçerek hiç durmadan 300 km hızla giden İnanlar'ın İHT (ihata*) İstanbul Hızlı Tren Projesi oluşturuyor.

Eskiden alışılagelmiş dar planlamalar ile her yönüyle farklı, eşsiz Istanbulumuz'a hep sıkı gömlekler giydirmeye kalktık. İstanbul ise bizi hep yanıltan oldu. Hızla gelişti, hep kabına sığamaz oldu. Artık İstanbul'a bu hızlı nabzına uygun, İstanbul'u özgürleştirecek projeler geliştirme zamanı. Marmara Ring Projesi, son yıllarda gelişen ülke perspektifine ve özgüvenimize uygun 'biz artık varız' diyen, uluslararası standartları da aşan bir proje; İstanbul'a layık... Bize layık...

Başbakanın Yeni İstanbul projesi İstanbul'u dünya başkenti olmaya taşıyacak nitelikte. İstanbul yeni çağın eğitim, sağlık, finans, turizm, eğlence, kültür-sanat, yerleşim merkezi. Biz de bu vizyonla İstanbul'u hak ettiği konuma taşıyacak Altın Çağ projelerimize ilham kaynağı oldu. Artık manada oluşan teoriyi pratiğe indirme zamanı. Bunu da ideal dengeyi oluşturarak gerçekleştirebiliriz. İdeal karışım bütünsel başarıyı getirir. Biz inandık! Devamı gelecek... '

Kaynak: arkitera.com


Sezer__Bursa
2 yıl önce - Prş 15 Eyl 2011, 15:07

Güzel ama şuanda sadece hayal bir proje. İstanbul'un büyümesinide istemiyorum.

anilekinci
2 yıl önce - Prş 15 Eyl 2011, 15:35

olmayacak bir proje değil aslında ama daha zamanı var sanırım

fatih civelek
2 yıl önce - Prş 15 Eyl 2011, 15:39

Konuyla yakından alakalı olan (ama otoyol olarak) bir başlığımız mevcut: (bilgilendirmek için)

Alıntı:


(+)


Marmara Otoyol Çevreyolu


Mehmet Kasım
2 yıl önce - Prş 15 Eyl 2011, 15:42
geriye bandırma-çanakkale-tekirdağ arası kalıyor.


öneri güzel. ve yapılabilir. zaten 3'te 2'si proje halinde.

istanbul-edirne yht projesi var. çerkezköyden geçiyor. 3. köprü yht projesi de var. gebze'ye bağlanıyor.

istanbul edirne yhtninbir ucu tekirdağa gidiyor.

körfez geçişli bursa yht projesi etüde diliyor. bursa-bandırma arası da etüd proje.

geriye bandırma-çanakkale-tekirdağ arası kalıyor.


Efe Elaldı

2 yıl önce - Prş 15 Eyl 2011, 17:21

olması gereken bir proje belki böyle çok teknoloji kullanılmasada marmara ring yht hattı oluşturulmalı tabi bu şekilde yapılırsa dünyada ses getirecek bir girişim olur inşallah bu tarz projeler artık hayal olmaktan çıkıp gerçeğe dönüşür

DenizYlçnky

2 yıl önce - Prş 15 Eyl 2011, 22:54

Bana pek profesyonelce gelmedi. Daha çok ilgi toplamak için gibi. Ama bu tarz vizyonlara hayallere ihtiyacımız var.

En başta son ara vagonun kıç kısmının burun gibi aero dinamik olması gerek. Yoksa yüksek dirence sebep olur.

Bunun güç kaynağı nedir? Tepedeki yüzgeçlerin ne gibi teknik faydası var?

Her şeyden öte MARMARA RİNG MAGLEV daha mantıklı olur.


Sezer__Bursa
2 yıl önce - Prş 15 Eyl 2011, 23:02

Herşeyden önce neden bu araç böyle amerikadaki mekanlar gibi biryerde gidiyor

anilekinci
2 yıl önce - Cum 16 Eyl 2011, 00:20

arkadaşlar fotolar metro fotoları sanırım tanıtım amaçlı konulmuş...yani araç olarak düşünmeyin gerçek değil onlar

bilal hasan
2 yıl önce - Cum 16 Eyl 2011, 00:24

duraklarda durmayan trenlerle ilgili japonların bir similasyonu var.. proje halinde midir bilmiyorum ama hayata geçirilmesi pek mümkün görünüyor..


Alıntı:
Animasyon çinlilerin japonların değil.

sanırım dalgınlığıma gelmiş.. teşekkürler.. düzeltiyorum çinlilerin


En son bilal hasan tarafından Cum 16 Eyl 2011, 01:22 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM