Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 9
Behçet Salgın
5 yıl önce - Pts 08 Eyl 2014, 03:40

kesinlikle antalya'ya yapilmasi lazimdi ama artik birsey ifade etmiyor maalesef

sedattekin21
5 yıl önce - Pts 08 Eyl 2014, 03:45

yani gaza getirildik birazda f1 patronu cok fazla para istedi yeni sozlesmede ve imzalanmadi, gunumuzde f1 eski gorkemli gunlerinden uzak, 200 milyon yatirim yapildi ama illaki yillikta bakimi yapiliyordur

Uğur Karaoğlu

4 yıl önce - Cmt 22 Ağu 2015, 12:08

Güzel bir yazı.

F1, Türkiye’den Neden Gitti?

http://www.socratesdergi.com/hic-unutmam/f1-turkiye-gp/



Uğur Karaoğlu

4 yıl önce - Cmt 22 Ağu 2015, 12:13

Formula 1, Türkiye'ye dönecek mi?

Merve Akan, Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu Başkanı Metin Çeker ile konuştu


Bu hafta “Oldu Bitti, Geldi Geçti” de çok özel bir konuğu ağırlıyorum. Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) kuruluşundan bu yana ekipte yer alan Metin Çeker, 1992 yılında Ralli kariyerine son vererek kendini motor sporlarına adamasıyla tanınmış biri. Onun kariyerinde Co-pilotluktan sportif direktörlüğe oradan da Federasyon Başkanlığına uzanan bir hikaye var. Metin Çeker ile Formula 1 zamanında yaşadıkları ve ülkemizdeki yarışlarla ilgili görüştüm ve bakın ondan neler öğrendim…

Formula 1’i izlemekten en çok keyif aldığınız bölümler neler?

Elbette ki bitiş anı…

Seyirci olarak peki?

Türkiye’de yaptığımız yarışlarda hiç seyirci olamadım. Ama dışarıdaki yarışlarda geçişleri ve pilotların arasındaki çekişmeleri izlemekten keyif alıyorum. Çünkü; o anlarda pilot çizgisini değiştiriyor, iki üç viraj sonrasını düşünerek hareket ediyor ama sen yalnızca tahmin eden oluyorsun, bu hamleleri takip etmek çok keyifli.

Formula’nın hangi dönemindeki yarışlar daha güzeldi?

Araçlar gittikçe tasarrufa ya da motorları küçülterek bir nevi yavaşlamaya doğru ilerledi. Canlı yayınlarda da ses, çok etkili oluyor. Yani 10 silindirli, 8 silindirli zamanlar sanki daha iyiydi.

O zaman FIA’nın getirdiği “Çevreci Formula 1” den hoşlanmıyor musunuz?

Simgesel olarak, topluma örnek olması bakımından yapılması gereken şeyler olarak görüyorum. Yoksa sene içerisinde var 20 yarış; pistteki araçların çevreye verdiği zararın yollardaki otomobillerden daha fazla olduğunu düşünmüyorum.

Sonuçta motor üreticileri yoldaki otomobillerini geliştirmek için bu değişikliği istedi. Siz bu durum için ne düşünüyorsunuz?

Tamam, yoldaki otomobiller farklı. Bir çoğunluk var orada ama Formula’yla kıyaslandığında bu yüzde çok düşük. O yüzden de bu değişikliği sembolik olarak görüyorum.

Formula 1’in bu kadar seyirci kaybetmesinde sadece motor seslerindeki azalma mı etkili oldu?

Ses azalması da evet, etkili… Ayrıca takımların sezon ortasında şampiyona bitmiş gibi yarışları domine etmeleri de ilgiyi azaltan bir faktör. Ülkelerin ünlü getirmeleri, basında pilotların yer alması… Bunlar çok etkili oluyor ama bugün baktığınızda Formula 1, Almanya’da bile tanıtım, reklam gibi noktalarda popülerite kaybediyor. Bence bu alanlarda da Formula 1’de bazı eksiklik bulunuyor.




Türkiye’deki seyirci sayısıyla ilgili ne düşünüyorsunuz?

Ülkemizde çok ciddi bir izleyici kitlesi bulunuyor. Örneğin; Türkiye’de son sene yaptığımız yarışta 42,000 seyirci vardı. Bence bu konuda basın başka tarafından girdi işe ve yanlış tarafa yönlendirildi. O dönemde hep maliyetler konuşuldu, seyirciler değil.

İstanbul Park’a gelecek olursak eğer, sizi en çok zorlayan kısımlar nelerdi?

Aslında inşaatı takip etmek ve sportif taraftan hazırlanmak beni zorladı. Eğitim için Macaristan’a gitmiştik. Oradaki organizasyon ve gözetmen eğitimleri, hep yoğun işlerdi. Benim gurur duyduğum nokta ise; ilk yarıştan bu yana organizasyonu bizim yapmamızdır. Pistte 850-900 kişiye yakın görevli vardı. Haliyle tüm bu süreçleri yönetmek zordu. Bunlara ek olarak, diğer yarışların da organizasyonuyla ilgilenmek gerekiyordu. Hepsini bir arada götürmek baya bir zorladı.

İstanbul’da yapılan yarışlar içinden bir mukayese yapmanızı istesem, hangisini favori gösterirsiniz?

İlk göz ağrım 2005 ile kapanış olan 2011 yarışı derim. 2010 yılındaki Vettel-Webber kazası da iyiydi.

Diyelim ki Formula 1 tekrar ülkemize geldi. Geçmişte yapıldı ama şimdi olsa yapmam ya da yapılmasına engel olurum dediğiniz konular neler?

Benim takıldığım tek konu, federasyon açısından değil belki ama, bilet fiyatları ve satıştaki malzemenin ülke şartlarına göre kesinlikle yüksek kalması. Bu konuya dikkat edilmesine yani, biletlerin daha makul bir fiyat seviyesinde olmasına çalışırım. Buradan gelecek geliri sponsorlar vasıtasıyla elde etmeye gayret ederim. Çünkü seyirci mutlaka lazım, olaya heyecan katan onlar. Seyircilere de durumu izah etmek lazım. Sadece Pazar günü yarış yok ki, sinemaya gelir gibi yarış izlemeye geliyordu insanlar. Hafta sonu boyunca, tüm gün yarışlar yapılıyor, bilet fiyatlarına da bunların hepsi dahil. Bunların tanıtımını iyi yapmak lazım…




Sizce yarış haftasında yapılan alt yarışların daha izlenilesi olmasının sebebi ne?

Formula 1 motor sporlarının en üst mertebesi. Alt grupların yarışlarında daha fazla geçişler, kazalar oluyor. Çünkü oradaki pilotlar, Formula serisine çıkmak için kıyasıya yarışıyorlar. Daha fazla risk alıyorlar ve elektronik aksamları da Formula 1’de ki kadar pilota fayda sağlamıyor. Bu yüzden onlar pilotaj yeteneklerini ortaya çıkarmak için daha korkusuzca yarışıyorlar. Yarış haftası boyunca da bu alt serileri izlemek zevkli oluyor.

Bilet konusuna geri dönecek olursak. Vakti zamanında hediye biletler yüzünden gerek Federasyon gerekse sponsorlar çok fazla eleştirildi. Yine aynısı olur mu?

Şimdi bu da bilet fiyatıyla endeksli. Tüm dünyada yapılan bir şey bu… Türkiye’de de sponsorların bunu yapmasını yadırgamıyorum. Ama genel olarak bir eleştiri yapmam gerekirse, millet olarak bedava bilete meraklıyız. Ben yine de bilet fiyatları düşerse insanların gidip alacağını düşünüyorum.

İlerleyen zaman için takvimde bize bir yeşil ışık görünüyor mu?

Halen daha en çok sevilen piste sahibiz. FIA yarış direktörü Charlie Whiting’le geçtiğimiz aylarda görüştük. İstanbul Park Pisti takımların, pilotların gelmek istediği bir yer. Görüşmeler yapılıyor ama yarışları yapmak isteyen ülkeler arttığı için fiyatlar artıyor, arz talep meselesine geliyor iş yani. Biz, bugün yine yapmak istesek, 20 milyon dolara takvime girebiliriz ama devletin tanıtım bütçesinden vermesi lazım.

Fiyatlar çok yüksek tabii…

Bu fiyatlar ne seyirciden ne de sponsorlardan çıkarılamaz.

Yayınlardan da yaratılacak kamuoyu etkisi belki maliyetlerin paylaşılmasında etki gösterir.

Tabii ama onda da Bernie’nin yönetimsel olarak izlediği yol bana kalırsa hatalı. Yayınlar için şifreli kanal istiyor illa ki. Bizim ülkemiz için bu durum, daha az bir izleyici kitlesi demek, oysa bizde kablolu yayında verilen yarışlardan çok daha fazla insana ulaşmamız söz konusu olur. Bazı ülkelerde izlediği bu yolu değiştirmesi lazım.

Madem basına geldik. 2012 Yılında FIA Monaco yerine İstanbul’da Gala’yı yaptı. Basında bu olay geniş yer buldu ve tekrardan takvime gireceğimiz konuşuluyordu. Sonrasında neler oldu?

O dönemde pistin işletmeciliğini alan Vural Ak ile Bernie, bir araya geldiler ve gerçekten de takvime girmemiz söz konusuydu. Ancak ne yazık ki, Başbakanımız ve Spor Bakanımız uygun görmediler. Yani işin bu kısmında görüşmeler tıkandı.

Tüm bu olumsuz koşullara rağmen motor sporlarına tutkuyla bağlı bir jenerasyonda geliyor. Siz onlar için neler yapıyorsunuz?

Formula 1 hedefli gençlerimizi sonuna kadar destekliyoruz. Örneğin; Berkay Besler var. İki sene evvel FIA Karting Akademi’de “Dünya Üçüncüsü” oldu. Kupasını almaya İtalya’ya hep beraber gittik. Bu tip karting projeleriyle yürürsek eğer, Formula 1 heyecanı artacaktır. Desteklediğimiz gençlerden başarılı pilotlar çıkararak yeni nesilde de Formula 1 pilotluğuna hevesin artmasını istiyorum. Onun için sürücü destekli olmaya çalışıyoruz.


http://www.haberturk.com/spor/diger/haber/1113510 ...donecek-mi


ZaferB66
4 yıl önce - Cum 28 Ağu 2015, 12:38
İstanbul Park ne olacak?


Cevap veriyorum: Oto pazarı

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/29926335.asp



CengizHan Pala
4 yıl önce - Cum 28 Ağu 2015, 13:14

Pist'in sürekli kullanımını sağlayacak ulusal düzeyde motor sporları organizasyonlarımız maalesef yok. Bazı ulusal yarışlarda da piste en fazla 10 yarışmacı çıkıyor. 5'in altına dahi düştüğü oluyor. Bu yarışlar kısa pistlerde gerçekleşiyor. Pist şampiyonasında toplamda sadece 2 takım var. Eskiden Pınarbaşı Pisti olarak bildiğimiz İzmirpark Ülkü Pisti ve Kocaeli Körfez pistinde yarışlar sürüyor. Yarışma ayaklarının sadece sonuncusu İstanbulpark'da yapılacak.



Bu kadar az kullanılan bir pisti başka amaçlarla kullanmak normaldir. Macaristan'daki Hungaroring sadece yılda 1 defa F1 için kullanılsa da amacına ulaşıyor. Ülkemizde pist talebi yok denecek düzeyde. İleride yine F1 gelebilir. Umudumuz o yönde.

Bir mesajda Antalya da olsaymış denmiş. 2000 lerin başında Selçuk ilçesinde de düşünüldü. Yeri bile hazırdı (THK havaalanının karşısındaki alan. Şu an doldu mu bilmiyorum). Ama bazı kafalar "Kuşadası için Selçuk'da yaptırmayız" anlayışındaydılar. O yüzden vazgeçildi o dönem.


Kaynaklar:
http://www.tosfed.org.tr/yaris-sonuclari/3/pist
http://www.tosfed.org.tr/images/dokumanlar/puan_d ...uan_15.pdf
http://www.tosfed.org.tr/images/dokumanlar/Takvim ...015_v9.pdf


jeopol
4 yıl önce - Cmt 29 Ağu 2015, 02:39

bir aralar kapadokya ismi de gecmisti. keske oraya yapilsaydi. hazir turisti varken turist sayisi daha da artardi.

artik herseyi istanbula yapmayi birakmaliyiz.



xxxMEMURxxx
4 yıl önce - Çrş 09 Eyl 2015, 22:25

Formula 1 Türkiye'ye geri dönüyor



http://www.aa.com.tr/tr/manset/590139--formula-1- ...ri-donuyor

Formula 1'in 2016 takviminde Türkiye'nin de yer alması için görüşmeler tamamlandı.

İstanbul Park'ın işletmesini 2013 yılında devralan Intercity'nin Yönetim Kurulu Başkanı Vural Ak, düzenlediği basın toplantısında, Londra'da Formula 1 Başkanı Bernie Ecclestone ile görüştüğünü, Türkiye'de yeniden yarışın yapılmasını onun da istediğini aktardı.

Formula 1'in meşruiyetini kaybetmeye başladığını savunan Ak, "Formula 1 motor sporlarının zirvesi ve Batılı bir kültürden ortaya çıkmış bir aktivite. Türkiye de Batı kültürünün içinde ve yarışın buralarda olması gerekir, ama gittikçe uzağa gidiyor; Katar, Bahreyn, Abu Dabi, Rusya, Azerbaycan... Batı'daki ülkelerde bundan dolayı bir seyirci kaybı var" dedi.

Ecclestone'a 'Türkiye'de bu yarışı yeniden sizinle beraber yapmak için elimizden geleni yapmaya hazırız' dediğini anlatan Ak, şunları kaydetti:

"Operasyonla alakalı bir sürü talebi vardı. Onların hepsinde kendisiyle anlaştık, el sıkıştık. Nihayetinde bu uluslararası bir aktivite olduğu için hükümetin onay vermesi gerekiyor. Maalesef bu durumdan dolayı seçimi bekler olduk. Kasım ayındaki seçimden sonra hızlı bir karar mekanizması kurulabilirse, tabi bu ülkemiz için çok önemli, bize aralık ayına kadar bir opsiyon verdiler. Çünkü aralık ayında resmi takvim kesinleşecek. Seneye resmi takvime girmek için son imzaya kaldık diyebilirim. İnşallah bunu tamamlar ve Formula 1'i yeniden getiririz."

Gelinen nokta itibarıyla pistin, bu işe hazır olmasının, altyapıyı tamamen kurmalarının dünyadaki Formula 1 yarışına en hazır pist olarak İstanbul Park'ı öne çıkardığını ifade eden Ak, ayrıca gelecek yıl 2-3 tane daha büyük dünya şampiyonası yarışı İstanbul Park'a getireceklerini söyledi.

"İstanbul Park'a 110 milyon lira yatırım yaptık"

İstanbul Park'ı 3 sene önce açık ihaleyle devraldıklarını aktaran Ak, "Bize devrettiklerinde, burası son 3 yılında kullanılmadığından çok kötü durumdaydı. Komple tesisi elden geçirmemiz gerekiyordu. Burası Türkiye'nin otomobil merkezi olsun istedik. İstanbul Park'a 2013 yılından bu yana toplam 110 milyon liralık yatırım yaptık" dedi.

İstanbul Park Oto Pazarı (İPOP) açıldı

İkinci el araç satışına yönelik İstanbul Park Oto Pazarı'nı (İPOP) devreye aldıklarını belirten Ak, "2 bin 200 dönümlük İstanbul Park'ın yaklaşık 70 dönümlük arsasını kullandık. Burada 53 tane dükkan açıldı. 3 bin 100 araba sergilenecek. Ayrıca 4 bin araçlık bir yer daha var. Dolayısıyla 7 bin arabanın sergilendiği bütün Avrupa'nın en büyük açık oto pazarı bugün açıldı" dedi.



wedatben28

3 yıl önce - Çrş 23 Arl 2015, 10:27

Drone ile İstanbulpark



kaynak:
http://www.sabah.com.tr/galeri/turkiye/turkiyeden ...1-fotograf


wedatben28

3 yıl önce - Cum 25 Mar 2016, 10:45

İstanbulpark'a 2019 sonrası havaray geleceği gözüküyor.. Tabii ki şuan sadece bir harita herhangi bir çalışma başlamadı.. Belki hayalden de öte ama..

Maliyetleri ne olursa olsun bence Formula 1 yarışları Türkiye için bir değer çok büyük bir reklamdır.. Geri dönmeli.. Fakat buraya şuan için ulaşmak çok zor.. İnşallah haritada gözüken havaray yapılır ve yarışlar ülkemize geri döner..




(+)




sayfa 9
ANA SAYFA -> İSTANBUL - Haberler ve Sohbet