Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
irfan x
17 yıl önce - Prş 30 Arl 2004, 15:45

Benim de nostalji merakım var, ama be tarihi bir dokuda yaşamak istiyorum. Böyle dekorasyon işlerle değil. Geçmişe sahip çıkmak, Balat'a, Süleymaniye'ye, Cankurtaran'a Eminönü'ne, Karaköy'e, Galata'ya, Bayoğlu'na sahip çıkmaktır. Oraların restore edilmesi, izbelikten kurtulup halka açılmasıdır.

Burç

17 yıl önce - Sal 04 Oca 2005, 11:00

işte atlı tramvay



(+)




(Kaynak : IETT sitesi)


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cmt 27 Ağu 2005, 14:08

İstanbul'da 1870'lerde başlayan "atlı tramvay" ile taşımacılık, 1912-14 arasında tamamen elektrikliye çevrilince, şehre 40 yıl kadar hizmet veren bu vagonlar da devredışı bırakılıyor (Bu sistem aslında parça parça gelişme yolunda olup, belli bir plân ve program dahilinde tüm İstanbul'a yaygınlaştırılması düşünülmekte o yıllarda. Birçok yeni hattın açılması için çalışmalar yapılıyor vs...) Hatta İstanbul'da ilk ve son kez olarak; "İki katlı atlı tramvaylar" bile çalıştırılıyor bir süre. Dümdüz olan; "Azabkapı-Beşiktaş-Ortaköy" hattında uygulamaya konulan bu iki katlı vagonların ikinci katı açık olup, yolcular sırtlarını birbirlerine vererek oturuyorlar... Vagonları da devasa katanalar çekiyorlar... Vagonları raylar üzerinde kaymasının bir avantajı olarak, katanalara istiap hadlerinin üzerinde bir yük binmiyor bu sayede...

Günümüzde eldeki eski atlı tramvay vagonlarından hiç değilse ikisi; "Alman Çeşmesi-Tapu Kadastro-Spina-Sultanahmed-Ayasofya-III. Ahmed Çeşmesi-Bab-ı Hümayûn" ya da "Gülhane (Parkkapı)-Park Boyu-Sarayburnu Taraçalar" arası gibi belirlenebilecek kısa ve de mümkünse ring tarza getirilebilecek bir hatta, yaz aylarında turistik amaçlı olarak projelendirilebilir. Hem trafiği herhangi bir şekilde engellemez, hem de geçtiği tarihi eserler ve semtlerin dokusuna aykırı bir görüntü teşkil etmez. Ama, her halûkârda orijinal vagonların kullanılması, işe bir ciddiyet katacaktır.

Akın KURTOĞLU


EurasiaBoy
16 yıl önce - Pzr 28 Ağu 2005, 00:44
:((


Ya atli tramvay fikri bencede hos ama son resimdeki fayton berbat yaa!!

O ne ole pazarci naylonlariyla ortulmus bi kutu.
Bende sanmistimki oymali,orjinal tahta faytonlar falan kullanilacak.
Bole sirk cambazlarinin uzerinde kostugu gibi cirtlak kirmizi naylon posetlerle ortulmus bi araba resmen rezalet ya.Hic mi gorup,elestiren birileri yok bu belediyede ya.'
Yazik be!


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pzr 28 Ağu 2005, 01:34

Alıntı:
Ya atli tramvay fikri bencede hos ama son resimdeki fayton berbat yaa!!


Resimdeki fayton (!), İstanbul'da 19. yüzyılın son dönemlerinde kullanılmış ve orijinali Taşıt Müzesi'nde saklanan; (Osmanlıca/Eski Türkçe/Arapça rakam sistemiyle) "85" vagon numaralı atlı tramvayın kopyasıdır... Burada ne amaçla bu şekilde süslendiğini ben de anlamış değilim, lâkin kastetmeye çalıştığım elbette ki bu türden boyanmış, süslenmiş modeller değildir. Gerçeğine birebir sadık kalınarak hazırlanmış, üzerleri kırmızı tenteyle örtülmemiş vagonların, üstte bahsettiğim güzergâhlarda turistik amaçlı kullanımı üzerinedir. Bu resimdeki canlandırma, sadece bir tören esnasında Belediye Başkanı ve diğer İETT yetkililerini taşımak üzere (hangi akla hizmeten) hazırlanan bir şeydir...

Akın KURTOĞLU



serkan75
16 yıl önce - Pzr 28 Ağu 2005, 05:24

Bakin aklima ilginc bi proje geldi, bu atli tramvaylarlara bi guzargah, Topkapi Sarayi,Gulhanenin kapisi olan yere yani Sarayburnu tarafindan kapinin onunden bu tramvaylari baslatacaksin, sahil yolunun uzerine orjinal, tarihi,eski gorunumlu bi kopru yapip yolu gececeksin,yapamazsan karayolunun uzerinden kirmizi isik sistemi ile tramvaylari gecir, sahilden bunlari gotur, yalnis hatirlamiyorsam kaldirim genisti ,bunlar icin yeterli gelir sanirim, sonra tramvayi halic kenarinda uygun biyere gotur,buradan Osmanli Kayiklarina aktar turistleri,Osmanli kayiklari ile karsiya Karakoy tarafina gec,buradan adamlari Tunele aktar Istiklale cikar, turistler icin inanilmaz bir nostalji olur,bence mukemmel bir tur plani,bir seferde adamlar Atli Tramvay,Osmanli Kayigi ve tarihi Tuneli kullanmis olsun ve bu tur icin adambasi $50-$100 minimum cek,kesinlikle hem turizm icin super hem belediye icin mukemmel bir gelir.Bence bu fikri birisi belediyeye aktarsin ,tarihi yarimada icin mukemmel bir tur ornegi daha olabilir.

Herkese Selamlar.

Not:Ama atli tramvay icin bu resimdeki ornegi kullanmasinlar,adam gibi suslemeli,oymali,kakmali gercekten hos bisi olsun.Bu ne yaa..


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 29 May 2006, 02:27

Atlı Tramvay uygulamasını Sultanahmed-Ayasofya-Bâb-ı Hümâyûn çizgisi üzerinde uygulamaları ne kadar mantıklı olacaktır. Orijinallerine birebir benzeyen 2 adet tramvay bile yeterli olacaktır. Elekttikli Nostaljik Tramvaylar; Beyoğlu ve Moda'da çalışırlarken, Atlı Tramvaylar; geçtikleri alanın dokusuna uygun olarak 1800'lü yılların sonlarını temsil edeceklerdir.

İETT'nin bu konuyu rafa kaldırmaması, İstanbul'un kesinlikle menfaatine olacaktır.   Güzergâh dümdüz, elektirk, mazot istemez. İş 4 atla iki arabaya kalır sadece

Akın KURTOĞLU


TayfunCa
16 yıl önce - Pts 29 May 2006, 08:30

Artık teknolojik olarak gerek yokken, sırf nostalji uğruna (yani bir nevi zevk için) bu hayvanların böyle zorlanmasına karşıyım. Bu dinen de haramdır. Dinci geçinen bu zâtların böyle saçma bir icraat yapmalarını anlayamıyorum.

Esat San
16 yıl önce - Pts 29 May 2006, 08:49

Arkadaşlar bu sanırım sadece İstanbul' un Fethi törenleri ile ilgili bir çalışma olsa gerek, yani kimsenin İstanbul' un herhangi bir yerinde Atlı Tramvay çalıştıracağına inanmıyorum, yani böyle bir şey umarım OLAMAZ bunun nostalji ile falan da alakası yok bizim nostalji diye kullandığımız araçlar Almanya, Avusturya' nın bazı şehirleri ile Prag Budapeşte gibi yerlerde hala kullanılıyor Yani atlı tramvay gerçek bir nostalji ama geleceğe baksak hani şehrimizin eksiği olan DTT (Düşük Tabanlı Tramvay) lardan alsak, Sultançiftliği - Vezneciler için düşünülmüyordur umarım Atlı Tramvay, vallahi oradaki vatnadaşlar Kovboy olup vatmanı katran ve tavuk tüyüne bulayıp atın üstünde gezdirirler

Mustafa Noyan

16 yıl önce - Pts 29 May 2006, 17:50

Atlı tramvaylar E tobüslerin hizmete girdiği tören de hoş bir nostalji tadında tekrar göründüler, bunun dışında bütün fikirler fanteziden ibaret; Sultanahmet çevresinde elinde hiçbir resmi ruhsat, belge vs. asmadan fayton çalıştıran özel bir şahıs dışında İstanbul'da benzeri bir uygulama da yok; atıp tutarken biraz da inceleme ve araştırma yapmanın faydası var; öncelikle İstanbul'da artık zengin turist bulmak kolay değil, turistin İstanbul'da genel olarak geçirdiği gün sayısı da az olduğundan bu tür fantastik denemeler kolaylıkla hüsranla sonuçlanabiliyor. Faytona binmeyen turisti atlı tramvaya nasıl bindireceksiniz, 100 dolar parasını nasıl alacaksınız üzerinde etüd yapmak lazım; bakın Sultan Kayıklarının durumuna doğru dürüst yabancı misafir gezdiremiyorlar, 50 Dolardan daha ucuz bir fiyata Dolmabahçe ve Beylerbeyi Sarayları ziyaretleri ve aralarda Sultan Kayıkları ile transfer bile yeterli sayıda müşteri bulamıyor.



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM