Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
aliserdar

16 yıl önce - Pts 29 May 2006, 18:10

Bu da yeni AB uyesi Polonya dan...Genclerinin cogu is bulmak icin bati avrupaya goc eden... Avrupada en yuksek %18 lik gibi isiszlik oranina sahip bir dogu avrupa ulkesinin atli tramvayi.
http://web.comhem.se/~u21129786/pl/horsetram1.jpg


MehmetK
16 yıl önce - Pts 29 May 2006, 18:16

Bu tramvay için en güzeli Adalar olurdu bence, Büyükada ile başlanabilir...

Faytonlarla rekabette İBB


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 29 May 2006, 18:19

Alıntı:
Bu tramvay için en güzeli Adalar olurdu bence, Büyükada ile başlanabilir...

Faytonlarla rekabette İBB

Güzel olur elbet ama, burada çok büyük kavgalar olur Çünkü Adalar, faytoncular arsında Minibüs hatları gibi paylaşılmış durumda. Ekstradan bir rekabet ortamı doğunca, herkes birbirine girer. Huzur ortamı bozulur

Akın KURTOĞLU


MehmetK
16 yıl önce - Pts 29 May 2006, 18:25

gerçi Adalar'ın ilgiye çokta ihtiyacı yok ama bu rekabet Adalar'ı dünya çapında daha da eşşiz bir yer haline getirebilirdi , tabi sanki Arabalar geçiyormuş gibi asfaltla kaplı caddeleride mesala taş kaplanabilir...

Neyse Adalı zannedecek herkes beni
İstanbul'un ihtiyacı olanlar yapılsın öncelikle, bunlar biraz süsleme projeleri...


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 29 May 2006, 18:35

Alıntı:
Artık teknolojik olarak gerek yokken, sırf nostalji uğruna (yani bir nevi zevk için) bu hayvanların böyle zorlanmasına karşıyım. Bu dinen de haramdır. Dinci geçinen bu zâtların böyle saçma bir icraat yapmalarını anlayamıyorum.

Tayfunca, haklı olarak bu konudaki tereddütlerini bildirmiş.   Bir hayvansever olarak ben de hayvanlara karşı birtakım zorlamalara karşı olmakla birlikte, şöyle bir ek bilgiyi araya sıkıştırmak istiyorum:

Atlı tramvay döneminde kullanılan hayvanlar Katana'lardan oluşmaktaymış. Bunlar normal atlara göre çok daha güçlü, kuvvetli, sırf yük taşımak için kullanılan hayvanlar. Yani, onlar için 20 kişilik bir tramvay vagonunu çekmek, bir insan için 4-5 kiloluk bir fileyi taşımakla eşdeğer. İşin esprisi şurada: Ray üzerinde giden demir tekerleklerde k sabiti yok denecek kadar azdır. Yani sürtünme sıfıra yakındır. Bundan dolayı, vasat bir kuvvet kullanılarak dahi, bu araçlar ray üzerinde kolaylıkla harekete ettirilebilmektedirler. Bilirsiniz, trenyolarında yol işçileri iki vagonun arasında dururlar ve iki kollarıyla bunları kendilerine rahatlıkla çekerek, onları birbirlerine bağlarlar.

Ama yokuş çıkmaya gelince iş değişir. Burada hakikaten hayvanlara gereksiz (ve de son derece haksız) bir yükleme yapılmış olur. Eskiden Karaköy'den itibaren Bankalar Caddesi yoluyla Şişhane'ye tırmanan atlı tramvayların, yokuşun bitiminde Tavla'ları olduğu ve yokuşu çıkartan katanaların, ahırda bekleyen dinlenmiş olanlarıyla değiştirildiğini, yolun bundan sonrasının taze kuvvetle devam ettiğini Çelik Gülersoy'un "Tramvay İstanbul'da" adlı kitabında okumuştum.

Bundan ötürü, Sultanahmed gibi tarihî bir çevrede, tırmanma katsayısı yüzde 1-2'ler mertebesindeki dümdüz ve de raylandırılmış bir güzergâhta, bunların hayvanlara yük olacağını zannetmiyorum.

Akın KURTOĞLU


Kemal
16 yıl önce - Pts 29 May 2006, 18:47

Bu arada Burç tarafından yüklenen atlı tramvay fotografı galiba İkitelli garajında çekilmiş bir resim (başka bir İETT deposu da olabilir tabi) benim merak ettiğim şey; acaba yerde  rayların da buluınduğu bu depoda Hasanpaşa'daki eski "Tramvay Müzesi"içerisinde bulunan diğer motris ve vagonlar da saklanıyor mu.Veya o müzede bulunan akıbeti malum bazıları dışındaki araçlar nerede veya ne oldu?

Bu da RMK müzesindeki atlı tramvay:


yorgun şair
15 yıl önce - Sal 31 Tem 2007, 14:26

Bu arada Burç tarafından yüklenen atlı tramvay fotografı galiba İkitelli garajında çekilmiş bir resim (başka bir İETT deposu da olabilir tabi)

hayır kemal bey
kağıthane garajında e otobüs acılış töreninde iett fotoğrafcısı tarafından cekılmıştır



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM